Overkrop..?!


Volando
 Share

Recommended Posts

:tongue: Hej alle... :4thumbup:

Jeg er en fyr på 18 år, jeg er 189 cm høj og vejer 73 kg.

Jeg vil gerne have en større overkrop og kunne godt bruge nogle råd, omkring kost og træning.

KOST D.G.L:

Morgenmad: Vand/Te + 2-3 stk. frugt.

Middag: Spiser ingenting, men drikker meget.

Aftensmad: 2-3 store potioner, drikker meget vand.

Nat: Fx. en bolle eller frugt, drikker ca. 2 liter vand.

_________

Jeg træner også lidt, men ikke meget:

Jeg løfter min krop i en ribbe. :tongue: -> 1 sæt a' 10 X 3.

Hænger i ribbe og løfer benene. -> 1sæt a' 3 X 10 sek.

________

Hvad kan jeg gøre i forhold til kost og træning for at gøre det hele mere effektivt, og så jeg vokser hurtigst muligt.

Jeg har forresten kun mulighed for at træne hjemme. :crazy:

ER KLAR PÅ ALT.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er en ordenlig smøre, men vi tager lige de hurtige...

Maden:

Kroppens byggesten er protein. Protein findes i mad, og den største koncentration er i bla. kød. For at kroppen skal blive større, skal den bruge byggesten = Protein. Derudover skal du spise mere end du forbrænder, så du kan altså ikke tabe fedt og tilføje muskelmasse. Sørg derfor at du aldrig er sulten, og at du spiser et stort morgenmåltid, og ellers spise fornuftigt resten af dagen.

Træning:

Kan næppe gøres kort, men jeg vil da prøve. Din krop nedbrydes hver gang du træner, og derefter bygger den sig selv op + lidt til så den kan klare forrige belastning lidt nemmere. Hvis du ønsker størrelse og volume skal du bevæge dig imellem 5 - 10 gentagelser i 3-5 sæt. Du skal ramme de store muskelgrupper (Ben,bryst og ryg) og du skal sørge for at få et program, eller vejledning af en der ved noget om det. Søg evt. på træningsprogrammer herinde på sitet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Volando.

Jeg så dit indlæg, og jeg er selv relativ ny i gamet.

Jeg vil foreslå, at du søger igennem her på MOL og andre hjemmesider, som getbig.dk efter artikler til netop det du søger.

Jeg trænede selv hjemme helt til at starte med og gik fra 2 til 15 på ribben pr. sæt på nogle uger :bigsmile:

Jeg vil klart foreslå, at du begynder i et styrketræningscenter, da det er klart det nemmeste, hvis du da er engageret nok til at komme derhen, når det er træningstid. Dog såvidt jeg har forstået er det ikke nødvendigt, man kan godt træne hjemme og få en god effekt.

Derudover har jeg selv lavet den søgning, som jeg går ud fra du nu skal til at lave og vil gerne dele de resultater jeg har fundet med dig, men jeg må advare dig, at da jeg også selv er ny har jeg ikke nogen kompetencer for, at kunne skelne mellem godt og skidt. Derfor bør du selv søge, men ville nu alligevel gerne lige dele de ting jeg har fundet. Nogle af dem har jeg fået bekræfter på, at være gode, her på forummet. Håber det kan bruges!

Heliotropens grundlæggende hjælpeartikel på Bodyzone, som jeg fik af en ven fornylig, da jeg fortalte ham, hvad program jeg kørte. Den synes jeg virker rigtig god. Programmet er linket til derinde, hvis det er i din interesse, andre på forummet herinde anbefaler også Bill Star der har lavet det program der anbefales i artiklen.

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...light=fundament

For god ordens skyld får du så lige linket direkte til programmet alligevel.

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202

Også fra Bodyzone.

Lige til sidst, hvordan øvelserne udføres og teknik dertil til det program du nu engang vælger, der vil jeg anbefale, at du søger på getbig.dk og http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

Derudover har jeg ikke så meget mere at tilføje af hvad jeg har fundet ud af. Dog så vidt jeg har forstået er kosten noget med 75-80% af det? Og træningen er det der sørger for at kroppen bygger musklerne op.

