Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Så er det i morgen det går løs. Start i Slagelse kl. 11.30, og så er det ellers bare fuld gas. Jeg tror umiddelbart det bliver et godt løb, og med kun et par og 40 tilmeldte tror jeg ikke vi bliver mere end 50. Vejret burde medvirke til at eftertilmeldingerne nok ikke er særligt store.

Jeg har spist som et svin i dag i håbet om at komme op på 7-10 gram kulhydrat pr. kg kropsvægt. De foreløbige prognoser siger jeg ender på ca. 7,5 g/kg, og jeg er ved at kaste op. Men sådan er det, og der skal noget energi i kroppen til i morgen, for umiddelbart bliver det et hårdt løb. Specielt vejret kan spille en rolle i morgen, da det ser ud til at der godt kan være vådt og måske komme lidt byger. Jeg håber på det værste.

Til gengæld kan jeg ikke gennemskue hvor meget tøj jeg skal have på. Det er vel en 5-6 grader i morgen når vi skal køre, og jeg kan ikke gennemskue om det er for koldt til shorts + løse knæ + varmecreme, eller om jeg skal tage mine shorts + vinterovertræksbukser på i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Så er det i morgen det går løs. Start i Slagelse kl. 11.30, og så er det ellers bare fuld gas. Jeg tror umiddelbart det bliver et godt løb, og med kun et par og 40 tilmeldte tror jeg ikke vi bliver mere end 50. Vejret burde medvirke til at eftertilmeldingerne nok ikke er særligt store.

Jeg har spist som et svin i dag i håbet om at komme op på 7-10 gram kulhydrat pr. kg kropsvægt. De foreløbige prognoser siger jeg ender på ca. 7,5 g/kg, og jeg er ved at kaste op. Men sådan er det, og der skal noget energi i kroppen til i morgen, for umiddelbart bliver det et hårdt løb. Specielt vejret kan spille en rolle i morgen, da det ser ud til at der godt kan være vådt og måske komme lidt byger. Jeg håber på det værste.

Til gengæld kan jeg ikke gennemskue hvor meget tøj jeg skal have på. Det er vel en 5-6 grader i morgen når vi skal køre, og jeg kan ikke gennemskue om det er for koldt til shorts + løse knæ + varmecreme, eller om jeg skal tage mine shorts + vinterovertræksbukser på i stedet for.

Held og lykke, og giv den en skalle! Mht tøj så tag lidt blandet med og vælg når du er kommet frem, så er man mest up to date med vejret!

Link to comment
Share on other sites

Haha, du går All-In...! Tænkte godt hva faen dine carboloading pics på instagram skulle gøre godt for! God tur, og hiv nu en sekr hjem ;-)

Ja, jeg tænkte at jeg skulle prøve det af for alvor med at carbloade og se om det gør nogen forskel. Og tak, jeg skal gøre mit bedste.

Held og lykke, og giv den en skalle! Mht tøj så tag lidt blandet med og vælg når du er kommet frem, så er man mest up to date med vejret!

Tror jeg også bliver planen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

DNF!
Brabantse_Pijl_2013_Philippe_Gilbert_.jp

Den korte historie først - jeg blev sat i sidevinden, og punkterede bagefter. Så er det ude af verden, og det er noget lort. Så kan vi gå igang med resten af indlægget.

Se godt på manden. Du kender ham godt. Det er nemlig Phillippe Gilbert, en af feltets mest karismatiske ryttere, og en person som man næsten ikke kan andet end at holde af. Han har i øvrigt noget til fælles med bl.a. Paolo Bettini og Alessandro Ballan. Allerede nu ved jeg at JohnJohnson har gennemskuet hvad jeg vil frem til, men for jer andre så er det den famøse Verdensmesterforbandelse. Efter de respektive ryttere fik fingrene i VM trøjen præsterede de aldrig rigtig i den følgende sæson. I de to italieneres tilfælde ramte de aldrig rigtig formen(Bettini er undtagelsen fordi han imponerende nok genvandt trøjen som det eneste højdepunkt), men Gilbert har formen. Han blev nummer 2 i etapen ind mod Nice i Paris-Nice, og han blev 2'er til Sagan i Brabantsje Pijl eller hvordan det nu engang staves. I begge tilfælde har det lidt været uheld der har været årsagen til de ringe resultater. Og med uheld mener jeg ikke ulykke, men uheld som i det modsatte af held.

Jeg har ikke ligefrem været den heldigste mand i den sidste uges tid. Det hele startede i sidste uge ved at jeg først opdager at jeg mangler en skrue i mit kranksæt når det sidder på min enkeltstartscykel, og at der var noget galt med det ene Techno II spænde på mine Sidi sko. Skruen bliver bestilt hos importøren der smider den afsted med posten til mig. Om fredagen er jeg så blevet forkølet, og kan vinke farvel til at træne i weekenden. Mandag finder jeg ud af at det er snøren i mine sko der er synderen og ikke selve mekanismen. Jeg følger Sidis anvisning, men kan simpelthen ikke få presset den stift ud man skal. Forbi Ritter som heller ikke kan presse stiften ud, men hiver fat i EnergySport som er importør, og får en af deres drenge ud om onsdagen til at kigge på den.

Tirsdag er skruen til kranksættet ikke dukket op endnu. Jeg skriver til importøren bare for at høre om det var blevet sendt afsted, og det var det. Onsdag drøner jeg forbi Ritter i håbet om at mine sko er klar. Det var de selvfølgelig ikke. Ham fra Energysport havde ikke gjort noget ved det andet end at sige at den skulle have en ny snøre. Det ville han så sende afsted. Det betød at jeg måtte trille ud og træne med mine gamle Sidi sko som er et nummer for store, men inden da skulle jeg lige montere et par klamper på dem. Det tog så lidt tid, men det lykkedes. Desværre er den ene plade på den ene klampe gået i stykker så man kun kan montere 3 og ikke 4 skruer i den. Ikke optimalt. Men jeg kom afsted, og skyndte mig hjem igen fordi der skulle komme en der ville bytte sine 404 Firecrest hjul til mine Reynolds hjul. Så jeg fik kun trænet i en halv times tid, hvilket også var rigeligt, for jeg svømmede rundt i de andre sko, og hver gang jeg trak med foden kunne jeg lige mærke hvordan skoen ligesom gav sig en smule.

Gutten med Zipp hjulene kom, og det var selvfølgelig slet ikke det han oprindeligt havde skrevet. Pisseirriterende. Videre i livet. Dagen efter får jeg så en besked fra Ritter med et internet billede af mekanismen og et link til vejledningen om hvordan man gør det. Jeg svarer igen at jeg godt ved hvordan det hele er, men at problemet jo er at vi ikke kan få den skide stift ud. Intet svar. Jeg har samtidig fået skrevet til importøren af Rotor, som fortæller at han er på sjælland, og om der er en butik han kan smide den af i. Det er der selvfølgelig, og vi bliver enige om at han afleverer den hos Soigneur. Perfekt.

Efter arbejde havde jeg en aftale om at købe en kassette i Rungsted, så afsted og finde frem til huset. Da jeg dukker op er det en dame der åbner, og ham jeg skal have fat på er ikke hjemme. Hun var stresset, havde 3 børn og en aupair pige(de boede i et hus, som jeg fandt frem til de havde købt sammen med nabohuset til 30,5 mio i 2008). Hun virkede derfor pænt irriteret over at hendes mand ikke var hjemme, og at hun nu skulle stå der. Hun kunne ikke få fat på ham, og 15 minutter senere lykkedes det mig endelig at gå derfra med en ny 11-23 kassette.

Vejret var dog alt andet end godt, så da jeg kom hjem var min cykel bare smurt ind i grus. Jeg besluttede mig for at bruge aftenen på at sætte mine lukkede ringe på og dermed også skifte bremseklodser, men hvad sker der da jeg skal stramme den ene skrue på bremseskoen? Unbracho nøglen "kammede" over, og kunne ikke bruges mere. Perfekt punktum. Samtidig ville jeg så smække min chip på cyklen, og gik så rundt i 10 minutter og ledte efter den skide pose med strips jeg havde købt tidligere. Jeg havde af mystiske årsager lagt den ned i en kasse, som jeg aldrig bruger. Så kunne jeg også skumme lidt over det.

Fredag, dagen hvor skruen skulle hentes, og hvor mine sko forhåbentlig var klar. Så jeg kørte lidt tidligere fra arbejde, og satte kursen mod Soigneur. Jeg spørger om han havde lagt en skrue til mig dagen før - og nej det havde han ikke. De ringer til ham, og da de forklarer ham situationen er første reaktion "Fuuuuuuuucckk". Det havde han selvfølgelig glemt. Jeg får selv snakket med ham, og han lover at sende en skrue afsted til mig igen med posten. Pisseirriterende.

Jeg drøner mod Ritter, og finder min sko der ser ud som den hele tiden har set ud? Snøren er ikke dukket op. Jeg venter så på en der måske kan få presset stiften ud, og 10 minutter senere er han igang med det. 15 minutter efter det har han så fået stiften ud, men den er død undervejs, så den kan ikke genbruges. Jeg triller hjem, og skummer bare af raseri. Jeg har haft min sko stående i 3-4 dage, uden der er sket noget som helst. Samtidig har jeg kørt med en sko der ikke har passet ordentligt, og som ikke er sat ordentligt op. Med andre ord har jeg faktisk haft lidt ømme knæ om aftenen.

Da jeg kommer hjem, får jeg heldigvis en åbenbaring, og får delvist fikset min sko. Det er ikke optimalt, og kræver en unbrachonøgle til at stramme, men det er bedre end ingenting. Ud på cyklen og får kørt et par intervaller, men mærker samtidig en lille krampe i læggen. Ikke ligefrem det bedste tegn.

Forbi min svigerforældre for at låne deres bil. Her står jeg lidt og venter, da min svigerfar lige er ude og cykle. Hjem, vaske cykel og gøre alting klart.

Med andre ord virkelig en lorteuge rent cykelmæssigt. Og så har jeg ikke engang nævnt det faktum at min morfar sov ind i onsdags. Det kan lyde hårdt, men jeg er egentlig lettet over at han sov ind, for han har ikke været sig selv i mange år. 87 år er også en pæn alder!

Fredag havde jeg svært ved at falde i søvn, og vågnede så tilgengæld kl. 6.30. Jeg lå i en lille times tid, og så stod jeg op.

Så spoler vi frem. Jeg finder ud af at ruten ikke var helt som jeg havde forstået, og dermed ikke slutter på en bakke. Jeg får snakket med de andre, får varmet op, og føler mig egentlig godt tilpas. Da vi sætter igang sidder jeg med i den forreste del, og allerede efter 100 meter stak den første. Han fik et hul sammen med en anden, og jeg forsøger at gå med. Jeg når helt op og ringe med Simon på hjul, men vi får ikke lov til at komme væk. På et tidspunkt kommer vi rundt i et sving og mit baghjul skrider lige 10 cm til siden, men heldigvis uden noget styrt. Kort tid efter føler jeg dog at jeg er punkteret, men vælger at fortsætte. Heldigt, for jeg var ikke punkteret.

Jeg ligger godt i feltet, og prøver et par gange at komme væk, men igen uden held. På et tidspunkt når jeg endda også at trække feltet. Godt ude på 2. omgang ved jeg ikke hvad der sker, men pludselig ligger jeg bag en der ikke kan holde tempo i sidevinden. Alt for sent opdager jeg at vi er splittet, og jeg forsøger i første omgang at køre op. Der kommer så 2 andre op og vi kører lidt rundt. Jeg spiller den lidt cool da jeg har Simon oppe foran og springer over, men pludselig går de kolde. Så jeg begynder selv at køre, og får fanget et hjul på en anden. På et tidspunkt kommer formanden op på siden af mig og siger jeg bare skal falde ind på hjul, men jeg er kvæstet. Virkelig kvæstet. Så jeg formår ikke at komme ordentligt op i fart selvom jeg forsøger.

Jeg falder til en anden gruppe med 2 andre, men vi får det ikke til at køre rundt, og vi kan bare se de andre køre væk. I lang tid lå vi måske kun 40-50 meter bag dem, men der var intet at gøre. Jeg blev dog enig med mig selv om at jeg ville køre den sidste omgang med. Hver gang jeg rejste mig op begyndte mine lår og lægge at krampe en anelse. Ude på sidste omgang får jeg selskab af en anden rytter, og vi får et lille samarbejde op og køre. Og så punkterer jeg! Midt ude på Lars tyndskids marker i en ond modvind. Nonchelant som jeg var havde jeg hverken pumpe eller slange med. Så jeg begyndte bare at gå. Heldigvis var der en kontrolpost ikke så langt derfra, hvor jeg fik at vide at der var en genvej. Endnu mere heldigvis var der et par der spurgte om jeg ikke ville køre med. JO TAK! Så et lift, og så kunne jeg se opløbet.

Her kunne jeg se gutten som stak efter 150 meter køre solo over stregen efter 81 km! Og se Simon snuppe en andenplads i en lille udbrydergruppe. Fandme i orden.

Jeg nåede små 63 km inden punkteringen, men jeg gider ikke smide noget op, for der er intet godt i det.

