Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      15 apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      21 mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      21 feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Vis kommentarer (4)
Se alle updates

Foto

(fedt)Forbrænding ved sex

• Please log in to reply
45 svar på dette emne

#1 Twisttmann

Twisttmann

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 91 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Assens

Indsendt 15. januar 2006 - 09:26

Hejsa

Kæresten og jeg kom til at snakke om at det kunne være spændende at vide hvor meget man forbrænder under sex. Så hvis nogen af jer lige har nogle tal på det, så kunne det da være kanon. Og ja, jeg ved godt at det kommer an på hvor længe man er igang :4thumbup:
-Twisttmann

#2 Vuffi

Vuffi

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 798 Indlæg:
  • Sted:Østerbro

Indsendt 15. januar 2006 - 10:55

http://www.healthsta...m/calculate/cbc

Vægt = 80 kg
10 mins forspil
20 mins sex

= 132 kcal.
If you're going through hell, keep going.

#3 angel

angel

SIV.. bøjer i blæsten!!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.913 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Jyllands Rockerborg Nr. 1

Indsendt 15. januar 2006 - 11:03

Det var sgu ikke meget for en halv times arbejde :cry:
Life grants nothing to us mortals without hard work!

#4 Cache

Cache

Røv og nøgler

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 799 Indlæg:
  • Sted:Århus

Indsendt 15. januar 2006 - 11:11

Nej, man kan lige så godt lade være så. Der er jo intet forhold mellem indsats og udbytte. :crazy:
Safe dating
Never date a woman with tattoos on her breasts, especially if they say "Kill Kill Kill Kill Kill Kill Kill Kill."

#5 Spock

Spock

CardioBoi & Popfyr

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7.584 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Liberty City

Indsendt 15. januar 2006 - 11:20

Hehe - jeg og min (daværende) kæreste lavede engang et forsøg, hvor vi havde sex mens vi begge havde et pulsur på.

Var ret interessant at studere pulskurverne bagefter - også for at se om de toppede på samme tider osv osv.. ganske morsomt..

Har desværre ikke kurverne mere :unhappy:

Nørdet - ja!
Sjovt? bestemt!
Man skal bare huske at fjerne lyden på pulsuret, hvis man har indsat max- og min-grænser for pulsen :laugh:
Don't underestimate the power of PlayStation....
Velfærd starter ved 100Mbit/sec...

#6 789

789

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.478 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 15. januar 2006 - 11:49

http://www.healthsta...m/calculate/cbc

Vægt = 80 kg
10 mins forspil
20 mins sex

= 132 kcal.

Hvad så hvis tallene er mere realistiske (for mig) forspil 5min, sex 1½min? :w00t:

#7 RunnersHigh

RunnersHigh

In Training we Trust

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.953 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Hovedstaden

Indsendt 15. januar 2006 - 12:04

Kvantitet af det cardiovaskulære arbejde ved sex er selvfølgelig en faktor (tid), mæææn.. lad os ikke glemme kvaliteten (intensitet).

Et højintensitets knald på 30 min i duracel-kanin stil giver selvfølgelig betydelig mere end en alm. gennemsnits stød-rytme i sækken. :cool:

Og hvis kvinderne vil forbrænde mere, ja så er det bare om at komme op i sadlen og sætte ild i lagnerne...

just sayin' :smile:

#8 Mikkel leicht

Mikkel leicht

Getbig.dk - Powerlifting!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.491 Indlæg:

Indsendt 15. januar 2006 - 13:26

Hvis jeg skal prøve at tage det seriøst :tongue: så vil jeg sige at man med rimelig stor sikkerhed kan måle det med en RQ måling (måling af udåndingsluftens indhold af kuldioxid etc og på den måde slå fast hvad der bliver forbrændt mest af under arbejdet, Fedt/kulhydrat) Normalvis så forbrænder man mest fedt ved en puls på 130-140 efter sådan en måling, bliver den højere er det mere kulhydrater der bliver forbrændt og ved maxpuls er det mest kulhydrater og nærmest ingen fedt. Så hvis du måler pulsen under jeg sex, tiden, og udåndingsluften kan du få en præcis måling af hvor meget fedt du forbrænder af fedt... Men de færreste har sådan et monstrum derhjemme, og har lyst til at dyrke sex med en slang i munden og en klemme for næsen :laugh: ...

Georg B. Shaw:"You don't stop to play because you turn old - You turn old because you stop to play"

#9 Elbereth

Elbereth

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Indlæg:

Indsendt 17. januar 2006 - 16:21

20 min. hed sex = 1 marsbar - det er hvad jeg altid har hørt :p

#10 RunnersHigh

RunnersHigh

In Training we Trust

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.953 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. januar 2006 - 16:38

20 min. hed sex = 1 marsbar - det er hvad jeg altid har hørt :p

kommer an på hvem der gør arbejdet.. har jeg hørt.. :cool:

#11 Squatfather

Squatfather

Quael dich, du Sau!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12.895 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Horsens

Indsendt 17. januar 2006 - 20:14

Der må jo være flere faktorer der spiller ind.

1) Hvor høj intensiteten er.

2) Hvem der gør hovedparten af arbejdet. Hvis tøsen blot ligger og tager imod bruger hun næppe lige så meget energi som hvis hun sidder ovenpå og hopper som en vanvittig, imens hun svinger cowboyhatten og råber Yippee-ki-yay, motherfucker.

3) Størrelsen af partneren. Der er sgu en verden til forskel om det er Roseanne Barr eller Eva Longoria man skal smide rundt med under akten.

