Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      12 sep
    Oksen fra Århus N

Danmarks længste fredagsbar i dag, i super vejr!

Vis kommentarer (3)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
Se alle updates

Foto

Hvad forbrænder kroppen hvis man ikke spiser 1 dag?

• Please log in to reply
22 svar på dette emne

#21 Vind

Vind

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 36 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Odense

Indsendt 15. februar 2010 - 19:55

Hej i ser ud til at vide en del om næring og sundhed.
Jeg har nu i 5 dage ikke spist andet end en halv rugbrød en lille portion yoghurt og en lille portion cornflakes. Det er ikke fordi jeg ikke vil spise jeg kan bare ikke, har helt mistet lysten til mad. Har det rigtig dårligt, kan ikke lave noget, har ondt i kroppen, har diarré, og de to første dage slem opkast. Har ondt i brystet, kan ikke engang tage mig sammen til at tage til lægen.
Det sidste halve år har jeg levet utroligt usundt, nogle gange er min aftensmad kun chips, hvis ingenting. begyndte på at styrke træne og motions træne for lidt over et halvt år siden, men nu er det ikke så seriøst mere, dvs. jeg ikke har energi til at træne eller dyrke motion. Er desuden rigtig bange for at tabe mig, da det er meningen jeg skal tage på. Er på det punkt hvor jeg er nødt til at få noget hjælp. Så har nogle spørgsmål jeg håber nogle af jer kan svare mig på.

Hvordan kan jeg få lyst til mad igen?
Kan det skyldes depression?
Hvilke vitaminer og hvilke former for mad/kost skal jeg indtage og hvad skal jeg ikke indtage?
Hvilke konsekvenser kan der forekomme af ikke at spise?

Jeg håber virkelig i kan svare på mine spørgsmål, og hvis nogle af jer har haft det/har det, på samme måde, så må i gerne fortælle om det, eller hvis i har spørgsmål så spørg løs.

Mvh Kristian

Du bør bestille en tid ved din læge i morgen for at få en undersøgelse. Du bør selvfølgelig reagere på de signaler din krop sender dig.

#22 Dysp

Dysp

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.034 Indlæg:

Indsendt 21. februar 2010 - 20:31

Mener at have læst, at gennemsnitskroppen indeholder over 100.000 kcal i fedtdepoter!

#23 mauchenberg

mauchenberg

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 72 Indlæg:
  • Sted:København

Indsendt 21. februar 2010 - 21:04

Har du nogen egentlig kilde til dette, eller er det noget du har hørt?

Grunden til jeg spørger er at jeg selv har haft den opfattelse at det i forbrænding hed kylhydrater, proteiner, fedt indtil jeg så graf over energisystemer og fik det forklaret! Se billeder nederfor og tilgiv mig min dovenskab, men har læseferie i morgen så er slapper lidt af for tiden :laugh:

http://img81.imagesh...systemerdh3.jpg

http://img136.images...orenergiyt9.jpg

Mriber:
Hvilken bog har du graferne fra? Det ligner "aerob og anerob træning" er det korrekt?

Som der nævnes af andre, så er er disse grafer om en energiproduktion under fysisk aktivitet..(høj-intenst anaerob arbejde).. Under en faste, forestiller jeg mig næppe at en person yder sådan et stykke arbejde og derfor skal vi kigge på personer som opholder sig nær hvile eller lav intensitet..

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere