Hop til indhold

Foto

Fedling forsøger formforbedring

• Please log in to reply
764 svar på dette emne

#41 ptpoul

ptpoul

Slettet af Maxpower

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.481 Indlæg:
  • Køn:Mand

Indsendt 6. juni 2008 - 12:37

Hey stinger.
Basketball er regelmæssigt er da fin træning. hvis du vil mere kan du bare lave kropsvægt øvelser mellem kampe eller efter indsatsen er overstået.
Kropsvægt øvelser kan være fantastiske og give meget mere end bare bygge lidt muskel.
Mobilitet, stabilitet osv.
Selvfølgelig skal du finde dig i at folk måske glor lidt når du laver diverse BW øvelser, men til gengæld kan du føle dig sejere end alle de andre fordi du gør mere end dem for at holde dig i form, og får glæden ved udendørs træning.
www.haacker.dk

#42 linis

linis

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.120 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Kbh

Indsendt 6. juni 2008 - 12:50

mildest talt speciel dag. Fik spillet et par timer på israels plads men måtte stoppe da jeg BANKEDE hovedet ind i en modspillers pande. Herefter kom der noget sær væske ud af mit ene næsebor og det korte af det lange er at jeg røg en tur på skadestuen, da der var mistanke om at det muligvis kunne være noget seriøst som cerebral?væske, der beskytter hjernen. lægen havde kort en mistanke om basalbrud, det inderste af kraniet, og overvejede en scanning, men endte på at sige mulig mild hjernerystelse og vend tilbage ved feber eller mere væske.
Jeg har det fysisk helt fint nu, kan dog mærke slaget, men en lidt spooky oplevelse var det altså.

Skulle væsken komme tilbage, skal du smage på den. Smager den sødt, skal du til skadestuen... :1112:
Jeg vil gå ud og spise new school, altså the basics, men newschool style og derefter vil jeg restituere hybrid.
Det virker godt for mine kunder, når de transplantere plateu og legitimt.

www.linneaisaksson.dk

Blog: www.linneaisaksson.dk/wordpress

#43 Thorhauge

Thorhauge

Lang og slap

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.063 Indlæg:
  • Sted:Østerbro

Indsendt 7. juni 2008 - 08:52

Skulle væsken komme tilbage, skal du smage på den. Smager den sødt, skal du til skadestuen... :1112:

Er cerebral væske sød?

lol, nice bonusinfo!
Get that weak shit outta here!

#44 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:
  • Sted:København

Indsendt 7. juni 2008 - 16:55

tak for gode råd. Har dog efterfølgende fået at vide at der ikke er sukker i cerebralvæske og at den er helt klar. desuden har jeg ikke haft noget eftervirkning udover selvfølgelig ømhed pga "slaget", så der er nok ikke sket nogen skade.
Spillede i dag i slagelse og "vandt" så vi kvalificerede os til finalestævnet på nørrebro om 14 dage, men kan ikke ligefrem påstå det var imponerende, da der af en ell anden grund kun var to senior hold. Vi spillede to kampe (bedst ud af tre), men de var lidt overmatchede.
tror dog jeg fik overbevist arrangørerne, om at vores modstandere skulle have lov til at spille lidt mod ungdomsholdene, så de fik en lidt sjovere dag ud af det. Tog derefter toget tilbage og spillede lidt to mod to på Israels plads, men damn det var varmt så endte med at vi kiggede forbi kval-stævnet ved nørrebro og konstaterede, at vi nok ender med at møde et hold med tidligere og nuværende landsholdsspillere, så kommer nok ikke uden om at det bliver vores tur til at være overmatchede :-)

Angående kropsvægtsøvelserne, så har du da bestemt ret i at jeg ville have stor glæde af det i forhold til trænings effekt, men et, så ville det nok ikke være fremmende for image på pladsen ;-) og to, så spiller man jo for at vinde og derved blive på banen, så armbøjninger og lignende, når man straks efter er meget afhængig af at ramme skud for at spille videre er ikke optimalt.
kom nu ind i kampen tyksak

