Vægtkonsulenterne


Fodboldspilleren
 Share

Recommended Posts

Hej utrolig god side

Jeg vil høre om jeg kan få svar på dette spørgsmål...

Jeg spiller fodbold 4-5 gange om ugen, løber 3 gange om ugen og styrketræner 4 gange om ugen.

Men jeg skal tabe mig fra 8-12 kilo, og derfor vil jeg gerne høre om vægtkonsulenternes program er godt nok, når man træner så meget. eller skal jeg spise flere kulhydrater/fedt/protein osv...

Samtidig ville jeg blive helt vild glad hvis der var en der kunne hjælpe mig med at lave et træningsprogram ved siden af fodbolden. Jeg får tit at vide at jeg træner for meget, og at min form topper for hurtig, at jeg vil få overbelastningsskader (har haft ufattelig mange fiberskader i baglårene).

Fodbolden er der træning fra kl. 6-8.30 man./Tir./tor.

og 9-11 lør.

kamp søn kl. 15

Lør og søn er lidt forskelligt. hvis kampen er om lørdagen har vi fri om søndagen.

Mange tak for hjælpen på forhånd :bigsmile:

Fodboldspilleren

Link to comment
Share on other sites

Vægtkonsulenternes program er ikke et træningsprogram, men et diætprogram

Det er indviklet men kort fortalt lyder det således:

Morgen:

1 æg

eller 70 g mager ost

eller 25 g fed ost

eller 30 g diverse morgenmadsprodukter

30 g brød

1 frugt eller juice

Frokost:

80-120g kød, fisk eller fjerkræ tilberedt

eller 170g tørrede bælgfrugter tilberedt

eller 2 æg

eller 150g mager ost

eller 50 g fed ost

60 g brød

300g grønsager

Middag:

170-220g kød, fisk eller fjerkræ tilberedt

eller 320g bælgfrugter tilberedt

30g brød

300g grønsager

Dagligt udover:

½ liter kærne- eller skummetmælk

eller 2½dl ymer

eller 2½dl yoghurt naturel

eller 2½dl a38

eller 2½dl cultura

eller 4dl ylette

eller 4dl gaio

3-5 frugter om dagen

3 tsk. diæt eller plantemargarine

eller 3 tsk alm. mayonnaise

eller 3 tsk olie

eller 6 tsk minarine

eller 6 tsk. slankemayonnaise

Jeg tror ikke at der er energi nok i maden til alt den træning, uden at det går ud over kroppen og værst af alt, træningsresultaterne...

Håber på at få klarlagt dette spørgsmål. :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Med den træningsvolumen du har er det kostprogram helt hen i vejret. Der er simpelthen alt for få kalorier og det ville overraske mig meget hvis du kunne holde til at gennemføre din nuværende træning med den kostplan.

Prøv at poste det som du for øjeblikket spiser, da det kan give et fingerpeg om hvor du ligger rent kaloriemæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Lige nu er min spisestruktur ikke særlig god, jeg har kun fast morgenmåltid. Min frokost er meget svingende

og nogen dage formår jeg helt at glemme den, men den mest normale dag kan se således ud.

Morgenmad:

En stor potion cornflakes med letmælk

oftest et æble eller friskpresset appelsinsaft (2 appelsiner)

og 1 brød

mellemmåltid:

Toaster

frugt

Frokost:

2 skiver rugbrød med noget hurtigt, f.eks leverpostej

Middag:

en bøf, grønsagsblanding, pasta eller kartofler

efter 20..

Er oftest sliksulten....

Men jeg spiser meget svingende. i weekenderne kan jeg helt glemme at spise, og får derfor kun aftensmad

og det der kommer efter...

Men andre dage hvor jeg husker at tænke på hvad jeg spiser kan min dag se heeelt anderledes ud.

Skidt ik...

Link to comment
Share on other sites

He he, jeg bliver altid forbløffet når jeg ser en præfabrikeret slankekur. Hvordan i al verden kan man lave en universiel diæt sammensætning der virker for alle (bortset fra at klaske en hypocalorisk diæt sammen).

