Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg opgav at holde snor i kosten i går og slap tøjlerne. Heldigvis behøver den slags ikke at kunne ses voldsomt på badevægten, hvis de naturlige udsving svinger modsat.

Vægt: 88,5 -> 88,8. Fedt% 13,2 -> 13,4. Kcal: 5930 :blush: Søvn 7½ time (efter ca. 2½ time til middag i går).

I morges pakkede jeg cyklen ind i bilen og kørte op til Hørsholm. Frank (han plejer at lave lidt sjove intervaller og sådan) var holdleder på hold 2, men jeg valgte alligevel (forkert) at køre med hold 1 for at blive blæst igennem.

De kørte den sædvanlige hverdagsrute - WHAT? 71km på en søndagstur? Det var ikke meget.

I bedste gamle HCM-stil, var det de samme der holdt sig til oppe foran og aldrig kørte bagerst i gruppen, så der kunne komme lidt cirkulation i føringerne. I det spil ender jeg altid med nitten, godt nede i elastikken :dry: og det gik altså ikke hurtigere end jeg godt havde kunnet byde ind med noget.

Omsider på Strandvejen var folk ved at være trætte og det var så muligt at komme op foran uden alt for meget brug at albue-rundsave. Trods jeg hævede tempoet et par pinde, så var der to som lidt på skift, kørte op og ind foran mig og så endte jeg alligevel med kun at få 10-15 sekunders vind på næsen. Det er vel næsten overflødigt at nævne at de konsekvent gik ned i sidevinden. Jeg havde ellers forsøgt at markere over for ham den mest irriterende, at han ikke var større end han kunne ligge ned, ved at køre forhjulslir på ham, da han ikke gad ligge på mit hjul.

Så er det man er glad for, kun at være på gæstevisit, for suk altså! Og jeg kan ikke engang gætte mig til, hvorfor de kører som de gør.

Jeg havde pænt afholdt mig fra alle spurter og den slags for ikke at pisse nogen af - nu jeg ikke havde haft føringer. Men alt er vist tilladt på Folehavevej, så der fik jeg så smidt de andre af. Det er så heller ingen større kunst, når man har hjulsnavet hele dagen.

Ergo: Røvkedeligt, bortset fra i Fredenborg hvor jeg og en anden holdt stille for rødt, mens de andre alligevel svingede til venstre. Det blev så spottet af en politistrisserbetjent som holdt bødeblokken i ro, men ikke just var nogen humørbombe.

71,5km i temmelig hidsig vind http://connect.garmin.com/activity/356907588

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 88,8 -> 89,3. Fedt% 13,4 -> 13,5. Kcal 4790. Søvn 9½ time
(Var på kagebesøg hos mor, så det er ok at ligge lidt højt)

I dag havde jeg taget en overarbejdsdag - den første mens vi har haft Jesper Lok som boss. "Man" har ikke været tilfreds med hans ledelsesstil og vi har drillet tilbage bl.a. ved ikke at hjælpe med overarbejde. Jeg har syntes det var noget pjat og at vi hellere skulle melde klart ud og sætte os på røven. Det gjorde vi jo også for nogle uger siden og drillelysten er vist aftaget så meget, at jeg vovede pelsen i håb om ikke at blive lynchet.

Jeg skulle møde kl. 12.13 og det var liige sent nok til at vågne af mig selv og også nå at træne. Jeg kom alligevel på rammen, da jeg havde en lille mission i Vallensbæk.

Jeg havde pakket rygsækken, så jeg kunne køre ud og bare skulle hjem og tage den på, skifte cykel og så køre på arbejde.

Missionen i Vallenbæk kiksede totalt. Jeg var ude på at runde de 70 km/t i min Vallenbækspurt men vinden var ikke som forventet og ikke til meget hjælp, så det evnede jeg slet ikke. Men jeg fik pulsmåleren op på 101% og det er første gang i mange uger at jeg har været i nærheden af max.

Det store kiks kom, som jeg var ved at lægge an til en spurt på broen over Amagermotorvejen, for der punkterede jeg. Det havde jeg ikke sat tid af til og det skulle drille, da jeg ikke kunne finde stenen i dækket. Nå, men hjem på halvfladt dæk i håb om at den ikke ville punktere den nye slange, hvis den stadigvæk sad der.

Cykelskift og så en retro-pendlerfræs ind mod byen. Faktisk lidt stressende, nu jeg har vænnet mig fra at blæse forbi indkørsler mm. for fuld skrue.

Øv, hvor skal jeg nå mange ting igen i morgen - synes det er ved at blive en dårlig vane at mine fridage skal være så pressede.

Jeg har lige spist 100 g havregryn med Lidl kakomælk på. Mums, det smager godt men tiltede dagens kaloriebudget. Må hellere gå i seng inden jeg fråder en portion mere :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 89,3 -> 89,6. Fedt% 13,5 -> 13,5. Kcal 5035. Søvn 7timer

(fik alligevel ædt 100gram havregryn mere og tømt kakaomælken. Kakaomælk er nu ikke længere i huset som lagervare)

Sikke en dag. Skiftevis "Åh, hvor fedt" og "For helvede til lort".