#45 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 10. juni 2008 - 10:49

Overskriften på loggen hedder af uransagelige grunde basketball og vægtTAB.
Hmm.... basketball bliver der spillet en del af, men med vægten går det ikke ligefrem som planlagt. Jeg spiser åbenbart for meget her for tiden, hvor jeg går hjemme og læser til eksamen. Er faktisk p.t. tungere end nogensinde før. Surt show.
I går blev det til to timers sommerbold. Rart at skyde lidt indendørs, men selve træningen var der ikke meget ved, da folk var gået i sommermode og det derfor var pænt useriøst en mod en spil og jeg samtidig slet ikke kunne finde håndtaget på bolden.

#46 linis

linis

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.120 Indlæg:

Indsendt 10. juni 2008 - 11:12

Er cerebral væske sød?

lol, nice bonusinfo!

Ja, den skulle vist smage lidt sødt (har aldrig selv smagt på den, skal det dog siges... :innocent: )

Har dog efterfølgende fået at vide at der ikke er sukker i cerebralvæske

Du må hellere bede din læge eller sygeplejerske læse op på sin fysiologi... niveauet glukos i CSV er næsten det samme som i serum.
Jeg vil gå ud og spise new school, altså the basics, men newschool style og derefter vil jeg restituere hybrid.

www.linneaisaksson.dk

#47 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 10. juni 2008 - 16:47

Jamen det vil jeg da bede hende om :-) eller alternativt selv tjekke op på info inden jeg udstiller hende her i forum.

#48 linis

linis

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.120 Indlæg:

Indsendt 11. juni 2008 - 12:50

Jamen det vil jeg da bede hende om :-) eller alternativt selv tjekke op på info inden jeg udstiller hende her i forum.

Hehe, som læge har man jo nu også rigtigt meget at holde styr på og tror nok der er mange af dem som glæmmer det fra første del på uddannelsen - tør f eks slet ikke tænke på hvad jeg allerede glemt og jeg er ikke en gang færdig endnu :laugh:

www.linneaisaksson.dk

#49 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 11. juni 2008 - 23:00

i dag blev det så til 1 1/2 times sommertræning. Mest full court, men også lidt halvbane. God intensitet og i det hele taget en god træning. Ikke dårligt.

#50 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 14. juni 2008 - 10:30

havde planlagt at løbe en tur i går, men vejret ville det anderledes, eller jeg gad i hvert fald ikke i regnvejr.
istedet blev det til tre cirkler foran fjernsynet (damn, holland er skarpe) med bodyweight squats, "squats" på et ben (stadig tillempede efter de 3 knæ-operationer), lunges, armstrækkere, crunches og rygøvelser.
forhåbentlig bliver det til lidt bold, hvis vejret holder, eller en lille løbetur i dag.

#51 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 15. juni 2008 - 12:00

her til morgen blev det så til en løbetur med konen. Hun er kommet i gang med at træne til en halv marathon og jeg skal sq snart til at vise noget hvis jeg ikke skal ende med at få baghjul.
anyway, det blev til 5 1/2 på ca 28 min. ikke sindssygt imponerende, men vi fik da varmen begge to.

#52 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 16. juni 2008 - 23:04

2 1/2 times helbane 4 mod 4 indendørs med udskiftere.
bar lidt præg af at vi havde et par junior-spillere med og generelt var niveauet ikke imponerende. Jeg spiller sjusket og rammer ikke meget for tiden (er også for tung), men alt i alt blev der løbet en del. desværre giver knæet lidt lyd fra til sidst i en træning af denne varighed, men sådan må det vist bare være.

#53 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 18. juni 2008 - 18:44

knæ og fodled brokker sig lidt, så jeg var nødt til at vælge basket-træning fra i dag :-(
lidt skulle der dog svedes, da vægten bestemt ikke makker ret.
Derfor røj jeg en tur i centeret og tilbragte 15 min. på en motioscykel og 53 min på en cross-trainer (knæet signalerede at jeg skulle droppe de sidste 7 min)
herefter 3 små cirkler med armstrækkere, mavebøjninger og rygbøjninger.
Alt i alt en udemærket work-out og bestemt sved-producerende.