Men fuck hvor er jeg dog træt af uheld. Jeg er dog heldig nok til at jeg har en virkelig dejlig kæreste, og jeg ville ikke bytte hende for noget andet. Men når det er sagt, så ved jeg ikke hvorfor jeg har så dårlig karma for tiden. Det værste er næsten at jeg ikke engang bliver ordentlig sur af det. Jeg bliver møgirriteret, og så går det ligesom bort igen. Lidt opgivende vel egentlig? Men punkteringen var virkelig et punktum på uheld. Jeg håber i hvert fald at det var et punktum, og at tingene vender nu.

Jeg blev sat!? Jeg var overbevist om at jeg var i topform, om end begrænset træning grundet sygdom, men ligefrem at blive sat?? Jeg håber at det er fordi jeg mangler de små korte accelerationer, som jeg egentlig skulle have trænet i sidste uge, men som blev aflyst grundet sygdom. Jeg håber det er fordi jeg har været syg, og stadig mangler at få kørt det sidste ud/banket rusten af. Om ikke andet så håber jeg at min fokus på FTP træning bærer frugt i næste weekend på enkelstarten - det ville i hvert fald kunne opveje det lidt.

Jeg kører også løb i Køge i morgen, men jeg har ingen forventninger. Mine ben er ramt, og mit hoved er ramt. Jeg kan håbe på noget genoprejsning, men om det kommer så hurtigt skal jeg ikke kunne sige.

FUCK!

Link to comment
Share on other sites

Sikke dog en lorteuge :rocketwhore:

Men hvis vi lige ser bort fra den nærmest bizarre række af uheldige sammentræf, så ville jeg zoome ind på dér, hvor du ligger det forkerte sted i sidevinden. For det virker som om, at det er dér, kæden hopper af. Du ligger bag ved én, der laver et hul, og så er 'rigtigt' cykelløb jo bare nådesløst. De andre ser det, kører væk. Den negative energi fra ugen plus alle de brugte kræfter fra starten af løbet kommer væltende, og så har du den negative spiral med kramper etc.

Det kan sikkert være vanskeligt for dig at se det lige nu, men du har høstet værdifulde erfaringer i dag. Når du bliver mere dreven i det taktiske spil, så havde du sikkert ikke ligget bag ved ham, der får feltet til at knække. Du havde måske ligget længere fremme. Og når din form bliver skarpere hen på foråret, får du det eksplosive antrit, så du kunne have rykket uden om ved at gå helt op i - og ud af - det røde felt over nogle kilometer og få fat i baghjulet på den forreste gruppe.

Jeg er helt overbevist om, at du skal få nogle placeringer. Men det kommer nok til at kræve lidt tålmodighed.

Link to comment
Share on other sites

Sikke dog en lorteuge :rocketwhore:

Men hvis vi lige ser bort fra den nærmest bizarre række af uheldige sammentræf, så ville jeg zoome ind på dér, hvor du ligger det forkerte sted i sidevinden. For det virker som om, at det er dér, kæden hopper af. Du ligger bag ved én, der laver et hul, og så er 'rigtigt' cykelløb jo bare nådesløst. De andre ser det, kører væk. Den negative energi fra ugen plus alle de brugte kræfter fra starten af løbet kommer væltende, og så har du den negative spiral med kramper etc.

Det kan sikkert være vanskeligt for dig at se det lige nu, men du har høstet værdifulde erfaringer i dag. Når du bliver mere dreven i det taktiske spil, så havde du sikkert ikke ligget bag ved ham, der får feltet til at knække. Du havde måske ligget længere fremme. Og når din form bliver skarpere hen på foråret, får du det eksplosive antrit, så du kunne have rykket uden om ved at gå helt op i - og ud af - det røde felt over nogle kilometer og få fat i baghjulet på den forreste gruppe.

Jeg er helt overbevist om, at du skal få nogle placeringer. Men det kommer nok til at kræve lidt tålmodighed.

Du burde skifte tilbage til dit gamle brugernavn - Cykologen.

For du har jo helt ret. Jeg har selv gået og tænkt over det efter jeg lavede mit indlæg, at jeg næsten giver alt andet end mig selv skylden. Ingen tvivl om at de andre irritationsmomenter har været med til at gøre det lettere at blive irriteret, men faktum er også at jeg kørte som en idiot i dag.

- Jeg angreb efter 2-300 meter i et forsøg på at hente de første der kørte afsted.

- Jeg angreb et par gange på første omgang og igen på anden omgang.

- Jeg spillede lidt for klog i sidevinden, som kostede mig.

- Jeg fulgte ikke min egen plan.

Jeg havde lige fra starten haft en idé om at jeg skulle rykke på 3. omgang. Det blev så forpurret lidt da jeg fandt ud af at vi kun skulle køre 3 omgange, og så blev jeg nervøs for om det overhovedet var muligt at køre på sidste omgang hvor alle er ekstra opmærksomme på angreb. I stedet skulle jeg have tænkt at efter 65 km er der mange der er mærkede, og hvis man så selv er frisk - så kan man komme afsted.

Jeg skulle måske også have været realistisk. Jeg har lige været forkølet, og alt andet lige betyder det at jeg ikke er helt hvor jeg skal være. Det kan jeg ikke gøre noget ved, men må bare acceptere at jeg ikke kan køre med gashåndtaget i bund som jeg følte jeg kunne sidste år. Så i stedet for hele tiden at bruge kræfter på at komme fri, skulle jeg nok have sagt til mig selv at jeg skulle spare mig frem til sidste omgang og så se det hele an der.

Men som du siger - det er vigtige lærepenge, og forhåbentlig har jeg lært det til i morgen. Mine ben er ret ramte.

Link to comment
Share on other sites

Pisse ærgerligt med løbet! LORT LORT LORT! Men hvis vi ser bort fra punkteringen, så er der kun én at bebrejde - nemlig dig selv. Derfor får du også kæmpe thumbs up for dit sidste (tilpas) selvkritiske indlæg og knap så mange for det første;-)
Op på hesten igen. Glem de trætte ben og giv gas imorgen. Husk på at de andre også har dagens løb i stængerne imorgen, så det behøver ikke nødvendigvis at sætte dig ud af spillet.

Game on Kermit! Vis nu MOL at du ikke kun mestrer træningen (for det gør du!), men at du også kan smadre igennem når det virkeligt gælder;-)

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen skam at blive sat i sidevinden! :bigsmile: Det sker for alle en gang imellem.

Når man ikke har prøvet licensløb ved man ikke, hvor hårde de er. Og sidevind er pr. definition lig udskilning - alle tror, at modvind er det hårde, men det er jo piece of cake i forhold til at ligge et langt stykke i sidevinden. Når der ikke er mere plads på viften er man nødt til at købe de dyre billetter...og de ER virkelig dyre. Når man ikke får plads på viften kan man kun håbe på, at vejen drejer før man løber tør for kræfter.

Og så er licensløb jo anderledes. Der er 50+ til start, og de 45 vil gøre alt for at sætte dig af, så i sidevinden bliver der altid sat fart på. (De sidste 5 er dine holdkammerater, som ikke kører på dig, men det er nok tvivlsomt om de ligefrem vil falde tilbage og hjælpe dig, hvis du har problemer). Folk, der sammenligner cykelløbs hårdhed ved hjælp af gennemsnitsfarten aner ikke, hvad de taler om.

Med det sagt tror jeg, du har begået nogle småfejl i dag. Jeg tror fx, det var en fejl at spise så meget. Du har været tung i et af de mest kuperede løb i hele sæsonen, og i en konkurrence på lidt over to timer er det spørgsmålet om det er nødvendigt at spise SÅ meget mere. Fornuftig kost i dagene op til, en solid morgenmad (fx havregryn, eller hvad man synes), energidrik i dunken og måske en gel er nok for de fleste. Men det er selvfølgelig individuelt, og måske har du brug for mere.

Man skal lære at læse løbet og at placere sig rigtigt. Det lærer man bedst i løbene, men klubtræningen giver også meget.

Og så vil jeg godt spole tilbage til noget af det, Henrik S har skrevet nogle gange: Licensløb er anderledes, og de er benhårde. Men fordelen er, at der altid er et nyt løb i næste uge. Man kan prøve ting af, man kan blive klogere og man kan tillade sig at fejle. For i næste uge er der en ny chance.

Det er i min bog ved at lære af sine fejl, at man udvikler sig som cykelrytter. Spørg bare Brian Holm, om ikke de 1000 regnvejrsløb i Belgian lærte ham ét og andet om at køre cykelløb, som man ikke kan læse i en bog :bowdown:

Edited by polykrom
Link to comment
Share on other sites

Køge løbet
25561435-83545e555c517752109b98d2b2a9e33

Efter en god nats søvn var det afsted i bilen mod Køge. Betydeligt koldere end hvad jeg havde regnet med, ud fra vejrudsigten. Nede ved Ejby brugte vi lidt tid på at finde en god parkeringsplads, indskrivning, og så ellers bare igang med opvarmningen. Jeg stod klar ved linien da der var 3 minutter til start, men mine ben var ikke helt som jeg kunne have håbet. De var stadig pænt mærkede efter løbet i går, men hele planen for løbet i dag var sådan set også bare at gennemføre, og forhåbentlig komme med feltet hjem.

