Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      25 aug
    Jbengtsen

Sælger BILLIG Test-booster - se indlæg under køb/salg/bytte

Vis kommentarer (3)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
Se alle updates

Foto

Langt pokker i MOL

• Please log in to reply
4265 svar på dette emne

#3021 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Avedøre

Indsendt 31. maj 2012 - 22:41

Ja, du kører sgu misundelsesværdigt, det kommer man ikke udenom. Hvis ikke det var så kedelig, burde man nok køre efter Frields principper for det har du i hvert fald bevist er noget der duer.
Jeg var dog omvendt overrasket over vores norske licensmand; jeg havde regnet med at han kom som skidt ud af en kanon på bakkerne for han kan sq da ikke veje mere end en pakke smøger.

Noget er der galt i dag. Udover den proteinbar jeg havde med i bilen, har jeg intet spist siden turen. Godt nok var den ikke ret lang men det ligner mig altså dårligt ikke at have lyst til mad. Cykling eller ej.

LOL, Jeg prøvede lige det nye HCM-tøj og de må have ændret i det.
Bukserne er den ondelynemig stramme i lårene. Sikkert fint til toptrimmede cykelryttere men til motionister giver det ingen mening at lave sådan et produkt.
Og ærmerne i trøjen er også små - godt jeg ikke tog den i XL som Hvidovres for den havde virket som en blodtryksmanchet.
Nå, det giver sig nok når det har været vasket nogle gange :bubblebath:

#3022 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 1. juni 2012 - 22:39

Jeg pligt-spiste lidt inden jeg i gik i seng i går.

Alligevel havde jeg smidt 2,7kg i morges :wacko: :wacko: :wacko: Det er selvfølgelig væske det meste men kan ikke huske at jeg nogensinde har oplevet så stort vægttab på et døgn.
Helbredet har det heldigvis fint i dag - først på dagen hostede jeg dog ret meget slim op. Jeg begynder at tro at det primært var kemikaliedampene der slog mig ud i går.

Jeg overvejede en trilletur men kunne ikke liiige finde motivation til at køre ud i blæsevejret.
Da jeg arbejder midt i døgnet her i weekenden, kommer jeg ikke på cyklen (andet end transporten), så jeg kunne passende nappe et sjældent besøg i FW. Det var jo meningen at komme der en gang om ugen men synes ikke jeg har haft energi til det. Maj gav 1798km og incl. trænersnak, punkteringspauser osv. 70½ time på cyklen.

Dagens indsats.
Romaskine: 5 min
Lægstativ: 15x60, 20x100, 20x100, 20x100, 20x100
Chinups: 15,10 - de første 15 var pisselette men pausen virkede ikke
Squat: 20x20, 12x60, 8x80, 3x100, 3x100, 3x100
Lårcurl: 15x50, 10x80, 10x90, 5x105
Leg extension: 10x50, 1 bens leg extension: 6x40, 6x40, 6x40
Bicepcurl: 10x18
Skrå bænkpres, DB: 15x18, 10x30, 10x30
Sideplanke: 1
Alm planke med 20kg: 1
Hyperextension: 20x +20kg
Tricep pushdowns: 10x30, 10x35

LOOOOL, hvor folk gloede i dag men er også blevet temmeligt stribet efter at have cyklet de dage det var sommer.

I morgen er jeg nok ikke vågen til andet end at cykle "normalt" til arbejde. På hjemturen satser jeg på et interval på bakken mellem Langgade og Valby station og derefter dragrace med bilerne ud af de røde lyskryds.
Søndag roligt begge veje.
Mandag må vi se om jeg kan give den gas eller om jeg skal drosle ned lidt resten af ugen.
Onsdag og ?? frem er jeg spændt på, da jeg donerer ½ liter til blodbanken.

#3023 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 2. juni 2012 - 18:39

:4offtopic:
En lille byge kan være en god ting
Vedhæftet Fil  byge.jpg   46,04K   2 Antal downloads
Knipset dd fra Ny Ellebjerg Station
Jeg har ikke så meget overgangstøj der passer til de temperaturer vi har nu. Og ikke noget der er rent, så måtte cykle på arbejde i vinterjakken hvilket kunne have været varmt.

Men 20 sekunder efter jeg hiver cyklen ud fra elevatoren, begynder det at regne. En bette byge på 5-7 minutter. Nok til at gøre jakken våd men ikke værre end den var tør da jeg nåede arbejdet. Og det passede med at energien til at fordampe vandet, kølede mig af så jeg ikke kogte over.