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen. :wink:
Han mangler styrke på nuværende tidspunkt. Det kommer helt af sig selv når han bliver ældre. Hvis man sammenligner med motorcykler, så er der 1200, 1000, 750 og 500-kubikmaskiner i feltet. Har du 1000 kubik kommer du på podiet. Andy Schleck har 1200 kubik.

Cyrille Guimard

#12 Rommel

Rommel

HUSK: Søvn er dødens tvilling

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.358 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Syd-vest

Indsendt 17. januar 2006 - 20:19

Nogle gode pointer, Skvatcigar. :tongue:

Rommel
As soon as you're born you start dying...

#13 AndersHolm

AndersHolm

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7.065 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. januar 2006 - 20:31

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen. :wink:

:lolabove: :wink:

Det er sgu en observation der vil noget..! Klasse humor..! :laugh:
"Chii-Chiiing, I'm sorry, Chang Chung.... BOOM!"

#14 Squatfather

Squatfather

Quael dich, du Sau!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12.895 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Horsens

Indsendt 17. januar 2006 - 20:33

Det var på ingen måder ment som et humoristisk indlæg.
Han mangler styrke på nuværende tidspunkt. Det kommer helt af sig selv når han bliver ældre. Hvis man sammenligner med motorcykler, så er der 1200, 1000, 750 og 500-kubikmaskiner i feltet. Har du 1000 kubik kommer du på podiet. Andy Schleck har 1200 kubik.

Cyrille Guimard

#15 AndersHolm

AndersHolm

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7.065 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. januar 2006 - 21:00

Nej men måden du fremhæver din pointe er nu IMO pænt morsom... :smile:
"Chii-Chiiing, I'm sorry, Chang Chung.... BOOM!"

#16 Mettehelena

Mettehelena

PoshMH

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.316 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Aalborg

Indsendt 17. januar 2006 - 21:51

Ha ha, interessant forsøg.

Ja, man forbrænder ihvertfald mere ved sex end ved ikke-sex, så go for it :4thumbup:
Det skal løbes væk!!!

#17 britone

britone

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.232 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:hvidovre

Indsendt 17. januar 2006 - 22:11

Der må jo være flere faktorer der spiller ind.

1) Hvor høj intensiteten er.

2) Hvem der gør hovedparten af arbejdet. Hvis tøsen blot ligger og tager imod bruger hun næppe lige så meget energi som hvis hun sidder ovenpå og hopper som en vanvittig, imens hun svinger cowboyhatten og råber Yippee-ki-yay, motherfucker.

3) Størrelsen af partneren. Der er sgu en verden til forskel om det er Roseanne Barr eller Eva Longoria man skal smide rundt med under akten.

4) Endeligt spiller modstanden ind for mandens vedkommende. Ikke alle huller yder jo den samme modstand. Nogle kvinder er jo udstyret med et sumphul, hvor selv den største nathammer vil føles som et kosteskaft der blev smidt ind i K.B. hallen.

Rigtig godt svaret :4thumbup: :laugh: :laugh: og ganske morsomt :wink:
En fejl er først en fejl anden gang den begås

#18 RunnersHigh

RunnersHigh

In Training we Trust

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.953 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. januar 2006 - 22:35

Ha ha, interessant forsøg.

Ja, man forbrænder ihvertfald mere ved sex end ved ikke-sex, så go for it :4thumbup:

uuuhh... er De nu også sikker på det? :smile:

#19 Sjac D

Sjac D

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 200 Indlæg:
  • Sted:Odense SV baby!! OBBC

Indsendt 17. januar 2006 - 22:48

har engang læst et sted at man alene på orgasmen forbrænder 600 kalorier!! eller var det 400.. fuck det.. men det lyder fandme som meget!! måske for godt til at være sandt.. hehe
mit nye idol.. Dwayne Johnson aka The Rock.. han er for leeee'

#20 Molleally

Molleally

Jazzman

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.483 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Nørrebro

Indsendt 17. januar 2006 - 23:08

Hvis jeg skal prøve at tage det seriøst :tongue: så vil jeg sige at man med rimelig stor sikkerhed kan måle det med en RQ måling (måling af udåndingsluftens indhold af kuldioxid etc og på den måde slå fast hvad der bliver forbrændt mest af under arbejdet, Fedt/kulhydrat) Normalvis så forbrænder man mest fedt ved en puls på 130-140 efter sådan en måling, bliver den højere er det mere kulhydrater der bliver forbrændt og ved maxpuls er det mest kulhydrater og nærmest ingen fedt. Så hvis du måler pulsen under jeg sex, tiden, og udåndingsluften kan du få en præcis måling af hvor meget fedt du forbrænder af fedt... Men de færreste har sådan et monstrum derhjemme, og har lyst til at dyrke sex med en slang i munden og en klemme for næsen :laugh: ...

Et hurtigt spørgsmål, da jeg nærmest intet ved om teorien bag forbrænding. Men taler ovenstående citat ikke for max. fedt-forbrændingszoner? Er der nogen der vil uddybe det? Jeg har ladet forstå at der ikke er nogen maxforbrændingszone som sådan, bortset fra jo højere puls desto højere forbrænding. Det er måske i virkeligheden også hvad der står, men at max puls kun forbrænder kulhydrater ville da så også tale for at dyrke en lavere puls under træning hvis målet var at tabe sig... Er jeg helt ude i hampen?

Dette indlæg er blevet redigeret af Molleally: 17. januar 2006 - 23:09

In this house, we obey the laws of thermodynamics

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere