Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_04042015

Please må jeg låne Chokoladeloggen? Jeg skal af med den her. Har forsøgt med bitter kaffe.

post-6679-0-21608000-1392574731_thumb.jp

Sådan en Toffee er hurtig, hurtigere end den hvide (jeg prøver at undgå).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Halløj i logland! :yahoo:

Nu har jeg i noget tid gået og fiflet lidt med tanken om at starte loggen op igen efter den jo har ligget brak i mere end et halvt år. Det har træningen næsten også. Kombinationen af vinter og pendlerliv efterlod ikke megen energi til at holde fast i de gode takter jeg var på vej til at få lagt der inden jul.... Og foråret var fyldt med rigtige gode undskyldninger for hvorfor jeg liiiiige skulle vente lidt endnu inden jeg kom i gang igen. Men det er nu nok sådan vi har det, træning og jeg. Behøver i hvert fald ikke bladre ret mange sider tilbage i loggen for at finde lignende historier...

Men altså... Engang i foråret kom jeg for skade at melde ud at jeg agter at deltage i dette års DHL-stafet, og var endda så heldig at en energisk kollega har arrangeret ugentlige fællestræninger, som jeg fra tid til anden har deltaget i. Og sådan hen omkring sommerferietid (som i år faldt ret tidligt for mig) lykkedes det mig også lige så stille at få startet lidt op for anden træning.

Lige nu er motivationen høj, så jeg håber at kunne ride på bølgen længe nok til at vanen og træningsafhængigheden begynder at indfinde sig (inden undskyldningerne atter melder sig...). Foruden løb er motivationen pt. koncentreret omkring styrketræning og måske noget yoga. Jeg vil gerne blive god til at lave armstrækkere, og forsøger at mande mig op til at kaste mig ud i noget med kropshævninger. En god kollega har budt ind med lidt fif, som betyder at jeg på ret kort tid er gået fra at sidde fast i 3x5 strækkere (de sidste altid forced) til nu at kunne fremtvinge 40 reps i løbet af et træningspas, og er lykkedes med 10 i et sæt. :4flex:

Den sidste ca. måned har budt på:

Tirsdag d. 8/7 @ JBV

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x7@30kg

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x10@bw - skrå, alternating

Leg press

3x10@40kg

3x7@50kg

Armstrækkere

6x4@bw

Bulgarian split squat

3x7@bw - hver side

Planken

2x30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Chest press

3x10@15kg

Løbebånd

10 min @ 9 km/t = 1,48 km

Fredag d. 11/7 @ JBV

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x7@30kg

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x10@bw - skrå, alternating

3x10@bw - lige

Armstrækkere

6x4@bw

Leg press

3x10@40kg

3x10@50kg

Bulgarian split squat

3x8@bw - hver side

Planken

2x30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Mandag d. 21/7 @ work

Opvarmningsløb

Intervaller (ud-hjem) i pyramide: 1-2-3-4-3-2-1 min.

Afjog

I alt ca. 5 km og ca. 45 min.

Armstrækkere

9x4@bw (fordelt mellem de andre øvelser med tre sæt ad gangen)

Mave på gulv

3x10@ bw - lige

Back extension

3x10@bw

Bulgarian split squat

3x7@bw

Torsdag d. 31/7 @ JBV + home

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x14@bw - skrå, alternating

Low row

1x10@20kg

3x10@25kg

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x10@30kg

Bulgarian split squat

3x8@bw - hver side

Leg press

3x10@40kg

3x10@50kg

Planken

60+30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Armstrækkere

10x4@bw

Søndag d. 3/8 @ Risskov + home

Løb

8,2 km ~ ca. 59 min

Træk til karm

3x10@bw

Planken

60+30 sek

Armstrækkere

1x10@ bw :superman:

5x4@bw

Solhilsen

6 stk

Søndag d. 10/8 @ Skejby + home

Løb

6,6 km ~ ca. 47 min.