I går hos mor, fik jeg min fødselsdagsgave på forhånd. Jeg er nået en alder, hvor jeg ikke følger med i mobiltelefonmarkedet, så det var først i morges jeg fandt ud af hvad det egentlig var for fætter. "Åh, fedt".

Derefter i vaskekælderen hvor jeg fik de sidste maskiner. Men desværre til den side, hvor sæbepumpen i forsyningsskabet var brændt sammen. Derefter bruge 2½ time i selve vaskekælderen og så røg min tidsplan. "Lort". Fik hverken vådt eller tørt før kl, 13 men havde heldigvis spist for meget, sent i går - nogen gange er det en god ting, hehe....

Vi iler videre til dagens cykeltur med HCM. Der var egentlig Heino Cup men man skulle have meldt sig til på forhånd, for at få lov at køre enkeltstart og det havde jeg ikke. Savnet er til at overskue :wink:

Gæt hvem der havde 3 fucking punkteringer på turen? "FOR HELVEDE TIL LORT". Den første sad samme sted som i går men der var heller intet at se i dag. Den fik en dæklap men så punkterede jeg bare et nyt sted. Igen kunne hverken jeg eller makker finde stenen hvilket gentog sig på nummer tre. Så det tog en evighed fordi vi stod og ledte forgæves. På nummer tre måtte jeg endda lappe, da jeg havde mistet min ventilforlænger og låneslangen havde kort ventil.

Et sted mellem punktering 1 og 2 hoppede min Co2-pumpe op af trøjelommen. LOOOORT!!!

Bortset fra at man insisterede på at vente på mig, var det meget asocialt i dag. Vi startede 11 og satte 4-5 mand pga, tempoet. Men det var også lidt vildt i dag.

Der var to mand med som kørte heftigt hurtigt. Det viste sig så, at den ene er tidligere A-rytter og nu kører i H40 - ikke prangende, men OK. Den anden kører fra ham :unsure: Vi samlede også en CCHillerød mand op, som også trådte med begge ben

Der skete faktisk rigtig mange ting i dag og det var om at være vågen. Vinden var helt vild og mine hjul er ret vindfølsomme, så der skulle klemmes godt om rattet.

Spurten i Fredensborg var det kun de 2 hurtige der kørte; vi andre fulgtes nogenlunde opad. Sådan da.

Jeg ville have trukket frem til Jonstrupbakken og forventede at blive overhalet på selve stigningen, men fik lov at stege hele vejen til toppen. Den sved dejligt og pulsen kom helt op hvor den skal være når man er presset. "Endelig - hvor fedt".

Udover at vi satte en af og en var ved at blive kørt ned, skete der ikke SÅ meget frem til Humlebækspurten. Den hurtigste stak af ret længe før. Først kørte han fra Kjellmann som ellers nok kan flytte måsen når han fører og da Kjellmann slog ud, ville jeg lægge lidt til farten i håb om at hente ham. Det var altså FØR jeg vidste at han var så hurtig. Jeg fik ikke helt de andre på hjul og måtte slække tre gange, før Hillerødmanden gik op på siden og så gik det over stok og sten. Troede jeg. For efter et stykke tid, gik H40 forbi og SÅ gik det stærk! Meget hurtigt kyllingede jeg om på hjul og kunne se alle andre var væk. HELT væk. Vi begyndte et rulleskift og jeg kørte noget over evne og var ret glad ved at ham der var stukket, glemte at dreje ind på spurtstrækningen. Jeg troede/satsede/håbede, at vi nu ville samle op, men de to skulle vist have noget afgjort :wink:

Nå, men fik taget Humlebækspurten i feltet helt ubesværet.

Vi fik samlet op og kom ud på Strandvejen og her lå Hillerødmanden og trak længe i sidemodvinden. Det var bare om at finde plads på viften, blandt de få der var plads til på cykelstien. Jeg havde en kvart plads alt efter hvor ham foran lå, lige indtil et vindstød blæste mig ud i græsset mellem cykelsti og vej. Fåk, så lå jeg bagerst og led, for den slags kørsel er jeg ikke fan af. Det hjalp voldsomt på selvtilliden, da vores RAAM-mand viftede opgivende med hånden og slog væk. Så gik H40 i front og lagde farten op på 40-44 og vi dryssede de sidste af.

Ingen andre ville overtage hans føring og da jeg så kørte efter bedste evne, var de andre opsat på at trille, så der slap jeg. Ret kort efter fik jeg min punktering nummer tre og H40 blev og hjalp mens de andre kørte på Folehavevej. Vi var stive i stængerne og kørte den lette vej hjem og fik kævlet en masse.

Jeg må konstatere at jeg åbenbart godt kan flytte fødderne når jeg bliver presset. Ok, der var ikke skide meget overskud i dag; omvendt var jeg kun alvorligt i hegnet på Jonstrupbakken. Jeg lyder stadig, som én der har røget 40 cecil om dagen men så længe der flyder ilt rundt, må jeg være tilfreds. Formen er i hvert fald godkendt, i øjeblikket. Stængerne er absolut hvor de skal være, for det er alene konditionen der er den begrænsende faktor - trådmæssigt er der bunker af overskud.