Mit temperament var dog tæt på kogepunktet da jeg måtte køre slalom mellem utallige knuste flasker.
Uden at lægge mærke til det, satte jeg forhjulet i en bræk-sø lige foran døren til DSBs cykelkælder. Det så jeg først da jeg skulle ud derfra (havde dog undret over det brune på dækket - adr) og som et lille barn, sigtede jeg efter de dybeste vandpytter så det kunne skylles af inden jeg kom hjem.

Mit "Valbyinterval" gik i vasken da to veninder kørte og hyggepludrede og ikke evnede at gøre plads. Men fik da 6 x antrit - heraf 4 fra stående. Vejrtrækning bedre end i torsdags men iltgælden hang alligevel længere end normalt.

Vægten er stadig under 88. Har været skide sulten hele dagen i håbet om at holde den dernede. Kunne være man skulle cykle lidt mindre og styrketræne lidt mere - så er det altså lettere at holde madindtaget nede.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 2. juni 2012 - 18:40

#3024 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 4. juni 2012 - 22:19

MENTAL BJERGBESTIGNING kunne være dagens overskrift, hvis jeg brugte sådan nogle.

Lige fra jeg vågnede i morges, havde jeg ikke lyst til at cykle. Ikke "jeg gider ikke" men "jeg vil ikke".
Var det de 9 timers søvn der gjorde mig sløv, det triste vejr og den småkølige lejlighed, velvære ovenpå massage, dovenskab? Næppe.
Det var helt sikkert torsdagens fiasko-tur som sad og lurede - ved 15-tiden måtte jeg endda have fat i pakken med Immodium for at få styr på maven. Kæft, hvor er det ynkelig :4pooh:

Da jeg nu havde brugt en feriedag på at kunne deltage i Hvidovres fællestræning ville det være absurd tåbeligt ikke at køre med. Tricket med at barbere stængerne hjalp også lidt til at finde den rette stemning men jeg havde hellere pudset vinduer.

Jeg trillede de tunge 1150 meter til klubhuset og kort efter var der afgang. Velkomsten var heldigvis varm, så ingen klager der. Mens vi kørt ud af byen havde vi åbenbart delt op i hold, for vores kaptajn råbte pludselig at når vi bliver overhalet må I IKKE følge med - bare lad dem køre!

Mentalt passede det mig fortrinligt at være på hold 2. Bortset fra at vi kørte med 1 minutsføringer og "alt efter" var det 2 forskellige skifteformer vi brugte og ingen vidst hvornår hvad. Det var rod på et højere plan. Da vi endelig fik fri leg frem mod spurten på Ada-bakken var det næsten befriende. Den var ret let at køre i hus med +50 meter ned til nummer 2.
Da pausen var slut og vi skulle køre videre, sagde licensfolkene tak for i dag og jeg fik en pegefinger og "DU kører med hold 1".

Vi skulle køre to runder, det blev til 3, hvor vi kørte på en række (6 mand) med 10-20 sekunders føring til hver. Efter ret kort tid var jeg vældig ked af at være blevet rykket op, for med 54 km/t var jeg altså fælt fælt presset og det var slet ikke sjovt. Heldigvis var jeg ikke ene for ham foran tabte de forreste og så blev tempoet lidt mere afdæmpet.
Tur to gik meget bedre og der blev lagt an til fri spurt mod slutningen. Fik tøvet lidt efter min føring og kom til at lade et par stykker slippe væk. Dem bag mig var holdt op med at træde, så ikke rigtigt den store placeringskamp.
Tur 3 var ikke planlagt men det passede mig nu meget godt for nu vidste jeg at det var den sidste - da jeg rykkede hold sådan lidt hurtigt, anede jeg ikke hvad vi skulle rodes ud i. Det var næsten en kopi af tur to, bortset fra at jeg gik all in og valgte at køre spurten fra spids nu jeg igen havde føring op til. Skyggen bag mig forsvandt, kom lidt igen og forsvandt igen. Men da de hurtige 2-3 lå langt tilbage, kan man jo ikke bruge det til ret meget meget andet end at jeg ikke blev sidst. Men det var sådan set også fint nok til at pille det værste usikkerhed ud af kroppen. Det bliver naturligvis noget mere krævende at køre med hold 1 fra start, især når licensfolkene stadig er der til at møfle tempoet op men det slipper jeg nok ikke for næste gang. Godt jeg har fået fremrykket blodtapningen til i morgen men om det så kollapser alligevel, må jeg se.