Træk til dør

3x10@bw

Armstrækkere

6x5@bw

Planken

2x30 sek

Mandag d. 11/8 @ JBV

Planken

ca. 40 sek

Armstrækkere

1x10@bw

Mave på gulv

3x10@bw - lige

Bikefit Energy

55 min

Tirsdag d. 12/8 @ JBV

Yoga flow

55 min

Link to comment
Share on other sites

Halløj i logland! :yahoo:

Nu har jeg i noget tid gået og fiflet lidt med tanken om at starte loggen op igen efter den jo har ligget brak i mere end et halvt år. Det har træningen næsten også. Kombinationen af vinter og pendlerliv efterlod ikke megen energi til at holde fast i de gode takter jeg var på vej til at få lagt der inden jul.... Og foråret var fyldt med rigtige gode undskyldninger for hvorfor jeg liiiiige skulle vente lidt endnu inden jeg kom i gang igen. Men det er nu nok sådan vi har det, træning og jeg. Behøver i hvert fald ikke bladre ret mange sider tilbage i loggen for at finde lignende historier...

Men altså... Engang i foråret kom jeg for skade at melde ud at jeg agter at deltage i dette års DHL-stafet, og var endda så heldig at en energisk kollega har arrangeret ugentlige fællestræninger, som jeg fra tid til anden har deltaget i. Og sådan hen omkring sommerferietid (som i år faldt ret tidligt for mig) lykkedes det mig også lige så stille at få startet lidt op for anden træning.

Lige nu er motivationen høj, så jeg håber at kunne ride på bølgen længe nok til at vanen og træningsafhængigheden begynder at indfinde sig (inden undskyldningerne atter melder sig...). Foruden løb er motivationen pt. koncentreret omkring styrketræning og måske noget yoga. Jeg vil gerne blive god til at lave armstrækkere, og forsøger at mande mig op til at kaste mig ud i noget med kropshævninger. En god kollega har budt ind med lidt fif, som betyder at jeg på ret kort tid er gået fra at sidde fast i 3x5 strækkere (de sidste altid forced) til nu at kunne fremtvinge 40 reps i løbet af et træningspas, og er lykkedes med 10 i et sæt. :4flex:

Den sidste ca. måned har budt på:

Tirsdag d. 8/7 @ JBV

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x7@30kg

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x10@bw - skrå, alternating

Leg press

3x10@40kg

3x7@50kg

Armstrækkere

6x4@bw

Bulgarian split squat

3x7@bw - hver side

Planken

2x30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Chest press

3x10@15kg

Løbebånd

10 min @ 9 km/t = 1,48 km

Fredag d. 11/7 @ JBV

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x7@30kg

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x10@bw - skrå, alternating

3x10@bw - lige

Armstrækkere

6x4@bw

Leg press

3x10@40kg

3x10@50kg

Bulgarian split squat

3x8@bw - hver side

Planken

2x30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Mandag d. 21/7 @ work

Opvarmningsløb

Intervaller (ud-hjem) i pyramide: 1-2-3-4-3-2-1 min.

Afjog

I alt ca. 5 km og ca. 45 min.

Armstrækkere

9x4@bw (fordelt mellem de andre øvelser med tre sæt ad gangen)

Mave på gulv

3x10@ bw - lige

Back extension

3x10@bw

Bulgarian split squat

3x7@bw

Torsdag d. 31/7 @ JBV + home

5 min romaskine, level 5

Back extension

3x10@bw

Mave på bænk

3x10@bw - lige

3x14@bw - skrå, alternating

Low row

1x10@20kg

3x10@25kg

Vertical traction

1x10@20kg

3x10@25kg

3x10@30kg

Bulgarian split squat

3x8@bw - hver side

Leg press

3x10@40kg

3x10@50kg

Planken

60+30 sek (ca. - havde ikke ur med)

Armstrækkere

10x4@bw

Søndag d. 3/8 @ Risskov + home

Løb

8,2 km ~ ca. 59 min

Træk til karm

3x10@bw

Planken

60+30 sek

Armstrækkere

1x10@ bw :superman:

5x4@bw

Solhilsen

6 stk

Søndag d. 10/8 @ Skejby + home

Løb

6,6 km ~ ca. 47 min.

Træk til dør

3x10@bw

Armstrækkere

6x5@bw

Planken

2x30 sek

Mandag d. 11/8 @ JBV

Planken

ca. 40 sek

Armstrækkere

1x10@bw

Mave på gulv

3x10@bw - lige

Bikefit Energy

55 min

Tirsdag d. 12/8 @ JBV

Yoga flow

55 min

:hippy: :sun: :hippy: :sun:

Dejligt at have dig tilbage i log land søde. Ser godt ud med træningen :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tak smukke, det var blandt andet smugkiggeri i din genoplivede log, der fik mig til tasterne igen. :smile:

Onsdag d. 13/8 @ work

Løb ca. 7,7 km ~ ca. 55 min.