Lige nu ærgrer det mig, at jeg aldrig har modet til at kaste mig ud i kampe der tabt på forhånd. Det kunne have været "sjovt" at se, hvor længe jeg havde kunne hænge på mod Humlebækskiltet. Men det er jo mig i en nøddeskal :dry:

70km skideskæg tonsertur http://connect.garmin.com/activity/358463206

På vejen hjem, kørte jeg noget af ruten igennen og sørme om ikke min pumpe stadigvæk lå på cykelstien.

De næste tre dage har jeg fået lorte-arbejdstider som jeg ikke kan bruge til noget som helst. Derefter skal jeg til Jylland og være social til et større arrangement. Med druk. Håber jeg bliver positivt overrasket.

Oh shit, hvor bliver jeg umulig at være i nærheden af, når jeg ikke får trænet i så mange dage :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har jo mødt sen morgen / formiddag de sidste 3 dage. Om ikke andet, er det godt for søvn og kost, så er stadig under 89kg og på 13,x i fedt%. Det er fint nok.

Alle tre dage har pendlergeden stået for transporten. Det giver anledning til en uvelkommen udgift på mandag. Jeg bliver simpelhen nødt til at investere i en saddelpind med setback (staveplade), så jeg kan få sadlen længere tilbage. Mit venstre knæ øffer, når jeg er for langt fremme over krankboksen og 3 dage i træk, kan også mærkes off-bike. Det duer ikke, hvis jeg intervaltræne på den 2 gange om ugen her til vinter.

I dag var jeg en hurtig tur i FW - med mikrominimale pauser, kom jeg igennem på 35-40 minutter:

Romaskine: 5 min

Benpres: 15x80, 15x120, 15x160, 15x200 aka fullstack

Leg extension: 15x40, 15x80

Lårcurl: 15x30, 15x50, 15x50

Lægstativ: 15x bw, 15x bw+80, 15x bw+80

Chinups: 10, 9 (grrr)

Skrå bænkpres: 15x20, 12x30 (øv - havde forventet 15 reps)

Laterals: 15x8, 15x8

Hypers: 15, 15

Planke med knæ-til-bryst: 10x10/10, 10x10/10

Enten anderledes øvelser eller reptal: Tjotal muzcle confuzionz og jeg regner da bestemt med at jeg i morgen vågner med lægge som Kermits, lår som Mambos, en ryg som Blackices, Payams skuldre og guns i kaliber #PP :4flex:

Næste træning bliver først på tirsdag. Suk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

2 kg på vægten. Jeg har indtaget en del oksekød så det er nok ikke SÅ galt endda.

I morges hørte jeg ikke vækkeuret, jeg kan i hvert fald ikke huske at have slukket det.

Jeg sov længe og fik travlt. Begge cykler skulle vaskes i bund efter flere ture i regn. Den ene skulle have ny kæde, dæk og slange og den anden en ny saddelpind, som først skulle købes. Så jeg var lidt fortravlet, inden jeg pilede til motionstræning.

Vikaren for vikaren var en af de få licensryttere jeg snakker med, sådan rigtigt. Da vi havde 2 nye folk og en let urutineret børnerytter med, blev jeg gjort til hjælpetræner, så han havde fri til at hjælpe dem igang.

Interval 1 var ca. 3 km parløb men en ung gut som er på vej i licens - heldigvis kørte han ret roligt i dag.

Interval 2 var ca. 1½ km enkeltstart med må på toppen af ADA-bakken. Fuld skrald.

Interval 3 blev til tekniktræning sammen med børnerytteren.

Interval 4+5 var at lukke ca. 100 meter hul til haren, som var sendt af sted på forhånd.

Interval 6, skiltespurt, fik jeg ikke kørt da jeg var nede og hente en op som var sat af.

Interval 7 var en tilsvarende kort spurt.

48 km, så det var hurtigt overstået.

Planen var at køre motionstræningen i denne uge, men nu har jeg alligevel lyst til at køre licenstræningen i morgen. Må se.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne jo ikke lade være at tage til træning i dag og det blev en fin tur.

Under ud-transporten kom træneren fra i går op og fortalte, at de andre havde været fulde af imponade over mine antrit da vi lukkede de 2 huller. Det er jo altid deligt at høre den slags.

Jeg blev sat på det langsommeste hold af 5.

Vi begyndte med 4 "korte" AT-intervaller. Havde jeg kunnet køre hurtigere? Sagtens. Jeg gider ikke starte PC'en op for at trække pulskurven ud. Når jeg så på pulsmåleren undervejs, vidste den oftest omkring 83-85% og var en enkelt gang oppe og snuse til 89%, så det er vel ok. Eftersom jeg var i gruppe med nogle som jeg ellers er hurtigere end, er jeg lidt i tvivl om jeg burde rykke et hold op eller være glad for sat være en af de få, som faktisk ligger i den rigtige pulszone. Kunne høre at der var en del som lå langt over AT-målpuls.

Ellers kunne jeg se at en af vores kvindelige motionister, gav vores dame-B baghjul på bakkerne hvor de hang lidt. Men det er sq ret cool, da hun ikke cykler igennen men styrketræner to gange om ugen. Men måske derfor?