Meget kan man sige om Hvidovre men ikke at deres ruter er opfindsomme: Ud af byen, omgange på rundstrækning, hjem igen.
Vedhæftet Fil  0604.gif   116,49K   15 Antal downloads

#3025 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.536 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:København NV

Indsendt 5. juni 2012 - 07:26

Det bliver naturligvis noget mere krævende at køre med hold 1 fra start, især når licensfolkene stadig er der til at møfle tempoet op men det slipper jeg nok ikke for næste gang.

Du kan tage det! :smilerock: :bigsmile:

Det er godt nok ved at være en solid cykelform, du lægger for dagen. 'Pæn' intensitet i pulskurven på hele den midterste del af turen :4trumpet:

#3026 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 5. juni 2012 - 09:17

Oh jo, der blev trådt igennem. I går var faktisk første gang jeg nogensinde har måttet smide pokerfjæset og skære grimasser på landevejen - bakken på intervallet trak søm ud. Men det bliver nok ikke sidste gang, har jeg på fornemmelsen :unsure: :devil:

Det var planen at tage en trilletur i morges og jeg stod da også op men kom ikke rigtigt længere end til den varme bruser. Om lidt står den på "dracula-fodring" og bagefter på familiebesøg, så det bliver til en 100% hviledag. Men det kan måske rette lidt op på mit "friskhedsindex" der halter lidt efter maj måneds indsats, så det er måske slet ikke så tosset endda :bigsmile:

Bortset fra det, kan jeg nu godt mærke at jeg kun kørte 80 og ikke 120km i går, for lige umiddelbart er jeg ret umærket i benern. Håber også at de kortere ture reducerer paniksulten så jeg kan holde vægten lidt i ro. Er på 88,3kg (noget godt kom der ud af den sorte torsdag) og har som mål at holde mig under 88 - i hvert fald de dage vækkeuret ikke ringer kl 4.

Så jeg har lige gnasket mig igennem en coleslaw med kylling for at lægge bunden inden mor frister med kagebordet.

#3027 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 5. juni 2012 - 20:38

Argh, hvor har jeg kedet mig Guds Jammerligt her de sidste timer og det har (selvølgelig) kostet al kontrol over madindtaget. Lort og lagkage; det er liiiige før jeg forstår dem der stikker en finger i halsen.

Nå, men jeg fik da også set min første film siden jeg er flyttet, mit TV-forbrug er ikke det største.
Bliv nu træt, for Helvede :poking:

#3028 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 6. juni 2012 - 19:57

Den tur kan der ikke koges meget suppe på.
Ud til en rundstrækning.
Runde 1 - lær den at kende
Runde 2 - køres i tremandshold - licensgutterne ville ikke køre hurtigt så jeg endte på hold 1
Runde 3 - rulleskift (7 mand på mit hold) med fri spurt på det sidste. Jeg var rimeligt presset i at hænge på de forreste som jeg lige havde kørt mig op til men det føltes ikke fatalt indtil "manden" kom og slukkede. KLIK, og så stod jeg stort set stille.
Runde 4 - restitutionsomgang
Runde 5 - cykelløb. Ret hurtig opdeling i små grupper. Ville egentlig køre mig op i gruppe 2 men skulle have oversatset og det følte jeg ikke for. Endte på mellemhånd og trillede lidt indtil der kom to udenom - det passede lige med en god lang føring til hver indtil vi ramte stregen.
Hjem igen.

Der var også en Jane der var blevet blodtappet i går, så vi ynkede hinanden og bildte os ind at det var derfor det gik som det gik :tongue:
Vedhæftet Fil  0606.gif   104,26K   7 Antal downloads
Jeg har alderskorrigeret og sat min maxpuls lidt ned - den stod vel højt.
Til gengæld fik jeg tiltusket mig 3 føringer under transportkørslen (2 af dem godt nok ikke med verdens hurtigste sidemand) så processen med at slippe væk fra HCMs faste plads som agterlanterne, går faktisk fint.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 6. juni 2012 - 21:07

#3029 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 8. juni 2012 - 11:24

I går var det oplagt at køre med Amager. Dog er det længe siden jeg har været til svømning (i Hillerød) og jeg kan ikke nå begge dele.
CCHillerød har sagt OK for at jeg kommer og kører med hvis jeg er i nærheden men der var Sommercup i går, så det blev en tur med HCM.

