Slankepiller


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil ned i fedtprocent. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af at cutte. Jeg vil derfor gerne undersøge mulighederne for nogle piller som ikke er ulovlige og hvor bivirkningerne ikke er hjertestop osv.

Nogen der har erfaringer med noget som virker uden at være skadelige og som ikke er på dopinglisten?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mener du det er nødvendigt med piller?

At cutte handler ofte om at ændre vaner, hvis der er ting som ofte kommer i vejen for din cutning.

Hvad er det du "ikke kan finde ud af"?

hvor meget spiser og træner du? hvad vejer du?

Der er selvfølgelig ingen af de gængse slankepiller du kan købe som har stor risiko for at give dig hjertestop eller andre alvorlige bivirkninger - så ville de ikke være på markedet. Det handler mest af alt om at bruge dem efter foreskrifterne og respektere at det er ting der roder med dit stofskifte.

Slankepiller i en situation som din virker som en meget dårlig ide fordi:

- hvis din vægt pt er nogenlunde stabil forbrænder du lige så meget energi som det du indtager.

- indtager du slankepiller øges dit stofskifte med lad os sige 10%, og pillerne vil måske også få din sult til at mindskes, så forbrug øges og indtag mindskes => du taber dig

- MEN du kan ikke være på slankepiller for evigt, så når du på et tidspunkt stopper vil dit stofskifte være tilbage på normalen, ja faktisk lavere fordi du har tabt dig, og sulten vil være som før.

- RESULTAT: du tager de kg på du lige har tabt, og måske lidt ekstra.

- sådan går det for noget i retningen af 90% af de folk der forsøger at tabe sig - med eller uden slankepiller.

Mange siger så at de vil ændre deres kost bagefter eller begynde på motion bagefter. At de lige skal have et moral-boost i starten og se kg'erne rasle af.

Bullshit - hvis du i løbet af dit vægttab lærer hvordan din hverdag, træning og kost skal tilrettelægges for succesfuldt vægttab, så er der meget større chance for at du når målet er nået har redskaberne til at vedligeholde din nye vægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 185 og vejer 79, det svinger omkring 79-80 kg. Jeg kan ikke ændre mine kostvaner. Jeg træner pt. 2 gange om ugen, vil gerne have det op på 4 igen. Jeg bor hjemme indtil efter jul, så det er svært at tabe mig, jeg vil egentligt ikke tabe mig, vil gerne være mere markeret, det kan jeg bare ikke få til at ske. Jeg tror jeg kan ændre mine kostvaner så snart jeg er væk hjemmefra. Ved godt det nok virker åndsvaag men føler mig rigtig lasket lige for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 185 og vejer 79, det svinger omkring 79-80 kg.
Det var da ikke så galt. Du er et par cm højere end mig og vejer 7-8kg mindre.

Har du et billede, så man kan få en bedre fornemmelse af tingenes tilstand?

evt lidt mål af hofte, talje, overarm, lår etc.

Jeg kan ikke ændre mine kostvaner.

Er du i fængsel?

Bliver du truet på livet hvis du ikke spiser op?

Selvfølgelig kan man ændre sine kostvaner og om ikke andet kan man tage lidt mindre portioner.

Jeg spørger igen: Hvordan ser en typisk maddag ud? Meget gerne med mængder og antal kalorier.

Jeg træner pt. 2 gange om ugen, vil gerne have det op på 4 igen.
hvad forhindrer dig?
Jeg bor hjemme indtil efter jul, så det er svært at tabe mig, jeg vil egentligt ikke tabe mig, vil gerne være mere markeret, det kan jeg bare ikke få til at ske.

Hvilken tidshorisont arbejder du med i forhold til at opnå synlige resultater?

hvis du forventer synlige resultater nærmest uge for uge, så bliver du slemt skuffet.