Nå, derefter ud på ADA-runden og køre to spurter. De 5 grupper blev trykket sammen til 4. Begge spurter blev vundet fra front uden modstand. Lige når vi kører spurt, ville jeg gerne have været på et hurtigere hold, så jeg havde noget sparring. Men må jo "bare" lære at cykle hurtigere, så jeg kan komme på et hurtigere hold.

Små 85km blev det til - skulle gerne køre med motionsholdet i morgen. Det er om at nyde sensommeren inden vinteren sætter ind.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Havde jeg håbet på en lille forsigtig motionstræning, inden licensturen i morgen, blev jeg skuffet.

Det var Kasper der var kaptajn - ham som æder førstepræmier i motionsløb og hans træning er præget af den kørestil. Der er intervaller med efterfølgende kort pause med mulighed for at komme til hægterne og så er transporttempoet højere end til licenstræning.

Der var pudsigt nok ingen langsomme folk med i dag, så der var ingen af tage hensyn til, tempomæssigt.

Det er også ham der går op i at det første interval ikke må være alt for hårdt.

Interval 1: 3 km parløb uden at grave dybt. Min makker var dog ny mand i klubben og skulle bevise en masse, så helt roligt var det nu ikke. Han er ret ny på cykel - træder en god sveske men teknisk noget tilbage.

Interval 2: 5 km rulleskift. Jeg var ret nervøs for ham den nye og holdt god afstand og fik så skæld-ud for ikke at køre tæt nok. Tja - det gjorde jeg jo ikke. Ret højt tempo.

Interval 3: 7km rulleskift med en bakke efter de 5 som ville ødelægge det hele. Den nye mand fik hurtigt styr på teknikken og vi holdt i den grad kæden stram. Da vi ramte bakken, smed vi straks en mand mens Kasper bare mosede på. Dem der blev "fanget" i rulleskiftet sad og stegte uden at kunne passere Kasper, indtil vi gik på en række bag ham.

Interval 4: Bakkspurt nede fra Roskilde Domkirke. Da jeg, efter at have ligget side om side med Kasper, klemte mig forbi på det sidste stykke blev han lidt klemt, idet han måtte gøre plads til mig da der kom en modkørende og han havde en cykel på højre hånd. Har ingen ide om jeg var kommet først op, hvis han havde haft pladsen.

Interval 5: Fladlandsskiltespurt kørt en kms penge udefra. Da Kasper råbte den fri, var der ikke lige umiddelbart nogen der ville åbne og hvad fa'en. En gang skal jo være den første, at jeg åbner en spurt. Kørte en totrins leadout inden jeg klemte det sidste ud. Med Kasper og en anden på hjul, fik jeg kastet cyklen forbi byskiltet som den første, men så var jeg også færdig for i dag!

Derfra var det bare tons hjem med Kasper i front og 35-37 i timen på computeren hele vejen.

Godt og vel 80 km som jeg supplerede med en god slat laktatforbrænding, i håb om at være nogenlunde fit i morgen. Stængerne er pænt hærgede i skrivende stund.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder alligevel som en fed tur. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal synes om fyre der kører rigtig stærkt, som så aldrig indløser licens, men i stedet tonser rundt til samtlige motionsløb for at være deres egne konger. Hvorfor så ikke bare tage det sidste skridt, og komme ud og køre "rigtige" løb. Jeg siger bestemt ikke at han ville få baghjul, men det gælder bare om at lade motionsløbene være hyggeløb, og så kan man køre race i de rigtige løb.

Derudover lyder det fedt at han ikke sænker tempoet alt for meget mellem intervallerne. Jeg er selv fortaler for at tempoet skal ned, men ikke så langt ned at man nærmest kører baglæns. I OCC går der ofte alt for meget kaffeklub i den mellem intervallerne, og ligger man så på hjul i gruppen træder man sjældent mere end 150 watt. Kæden må alligevel godt strammes lidt når man er imellem intervallerne.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne sagtens køre licens efter hvad man hører og i hvert fald enkeltstart. Flere licensfolk har siddet og "tudet"/været fulde af anderkendelse over hans tempo.

Men bortset fra det, så er han ved at sadle om til at køre MTB. Også selv om han godt kan lide at køre det jævne hurtige tempo i motionsløbene.

Vores hårde motionsture ligner nok mere dine træninger i Ordrup, end vores licenstræninger. Og er i hvert fald sjovere. Parokdoksalt nok er de også hårdere end licenstræningerne, i hvert fald som jeg får dem kørt. Men bare hver anden dag er hård, så er det sikkert fint.

Mad gjorde godt og benern er ved at komme sig.

Jeg er desværre allerede skide sulten igen, men hellere lidt på sidebenene og frisk end trimmet og slatten. Så til fads og så i seng inden jeg skal op og på arbejde klokken lort.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg stod op med lidt ømhed i stængerne i morges. Efter arbejde, var det om at få handlet på vejen hjem, spise en gang havregrød, pumpe cyklen, lægge tøjet frem og fylde dunkene. OG SOVE!!! Jeg gik ud med det vuns og fik sovet små 20 minutter. Jeg var helt væk og vågnede med håndaftryk på låret, hvor det havde ligget og blevet klemt og en god sjat savl på hovedpuden :blush: Damn, hvor jeg skal sove, de her tre fridage inden jeg kører på med tidlige vagter igen.