Torsdagstræneren var til Sommercup, så det blev en HCM Tonser-Classic med monkey-intervaller. Jeg mangler stadigvæk røde blodlegemer og eksploder uden varsel når jeg presser på men det føltes til at jeg kunne holde kæden stram lidt længere end i går - sikkert indbildning.

Opvarmingsintervallet på Stumpedyssevej og bakkespurten på Sørupbakken, hapsede jeg begge. På den første "stod turboladeren af" da jeg næsten var oppe men det passede faktisk fint med at lette gassen og lige spole af indtil vi fik de sidste op, så det var der ingen der opdagede :tongue:
Inden Sørupspurten, blev jeg og en anden efterladt da vi skulle krydse en vej - de andre nåede over inden der kom en million biler på tværs og da vi omsider kunne krydse vejen, var det om at finde den store klinge og køre os op til de andre.
Endrupbakken blev trukket fra spids i fint tempo så folk dryssede af - jeg kunne nok have sat en spurt ind men det ville faktisk være synd for ham i front, for han trådte sq fint igennem. Og så meget overskud var der heller ikke.

Herfra var det HCMs rundsave der lå i front. Jeg havde ellers håbet lidt at når jeg nu have taget et par spurter, at jeg så blev sendt/fik lov at køre op foran men sådan gik det ikke. Jeg kunne selvfølgelig bare slå ud af rækken og køre op foran, men det ligger ikke i tråd med min barndoms lærdom om køkultur.

Da ham jeg skulle hente noget cykeltøj hos skal køre Sjælsø Rundt på søndag og ikke ville på Folehavevej, så måtte jeg også dreje fra. Og så fulgte de andre også efter.
Vedhæftet Fil  0607.gif   103,89K   5 Antal downloads
En fin lille tur som var heeeelt anderledes end jeg er vant til. Men sjovt nok for en gangs skyld ikke at komme rundt med et snit på 24km/t og i stedet køre "længe" uden at holde pause. Havde jeg fået en føring eller to undervejs for lige at få lidt syre i stængerne ville det have været rigtigt godt men pyt. Det er lige før jeg kunne tænke mig at køre til HCM på en søndag og køre med hold 1 for at få et par ture mere af slagsen, om ikke andet så for variationens skyld. Omvendt, gider jeg ikke sidde på hjul 3 timer.

Derefter omkring mor og sætte cyklen i sikkerhed inden jeg tog til svømning. Nåda, det var åbenbart sæsonens sidste time og jeg havde desværre misset at vi gerne måtte være ovre i 1,80´eren. "Vi" bestod af 2 personer og den anden er alligevel tit derovre. Nå men jeg havde vandet for mig selv og fik svømmet lidt bryst og fjollet lidt rundt med lidt pjat som eller ikke er muligt.
Hente cyklen, tanke op med lidt kager og et par kopper kaffe og så hjem i seng.

I dag bør jeg lave et eller andet. Lør/søn/man arbejder jeg midt på dagen og så får jeg næppe rørt en negl andet end pendlercykling. Mon ikke jeg ender i FW i løbet af dagen?

Grr, jeg er ikke særligt god til at huske at spise de jernpiller jeg fik i blodbanken - mit hæmoglobintal var kun akkurat godkendt men da jeg skal styre udenom både kaffe og min mørke chokolade, så......

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 8. juni 2012 - 11:41

#3030 Kermit

Kermit

Med-lem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.024 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Kgs. Lyngby

Indsendt 8. juni 2012 - 14:29

Tror ikke du behøver rundsave for at komme i front og tage en føring. Det er bare at følge strømmen, og lade være med at blive fanget bag de svage ryttere på holdet som bevidst vælger at springe over. Når fronten slår ud kører de jo næsten altid så langt tilbage som de kan uden at komme bag dem som ikke tager føringer.

#3031 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 8. juni 2012 - 18:06

I bund og grund har du jo ret. Men både i Hillerød og her på Vestegnen kører man altid bagerst efter en føring. Når de som ikke vil tage føringer kommer frem, slår de bare ud med det samme eller tager en symbolsk føring men de har fået muligheden i tilfælde af at de synes at lige nu er benene til det.

Jeg forstår i mit hoved bare ikke hvorfor. Tag bare Kjellmann som flere gange oppe i forsøget på at mase sig ind foran mig indtil han fattede jeg ikke var skide interesseret i at lade mig rutsje bagud. Hvorfor ikke vente til man naturligt kommer i front? Pyt, det er jo ikke der jeg skal køre allermest.