Dejlig tur med god kollega som kompensation for at jeg missede mandagsintervallerne.

Herefter udstræk og

Armstrækkere

1x10@bw

Hjem og hurtig mad, hurtigt bad og videre til del II:

1½ time improvers - som herre

1½ time intermediate - som dame

Første dans efter lang sommerpause, så var noget udfordret den første time. Men der kom efterhånden rimeligt styr på det, og som dame var det selvklart uden udfordringer. Dejligt at være i gang igen - men betaler i dag for at jeg kom sent hjem og dermed sent i seng. Akkumuleret søvnunderskud er da også hovedårsagen til at jeg har valgt at holde træningsfri i dag (havde ellers kig på et yogahold her om en times tid).

I morgen står den på besøg af god veninde fra Kbh. - og dermed er der en god sandsynlighed for et gedigent rødvinspas. Må lige afvente damage-status lørdag, men har umiddelbart planer om at weekenden bør indeholde 1xløb, 1xyoga og 1xstyrke (evt. bare hjemme). Dertil også work, så jeg kan holde min deadline....

Link to comment
Share on other sites

Ja fredag blev jo som ventet rigtig hyggelig - men uden træning. Blev ret sent og lidt vådt, så efter at have sendt veninden hjemover lørdag morgen lod jeg mig friste til lige at sove lidt længere... Stor var min undren da jeg lidt senere kunne konstatere at klokken var hen omkring 16:30! :blink::sleepy:

Men jeg må åbenbart have trængt til det, for jeg endte med at gå i seng igen allerede inden kl. 21... :sleeping: Så vågnede jeg til gengæld kortvarigt omkring kl. 1 og kl. 3, og kunne stå veludhvilet op i dag ved 7 tiden. Havde en skype-date med Australien om formiddagen, og blev faktisk lidt doven efter det.

Ja ja, lang historie kort, så blev mine motionsplaner for weekenden jo ikke helt som ventet. :rolleyes: Men op af eftermiddagen havde jeg held til at overtale mig selv til en gang spinning, og så må det være godt med det. Gjorde i øvrigt det eneste fornuftige da jeg kom hjem, og kværnede en stor portion is! :laugh:

I morgen løbe-intervaller og onsdag dans. Vil gerne have lidt yoga og/eller spinning på programmet tirsdag eller torsdag, men afventer lige hvordan dagsformen og energiniveauet ser ud på dagen.

Søndag d. 17/8 @ JBV

Bikefit energy

55 min

Havde i øvrigt en del problemer denne time. Allerede efter 20 min begyndte jeg at blive svimmel og småkvalm, så måtte holde igen resten af vejen, og var ikke i nærheden af all-in på noget tidspunkt. Øv. Håber ikke det er noget jeg skal til at bakse med generelt...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/8 @ work

Manglede en indpisker til at stå for intervallerne i dag, så det blev en løbetur, hvor fortroppen jævnligt lavede løkker og hentede bagtroppen. Jeg lå midt i feltet, hvilket med den spredning vi havde, betød at jeg var med til at hente - men var den der havde de korteste løkker. Uden ur eller gps er det rent gæt, men måske noget der hedder

7,5 km ~ 50 minutter?

Herefter lidt styrke bestående af:

Armstrækkere

8x5@bw

Back extensions

5x10@bw

Bulgarian split squat

3x7@bw (hver side)

Dame-pulls (dvs. liggende pull-ups i squatstativ)

3x3@bw (overhåndsgreb)

- mega forced og bortset fra ca. den første slet ikke i nærheden af at være helt til stangen. Men man skal jo starte et sted! :4sport:

Planken

60 + 30 sekunder, måske?

(udelukkende på indre ur)

Endte med at blive en helt god omgang, og i hvert fald mere end jeg troede da jeg gik i gang! Men altså, motivation er motivation, uanset hvor den kommer fra! :4whistling: :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19/8 @ JBV

Yoga flow

55 min

Ligner jo stadig en vingeskudt måge gennem mange af øvelserne, men har på en eller anden måde overgivet mig lidt mere end da jeg forsøgte at komme i gang for et par år siden (dermed ingen garanti for vedholdenhed, bare lige så vi ikke jinxer :wink: ). Under alle omstændigheder i dag en instruktør lidt mere efter mit temperament end sidste uge, og gik derfra med en let fornemmelse af at være lidt mere rank i ryggen og let om hjertet end inden timen. Det er sgu da ikke helt skidt på sådan en oktober-agtig tirsdag i august. :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20/8 @ øveren

1½ time beginners (instruktion og som herre)

1½ time improvers (som dame)

Ville gerne have danset som herre på andet hold også, men gav sig selv med skæv kønsfordeling. Men var nu også fint nok. Savner social dans, og satser på at kunne holde mig vågen på fredag.