Og lige til sidst, hvis en instruktør (forventet fagmand) siger noget andet i dit center, så spørg altid herinde angående det, min erfarring er, at de ikke ved hvad de snakker om! (Og skal brændes, allesammen :sneaky2: hvad blev der af instruktørbranderiet fra dengang i middelalderen? :laugh: ok, dårlig humor :blush: )

Mvh. Michael

PS: Derudover nogle links jeg tror er gode lige at få læst:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...e922dc014c4626c

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...cc3d14a7352245e

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...cc3d14a7352245e

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...&highlight=

Men kender ikke kvaliteten af disse, nogle jeg lige fandt for nyligt. Og læs ikke det hele på en gang, for mig gik det i hvert fald lige en af det ene øre og ud af det andet, især fordi der er mange ting der gentagtes :tongue:

PPS: Og glemte lige noget!

Søg under getbig.dk under træning for begyndere (kan ikke lige finde linket) så undgår du også en skade, som jeg har kunnet se i nogle logs, at nogle af de mere garvede herinde ikke har været helt så heldige med, og stadig fået gode resultater. Og en log skulle vidst også være meget smart :blush:

Edited by Michael2
Link to comment
Share on other sites

Hej Volando.

Jeg så dit indlæg, og jeg er selv relativ ny i gamet.

Jeg vil foreslå, at du søger igennem her på MOL og andre hjemmesider, som getbig.dk efter artikler til netop det du søger.

Jeg trænede selv hjemme helt til at starte med og gik fra 2 til 15 på ribben pr. sæt på nogle uger :bigsmile:

Jeg vil klart foreslå, at du begynder i et styrketræningscenter, da det er klart det nemmeste, hvis du da er engageret nok til at komme derhen, når det er træningstid. Dog såvidt jeg har forstået er det ikke nødvendigt, man kan godt træne hjemme og få en god effekt.

Derudover har jeg selv lavet den søgning, som jeg går ud fra du nu skal til at lave og vil gerne dele de resultater jeg har fundet med dig, men jeg må advare dig, at da jeg også selv er ny har jeg ikke nogen kompetencer for, at kunne skelne mellem godt og skidt. Derfor bør du selv søge, men ville nu alligevel gerne lige dele de ting jeg har fundet. Nogle af dem har jeg fået bekræfter på, at være gode, her på forummet. Håber det kan bruges!

Heliotropens grundlæggende hjælpeartikel på Bodyzone, som jeg fik af en ven fornylig, da jeg fortalte ham, hvad program jeg kørte. Den synes jeg virker rigtig god. Programmet er linket til derinde, hvis det er i din interesse, andre på forummet herinde anbefaler også Bill Star der har lavet det program der anbefales i artiklen.

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...light=fundament

For god ordens skyld får du så lige linket direkte til programmet alligevel.

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202

Også fra Bodyzone.

Lige til sidst, hvordan øvelserne udføres og teknik dertil til det program du nu engang vælger, der vil jeg anbefale, at du søger på getbig.dk og http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

Derudover har jeg ikke så meget mere at tilføje af hvad jeg har fundet ud af. Dog så vidt jeg har forstået er kosten noget med 75-80% af det? Og træningen er det der sørger for at kroppen bygger musklerne op.

Og lige til sidst, hvis en instruktør (forventet fagmand) siger noget andet i dit center, så spørg altid herinde angående det, min erfarring er, at de ikke ved hvad de snakker om! (Og skal brændes, allesammen :sneaky2: hvad blev der af instruktørbranderiet fra dengang i middelalderen? :laugh: ok, dårlig humor :blush: )

Mvh. Michael

PS: Derudover nogle links jeg tror er gode lige at få læst:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...e922dc014c4626c

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...cc3d14a7352245e

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...cc3d14a7352245e

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php...&highlight=

Men kender ikke kvaliteten af disse, nogle jeg lige fandt for nyligt. Og læs ikke det hele på en gang, for mig gik det i hvert fald lige en af det ene øre og ud af det andet, især fordi der er mange ting der gentagtes :tongue:

PPS: Og glemte lige noget!