Jeg kom ikke i FW af den simple årsag at jeg ikke gad. Da jeg var i nede og handle var vejret faktisk OK og men inden jeg nåede hjem var himlen gråblå og blinkede, så ideen om en cykeltur droppede jeg igen.
En nul-dag gør næppe nogen skade og er i hvert fald ikke noget jeg vil ærgre mig over.

I stedet har jeg omsider haft banjoen af stativet og den har været forsømt temmeligt meget. Så nu er jeg følelsesløs i fingerspidserne på venstre hånd; man får ikke meget hård hud på poterne af at fremføre tog. Men nu vil jeg vil gå op i stuen til Nyhederne og køre nogle rolls med højre.
Og så er der danske jordbær til bagefter :4mewantfood:

Hrmpf - og så er der fohbol - af alt i verden :4pooh:

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 8. juni 2012 - 18:23

#3032 Elkjærmark

Elkjærmark

Prospect

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.700 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Bredballe, Vejle Ø

Indsendt 8. juni 2012 - 21:40

Endrupbakken blev trukket fra spids i fint tempo så folk dryssede af - jeg kunne nok have sat en spurt ind men det ville faktisk være synd for ham i front, for han trådte sq fint igennem. Og så meget overskud var der heller ikke.

Dejlig beskeden og uselvvisk tankegang - den kan jeg godt lide :4thumbup:
Har du i øvrigt tal på, hvor mange kilometer du har kørt i 2012? Det må efterhånden være en noget skræmmende mængde.... Respekt for det!

Dette indlæg er blevet redigeret af Elkjærmark: 8. juni 2012 - 21:41

/Jannie Mark

#3033 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 9. juni 2012 - 22:12

Tak. Der er jo ingen grund til at pille pynten af et godt arbejde.

Jeg har faktisk slet ikke kørt så meget endda. Jeg er kun oppe på 4010km men dog de 2100 indenfor de sidste 40 dage, så det er nok derfor det virker af mere.

Normalt er der ikke kød på pendlerturene men i morges var en fantastisk tur. For første gang i lang tid var det varmt nok til at køre i sommerklunset og ikke noget med knækogere eller andre lappeløsninger. Dertil sol og en bister vind som var i ryggen hele vejen. Selv på ramperne over veje og jernbaner, blev farten over 30 uden pulsen steg specielt. Det var uhyggeligt lækkert!!!

Hjemturen var så en anden sag. I stedet for at blot at sidde og småsimre i modvinden prøvede jeg at få lidt fornuftigt ud af det.
Opvarming ud til Enghave Station.
Stigningen fra Enghave til Valby ude på møtrikken - altså den er jo ikke særligt stejl men med vinden i smasken hjalp det lidt.
1 stående start + 3 antrit á 10sek nogenlunde på minuttet men tilpasset lyskryds.
2 x Vo2max á 3/3min - det kostede dog en omvej at klemme det ind.
Vedhæftet Fil  0609.gif   19,03K   0 Antal downloads
Jeg havde egentlig planer om lidt flere Vo2 max´er men da jeg stod i cykelklunset inden jeg skulle hjem, kom jeg i snak med en kollega som jeg ikke anede havde været i nærheden af en cykel men som kørte licens i C i midt80erne. Og så gik tiden jo med snak og jeg havde ikke lys på cyklen.

#3034 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 10. juni 2012 - 18:45

Uha-uha, hvor har jeg været off i dag.
Konstant træt og ku´ ikke have trådt en bule i et pund sommersmør (men nu er det jo ikke sommer...) på pendlergeden.
Jeg spiste ikke ret meget i går og det var næsten uden carbs men om det er derfor ved jeg ikke. Jeg satser på at kunne sove tidligt i aften og så snyder jeg og tager toget til/fra arbejde i morgen.

Håber at kunne køre med ACR på tirsdag også selvom jeg skal vaccineres mod mæslinger - det laver forhåbentlig ingen ravage.

#3035 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 12. juni 2012 - 22:30

Mit vægelsind blev sat på prøve i i dag; der var moral inde over og så blev det ekstra svært.
Oprindelig var det en tur med ACR der var på programmet. Men HvidovreCK ville i dag køre til Ganløse og lægge en krans og holde et minuts stilhed for at ære hende som blev kørt ihjel derude.
Det ville jeg sådan set meget gerne støtte op om, også selvom det ville koste dagens træning. Men dels:
skulle vi mødes et sted jeg ikke har været før og jeg havde ikke tid til at fjumse rundt efter det
og dels ville B.T. vist dukke op og dér står jeg af. Lige akkurat i denne sag er der næppe tvivl om at der var bilistens fejl. Men da cykelryttere og motionister igen og igen og igen kører adsurd råddent og hensynsløst, kan jeg ikke stå med italiensk mine og slå uforstående ud med armene og påstå at vi er små engle. Det vil jeg ganske enkelt ikke være med til, HVIS det skulle komme på tale.