I morgen muligvis lidt yoga, men er også ret realistisk det bare bliver hviledag...

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 22/8

Social dancing, ca. 1½ time

Ikke så mange deltagere, men hyggelig aften. Måtte dog gå tidligt pga. mine fødder. :unhappy: Specielt venstre fod er blevet væsentlig værre, og tænker jeg burde få den kigget på igen. Men venter lige til efter uge 37, hvor der er rigtig meget dans på tapetet. Ved godt det er åndssvagt men vil ikke risikere at få at vide jeg skal lade være. :wacko:

Mandag d. 25/8 @ work

Løbetræning

Opvarmning - skiftevis hurtigt løb og jog (slags fartleg) - afjog

Tidsstatus: Ca. 35-40 min

Distancestatus: Absolut ingen anelse

Regnstatus: Virkelig meget!

Udstræk, og derefter

Armstrækkere

7x6@bw

(med overskud)

Back extension

3x10@bw

Planken

60 + 30 (på indre ur)

Dulle pulls :slut: :4sport:

3x3@bw

(stadig megafesen form)

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 22/8

Social dancing, ca. 1½ time

Ikke så mange deltagere, men hyggelig aften. Måtte dog gå tidligt pga. mine fødder. :unhappy: Specielt venstre fod er blevet væsentlig værre, og tænker jeg burde få den kigget på igen. Men venter lige til efter uge 37, hvor der er rigtig meget dans på tapetet. Ved godt det er åndssvagt men vil ikke risikere at få at vide jeg skal lade være. :wacko:

Åndssvagt ja, men du har mange åndsfæller herinde :D

Link to comment
Share on other sites

Åndssvagt ja, men du har mange åndsfæller herinde :D

Heldigvis kender jeg mit publikum. :wink:

Indtil videre har alle jeg har sagt det til (venner/fra job/fra dans) sagt "det kan jeg godt forstå!" Jeg har ikke lige haft behov for at vende problemstillingen med dem, som jeg godt kan regne ud straks vil give sig til at male fanden på væggen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis kender jeg mit publikum. :wink:

Indtil videre har alle jeg har sagt det til (venner/fra job/fra dans) sagt "det kan jeg godt forstå!" Jeg har ikke lige haft behov for at vende problemstillingen med dem, som jeg godt kan regne ud straks vil give sig til at male fanden på væggen :laugh:

Rigtig god bedring søde og ønsker, at du får den bedste ferie. Jeg har heldigvis ingen forstand på den slags :innocent: og ja vi er mange tosser herinde

Måske alligevel et par forslag i trøste/lindre gaden, som vi kan diskutere over phonen :1112:

Og respekt for løb i regnvejr :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god bedring søde og ønsker, at du får den bedste ferie. Jeg har heldigvis ingen forstand på den slags :innocent: og ja vi er mange tosser herinde

Måske alligevel et par forslag i trøste/lindre gaden, som vi kan diskutere over phonen :1112:

Og respekt for løb i regnvejr :hippy:

Vil meget gerne diskutere trøst og lindring - godt du siger det, for tror jeg kan huske et tidligere godt råd fra dig som kunne være aktuelt nu. :4thumbup:

Var virkelig også tæt på at baile, men træneren lavede snigeren på os (1. gav os alle sammen ret i at det regnede alt for meget til at holde fast i træningen. 2. foreslog at vi kunne varme op inde. 3. tjekkede efter opvarmning vejret igen med et "ja det regner godt nok stadig, men nu er vi jo varme - skal vi ikke bare se at komme af sted?" - det var der ingen af os der kunne afslå :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Vil meget gerne diskutere trøst og lindring - godt du siger det, for tror jeg kan huske et tidligere godt råd fra dig som kunne være aktuelt nu. :4thumbup:

Var virkelig også tæt på at baile, men træneren lavede snigeren på os (1. gav os alle sammen ret i at det regnede alt for meget til at holde fast i træningen. 2. foreslog at vi kunne varme op inde. 3. tjekkede efter opvarmning vejret igen med et "ja det regner godt nok stadig, men nu er vi jo varme - skal vi ikke bare se at komme af sted?" - det var der ingen af os der kunne afslå :laugh: )

Trøst og lindring = rødvin?