Til forskel fra i går, havde jeg nørdet ruten inden starten. Det havde jeg egentlig også til i går, men jeg havde åbenbart tegnet den forkerte rute, så det kunne jeg ikke bruge til så meget. Men fra start af havde jeg luret på at der ville komme sidevind fra venstre, så det var oplagt at ligge sig i højre side. Da starten gik var det da også den klassiske panik, hurtigt op i fart og fuld gas derudaf. Jeg fik placeret mig rigtigt og lå i læ i et pænt stykke. Men allerede kort tid efter går det egentlig galt. Vi fik nemlig hentet U17 feltet , og kom egentlig fint forbi. Problemet skete da der pludselig var nogle fra det felt der valgte at angribe og dermed infiltrere vores felt. Det skabte jo komplet kaos, og det var der nogle der valgte at udnytte. 3 mand kom i hvert fald afsted fra feltet af, og fik hurtigt skabt sig et hul. På et tidspunkt kom vi rundt i et højresving og så siger det ellers bare BANG! Der var nogle kæmpe huller i vejen, der var et par stykker der punkterede, og jeg frygtede også at jeg var punkteret for jeg ramte lige ned i det også. Jeg slap med skrækken, til gengæld havde stødet var så kraftigt at mit styr faldt et par cm ned. Jeg prøvede at få det tilbage på plads igen, men det sad stadig godt fast, så jeg valgte at fortsætte med det da jeg følte det ikke udgjorde nogen fare for de andre.

Der var i øvrigt mere kaos på en smal markvej da feltet pludselig bremsede op midt i det hele, og så fortsatte igen. Vi havde i øvrigt i mellemtiden passeret U17 feltet igen, og da vi nåede opløbsstrækningen havde jeg fået placeret mig oppe foran og trak feltet igennem skoven. Så fik jeg da om ikke andet markeret mig i fronten af feltet.

Ud på anden omgang, der var et par stykker der forsøgte at komme væk hist og pist, men fik aldrig lov. Jeg fik igen placeret mig godt, og så blev vi igen passeret af U17 feltet. Der blev bandet og svovlet, og ikke mindst fordi der jo burde have været en kommisær der enten havde holdt U17 feltet tilbage, eller holdt os tilbage så vi ikke lå og ødelagde det for hinanden.

Jeg fik et par gange markeret mig oppe i fronten, og holdt mig generelt oppe foran når jeg havde mulighed for det. På 3. omgang var det så ved at gå galt. På det lange stykke med sidevind kom U17 drengene IGEN op i vores feltet, og det skabte en del panik. De var på sidste omgang, og vi havde en igen. Jeg lå i den bedre ende af feltet, men lå ikke så godt, og de tynde U17 drenge havde svært ved at holde tempo i den kraftige sidevind. Det betød at der på et tidspunkt kom hul da de forreste i feltet prøvede at lukrere på U17 drengene der angreb. Jeg kæmpede som en sindssyg for at komme op, og selvom de kun lå 15 meter foran kom jeg bare ikke nærmere. Da vi kom ud på medvindsstykket troede jeg at den gik i stå, men tempoet blev holdt oppe, og jeg kunne bare mærke hvordan mine kræfter forsvandt, og syren indtraf i benene. Jeg var sekunder fra at give op, men valgte at lukke øjnene, og så var jeg oppe igen da de samtidig gik i stå. Det var jeg meget taknemmelig for. Stilstanden gjorde det muligt for mig at køre mig selv op foran i håbet om at jeg havde lidt af fire af hvis det skulle ske igen.

Det var også heromkring at jeg blev vandbærer. Jeg indså at mine ben var trætte, men at jeg nok godt ville kunne køre en spurt hvis det var. Men da Simon kun manglede 2 point for at rykke op i C, valgte jeg at droppe mine egne ambitioner og se hvor meget jeg kunne hjælpe ham. Det betød også at jeg lagde mig op foran for at tage vind. På et tidspunkt lå jeg i front, og kom rundt i et skarpt venstre sving med en lille bakke på. Jeg prøvede lige at accelerere lidt for at presse de andre, og da vi nåede toppen kom Simon op på siden og kørte forbi i et forsøg på et rulleskift. Jeg kørte med, men da min føring blev overtaget døde den igen.