Søg under getbig.dk under træning for begyndere (kan ikke lige finde linket) så undgår du også en skade, som jeg har kunnet se i nogle logs, at nogle af de mere garvede herinde ikke har været helt så heldige med, og stadig fået gode resultater. Og en log skulle vidst også være meget smart :blush:

Det der lyder nu meget godt.. :4thumbup:

Jeg vil jo gerne have mere muskelmasse og ikke "tabe" mig, og hvis jeg har forstået det rigtigt så skal jeg indtag flere kaloriar end jeg forbrænder..?

Og jeg forstod ikke rigtigt hvordan jeg fandt min "ligevægt"..? :blush:

Og tak for svaret.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også kun hjemme i øjeblikket, selvom jeg er medlem af et center, men vejret er for godt, og det passer mig meget bedre at kunne gå ud og træne lige når jeg har lyst.

Som de andre har sagt, så er første skridt hvis du vil voske at hælde noget mere indenbords. Din ksot plan er mildt sagt lidt fesen, det da utroligt du kommer igennem dagen :tongue:

Et forslag kunne se således ud:

Morgenmad: 1-2 gode portioner af Müsli/havregryn/havregrød og evt. lidt brød

formiddag: Grov Sandwich eller frugt eller en dåse tun lidt afhængig hvor sulten du er

Froksot: Pastasalat med tun, eller masser af rugbrødsmadder eller grove sandwich, igen et stykke frugt eller to

Aftensmad: faktisk den der ser bedst ud, bare sørg for at der er masser af kød og grønsager

Hvis du stadig er mere sulten så spis en sandwich/dåse tun/ Müsli

Dette er kun et forslag, men Gode pointers er spis varieret, proteinrigt og masser af det

Du kan som sagt sagtens træne hjemme, hvis du har en have,park eller skov i nærheden er der selvfølgelig flere muligheder. Det er to rigtig gode øvelser du har fat i allerede. Du kan finde mange flere ved at kigge rundt her http://www.motion-online.dk/fora/index.php...9480&st=20( en eller anden lav det til et lin?)

Et simpelt program kunne være:

3x10 kropshævninger

3x10 hanging leg raises

3xså amnge pushups du kan atge

3x så man Bodywightsquats du kan tage(benbøj)

Ellers ville jeg anskaffe mig er par håndvægte og kigge her:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ogram_til_alle/

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også kun hjemme i øjeblikket, selvom jeg er medlem af et center, men vejret er for godt, og det passer mig meget bedre at kunne gå ud og træne lige når jeg har lyst.

Som de andre har sagt, så er første skridt hvis du vil voske at hælde noget mere indenbords. Din ksot plan er mildt sagt lidt fesen, det da utroligt du kommer igennem dagen :tongue:

Et forslag kunne se således ud:

Morgenmad: 1-2 gode portioner af Müsli/havregryn/havregrød og evt. lidt brød

formiddag: Grov Sandwich eller frugt eller en dåse tun lidt afhængig hvor sulten du er

Froksot: Pastasalat med tun, eller masser af rugbrødsmadder eller grove sandwich, igen et stykke frugt eller to

Aftensmad: faktisk den der ser bedst ud, bare sørg for at der er masser af kød og grønsager

Hvis du stadig er mere sulten så spis en sandwich/dåse tun/ Müsli

Dette er kun et forslag, men Gode pointers er spis varieret, proteinrigt og masser af det

Du kan som sagt sagtens træne hjemme, hvis du har en have,park eller skov i nærheden er der selvfølgelig flere muligheder. Det er to rigtig gode øvelser du har fat i allerede. Du kan finde mange flere ved at kigge rundt her http://www.motion-online.dk/fora/index.php...9480&st=20( en eller anden lav det til et lin?)