Men til licenstræning som var ret præget af, at diktatoren (sådan omtaler licenstræneren sig selv) er nyopereret i knæet og havde vikar på. Sådan 25 kåde cykelryttere er ikke lige til at holde styr på. Kønt var det ikke. Selve intervallerne kørte dog som det skulle. Måske lige bortset fra at det gik dræbende langsomt.

Opvarmningsintervallet var OK - måske til den hårde side i forhold til at være opvarmning, eller også skulle jeg lige have stængerne i gang og væske i den efter-arbejde-ret-dehydrerede krop.
Interval 2 kunne liiiige klemmes med i AT-zone mens de sidste 2 gik for langsomt til at kunne kaldes AT.
En fin restitutionstur oven på i går - det er nok det bedste der kan siges om det, rent træningsmæssigt. Jeg var oven i købet kørt i så god tid, at jeg kunne tage det nogenlunde roligt hen til mødestedet.

http://connect.garmin.com/activity/363311895

Link to comment
Share on other sites

Her forleden hørte jeg dette nummer i radioen..

Det er ikke en genre som jeg normalt hører meget på, men der er et eller andet helt utroligt dragende over Louis Louis, hvad det så er.

Ligesom Færøerne - et af de få steder jeg kunne finde på at besøge, hvis jeg vandt i Lotto og fik råd til at tage på ferie/weekend,

Man kunne vel godt tage cyklen med, bakkerne virker hurtigt overstået :wink:

Og så er jeg en kæmpe spade.

Jeg har fri de næste tre dage. Der er Tønder Festival. Og jeg har ikke fået min fede røv derned, nu jeg endelig havde muligheden for det. Det er famne for dumt :4slap:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næh, men lige i dag kom min søster på besøg fra Tysklandsodde og det var mig der havde valgt datoen. Nå, pyt nu være med det. Der kommer sikkert noget på youtube.

I går var jeg lidt for nonchelant om den lette cykeltur, hvad angår efterfølgende forplejning. Straffen kom ca. kvart i to i nat, da jeg vågnede med krampe i låret. Lidt mystisk i inderlåret, men har jo også manglet salt/væske mere end været kvast i muskulaturen.

Inden jeg smuttede til fødselsdagskomsammen, var jeg i FW. Det gode vejr lokkede ellers voldsomt med en cykeltur.

Benene kunne nu alligevel "snakke med" om 4 dages cyklads, bare for hyggens skyld. Dog en god DOMS hvor krampen havde siddet.

Romaskine: 5 min
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x60, 5x80 5x90, 5x90, 5x90, 5x90, 5x90

Frontsquat: 3x20, 3x60, 3x80, 1x85, 1x90, 1x90, 1x90, en extra singel på 85 bare for at være sikker. Jeg tror ikke det lyder kønt at faile i frontsquat og kaste stangen fra skuldrerne og ned på sikkershedsbarrene, men de var nu "nemme" nok. Fuck man er grim, når blodet står oppe i halsen og trapsene er oppe om ørerne. FØJ-DA!!!
Lægstativ BW+30kg: 40, 40, +40 , stoppede håndklædet i munden som bidepind og kørte til fail.
Lårcurl: 15x30, 8x70, 8x70, 8x70
Kropshævninger (UH): 7,7,7

Bicep curl: 8x20, 8x20, 8x20
ss

Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x80, 8x80, 8x80
Military: 8x37, 8x37,8x37

Triceps pushdown: 8x35, 8x35, 8x35, det var absolut på det aller yderste
Mavemaskine: 8x75, 8x75, 8x75
ss

Lændemaskine: 8x65, 8x65, 8x65

Sidebøj i hypersstativ @ 6kg: 10, 10, 10

Planken: 80sek, 80sek, 80sek

Jeg havde taget Bricanyl og cykelsko med og kunne afslutte med

Spinning: 15 minutter med 5 x 40/20, yrk

Pauserne var lidt lange i det i dag og måtte bruge 2t 15min inden jeg kunne kaste mig over lagkagen #instagram

Lørdag = hviledag (med mindre vejret lokker eller jeg får lyst at spole friskt blod i stængerne).

Søndag = ???

Enten en gang motionstons oppe i Hørsholm eller en kortere men hårdere tur med Hvidovre, der kører klubmesterskab i linieløb. Jeg har helt klart mest lyst til det første.

Omvendt er det mange uger siden jeg rigtigt for alvor har været over komfortzonen. Jeg trænger til at mærke, at jeg igen godt kan tåle at blive pryglet og mindet om at det har sin egen charme. Jeg er ved at blive lidt af et nussedyr.

Link to comment
Share on other sites

Når det er 14 dage siden jeg sidste har squattet, føles det ikke rart dagen derpå. For hulan hvor mine lår er ømme allerede.