Der var flere andre der begyndte at rykke på sig, men hver gang fik de ikke lov til at komme væk. På sidste omgang forsøgte de igen, men samme historie. På medvindsstykket valgte jeg så at gå i front og ellers bare holde et så højt tempo jeg nu engang kunne. Kunne jeg holde et højt tempo ville det måske betyde at de andre ikke ville angribe, og så kunne Simon klare den i en spurt. På et tidspunkt var der en der prøvede at angribe, men han blev hurtigt hentet igen, og så gik jeg i front igen. Jeg vidste at jeg havde Simon lige bag mig, så jeg lagde mig sådan så han var den eneste der kunne være på viften i sidevinden.

På et tidspunkt var min tank ved at være opbrugt, men Simon kom med et par opmuntrende ord om at det gjorde ondt på de andre. Der var så en der valgte at angribe kort tid efter, og så måtte jeg lige bide lidt ekstra smerte i mig for at lukke det hul. Han holdt dog et hårdt tempo, og da vi kom ud i sidevinden var jeg færdig. Jeg vinkede Simon frem så hullet ikke blev for stort, og så stod jeg mere eller mindre af. Jeg havde bare ikke mere i tanken, og mine lår var tæt på krampe.

Jeg lå så med en Amager rytter der også var sat, og vi fik et lille samarbejde op og køre. Hovedfeltet lå ikke så langt foran os, men det var bare umuligt at lukke hullet.

Vi kørte dog et fornuftigt tempo, fik taget nogle modbydelige føringer, og så nærmede vi os opløbsstrækningen. Da der var 500 meter til mål kunne jeg se at der stod ryttere i siden af vejen, og en lidt længere inde i skoven. Der havde åbenbart været et styrt under spurten, så jeg valgte lige at køre lidt hurtigere - havde styrtet været stort nok kunne det måske betyde point. Det var det desværre ikke, men det blev til en 23. plads. Heldigvis havde Simon snuppet spurten, og det betød oprykning til C-klassen! Så det var sgu et fint plaster på såret. Jeg fangede ham ved målstregen, og han var bare smil fra øre til øre, og et hurtigt kram blev det da også til :bigsmile:

I alt blev det til et løb på 81 km med 37,5 km/t i snit. 229 watt.
20130414tur_zps66c22d02.png
20130414kort_zps5b08366b.png

Så målet om at gennemføre blev fuldført, og havde jeg ikke ofret mig havde jeg nok godt kunne have holdt med feltet hjem. Det viste sig dog at være et betydeligt hårdere løb end de fleste nok havde forudset. Selvom det var en relativt flad rute, så var der 3-4 steder på ruten hvor sidevinden virkelig spillede ind. Og så kan det godt være at snittet ikke er imponerende højt, men kigger man på mine data, så vil man se at hele 27 minutter af løbet er kørt i den zone man kalder for Anaerobic Capacity, hvilket er dobbelt så meget som i min Threshold zone. Det er derfor det er hårdt at køre licensløb kontra motionsløb. Det er hele tiden små ryk, og hurtige accelerationer, og knap så meget konstant pres i pedalerne. Var løbet blevet kørt med 39 km/t i snit uden et eneste ryk, så havde det ikke været nær så hårdt som i dag.

Men jeg fuldførte, og forhåbentlig er der kommet lidt point ind på min goodwill konto. Næste mål er enkeltstarten i næste weekend, og det bliver samtidig lidt en sandhedens time. Det er det jeg har haft fokus på, og en af årsagerne til at jeg har svært ved løbene lige nu med de mange små ryk hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Jeg sporer lidt kampgejst igen. Way to go :-)

Jeg tror, at løbet i dag er guld værd at have i bagagen, når du står på startlinjen til enkeltstarten. Og du skal heller ikke glemme den træningsmæssige effekt, som du selv er inde på. Der er ikke noget, der booster formen som løb.

Link to comment
Share on other sites

Lidt pudsigt at der så rent faktisk blev givet en advarsel i Slagelse løbet for en rytter der kørte over stregen uden at have begge hænder på styret
"Tim Vang Cronqvist DEN19970709 U17 - 66 Greve CC For at slippe styret med begge hænder i opløbet"

Link to comment
Share on other sites

Lidt pudsigt at der så rent faktisk blev givet en advarsel i Slagelse løbet for en rytter der kørte over stregen uden at have begge hænder på styret

"Tim Vang Cronqvist DEN19970709 U17 - 66 Greve CC For at slippe styret med begge hænder i opløbet"

He, he, ja så eksisterer reglen åbenbart endnu - og bliver håndhævet (for nu at bruge et passende udtryk) :happy:

Link to comment
Share on other sites

Efter weekendens løb valgte jeg at tage en komplet off-dag om mandagen, men var så igen på cyklen i går. Tanken var egentlig simpel nok – tilvænning af TT positionen, og så prøve at køre 25 kms enkeltstart. Jeg skulle egentlig have været meldt til Chrono Cuppen, men valgte at prioritere finanserne en anelse anderledes.