Når du ikke som sådan vil tabe dig men gerne vil være mere markeret, så er du nok i den situation hvor du gerne vil have udskiftet 5-10kg fedt med muskler i stedet. Det er mest overskueligt at se det som 2 projekter (fedttab og muskelopbygning), måske endda 3 (+ fedttab efter muskelopbygning) afhængig af fremgangsmåden.

Når du føler dig lasket nu er det nok en god idé at starte med fedttabet, så tilpas kost og motion og gå efter at smide 5kg på 2-3 mdr.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke nogle billeder og mål, men kan lige finde ud af det i aften. Min kæreste er rimelig tidskrævende. Jeg har en tidshorrisont der siger jeg gerne vil veje omkring 85 og som du sagde udskifte 5-10 kg fedt til muskler. Jeg har svært ved at vide hvor mange kalorier der er i både min frokost morgenmad og aftensmad. Ved heller ikke hvor meget jeg skal indtage om dagen. Har læst artiklen om at cutte flere gange.

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste er rimelig tidskrævende.
Mon ikke hun kan overbevises om at projektet er en god idé at bruge lidt tid på? :wink:
Jeg har en tidshorrisont der siger jeg gerne vil veje omkring 85 og som du sagde udskifte 5-10 kg fedt til muskler.

Det var et mål, ikke en tidshorisont.

Hvor længe har du været igang og hvor længe havde du forventet at bruge?

Jeg har svært ved at vide hvor mange kalorier der er i både min frokost morgenmad og aftensmad. Ved heller ikke hvor meget jeg skal indtage om dagen. Har læst artiklen om at cutte flere gange.

Ingen har sagt det skal være let. Har du virkelig ingen chance for at vide hvad der er i og i hvor store mængder?

Hvor meget du bør indtage kan kun du selv finde ud af.

I øvrigt er det altså også muligt at tabe sig uden at være fanatisk med kalorietælling. Det hjælper gevaldigt hvis kosten er nogenlunde regelmæssig, men ellers handler det bare om at være meget bevidst om portionsstørrelser og tag lidt mindre end man plejede (eller kun 1 portion). Undgå at snacke til højre og venstre så der ryger en masse uforudsete kalorier indenbords.

Link to comment
Share on other sites

Som MaxP skriver: Kom i gang med at tælle kalorier i dit fødeindtag (+ drikke). Det er den eneste måde du kan få et rimeligt overblik over, hvad du rent faktisk har af ligevægtsforbrænding, og derud fra er det langt nemmere at lave en fornuftig plan for bulkning og cutning.

Køb en madvægt og en kosttabel....og så er det ellers bare at tælle sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest Slettet bruger
Der er selvfølgelig ingen af de gængse slankepiller du kan købe som har stor risiko for at give dig hjertestop eller andre alvorlige bivirkninger - så ville de ikke være på markedet.

Det lyder som om du aldrig har hørt om den danske slankepille "LetIgen"?

Motion på recept! Det er vejen frem ;o)

/FN

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om du aldrig har hørt om den danske slankepille "LetIgen"?

Motion på recept! Det er vejen frem ;o)

/FN

Det har jeg bestemt.

Nu er det selvfølgelig meget relativt, hvor stor en risiko man vil acceptere, men det var vel ikke ligefrem fordi folk drattede om som fluer på LetIgen.

Selvfølgelig er jeg enig i at slankepiller ikke er vejen frem som jeg vist har slået fast i tråden, jeg mener bare ikke der er noget vundet ved at overdrive risikoen for alvorlige bivirkninger, selvom det da er nødvendigt at vide de er der.

Link to comment
Share on other sites

Hvem gider at have en tidskrævende kæreste?

Drop hende og find en der træner/ikke er urimeligt krævende.

Hvis man bor hjemme får man almindeligvis vasket tøj, handlet ind, rengøringen klares ofte også i fællesarealer.

Så har man altså mere tid end når man flytter væk..

Drop undskyldningerne og gær det der skal til. Slankepiller vil ikke hjælpe dig en disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share