Glæder mig helt afsindigt til at stavre op og ned af trapperne til vaskekælderen og tror spurttræning lige er sagen i dag (ironi kan være anvendt :wink:)

17. Vægt 87,8. Fedt% 13,0

I Jylland

20. Vægt 90,1. Fedt% 14,0. efter Kcal 4130. Søvn 6 timer

21. Vægt 90,0. Fedt% 13,9. efter Kcal 4840. Søvn 6 timer, cykling 1t 40m

22. Vægt 88,8. Fedt% 13,8. efter Kcal 4690. Søvn 4½ time, cykling 3t

23. Vægt 88,7. Fedt% 13,2. efter Kcal 4330. Søvn 10 timer, cykling 3t

24. Vægt 89,0. Fedt% 13,6. efter Kcal. xxxx. Søvn 7½time, FW 2t 15m

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Oooohhh altså Henrik. Sådan noget må du ikke skrive :tongue:

Når træneren melder kørsel i 53-11 (eller hvad man nu har af gearing), forventer de andre vist efterhånden, at jeg står og jubler.

Næh, det blev til en tur ind på arbejde for at aflevere ferieansøgninger. Ferieønsker frem til 1 maj -14, skal afleveres inden på mandag klokken 8 og jeg turde ikke satse på at jeg husker det, når jeg møder klokken kvalme på mandag. Stille og roligt med 27-28 i timen.

Hjemad tog jeg den over Roskildevej for at buldre lidt på Valby Bakke, men der var medvind og andre cyklister, så det droppede jeg for ikke at lave for store fartforskelle.

Fik jeg skrevet at mine lår gør pisseondt!? Jeg glæder mig næsten til vinter, så jeg skal squatte ofte nok til, ikke at være så dekonditioneret at jeg næsten er invalid bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Den umiddelbare magelighed vandt. Hørsholm begynder klokken 9 mens Hvidovre først kørte klokken 10 og med kortere transport...... det lykkedes nu alligevel at sove lidt for længe og havde yderst travlt med at nå det, men det gik.

På vej ud til ruten for klubmesterskabet, kørte vi et lille AT-interval for at få gang i stængerne. Det var dejligt, for selvom jeg næsten kan gå normalt på trapperne, så gør lårene stadigvæk ondt.

Vi var desværre ikke nok til at lave to grupper, så det var een samlet start for alle fra motion til B.

Starten var til min formåen lidt hektisk og var glad da de forreste stak af og det dæmpede sig lidt. Stykket med sidevind fra højre var dog ret gustent - især i starten da Artige Verner ikke ville køre i den forkerte side af vejen og derfor lå og flagrede i vinden. På og efter tredje omgang, droppede jeg nu den taktik.

Midt i løbet var der en gruppe mere der rev sig løs men ellers skete der ikke meget, udover at en af klubbens "spidser" forsøgte at køre mig i grøften med vilje - på en nedkørsel i medvind. Jeg ved at andre øffer over at han er kold i røven og maser sig ind, hvis han vil have en plads, så da jeg ikke mere kunne være der, trak jeg mig så frivilligt. Han har før kørt folk i kantstenen i bakkerspurter hvis de har været ved at overhale ham, så han er uden hæmninger / en retti cykelrytter.

Desværre lå jeg og rodede rundt omme bagved næsten hele tiden - kunne ikke lige gennemskue hvad jeg skulle byde ind med i dette selskab. Det var sådan set også hårdt nok alligevel men kan ikke finde en pulstop der klokker ud på mere end 93%, så LIDT kunne jeg vel have leveret. Af gode grunde måtte jeg derfor også undlade at køre med i spurten.

Nå men en HCM-agtig tonsertur. Da den første gruppe var kørt, lå vi på linie/vifte hele tiden. Dog lidt hurtigere da vi trods alt kom rundt med 39,9 i snit i grupettoen.

Bagefter en forbistret masse snak og tagen billeder. Jeg stank af ammoniak (havde ædt min banan ude i løbet) og ville bare gerne hjem til en bid mad og havde også tømt min dunk #3 med 15km tilbage og jeg havde sandblæst cyklen hvis jeg havde hostet. Da jeg endelig fik min føring på hjemvejen og satte en smule fart på, vrælede folk "en ned". En anden gang må jeg huske at tage mere proviant med.

http://connect.garmin.com/activity/364718935

ENDELIG hjemme - men til et tomt køleskab. Af med hjelm og handsker og i træskoene og panik ned i Netto og handle. På vej op i elevatoren, var der en frimodig quinde der grabsede på mine lår - de er lidt skøre herude på Vestegnen, men god loller ligegodt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Besøgte onkel i går. Fik ikke talt kalorier men er over 90kg igen og fik kun sovet ca. 5 timer i nat.

Stængerne er i bedring men stadigvæk ret ømme. Nu er det ikke sjovt længere :dry:

Jeg tog en tur med HCKs motionshold, selv om man aldrig ved om det bliver en gang lal eller pænt hårde intervaller.

Det var heldigvis 71 meget rolige km.

Det første interval var intet. Vi blev delt tilfældigt i 2 hold og skulle samlet hjem. Bernstein, en C-mand, havde øje på ham der kørte langsomst og trak bare hele vejen rundt så han ikke faldt af. Ren hygge.

