Er småsulten hele tiden.


tøspigen
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg prøver at holde op med at spise så meget slik, men jeg har stadig den der lyst til at sidde og små spise lidt hele tiden, nu prøver jeg med sukkerærter og rosiner, men kan jeg spise ubegrænset af det eller er der andet jeg kan spise i stedet for??

Hilsen Tøspigen.

rosiner er et temligt dårligt valg de indeholder masser af frugtsukker. Prøv med gulerødder eller et æble

Link to comment
Share on other sites

Er meget træt af at stå og skrælle gulerødder :bigsmile: og æbler spiser jeg en del af i forvejen :blink:

Så lang tid tager det da heller ikke at skrælle gulerødder - skræl en ordentlig røvfuld af gangen og læg dem i koldt vand. Man må yde før man kan nyde :superman::tongue:

DEsuden får du sådan en pæn kulør :blush:

Link to comment
Share on other sites

Så lang tid tager det da heller ikke at skrælle gulerødder - skræl en ordentlig røvfuld af gangen og læg dem i koldt vand. Man må yde før man kan nyde :superman::tongue:

DEsuden får du sådan en pæn kulør :blush:

Ha ha jo det syntes jeg og så blir jeg faktisk sulten af at spise gulerødder, lyder måske mærkeligt, men det gør jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv prøvet det samme. En frugt i ny og næ hjælper, men pga frugtsukker er det begrænset hvor mange du må spise om dagen før det bliver for meget.

Gulerødder, agurker, rød/grøn/gul peber, salat er dine venner.

Prøv eventuelt at gøre det lidt lækkert for dig selv, med en blandet salat, med noget light dressing ovenpå. Eller revne gulerødder med lidt appelsinsaft i (Undlad rosiner).

Har selv prøvet det, og efter noget tid blev jeg PÆNT træt af bare at gnaske gulerødder. fantasien sætter kun grænser

god appetit :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Gygex, endelig en der har prøvet det samme, det er jo efterhånden ikk meget man må spise :unhappy:

Det var derfor jeg søgte nye ting at putte i mit hoved :4mewantfood: og det lyder måske som om jeg er lidt doven, MEN det tager sku lidt lang tid at stå og snitte diverse ting til en lækker skål salat, men skal nok tage mig sammen til det :4thumbup:

SSdk, ja det er jo værd at prøve, men jeg blir alligevel sulten og får rumlen i maven når jeg har spist 4-5 stykker.

Mizzrasmussen, nej det gør jeg nok ikke, jeg er et lille kvaj til alt hvad der hedder proteiner, kulhydrater og madsammensætning :cry:

Kan jeg bare guffe løs af de sukkerærter?

Link to comment
Share on other sites

Måske er dit blodsukker for lavt. Hvor ofte spiser du større måltider? Hvis det er færre end tre gange om dagen er det måske årsagen.

Mange gange kan man også føle sult selvom man egentlig er tørstig. Får du dine 2-2½ liter vand om dagen?

Det er ihvertfald ikke mere end 3 gange om dagen, nogen gange når jeg ikke at spise frokost.

Jeg er blevet god til at drikke vand og det har også hjulpet lidt på appetitten, men ikke nok, men spiser mange små måltider i løbet af dagen, hvis mankan kalde frugt og lidt grøntsager for et måltid :blush:

Link to comment
Share on other sites

Der er intet man kan spise uanede mængder af og samtidig ikke tage på. Alting med måde, men visse ting kan man spise MEGET af før man tager på.

Mht. konstant sult, så kan det meget vel være fordi du er vant til at spise en masse slik og sukker. Din krop er vant til et meget svingende blodsukker, men det kompenserer du for med slik (eller gjorde). Det tager lidt tid at vænne sig fra slikket, men hvis du spiser 6 fornuftige måltider om dagen, så vil du ikke være sulten indimellem når først kroppen er blevet vænnet af med alle de hurtige kulhydrater.

Førhen da jeg også var overvægtig og spiste nøjagtigt hvad der passede mig, kunne jeg få helt rysteture i mine hænder hvis ikke jeg havde spist i nogle timer. Nu spiser jeg rigtigt og oplever det aldrig mere, heller ikke selvom der en dag går ekstra lang tid imellem 2 måltider. Sult mærker jeg heller ikke og under diæten gik jeg aldrig sulten i seng, så længe jeg lagde 30 minutter til side om dagen til at planlægge min kost.

Mit råd: Hent krop&kost her: http://www.allnatural.dk/download/KropKostHK.zip

Tast ind og lær om de forskellige fødevarer og mængder, det kan hjælpe dig virkeligt meget.

Link to comment
Share on other sites

huz, tak for dit svar.

Jeg prøvede at indtaste 75 gr sukkerærter, der er næsten 300 kcal i, det syntes jeg lyder mærkeligt, men jeg må vidst lige studere det lidt nærmere :bigsmile:

Jeg holder meget igen med slikket, førhen spiste jeg chokolade hver dag og næsten også hver nat og jeg kunne såmænd også spise det om morgenen når jeg lige havde været oppe en times tid.

Jeg må jo bare prøve at give det tid, jeg skal vejes/måles om 14 dages tid igen, så håber jeg der er sket bare en lille forandring i min fedt %, og er der det, så skal det nok komme.

Er der slet ikke nogen dage du spiser junk-food eller slik??