Så op på cyklen og afsted mod Bregnerød. Turen derud bød ikke på det helt store, bare en stille og rolig opvarmning.

Da jeg nåede Bregnerød var der en trilliard andre ryttere. Ved ikke lige hvad der skete, men der var i hvert fald mange der lå og trænede på rundstrækningen. Men jeg gik ned i bøjlen og satte i gang. 5 omgange for fuld drøn – eller så meget drøn det nu kunne blive til.

Som en klassisk enkeltstart startede jeg hårdt ud, hvilket mine data også bekræfter. Jeg fandt dog ind i en rytme, og så var det ellers bare at bide igennem. Efter første omgang var jeg næsten klar til at kaste håndklædet i ringen, og bare køre nogle kortere intervaller, men jeg blev enig med mig selv om at det var en god idé at have kørt noget der var sammenligneligt med enkeltstarten på lørdag.

Så jeg bed det i mig, og fortsatte. På et tidspunkt begyndte jeg at syre til i højre ben, lige over knæet. Ikke det mest behagelige, men jeg fik på en eller anden måde klaret mig igennem det. En ting jeg dog bemærkede, var at alle andre funktioner blev sendt i baggrunden. Jeg både savlede og snotten løb ud af næsen på mig, og jeg bemærkede det som sådan ikke.

Da jeg kørte ud på sidste omgang forsøgte jeg lige at hæve den en ekstra gang, men der var ikke så meget tilbage at skyde med. På opløbsstrækningen begravede jeg mig selv, og det føltes faktisk ikke som om jeg kørte særlig hurtigt. Jeg kunne dog klokke 5 omgange, svarende til omkring 25 km på 37 minutter og 53 sekunder. Et snit på 39,5 km/t.
20130416interval_zpsc36a73bd.png

Derfra var jeg også bare sol og stjerner. Jeg trillede derfor stille igennem Farum, og gav den så lidt mere gas igennem Hareskoven. Fra AB’s baner og hjem var det ren og skær trilleri i håbet om at benene ikke ville være for medtaget resten af aftenen.

I alt en tur på 52 km på 1 time og 30 minutter.
20130416tur_zps1eeb7540.png
20130416kort_zps36e3693c.png


Jeg er egentlig ganske tilfreds med testen i går. Jeg ville selvfølgelig gerne have trådt endnu flere watt, men taget i betragtning af min sparsomme opvarmning hvor jeg ikke gik i dybden, og rutens beskaffenhed, så er jeg egentlig tilfreds. Det tegner i hvert fald godt til på lørdag. Til den tid er der forhåbentlig varmet bedre op, der vil være knap så mange forhindringer(biler og heste på vejen), og derudover vil jeg være mere aero med pladehjul, enkeltstartshjelm, skoovertræk og hele pivtøjet.


Link to comment
Share on other sites

Den hurtige korte opdatering:

Det hele var noget lort! Lort med lort på! Jeg havde bare den vildeste OFF dag, og det hele er sådan set kun min egen skyld. De sidste 2 dage har jeg sovet virkelig virkelig dårligt, og har generelt kun fået 6 timers søvn pr. nat de sidste to døgn. I morges var ingen undtagelse da jeg vågnede kl. 5.30. Jeg prøvede at falde i søvn igen, men jeg lå i virkeligheden bare og vendte og drejede mig. Jeg har måske været nervøs, jeg har måske været spændt, det eneste jeg kan konkludere er at jeg har fået sovet forkert. Og jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at slå det ud af mit hoved inden min opvarmning.

Resultatet blev en tid på omkring de 38 minutter, og hvad der svarer til en 10. plads. Jeg er OVERHOVEDET ikke tilfreds, det var ikke et "flot resultat", det var ikke "godt kæmpet". Det var lort! Jeg er SÅ skuffet over mig selv og min præstation, og jeg skal da nok komme videre, men lige nu er jeg virkelig irriteret og har godt nok fået råbt af nogle billister på den lange tur hjem fra Kalundborg!

Det eneste positive jeg kan drage ud fra alt det her:
Tag en Ipren/Panodil/andet der sløver når jeg skal i seng
Lad være med at have en "stressende" dag dagen før!
At afstandsskruerne i mine dropouts skal skrues længere ud.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share