Et simpelt program kunne være:

3x10 kropshævninger

3x10 hanging leg raises

3xså amnge pushups du kan atge

3x så man Bodywightsquats du kan tage(benbøj)

Ellers ville jeg anskaffe mig er par håndvægte og kigge her:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ogram_til_alle/

Okay, det vil jeg prøve så.. :w00t:

Men lyder som rimelig meget mad.. :crazy::laugh:

Jeg har en stor have, eller nok nærmere en park, så mon ikke jeg kunne finde på noget der ude.. :4thumbup:

Men jeg har lige et spørgsmål, hvad er "Quats"..? :innocent:

((Ved ikke så meget, om alle de der udtryk i bruger her inde)) :blush:

Og Mange tak for din vejlidning... :w00t::cool:

Link to comment
Share on other sites

Quads=Forlår :)

Og nej det er altså ikke meget mad, men skal helst indtage med hver 2-3 time for hele tiden at holde maven igang, og give den proteiner så du kan vokse. Spiser selv 6-7 gange om dagen.

kl. 7 - morgenmad + shake

kl.10 - lidt mad i skolen

kl.12 - frokost

kl.15 - mad inden træning + shake

kl.17.30 - lidt mad efter træning +shake

kl.19 - Aftensmad

kl.22 - Natmad + shake.

Sådan ser en almindelig dag ud for mig - maven vender sig hurtigt til at man spiser mere og mere. Man skal bare spise selvom man ikke er sulten :superman: Sørg for at få ca. 2g protein pr. kg du vejer om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Han mente vist bodyweightsquats ...

Du vil nok støde på øvelsesnavne du ikke kender ofte her på mol i starten, søg efter navnet på dem.. google eller lignende så finder du ud af det.

"Så mange pushups du kan" .. vil jeg ikke anbefale.. det vokser du i hvert fald aldrig af. Hvis du havde læst de links der er blevet angivet i denne tråd ville du også vide nu at man ikke vokser af 50000 armstrækkere.

Byt istedet øvelserne ud med grundøvelser tillagt belastning i form af sandsække, kettlebars, håndvægte eller hvad du måtte have mulighed for at skaffe, og læs så de links der er givet for at få den grundlæggende forståelse for muskelvækst.

Link to comment
Share on other sites

Han mente vist bodyweightsquats ...

Du vil nok støde på øvelsesnavne du ikke kender ofte her på mol i starten, søg efter navnet på dem.. google eller lignende så finder du ud af det.

"Så mange pushups du kan" .. vil jeg ikke anbefale.. det vokser du i hvert fald aldrig af. Hvis du havde læst de links der er blevet angivet i denne tråd ville du også vide nu at man ikke vokser af 50000 armstrækkere.

Byt istedet øvelserne ud med grundøvelser tillagt belastning i form af sandsække, kettlebars, håndvægte eller hvad du måtte have mulighed for at skaffe, og læs så de links der er givet for at få den grundlæggende forståelse for muskelvækst.

Okay, det vil jeg så gøre .. :4thumbup:

Nej, det har jeg forstået, jeg må max kunne tage ca. 3 x 10 og ikke mere.

Link to comment
Share on other sites

Quads=Forlår :)

Og nej det er altså ikke meget mad, men skal helst indtage med hver 2-3 time for hele tiden at holde maven igang, og give den proteiner så du kan vokse. Spiser selv 6-7 gange om dagen.

kl. 7 - morgenmad + shake

kl.10 - lidt mad i skolen

kl.12 - frokost

kl.15 - mad inden træning + shake

kl.17.30 - lidt mad efter træning +shake

kl.19 - Aftensmad

kl.22 - Natmad + shake.

Sådan ser en almindelig dag ud for mig - maven vender sig hurtigt til at man spiser mere og mere. Man skal bare spise selvom man ikke er sulten :superman: Sørg for at få ca. 2g protein pr. kg du vejer om dagen.

Okay, men undskyld jeg spørger, hver er en SKAKE..? :blush:

Min kost idag, har set sådan ud:

Morgenmad: 3 stk rygboller med chokolade og kærnemælk..(i stedet for vand)

Mellem: 3 bananer

Middag: 2 stk gullerods boller med Ost og chokolade

Mellem: 2 chokolade bar.. :w00t:

Aftensmad: 3 store potioner..(Masse kød, katofler osv) :4mewantfood:

Lyder det bedre..? :innocent::superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja okay mig der var lidt hurtig med armbøjningerne, men du kan bare sætte benene op på en stol, eller smide noget tungt på ryggen så skal du nok få dit max antal ned.