Fodboldspilleren:

Glimrende kostudlægning, det giver i hvertfald et klart billede af, hvor indsatsen skal sættes ind. Fra bunden ;)

Der har tidligere været en del indlæg omkring kostsammensætning mv., blandt andet har Ethan Hunt spurgt om noget lignende for ikke så lang tid siden (hint: prøv at hitte hans indlæg). Men en god ide for dig, vil være at få styr på "the basics"... god læselyst

Link to comment
Share on other sites

Tjah du kunne nok have meget gavn af at lægge et fast kostprogram og følge det.

Det er lidt svært at vurdere hvor mange kalorier osv du bør indtage uden at du skriver hvor gammel du er, hvad du vejer og måske en ca fedt%.

Uanset disse, så bør du spise 5-7 gange dagligt og sørge for at få mad med nok protein til at dække ca 1,5-2gr protein/kg fedtfri masse. Derudover kan du indtage ca den dobbelte mængde kulhydrater og sundt fedt for resten af pengene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 23 år og vejer 82 kilo, og kun 175 cm høj hvis dette gav anledning til flere bemærkninger

der skal lige siges at jeg ikke er desideret tyk, men har fået fortalt at jeg skal tabe mig for at komme videre med min sportsgreen.

Men tak for rådene....

Iøvrigt, har du så nogen gode råd for hvilke produkter man skal spise meget af ??? Hvilke produkter der har sund fedt og protein osv. ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med produkter mener kosttilskud, så er det er ikke produkter du skal fokusere på, men istedet madvarer.

Få din protein fra forskellige slags kød, fisk, mælkeprodukter mm og dine kulhydrater fra ris, kartofler,rugbrød, pasta osv.

Du kan eventuelt kigge på Flexonline.com, hvor der er en del råd om kost.

Når du har bikset et kostprogram sammen, skal jeg gerne tage et kig på det.

Ps. Med din vægt, alder og alktivitetsniveau kan du prøve at starte ud med ca 3000 kalorier om dagen som udgangspunkt og derefter justere.

Link to comment
Share on other sites

jeg har funlgt vægt konsulenterne i en periode med meget hård styrke træning.

jeg smed rimligt hurtigt 15 kilo, uden at gå tilbage i nogle af øvelserne.

min bænkpress, gik faktisk frem

men u middelbart ser det jo ikke ud til at du, sammen med elite sport.

men jeg vil da anbefale dig at prøve.

jeg er selv begyndt på det igen her i det nye år, og skal havde smidt 15 kilo mere, hels inden 1 april, men bare inden sommer ferien.

held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Hej Crawdaddy

Efter mange timers overvejelse og frem og tilbage har jeg nu kommet frem til et program som jeg ikke tror er så ringe igen, men jeg har altså svært ved at beregne klj...

Men her er det, og du må meget gerne kommentere og give gode råd, jeg starter i morgen....

Morgen:

1 æg

1 stor potion Cornflakes med letmælk

30g rugbrød

1 frugt

Mellem:

30g rugbrød

1 frugt

120g grønsager

Middag:

60g brød

1 dåse makrel el. tun

500g. grønsager

1 frugt

Mellem:

1 fiberbolle med tun og tomat

Aften:

500g. grønsager

220-230g kød/fisk/fjerkræ

150g ris/kartofler/pasta

Mellem

Frugt-talerken med 2 frugter og gaio...

Dette er i hvertfald bedre end det jeg normalt spiser.... :)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ok fornuftigt, men tror du ikke det bliver kedeligt med det rugbrød uden pålæg? Tænkte på om morgenen og første mellemmåltid. Det skal jo også være en kostplan du kan holde ud at følge hver dag. Hvis det blir alt for besværligt eller kedeligt, så kommer man let til at droppe den....

Link to comment
Share on other sites

Overordnet ser det fornuftigt nok ud. Du kan dog godt smide noget pålæg på dine brød måltider, så du får en anelse mere protein. Der mangler måske også en anelse kvalitetsfedt hist og her, men det kunne du få ved at spise nogle nødder, fed fisk, avocado eller diverse slags frø.

Ellers synes jeg du skal prøve det en 2-3 uger og se om du har nok energi, og måske en lille reduktion af kropsfedtet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share