Her kommer lige en længere roman
Jeg har de sidste par dage stoppet op et par gange og tænkt over mit hjerte hamrede af sted uden grund.
I lørdags vågnede jeg så med bemærkelsesværdig høj puls og kunne mærke hjertet slå meget tydeligt/kraftigt.
Jeg talte så pulsen mens jeg kiggede på stopuret på mobilen.. talte flere gange til omkring 120 uden at have været ude af sengen...
Jeg tog så et pulsur på og har gået lidt rund og ellers siddet ned det meste af dagen.. Da jeg om eftermiddagen stadig havde en puls omkring 120 og bare jeg rejste mig kom den omkring 130-140 prøvede jeg at ringe til lægevagten, for at høre om jeg burde få det tjekket -Det resulterede så i en tur på skadestuen.
Min puls lavede nogle gange et "hop" ned på omkring 90 slag/min i maks et minut, for så at komme tilbage over de 100.
I løbet af dagen havde jeg haft en gennemsnitspuls på 118 målt over ca. 7 timer.
Ekg'en viste ikke andet end en høj puls, men blev tjekket af flere læger, så fik lov til at ligge der i rigtig lang tid.. De prøvede at tage en ny Ekg efter jeg havde ligget der i lidt over to timer, slappet helt af (døsede lidt hen) og ellers kontrolleret dyb vejrtrækning.
Efter elektroderne var sat på stod lægen og overvågede min puls og lavede så målingen efter 10-15 min, da min puls var på sit laveste -nede på 78 slag/min.
Jeg havde ligget uden at røre mig hele tiden, og var meget tryk ved omgivelserne og meget afslappet -så det har været tæt på min hvilepuls.
Da mulighederne var elektrisk stød eller betablokkere
Jeg har været stresset af arb. gennem længere tid, og har været ekstra stresset de sidste par uger.
Da jeg i morges skulle have mad havde jeg en puls lidt over 100.
Jeg er så taget på arbejde og havde glemt alt op det.. mens jeg så står og tæller noget op, synes jeg pludselig jeg får en trykken for brystet og lettere vejrtrækningsproblemer..
Jeg føler ikke jeg får så meget luft ind når jeg trækker vejret (som hvis man trak vejret gennem et sugerør) og samtidig føler jeg en meget dårlig iltmæthed (som "genbrugte" man ilten).
Jeg får perioder nu hvor jeg kan have svært ved at trække vejret i 10-15 min, og så er det forholdsvis normalt igen.. Dog noget ubehageligt at føle man nogen gange næsten ikke kan få vejret.
Min puls er dog faldet til omkring 90.
Jeg får samtidig perioder hvor jeg føler mig "ved siden af migselv" -lidt svimmel, ser lidt uklart og kan få lidt prikker for øjnene..
Vejrtrækningsproblemerne og trykken for brystet kommer for det meste, mens jeg laver noget andet og har glemt alt om det. Derfor tror jeg ikke det kun er psykisk.
Jeg er ved at blive undersøgt for narkolepsi.. kan alt det her skyldes jeg blot er lidt stresset og det så påvirker mit nervesystem lidt?
Ellers er jeg en sund og rask fyr på 21, der normalt motionere (bliver pt ikke til mere end et par gange om måneden pga. arb). Min hvilepuls for et år siden var nede omkring de 50. Mit blodtryk er fint, og blodsukker og kolesterol er også som det skal være.
Er det mig der bare er pivet og skal slappe lidt af?
Håber der er nogen der kommer igennem denne lange smøre og kan hjælpe lidt