En shake er sådan en bodybuilder ting, hvor man blender alt muligt sammen der indeholder en masse kalorier og proteiner, evt. ekstra proteinpulver. KAn være udemærket, hvis du har svært ved at få spist nok. Der er en del opskrifter hvis du søger her på forummet.

Link to comment
Share on other sites

En shake er sådan en bodybuilder ting, hvor man blender alt muligt sammen der indeholder en masse kalorier og proteiner, evt. ekstra proteinpulver. KAn være udemærket, hvis du har svært ved at få spist nok. Der er en del opskrifter hvis du søger her på forummet.

Eller i simpel form bare proteinpulver rørt op i vand. Det er en god og bekvem måde at få ekstra protein i løbet af dagen og efter træning, hvis man har svært ved at spise sig til det gennem maden

PS alle de der boller med chokolade får du ikke meget protein af. Du skal have noget kød-pålæg på, og så drik en masse mælk eller cacaomælk til. Så er du godt kørende

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Eller i simpel form bare proteinpulver rørt op i vand. Det er en god og bekvem måde at få ekstra protein i løbet af dagen og efter træning, hvis man har svært ved at spise sig til det gennem maden

PS alle de der boller med chokolade får du ikke meget protein af. Du skal have noget kød-pålæg på, og så drik en masse mælk eller cacaomælk til. Så er du godt kørende

-Camilla

Det står at der er 25 g protein pr bolle..?

Ehm, okay så må jeg jo ned og købe noget cacaoMælk.. :4thumbup:

+Kød-Pålæg.. :cool:

-hehe-

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Hvad er det for nogle boller?

Der er sjælden specielt meget protein i brød... de er jo lavet af mel, som primært er kulhydrat

Men hvis det er rigtigt vil jeg da gerne vide mærket... det lyder jo praktisk

-Camilla

Undksyld, har lige kigget på pakken og det er Kulhydrat jeg har kigget på.. :blush::wub:

Link to comment
Share on other sites

Okay, men undskyld jeg spørger, hver er en SKAKE..? :blush:

Min kost idag, har set sådan ud:

Morgenmad: 3 stk rygboller med chokolade og kærnemælk..(i stedet for vand)

Mellem: 3 bananer

Middag: 2 stk gullerods boller med Ost og chokolade

Mellem: 2 chokolade bar.. :w00t:

Aftensmad: 3 store potioner..(Masse kød, katofler osv) :4mewantfood:

Lyder det bedre..? :innocent::superman:

Seriøst!? Du spørger om en kost bestående af chokolade og simple kulhydrater (undtaget aftensmaden og dine bananer) er bedre? Vi startede jo uden en madbeskrivelse, men det der er jo ikke engang et godt forsøg.

Der mangler:

Protein i alle måltider

Sundt fedtstof

(Frugt - du redder den på tre bananer) og grønt (gerne grove grøntsager)

Læs lidt rundt i kostforumet - det er fyldt med guldkorn.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Seriøst!? Du spørger om en kost bestående af chokolade og simple kulhydrater (undtaget aftensmaden og dine bananer) er bedre? Vi startede jo uden en madbeskrivelse, men det der er jo ikke engang et godt forsøg.

Der mangler:

Protein i alle måltider

Sundt fedtstof

(Frugt - du redder den på tre bananer) og grønt (gerne grove grøntsager)

Læs lidt rundt i kostforumet - det er fyldt med guldkorn.

:smile:

Okay okay.. :crazy:

Mit første skrid var jo bare at spise lidt mere, end det jeg gjorde.. :4thumbup:

Det harjeg gjort, og det tager lidt mere en 24 timer at sætte sig ind i alt det der.. :tongue:

Men jeg er i fuld gang.. :cool::w00t:

Skal nok lære det på et tidspunkt... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det der lyder nu meget godt.. :4thumbup:

Jeg vil jo gerne have mere muskelmasse og ikke "tabe" mig, og hvis jeg har forstået det rigtigt så skal jeg indtag flere kaloriar end jeg forbrænder..?

Og jeg forstod ikke rigtigt hvordan jeg fandt min "ligevægt"..? :blush:

Og tak for svaret.. :w00t:

Hej igen, ja du skal indtage flere kalorier end du forbrænder for at tage på i vægt, forholdet mellem muskelmasse og ikke muskelmasse er jeg tilgengæld ikke inde i og kan ikke forholde mig til, men hvis du spiser mere end du forbrænder og udfører styrketræning, samt har proteiner til rådighed, så skulle der, så vidt jeg ved, være gode forudsætninger for opbygning af muskelmasse.

Sådan forstod jeg hvad Heliotropen forslår:

#1 begynd at træne dit program (eller øge din aktivitet i en tilsvarende, eller deromkring mængde i det antal dage om ugen du har i sinde at træne)

#2 spis når du er sulten og spis hvad du plejer, sørg for du er mæt efter hvert måltid og noter ned det antal kcal du spiser i løbet af en dag.

#3 vej dig hver morgen efter du har været på toilettet

#4 noter din vægt ned

Når du har fundet ud af hvor meget du skal spise, så du hverken taber dig eller tager på, med den aktivitet du har, så har du fundet ud af hvor meget din krop forbrænder i løbet af en dag, dit ligevægtsindtag.

Nu syntes jeg selv dette lød forfærdelig bøvlet. Del 1 kom jeg så ikke igang med lige på det tidspunkt og sprang direkte ned til del2, hvilket også betyder, at mit gennemsnitlige energiforbrug sandsynligvis er højere end hvad jeg regnede ud dengang, og så også det, at jeg vejer 10 kg. mere i dag har nok også forøget mit stofskifte (det gør det i hvert fald på beregneren på hjemmesiden her).

Del2: Den første del, spis når du er sulten, spis hvad du plejer (mad du kan lide og spise dig mæt i) og sørg for at spise sig mæt, er ikke så svært, medmindre du bruger 1 time pr. måltid (hvilket jeg selv gjorde ret ofte dengang :blush: )

men den sidste del af del2, tælle kcal, skulle kigge bag på pakkerne og skrive ned hvor meget det er for derefter at skulle gange det med vægten af din mad divideret med 100 gram og jeg ved ikke hvad over hele dagen, i flere dage, nej det var godt nok ikke lige mig, derfor vil jeg anbefale, at du bruger det her program:

http://www.allnatural.dk/visdata.asp?id=243&M=7

Du skal finde ud af hvad mad du kan lide og taste hvad der står bag på deres pakker ind i programmet, programmet er ganske let at anvende, åbningskoden er så vidt jeg husker Amanda :blink: , hvis du vil have adgang til at kunne redigere i programmet og bruge nogle bestemte funktioner.

Derudover, hvis du ikke allerede har en vægt til at veje dig om morgenen og en køkkenvægt til at veje din mad, så anskaf dig sådan en.

Så kan du bare taste den mad du har spist i løbet af dagen ind i løbet af den tidsperiode du nu vil bruge på det (jeg tror det var 1 uge Heliotropen skrev) og så taste din vægt ind og se hvornår din vægt ikke rykker sig og bruge dette til at finde den gennemsnitlige energi din krop forbruger i løbet af en dag, dvs. dit ligevægtsindtag

Del3 er ikke slem, medmindre du har meget dårligt ved at huske at lige efter du har været på toilettet, som det første om morgenen, så at veje dig.

Del4 der er krop&kost programmet jeg lige linkede til endnu engang guld værd.