Ang løb i regn, så er det bedste råd desangående et, jeg har fået af en af mine venner i forsvaret: det er ok at beslutte sig for ikke at løbe, når man står omklædt ude på vejen.

Link to comment
Share on other sites

Trøst og lindring = rødvin?

Ang løb i regn, så er det bedste råd desangående et, jeg har fået af en af mine venner i forsvaret: det er ok at beslutte sig for ikke at løbe, når man står omklædt ude på vejen.

Ha ha! :bigsmile:

Trøst kunne for så vidt godt være rødvin, men er ret sikker på at Bjergfidusen er nemmere at få til at deltage i sådan et projekt, hvis det involverer bobler. :beerchug:

Lindringsdelen kunne godt involvere systematisk indtag af iprener, jf. tidligere rådgivning. Men kan da lige vende tilbage efter min konsultation. :1112:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha! :bigsmile:

Trøst kunne for så vidt godt være rødvin, men er ret sikker på at Bjergfidusen er nemmere at få til at deltage i sådan et projekt, hvis det involverer bobler. :beerchug:

Lindringsdelen kunne godt involvere systematisk indtag af iprener, jf. tidligere rådgivning. Men kan da lige vende tilbage efter min konsultation. :1112:

Champagne skulle gerne tage det lidt længere end trøst :D

Vil bestemt glæde mig til at høre om dén konsultation!

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Ha ha! :bigsmile:

Trøst kunne for så vidt godt være rødvin, men er ret sikker på at Bjergfidusen er nemmere at få til at deltage i sådan et projekt, hvis det involverer bobler. :beerchug:

Lindringsdelen kunne godt involvere systematisk indtag af iprener, jf. tidligere rådgivning. Men kan da lige vende tilbage efter min konsultation. :1112:

:hippy: :wub: Mhmmm bobler. Måske du får brug for læge ledsagelse til Marakkesh. Rødvin går nu også an :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26/8 @ JBV

Yoga Flow

55 min

Fin time, men fandt ud af at det ikke mentalt fungerer ret godt for mig at gøre det midt på en hjemmearbejdsdag. Havde ikke samme fornemmelse af "frirum" som jeg har haft de gange jeg har deltaget i en aftentime.

Onsdag d. 27/8 @ DHL

Løb

5 km ~ 29:15 min

Ramte mit target på sub-30, så det er fint. Men var egentlig ikke en særligt god tur, eftersom jeg slet ikke magtede at disponere. Tror jeg var nede at gå 4-6 gange (altid ret kort ad gangen), hvilket omvendt må betyde at jeg vel egentlig godt kan flytte fødderne - skal bare kunne gøre det lidt længere i træk. Må dog i den forbindelse også minde mig selv om, at mine fod-problemer har afholdt mig fra at træne så meget som jeg egentlig godt ville, og at jeg er begyndt at kunne mærke kroppen kompensere (blandt andet er der opstået et uvant træk på modsatte bens baglår).

Må se hvad lægen siger efter Marrakesh - og overveje at komme mere systematisk i gang med svømning igen til den tid, så jeg kan skåne foden.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1/9 @ work

Løb

Opvarmning

8x1½ min på AIU (andres indre ur)

45 min i alt

Afjog

Armstrækkere

3x7@bw

Back extension

3x10@bw

Dame pulls

3x3@bw

Bulgarian split squat

3x8@bw (hvert ben)

Planken

60 + 30 sek.? (indre ur)

Armstrækkere

3x7@bw

Crazy weekend med alt muligt der skulle ordnes, herunder også en stak arbejde med hjem. Har i dag valgt at lade arbejde ligge på skrivebordet, selv om deadline er om lidt. Har brug for også at få styr på andre ting - og at få stressniveauet lidt ned...