#54 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 22. juni 2008 - 13:55

streetbasket-stævne i går. Det var satme skuffende!
Lagde ud med at tabe til et hold fra Odense. Vi var ikke klar og tabte efter at have givet nemme point væk i starten af kampen :-(
Næste kamp vandt vi i overlegen stil. Skudene faldt og vi havde god energi og modstanden var en tand lavere.
Tredje kamp blev unødvendig "tæt". Vi brændte en del lay-up og de fik pyntet med et par 3'ere til sidst. dog reelt set ikke den store tvivl om sejren.
Summa summarum, vi blev toer i puljen, men der var ingen semifinale, så vi gik glip af at prøve kræfter med favoritterne (der også vandt det hele).
Lidt ærgeligt, da vi gik derfra med fornemmelsen af vi sagtens kunne være blevet toer i hvert fald. Men på den anden side fortjente vi det ikke, da holdet fra odense spillede bedre og mere fornuftigt end os i den første kamp. Ahh well...

i dag
10 min på motionscykel
40 min på crosstrainer
2 cirkler med armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger, chin-ups (ikke ret mange) og bodyweight squats.

#55 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 23. juni 2008 - 21:29

sommertræning helbane 5 mod 5 i knap 2 timer.
godt udmattet, damn jeg er fed og langsom...
godt der er nogen måneder til sæsonen starter.

#56 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 25. juni 2008 - 23:56

1 1/2 times hård sommertræning
5 mod 5 helbane uden udskiftninger, det kan sq godt mærkes i stængerne

#57 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 28. juni 2008 - 00:17

i dag blev det en tur på løbebåndet.
5 km på 22.38 min, hvilket jeg faktisk er pænt tilfreds med, med en kampvægt på 106+
derefter to små cirkler med armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger, bw squats og pull ups/chin ups? ( forholdsvis smal underhåndsfatning, stangen foran ansigtet)

#58 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 20. juli 2008 - 18:14

Tre ugers ferie i USA er nok ikke godt for hverken vægttab eller form, men lidt motion er det da blevet til for at kompensere bare en lille smule for indtaget af junk-food og sukker i SUPER-size størrelser.
Lidt pick up bold i Central Park :-) hvilket var great fun og så 7 løbeture, hvor den sidste var på 15 k, men i meget lavt tempo.

#59 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 21. juli 2008 - 22:05

1 3/4 times helbane 5 mod 5.knæet pev lidt lidt på et tidspunkt, men venstre akillesene er præget af for meget løb og bold på asfalt og slulderen skal jeg ha' taget mig sammen til at få nogen professionelle til at kigge nærmere på, men bortset fra det og manglende præcision fra distancen så gik det glimragende :-)

#60 stinger

stinger

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Indlæg:

Indsendt 20. januar 2009 - 15:20

lang tid siden sidst, men nu får jeg da "trænet" regelmæssigt, så forsøger jeg mig lidt igen.
Som nævnt havde jeg problemer med skulderen og for at gøre en lang historie kort, så er jeg for 6 uger siden blevet opereret. Dvs læderet ledlæbe er blevet "barberet", væskecyste er fjernet og bicepssene er strammet op (SLAP-operation), så nu er der kun 4 1/2 mdr til jeg må lave kastebevægelser igen.
Så er det jo godt ens foretrukne beskæftigelse er basket... OG DOG.
Efter at vægten i uge 43 var oppe og runde 111, all-time high, så er den nu presset ned på ca 100. og om 6 uger skulle den gerne være tættere på de 95.
Træning består lige nu af skulderøvelser, crosstrainer og lidt mave ryg, men jeg får lov til mere og mere hver uge så det skulle også gerne gå fremad på den front.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere