Da vejret var helt suverænt tog jeg mig en tur på cyklen til Helsingør. Det blev en tur på 90 km som gik overraskende godt! Jeg tager det stille og roligt i starten indtil jeg har fået nogle km i benene. Gearingen på min vintercykel er helt hen i vejret og jeg lider grusomt når det blæser eller går lidt op af. Derfor har jeg bestilt en ny kassette og kæde for at se om det ikke retter lidt op på det hele.
Turen gik hele vejen langs strandvejen op til Helsingør og samme vej tilbage igen. Lidt kedelig, men havde ikke helt fundet ud af min GPS endnu så den rute jeg havde hentet fik jeg aldrig loadet. Min form skal forbedres en del og jeg vil skyde på at jeg kørte turen med et snit på de 26-27 km/t. Jeg skal vænne mig til at stoppe computeren ved lyskryds. Jeg glemmer det altid og får min gennemsnitsfart jf. computeren til at ligge for lavt. Min flightdeck stopper selv ved komplet stop så er vant til ikke selv at skulle aktivere og deaktivere tællerne.
Min vinter cykel er en god gammel Bianchi med Shimano 105 på. Glæder mig dog til min sommer racer bliver serviceret og kan komme ud. Det er en fuld carbon Trek Madone 5.9 SL med Dura Ace gruppe og carbon fælg.