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2/9 @ JBV

Yoga Flow

55 min

Virkelig dejlig time, selv om nogle stræk var way for avancerede til mig. Fokus på at åbne hofter, hvilket jeg opdagede er et ret stift punkt for mig. Kan dog mærke at jeg begynder at blive mere smidig generelt, så det er skønt. Og igen en god følelse af lethed på vej derfra i både krop og hjerte. Vil jo egentlig ikke sige at min holdning generelt er dårlig, men gik alligevel derfra med en følelse af ikke at skulle bruge energi på at holde ryggen rank og skuldrene tilbage. :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hello peeps! Så er jeg hjemme igen efter en dejlig varm og afslappende uge i Marokko. :shades:

Konceptet var basically at slappe af ved poolen hele dagen og danse hele natten. :wootdance: Henset til mine fødders tilstand blev det dog en light udgave af "hele natten", men kombinationen af mådeholdenhed, ipren-kur (tak for vejledning, søde Bjergtrold! :4winkkiss: ), voltaren og fodmassage med bold gjorde at det faktisk fungerede helt ok de fleste dage. Jeg fik masser af virkelig gode danse - og særligt søndag aften var helt fantastisk og nærmest magisk. :wub:

Torsdag d. 4/9 @ Palmeraie Palace, Cristal Room

Opening party - blandet musikflade (mambo/cuban/bachata/kizomba)

Fredag d. 5/9 @ Atlas

Gala night - tre forskellige dansegulve. Var selv mest på mambo og lidt på bachata/kizomba

Lørdag d. 6/9 @ Atlas

Som fredag - men lykkedes mig at finde flere gode on2 dansere end aftenen før

Havde planlagt at deltage i et workshop eller to om eftermiddagen, men endte med at skippe det.

Søndag d. 7/9 @ Nikki Beach

Tog workshop i cha-cha, som var meget basal på teknik/bodymovement. Fedt at arbejde intensivt med timing/hofter/ben. Herefter workshop i reggaeton, som var en stor fest!

Closing Party - blandet musikflade inkl. et par animationer

Helt fantastisk venue med lang stearinlys belyst træ gangbro gennem sumpområde, der ledte op til den oplyste pool omringet af hvide loungeområder. Dresscode denne aften var "white", hvilket de fleste gæster fulgte. Havde nogle virkelig gode danse (fandt særligt to som jeg havde mange danse med), og endte med at sidde midt i det hele (bænk mellem "scene" og gulvet) under den første animation - så følte at jeg var med selv om jeg ikke deltog. Helt igennem fortryllende aften med mange små sjove og hyggelige episoder.

Mandag var der afterparty på Fuego Latino, en restaurant vi havde spist på en af de andre dage. Fødderne var på dette tidspunkt ved at være godt medtagne, og jeg havde stoppet iprenerne (tænkte at 4 dage på fuld dosis måtte være nok). Fra tidligere vidste jeg derudover at der ville være en del røg i lokalet, hvilket virkelig trigger min astma. Så besluttede at være fornuftig og springe sidste fest over, og gik i stedet tidligt i seng - stadig helt høj på søndagens fest. :cheer:

Tirsdag tog vi ind til Marrakech, hvor vi var indtil torsdag morgen. Stille og rolig slentren rundt i souken med lidt shopping. Spontan guide ledte os til traditionel garnfarveri (og efterfølgende pashminakøb) samt til traditionel berber-apotek (med tilhørende køb af diverse krydderier). Specielt sidstnævnte var virkelig spændende - en del overtro, men også interessant naturmedicin og lækre sager. Fik derigennem lavet aftale om at komme i helt traditionel hamam dagen efter. Langt mindre luksuriøst end andre wellness ting jeg har prøvet, men virkelig en stor oplevelse, og ingen tvivl om at det var 100% autentisk.

Torsdag var rejse hele dagen - afgang omkring 7:30 og hjemme i egen hule kort før midnat. Fredag gik mest med udpakning og rengøring efter at der har været håndværkere - samt en del telefoneren med diverse familie.

Lørdag d. 13/9 @ klubben

Social dancing

Jo slet ikke det samme som det jeg lige er kommet fra, men en ganske hyggelig aften ikke desto mindre.

Søndag d. 14/9 @ Nørreport

Yoga flow

55 min.

Har stadig lidt rengøring jeg skal have ordnet inden det igen går løs med arbejde fra i morgen - og skal også lige have kigget på et oplæg, som skal fyres af om knap to uger. Skønt at mærke at der er tanket op på energikontoen efter en virkelig dejlig ferie. :smile:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share