Rotatorcuff


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Flere steder har jeg læst, at man skal køre rotator cuff øvelserne med begrænset vægt for ikke at flytte belastningen hen hvor det ikke er ønsket.

Men hvor let er let i denne sammenhæng? Jeg fik ved en fejltagelse fat i en 10kgs vægt i stedet for en 6´er og fuldførte øvelsen - bare sådan for sjov. Og kom straks i tvivl om den planlagte 6kgs-vægt så er alt for let, når nu øvelsen kunne gennemføres med 10?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Flere steder har jeg læst, at man skal køre rotator cuff øvelserne med begrænset vægt for ikke at flytte belastningen hen hvor det ikke er ønsket.

Men hvor let er let i denne sammenhæng? Jeg fik ved en fejltagelse fat i en 10kgs vægt i stedet for en 6´er og fuldførte øvelsen - bare sådan for sjov. Og kom straks i tvivl om den planlagte 6kgs-vægt så er alt for let, når nu øvelsen kunne gennemføres med 10?

ptpoul har skrevet til mig at 5 kg er passende - så mon ikke noget deromkring virker godt? :smile:

Polle har også skrevet "fokus på PERFEKT udførelse".

Jeg skal klart igang med cuffsne....

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Problemet er at hvis man tager en vægt der er for tung, så rammer man ikke musklerne i rotatorcuffen ordentligt. Andre stærkere muskler vil tage over.

Derfor er det vigigt at træne med lav vægt, langsomt og med perfekt udførelse som doktoren fra Hollywood så fint skriver. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Problemet er at hvis man tager en vægt der er for tung, så rammer man ikke musklerne i rotatorcuffen ordentligt. Andre stærkere muskler vil tage over.

Derfor er det vigigt at træne med lav vægt, langsomt og med perfekt udførelse som doktoren fra Hollywood så fint skriver. :smile:

Hov hov, ikke WOOD, DAY! Din buffoon! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul har skrevet til mig at 5 kg er passende - så mon ikke noget deromkring virker godt? :smile:

Polle har også skrevet "fokus på PERFEKT udførelse".

Jeg skal klart igang med cuffsne....

Antal kg kommer helt an på, hvor stærk du er.... men du er ikke i tvivl, når du har taget 3 sæt af 15-20 gentagelser, kan du formentligt sagtens mærke rotator cuff musklerne brænde... --- hvis ikke, mener jeg, du har for mange kilo i hånden!!

Hygge, jac

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager den tungeste vægt jeg kan tage mindst 2x20 med. Når jeg kan tage 2x30 øger jeg håndvægten med 1 kg. På den måde er vægtene ganske beskedne, og desuden er der progression, hvilket er en nødvendighed hvis man vil blive ved med at styrke disse små muskler. Jeg ved ikke om min rep-range er optimal, så lytter bestemt hvis andre er uenige.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share