Andet interval var et mikro cykelløb mellem en kirke og et byskilt. En håndfuld begyndte at køre ræs meget for tidligt og da jeg lå tredjebagerst gad jeg ikke sætte jagten ind - det var trods alt også planen at blive friskere efter turen. Jeg fandt et moderat tempo og var vel 25 meter fra at hente fronten der var gået i stå, da Bergstein trådte an. Men det fristede slet ikke, så lagde bare et par pinde på, og trak de fleste af resten i mål.

Så blev der lagt op til det som åbenbart skulle være det sidste interval. Så for den. Skulle jeg have blæst systemet igennem for alvor, var det nu.

Lol - da vi fik at vide at vi skulle køre en bakkespurt kom det asap:

Nå Gregers, så er du på hjemmebane.

Jeg sad allerede og hyggede mig ved tanken om endelig at få modstand - Berstein går ikke af vejen for den slags, som de andre licensryttere.

Da de forreste åbnede spurten, gik jeg med og forbi uden tøven - gad ikke blive nakket af Bergstein allerede fra bunden. Desværre plejer han at vinde og var ikke obs på at jeg kørte og kom sent i gang. Han blev en suveren nummer to, men pænt langt tilbage trods jeg oversatsede og eksploderede til sidst.

Det positive et, at han sagtens kunne finde på at bruge mig som legetøj senere. Han dryssede i hvert fald masser af rosende ord af. Så håber at han tænker mig ind, når han lægger op til fis og ballade.

I morgen køres criterium i licenscuppen på en 2 km rundstrækning. Eftersom jeg sikkert igen kommer til at rode rundt omme bagved, bliver det en evig lukken huller efter svingene. Jeg gætter det bliver en af de få dage, hvor stængerne kommer til at brænde sammen. Det sker ret sjældent, så glæder mig faktisk lidt til det :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Pisselortesnottedag på arbejde. Jeg havde den tidligste vagt i turnus og fik kun 4 timers nattesøvn. En køreledning faldt ned og jeg blev fanget på den forkerte side og skulle køre pendultog mellem tre stationer. Det er længe siden jeg er blevet svinet SÅ meget til på så kort tid. Dertil var jeg heldig at der også var et defekt signal på min strækning.

Der værste var nu at mine madpakker lå i København og der kom jeg ikke ind, så har levet af junk fra 7-11. Pauselokalet var for støjende til at jeg kunne powernappe.

Hjemme kunne jeg have sovet i 20 minutter - hvis ikke telefonen havde været i vejen.

Jeg gad S L E T ikke, men kørte til træning alligevel. Vi skulle køre criterium eller hvad det mon hedder, når der er pointspurt på hver omgang. Vi kørte 10 omgang a ca. 2km.

Jeg kom som sædvanlig ikke helt ud af i komfortzonen hvilket var lidt ærgeligt, for det passede mig perfekt som vi kørte med de mange temposkift og havde masser af muligheder ude på "ruten"som jeg ikke tog. Nu her fatter jeg det ikke. Havde jeg bare solgt mig et par gange, havde jeg ikke behøvet at holde mig tilbage i spurterne.

Jeg fik kørt leadout-agtigt i to af dem - de var aaalt for lange for mig, til at kunne holde hjem. Den ene jeg kørte rigtigt, blev jeg nummer to i - slået med 3-4cm og kæmpe langt ned til nummer 3, men var også en hel omgang om at komme til hægterne igen. I den sidste spurt kunne jeg vist igen være blevet nummer to men slog ud, så jeg kunne blive overhalet.

Nææ - det passer vist min mentalitet meget bedre at tosse rundt til træning og ikke selv skal tage initiativ til at gå i hegnet. Ville ønske at det var anderledes men det bestemmer man jo ikke selv.

I morgen har jeg en aftale som gør at jeg ikke kan nå at træne. Torsdag kører jeg med Hvidovre igen og uden at have været oppe klokken lort. Det glæder jeg mig til. Meget.

Hvis mine lår så også ville føles bare en lille smule friske, så ville det heller ikke gøre noget.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke absolut i går, skulle sidde til klokken 01 og se tvillingetårnene falde sammen (igen-igen-igen), havde det nok ikke været så slemt da vækkeuret ringede 9:30. Efter at stavret rundt i byen i nogle timer, kom jeg hjem igen kl. halv tre og havde små øjne og måtte opgive at holde mig vågen. Gik i seng og sov en times tid :wub:

Op og spise sen havregrød, gøre cykel klar og stængerne var lidt for pelsede til at stille op med til licenstræning, så havde som sædvanligt pissetravlt. Ærgeligt, når travlheden også rammer mig på en fridag :dry:

På vej til mødestedet var der ikke meget skud i kroppen efter hviledagen i går.

Interval 1 og 2 var AT-rulleskift. Fik lavet en aftale med vores damerytter om, at jeg skulle "pakke hende ind". Altså have hende på hjul og sørge for at at give hende læ ved accelerationer efter sving og ditto hvis hun blev sat på bakkerne, så det var mig der slap manden foran. Faktisk en fin lille udfordring, når man sidder med overskud.