Det blev ACR så.
Det blev en god træning som satte tommeltotten dybt i mine svagheder: lange intervaller. 2 lange: et mellemlangt og så den lange skiltespurt fra Vedbæk til Klampenborg.
Der var ikke så meget at rafle om hvad holdene angik - jeg blev verfet direkte ind på hold 1 og det var fint at det ikke var til diskussion, faktisk. Gider så heller ikke at gå om den varme grød i fremtiden - hvis jeg skal rykkes ned, må de så sige det og ellers tager jeg for givet at jeg er på hold 1.

Første rulleskiftinterval gik fra Søllerød til Hørsholm. Det gik ganske fint alt sammen indtil en led bakke splinterede det. Lydskrift on: "Pådl" lydskrift off, vores færøske H40-mand, kørte som om der ikke var nogen bakke og havde en anden gæv gut med på slæb. Der var ikke noget med at hænge i elastikken - der var bare klasseforskel og vi andre blev sat som træer i Hartzen. Jeg lå og stegte lidt indtil der kom en mand frem og overhalede og så tog vi føringer efterhånden som vi "kunne køre fra hinanden". De sidste to var helt væk, de stakler.

Jeg fik lige lavet et lille mellem-interval til mig selv - da vi passerede Statoil-tanken ved Hørsholm, var jeg inde for at fylde en vandflaske og havde et pænt hul at køre op.

Det var nok en fejl at jeg gik all in allerede på det første interval men sådan er det. På rulleskiftinterval nummer to blev jeg nemlig hægtet af. Jeg lå efter "Pådl" på en en stigning og han kørte "bare" mens jeg sad og sgufanneme ikke kunne vride min cykel foran hans. Efter en tid hvor jeg havde kørt på bundgas, så eksploderede jeg og faldt helt af rullen. Pådl og en anden kom ned og fik kørt mig op og så kørte det faktisk fint bortset fra at den anden som var med nede og hente mig, betalte prisen og hang i elastikken de sidste 500meter. Så kunne jeg betale lidt tilbage og give ham læ så han ikke også faldt af.

Tur 3 var fri leg fra Vejenbrød til byskiltet i Nivå. Det sidste stykke er altså en gusten stigning. Her var jeg lidt for forsigtig og kom ikke med de to forreste, er nu også ret sikker på at jeg ikke havde benene til noget særligt på det tidspunkt men skulle jo principielt have prøvet og ikke bare trille med de andre ind i byen.

Klampenborgspurten begyndte i Vedbæk. Jeg var ubemærket (for mig selv) gledet bagerst og lå og fedtede lidt rundt indtil vi ramte den første knold. Ville lave lidt spas og gik i front og trak os over i et tempo noget over det vi plejer at holde. Der gik desværre en rum tid før der kom et angreb og jeg dermed slap for at ligge og æde vinden. Udover dem som dryssede af kom vi samlet frem, så det var ret svært at komme til og måtte et par gange på bremsen selv de sidste par hundrede meter. De sjove placeringer lå faktisk ikke mange meter væk og havde også lidt mere at skyde med. Højst usædvanligt for mig når spurten er så møg lang.

På vej hjem, midt i indre by, fik jeg et snakebite. Fik sagt farvel, så de andre kunne komme hjem. Fik kørt antritter fra de røde lyskryds men til gengæld spolet meget!!! af og især de sidste 10-12 minutter førsøgte jeg om laktakforbrænding er noget det virker. Det må vi se i morgen hvor jeg regner med at køre med Hvidovre.
Vedhæftet Fil  0612.gif   108,04K   2 Antal downloads

Nu må jeg have en skyr og så i seng - jeg er møgtræt.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 12. juni 2012 - 22:33

#3036 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.536 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 13. juni 2012 - 09:04

Der var ikke så meget at rafle om hvad holdene angik - jeg blev verfet direkte ind på hold 1 og det var fint at det ikke var til diskussion, faktisk. Gider så heller ikke at gå om den varme grød i fremtiden - hvis jeg skal rykkes ned, må de så sige det og ellers tager jeg for givet at jeg er på hold 1.