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at være lyseslukker, men det kan altså godt være en ret god ide at arbejde sig hen imod at blive "afholden" som du skriver. I hvert fald indtil du selv er i kontrol. Som jeg læser det står du over for at skulle ændre livsstil. Det er selvfølgelig individuelt, men for MIG viser det sig at jeg nemmere overholder mine egne regler, hvis de er HELT skarpt trukket op.

For ca 4 måneder siden stoppede jeg med at ryge efter utallige mislykkedes forsøg. Alt det fis med nicorette, nedtrapning, kun festrygning og jeg ved ikke hvad...det virkede bare ikke. Kun da jeg havde psyket mig selv i 2 måneder om hvor klamt det var at ryge, og stoppede brat en tirsdag fordi det bare var for meget virkede det.

Selvfølgelig har jeg stadig lyst en gang imellem, men jeg ser bare langt flere ulemper ved at starte igen, og jeg ved hvor nemt det e rat falde i igen.

På samme måde tror jeg lidt det er med mad. Hvis man hunger efter fastfood, så tror jeg altså ikke man holder specielt længe uden. Det gælder om at overbevise sig selv om at det bare ikke holder.

Selvfølgelig kan dine regler lempes løbende når der ikke er ligeså meget brug for at de er super strenge, men lige til at starte med tror jeg faktisk ikke det er specielt smart at tage overgangen glidende.

Sådan har jeg det i hvert fald med mig selv...men så igen, en individuel kamp med sig selv er, jah ... individuel.

Vh gvp.

edit: Tastefejl.

Edited by gvp
Link to comment
Share on other sites

Som huz og gvp skriver kan det være du skal afvænnes.

Mizzremussen har så også en god pointe som jeg selv plages af når jeg vil være "over" kosten nemlig at få for lidt fedt. Det bliver man faktisk ret sulten af.

Yderligere kan der være et problem med æbler - især de grønne æbler er der mange der bliver sultne af. Selv kan jeg spise et æble for den lille sult og efter et lille stykke tid rumler maven og skriger af sult som har jeg gået uden mad fra morgen til eftermiddag.

En sidste ting som jeg kender fra egen krop er søvnmangel. For lidt søvn skruer voldsomt op for sulten i forhold til at være veludhvilet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

http://www.foodcomp.dk/fvdb_groupsearch.asp

På det her link kan du se, hvor meget energi, kulhydrat, fedt og protein der er i de forskellige fødevarer, og den dækker stort set alt. Husk at dividere angivelserne i KJ (Kilokoule) med 4,1, så har du dem i Kcl. Det er energiindholdet i KJ, du skal gå ud fra.

Grøntsager som brocolli, gulerødder, blomkål har et meget lille energiindhold fx. blomkål 99 KJ pr. 100 gr. Sådan noget kan du faktisk spise meget store mængder af.

Link to comment
Share on other sites

Skimmede lige indlæggene igennem og kunne ikke se at fibre var nævnt nogen steder. Fibre giver en god mæthedsfornemelse hvilket kan være med til at holde en fra at små spise alt muligt usundt. En anden ting kunne være hvilken form for kulhydrat du primært spiser?

Edited by treasure
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det lidt på samme måde som dig tøspigen - Jeg føler dog ikke den helt store sult, men det er mere bare det der med at sidde og putte noget i hovedet. Jeg kan faktisk ikke sidde og se Tv eller foran computeren uden at der bare skal noget indenbords :unhappy:

Det jeg så har fundet ud af er at istædet for at sidde og hælde slik og kager inden for, kan jeg bare drikke noget vand! Når jeg drikker vand får jeg ikke den der trang til en masse søde sager. man skal så bare huske også at få noget salt, hvis man drikker i meget stor stil!

Link to comment
Share on other sites

Havde lige siddet og skrevet et langt indlæg som tak for alle de svar/kommentar jeg har fået, og væk er det :sneaky2:

Skriver nu lige i korte træk hvad jeg havde skrevet før.

Jeg er et kvaj til at finde ud af hvad det er de forskellige ting som kulhydrat, protein osv og hvad det er jeg skal spise meget af og lidt af, jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i det, men det vil bare ikke sidde fast :mad:

I weekenden har jeg spist ret usundt, så jeg gik lidt mobset på mig selv i seng i går efter at have drukket en halv liter cola, heldigvis havde jeg lige været nede og træne forinden, meeeeeeeeeeeeeeeen for faen hvor er det dog en dårlig rygrad.

Jeg har læst at der er vildt mange kcal i sukkerærter, er det rigtigt? Det har jeg ellers spist i store mængder sammen med vindruer når jeg havde lyst til at spise noget usundt.

Ville det være bedre med havregryn om morgenen i stedet for de 2 skiver rugbrød jeg plejer at spise?

Link to comment
Share on other sites

Du kunne evt. overveje at prøve Hoodia Gordonii, som dæmper din sultfornemmelse og appetit!

Jeg har prøvet det et par gange nu og det fjerner fuldstændig min lyst til mad :blink:

--> synes det godt i en overgangsperiode hvor man skal over på mere fornuftig kost. Det er min oplevelse at man efter en lille månedstid har dæmpet sin hunger tilstrækkeligt til at du uden videre omtanker og sult kan spise fornuftigt!

søg på google for at læse mere om dette kaktus ekstrakt og evt. hvor du kan købe det :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share