Derefter blev jeg sat et hold op. Det var slut med ligge i AT! Stængerne var vågnet op, så det var fint nok. Især fordi jeg periodisk havde ligget under 80%. Men lidt synd for de 2 licensfolk, som sikkert gerne ville havde været rykket et hold op :blush:

I interval 3 var vi kun 4 på holdet og kørte med små føringer i stedet for rulleskift.

Interval 4 begyndte vi som AT-rulleskift og gik over til at køre med små føringer over AT og JUBII - spurt mod mål i stedet for at slække allerede 100m før :nono:

Transporten hjem gik lidt i kludder, da vi ikke var enige om tempoet. Mange skal køre 2 løb i weekenden og ville ikke det store, andre var lige glade og nogle ville gerne give den gas. Så lige med det samme, knækkede feltet over.

Bonus 1: Jeg kommer til føring i gruppe 2 men vil egentlig gerne op i gruppe 1 men kan høre at der er øffen over farten. Det er jo fair nok, så forlader dem med en antrispurt op til gruppen foran.

Bonus 2: Skiltespurten til København. Nu "diktatortræneren" er væk og jeg var kommet i hopla (lidt sent) tænkte jeg, at jeg sq skulle prøve at åbne den og se hvad der skete hvis de store drenge legede med. Fik ødelagt det for mig selv ved at træde igennem fra start, så de 2 som gik med, droppede det med det samme. Også en dum dag, når folk skal passe på sig selv, men det er uhyre sjældent at måtte køre skiltespurt til licenstræning, så det måtte altså prøves.

82 km: http://connect.garmin.com/activity/367235449

Fra i søndags. http://connect.garmin.com/activity/367235536 Det giver mening at min første spurt var dyr - er helt oppe og kysse max

Fik i øvrigt lige vendt mine overvejelser og bekymringer om de uskrevne regler med et par stykker. De mente at jeg ikke skulle gå helt så meget op i det som jeg gør.

Rettelse: Det er ikke i denne weekend der er Tønder/Bov, som jeg oprindeligt havde skrevet - de snakkede bare så meget om det, at jeg fik koblet det sammen med denne weekends udskejelser.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen i dag måtte min fridag devalueres pga. et vækkeur der ringede tidligt. Det var tid til lungefunktionscheck hos lægen. Eftersom jeg jo har cyklet ganske fornuftigt i de sidste uger, kom det ret meget bag på mig, at jeg har smidt 4% af lungefunktionen siden sidste måling. Nu skal jeg så til kontrol igen-igen om ca. 6 uger. Nå, men jeg sparede da en del penge. Jeg havde ellers besluttet, at fejre en fremgang i tallene med en wattmåler, men det var der ingen grund til.

Lidt "komisk" er det vel, at jeg fik en lille forstrækning i venstre bagskulder i den ene at pustetestene.

Ikke værre end at jeg kunne tage i FW efter at have været hjemme og rydde op og sådan..

Romaskine: 5 min

Backsquat: 10x20, 5x60, 5x60, 5x80 5x92½, 5x92½, 5x92½, 5x92½, 5x92½, ultra lette i dag

Frontsquat: 3x20, 3x60, 3x80, 1x85, 1x90, 1x92½, 1x92½, 1x92½, der bliver stønnet en del :blush: men kommer nu alligevel anstændigt hurtigt over sticking point. Gad vide hvornår jeg misser og smider stangen med et brag :unsure:

Lægstativ BW+35kg: 40, 40, 40

Lårcurl: 10x30, 10x50, 8x75, 8x75, 8x75

Kropshævninger (i ringe): 8,8,8, ringe = :wub:

Bicep curl: 8x20, 8x20, 8x20

ss

Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x80, 8x80, 8x80

Military: 8x35, 8x35,8x35

Triceps pushdown: 8x35, 8x35, 7x35, fail på sidste

Mavemaskine: 8x75, 8x75, 8x75

Lændemaskine: 8x65, 8x65, 8x65

Sidebøj i hypersstativ @ 8kg: 6,6,6

Planken: 85sek, 85sek, 85sek

Crosstrainer: 5 min

Videre til forfest inden jeg skal til 40års fødselsdag i morgen. Fandt så ud af at jeg skulle have overnattet men det havde jeg fuldstændigt ikke opfattet.

Man er sq forkælet når man er søn af en cykelrytter - sakset fra Hvidovres Fjæsgruppe:

post-1580-0-42647300-1377902721.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag bliver det til en nul-dag af den slags, som virkelig! pisser mig af.

Jeg var meget længe om at vågne - i stedet for at gå i seng i går, sad jeg til 2:30 og youtubede Scania V8 samt retrogearskift med to gearstænger.

Først her ved 14-tiden var jeg klar til at hoppe på cyklen men skal til fødselsdag om lidt. At cykle i regnen generer mig ikke, men gider ikke sovse cyklen ind i grus for en tur på under en time. Så nu bliver det til ingenting.

Det værste er nu nok, at jeg skal møde tidligt fra i morgen og slet ikke er med, søvnmæssigt.

P.S. Av mine lår :wub::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share