Sådan! Vel talt, Villy Vital fra Vestegnen :smilerock:

#3037 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 13. juni 2012 - 22:25

Der var alligevel en del til Luises mindetur i går:
http://hvidovreck.dk...nt01returnid=86

Efter at have hygget rundt med varmeaflæsning, tøjvask, indkøb, dækskift (det var flænget efter snakebitet i går) og så cykelvask nu jeg var i gang, gik turen mod HvidovreCKs klubhus. Fodbolden havde desværre tag i de fleste, så vi var kun 7 og den ene opgav på forhånd at køre med.
De fleste ville gerne hurtigt hjem, så det blev en kort tur uden pjank og pjat: ud af byen og finde en vej uden sideveje.
- Alle 6 mand i rulleskift den ene vej.
- Tilbage i 2 tremandhold i Hvidovreformation = 2 mand i front og en mand omme i smørhullet. Der roteres hvert minut. Jeg lagde ud i front med en gut som også træner ovre hos licenserne men tror nu at han kun er motionist. Han havde ikke hørt efter og troede at jeg lå og pressede ham hvilket kørte tempoet voldsomt op og jeg var godt ude og skide for at hænge på siden af ham. Da vi skiftede og tredjemanden kom op, var det lidt mere fredeligt indtil vi igen lå i spids. Så tabte vi tredjemanden og holdt os i det "moderate" da vi havde fået ham på hjul igen.
- Ud igen på rulleskift med fri spurt op ad en gusten lang stigning. Ham den hurtige trak tempoet op og splittede os og jeg fik akkurat kørt ham ind. Da jeg havde ligget lidt på hjul ville jeg gå i front så det ikke var ham der førte konstant, men da jeg kom ud i vinden ombestemte jeg mig :chicken:
Da han tabte lidt momentum gik jeg dog i front og var ved at brænde helt sammen - der var meget længere til toppen end jeg huskede. Da han accelererede udenom, måtte jeg bare lade ham smutte. Jeg fik dog næsten skældud over at jeg kun havde ligget på hjul og ikke på viften for at få mest læ og han fattede overhovedet slet ikke at jeg gik i front, bare fordi jeg mente at jeg burde. "Sådan gør man ikke når man kører løb".
- Tilbage igen efter samme opskrift men denne gang var spurten kun på 7-800 meter og reelt nok kun 5-600 da der gik lidt inden ham den hurtige råbte "årrrh så begynder jeg!". Gik efter ham - op på siden af ham - og accelerede fra ham. Tak for sidst!!!
500 meter spurt er ret langt for mig og den gav mig en kæmpe iltgæld og fik også lige tændt for astmaen. Jeg stod og ruflede i bronkierne et minuts tid inden de åbnede sig igen og jeg kunne få styr på hyperventilationen. Det er heldigvis sjældent det sker men irriterende lige godt.
Og så hjem igen - den korteste vej.
Vedhæftet Fil  0613.gif   111,52K   0 Antal downloads
De andre mente godt nok at jeg havde lårene til korte spurter men synes selv at de er ved at blive lidt klejne i det. Og helt generelt at jeg ved at blive en pind med alt der hersens cyklads og minimalt med vægttræning - jeg er stadigvæk ikke kommet mig over at jeg nu kan være i en XL i cykeltrøje, snøft.
Da vi ikke kørte ret langt og jeg næppe kommer på cyklen de næste dage, var det oplagt at tage et smut i FW. Da jeg gik i bad inden var jeg nu noget i tvivl da jeg faktisk var en smule DOMSramt i "dråben" af quads men det var bare ærgeligt.

Romaskine: 5 min
Lægmaskine: 25x80, 25x80, 25x80, 25x80
Squat: 15x20, 10x60, 10x100 , det bliver man jo også forpustet af, hehe
Kropshævninger: 20 - YES!!! omend der nok kun var til en (grim) mere, så holder jeg alligevel mit mål om at man altid skal kunne reppe 20 kropshævninger. Jeg troede faktisk ikke at kunne det længere, så det var absolut en optur.
Bænkpres, DB: 10x20, 10x34
Laterals: 15x10
Planken: 1 stk med 20kg på lænden
Hyperextensions: 25x +10kg
Lårcurl: 10x50, 14½x85
Afcykling: 3 min