Nu blev det her sådan set vidst alt for langt og alt for rodet, men jeg håber det er til at holde styr i. :smile:

Og det var så lidt. :tongue:

Mvh. Michael

Link to comment
Share on other sites

Okay okay.. :crazy:

Mit første skrid var jo bare at spise lidt mere, end det jeg gjorde.. :4thumbup:

Det harjeg gjort, og det tager lidt mere en 24 timer at sætte sig ind i alt det der.. :tongue:

Men jeg er i fuld gang.. :cool::w00t:

Skal nok lære det på et tidspunkt... :blush:

Fair nok - det lød lidt hårdt men er velment:smile:

Et par huskere:

- Kalorieoverskud er alfa og omega, men kan sagtens skabes ved indtag af fornuftig kost

- Protein i alle måltider - gerne nogenlunde ligeligt fordelt henover dagen og gerne lige efter styrketræning

- Sundt fedtstof er din ven hvis du har svært ved at tage på

- Komplekse kulhydrater frem for simple i så stort et omfang som muligt - husk kalorieoverskuddet

- Spis gerne mange måltider i løbet af døgnet - et godnat måltid er bestemt en god idé. Husk protein i dem alle jf. det tidligere skrevne.

Tålmodighed, god kost, hvile og hård træning så skal du nok nå dine mål.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Del2: Den første del, spis når du er sulten, spis hvad du plejer (mad du kan lide og spise dig mæt i) og sørg for at spise sig mæt, er ikke så svært, medmindre du bruger 1 time pr. måltid (hvilket jeg selv gjorde ret ofte dengang :blush: )

men den sidste del af del2, tælle kcal, skulle kigge bag på pakkerne og skrive ned hvor meget det er for derefter at skulle gange det med vægten af din mad divideret med 100 gram og jeg ved ikke hvad over hele dagen, i flere dage, nej det var godt nok ikke lige mig, derfor vil jeg anbefale, at du bruger det her program:

http://www.allnatural.dk/visdata.asp?id=243&M=7

Du skal finde ud af hvad mad du kan lide og taste hvad der står bag på deres pakker ind i programmet, programmet er ganske let at anvende, åbningskoden er så vidt jeg husker Amanda :blink: , hvis du vil have adgang til at kunne redigere i programmet og bruge nogle bestemte funktioner.

Derudover, hvis du ikke allerede har en vægt til at veje dig om morgenen og en køkkenvægt til at veje din mad, så anskaf dig sådan en.

Så kan du bare taste den mad du har spist i løbet af dagen ind i løbet af den tidsperiode du nu vil bruge på det (jeg tror det var 1 uge Heliotropen skrev) og så taste din vægt ind og se hvornår din vægt ikke rykker sig og bruge dette til at finde den gennemsnitlige energi din krop forbruger i løbet af en dag, dvs. dit ligevægtsindtag

Del3 er ikke slem, medmindre du har meget dårligt ved at huske at lige efter du har været på toilettet, som det første om morgenen, så at veje dig.

Del4 der er krop&kost programmet jeg lige linkede til endnu engang guld værd.

Nu blev det her sådan set vidst alt for langt og alt for rodet, men jeg håber det er til at holde styr i. :smile:

Og det var så lidt. :tongue:

Mvh. Michael

Det ser ud til at være et godt program, prøver lige at sætte mig ind i det.. :4thumbup:

Jeg havde ikke nogen vægt, men jeg har købt en køkkenvægt og en digital badevægt.. :w00t::cool:

((Håber det er godt nok))

:blush:

Og tak for alle rådene, det er en stor hjælp... :superman::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fair nok - det lød lidt hårdt men er velment:smile:

Et par huskere:

- Kalorieoverskud er alfa og omega, men kan sagtens skabes ved indtag af fornuftig kost

- Protein i alle måltider - gerne nogenlunde ligeligt fordelt henover dagen og gerne lige efter styrketræning

- Sundt fedtstof er din ven hvis du har svært ved at tage på

- Komplekse kulhydrater frem for simple i så stort et omfang som muligt - husk kalorieoverskuddet

- Spis gerne mange måltider i løbet af døgnet - et godnat måltid er bestemt en god idé. Husk protein i dem alle jf. det tidligere skrevne.

Tålmodighed, god kost, hvile og hård træning så skal du nok nå dine mål.

:smile:

-Heh-Ja, det lød lidt negativt, men sådan er det jo.. :tongue:

Og tak for dine "Huskere".. :innocent:

-Façon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share