Undervejs kom der en og spurgte om jeg var Gregers. Det giver så absolut mening når PowerPrincess aka #PP har Power i nick´et :4flex:; der må være blevet knækket jern i rå mængder :1356: :1356: :1356:

I morgen skal jeg til Stege og fredag har jeg tilkaldevagt og det kan jo ende med hvad som helst.
Så jeg håber at det er nogenlunde tørt lørdag morgen, eller måske at der er nogle ikke-så-regn-forskrækkede-licenser der skal ud og rulle, for så kan jeg cykle med Hvidovre inden DSB skal bruge mig. Ellers må jeg køre alene :crybaby:

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 13. juni 2012 - 23:32

• #PP likes this

#3038 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 16. juni 2012 - 11:27

Snøft.... den største ulempe ved at være småfed og halvgammel er at man ikke er i form til træne sammen med nogle som ikke lader sig kue en smule vand.

Jeg stod aldeles mutters alene ved HvidovreCKs klubhus og det var endda holdt op med at regne - vejene skulle bare tørre hvilket de var efter 30-40 minutter når man ikke lige kørte i skoven. Ude ved opsamlingspunktet stod der ikke en eneste. ÆÆÆÆV, altså.
Det var nok fordi min lillebror i går havde fodret mig op på chokoladekage med flødeskum i går at jeg havde stjernegode stænger i dag men jo altså intet at bruge det til.

Kørte lidt ud i Herstedvesterskoven, hvis den hedder det, og farten bankede i vejret i en hjernedød omgang tonserkørsel. Kom nu hurtigt til fornuft og satte farten en del ned og så må jeg se om jeg kan finde nogen at køre med i morgen i stedet for. ACR er i Sverige, så jeg skal nok ofre benzin på at køre til Hørsholm. Jeg synes ikke rigtigt at jeg mere kan tillade mig at nasse mig ind i Ishøj.
34,2km blev det til og lægger 2x10,3 ROLIGE :poking: pendlerkm oveni i aften og i nat.

På vej ud af byen sendte jeg mange misundelige tanker til Henrik da jeg passerede en løbeklub - de er åbenbart ikke banke for våd asfalt og så ud til at hygge sig fint.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 16. juni 2012 - 11:29

#3039 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.536 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 16. juni 2012 - 12:19

På vej ud af byen sendte jeg mange misundelige tanker til Henrik da jeg passerede en løbeklub - de er åbenbart ikke banke for våd asfalt og så ud til at hygge sig fint.

Ha, haaa, ja, løb er sgu Simple Living i forhold til cykeltræning :bigsmile:

Jeg har så altid oplevet et virkelig stort mandefald til cykeltræning, når der er udsigt til regn. Det virker dog som om, at den dommedagsregn, der var blevet lovet i dag, er afløst af nogle spredte byger ....

Dette indlæg er blevet redigeret af Henrik S.: 16. juni 2012 - 12:19

#3040 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.678 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. juni 2012 - 14:30

Heldigvis er de ikke så sarte oppe i Hørsholm. Vi var lidt over 20 i alt og 8 til hold 1 som jeg vovede mig op på. Der var dog kun et dampbarn men han drejede fra de regnen kom. Derudover var der en med en defekt han ikke ville køre med og en der skulle tidligt hjem så vi endte alligevel ved ikke at være så mange.

Søndage med HCM er der ikke meget struktur i, så det blev til en tonsertur med opsamling efter de værste bakkker på Tyren og der var vist også en som kom til at tage en dingerføring nu han endelig var i front :4whistling:
Det kom han heldigvis et par gange mere på vej hjem, da de andre begyndte at gå døde i det.

Igen i dag havde jeg guf i stængerne. For min skyld kunne vi sagtens have kørt hurtigere men fik i stedet pakket de andre ned et par gange undervejs.
Vedhæftet Fil  0617.gif   121,54K   6 Antal downloads
Om 8-10 minutter står den på cykeltur til arbejde og det blæser rimeligt hysterisk over Hvidovre lige nu. I "nat" på hjem hjem fra arbejde var det mere roligt og helt vildt hyggeligt at køre i regnen. Så meget at jeg faktisk tog en bette omvej hjem. I aften bliver den over 02 inden jeg er hjemme så der gider jeg nok ikke nogen omvej.

Ingen klubtræning i morgen aften - det er lige der det bliver skodvejr og ingen grund til at tro på fremmøde.
Bliver det en lille trilletur? Lidt styrk for overkroppen? En hviledag? Hvem ved? Jeg ved det ikke.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere