Hop til indhold




Statusopdateringer

  • Foto
      06 maj
    MollyMalou

    Hej! Jeg har lige skrevet mit første indlæg i vægttab forummet. Jeg håber der sidder nogen herinde, som kan hjælp mig godt på vej :) Ha' en god aften!

  • Foto
      10 apr
    Muddi2108

    Hej. Jeg er 14 år (15 om 3 måneder) jeg vejer 48 kg og omkring 1,69 høj og har lige købt weight gainer, kan i godt lave en kostplan til mig hvor jeg også træner og bruger weight gainer:) tak på forhånden

    Vis kommentarer (2)
  • Foto
      04 apr
    ATP

    Er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

    Vis kommentarer (3)
  • Foto
      13 mar
    Berit6950

    Wuhuu :-) kan man andet end at få forårskuller?

    Vis kommentarer (6)
  • Foto
      19 feb
    Benjamin Petersen

    Hej der ude har et par Oakley frogskin som jeg godt vil ha byttet glas på. Tror i man kan gå op til en brille mand eller kender i nogen der kan gøre det mvh Benjamin

    Vis kommentarer (1)
Se alle updates



Foto

Restituionspuls og gns. puls


  • Please log in to reply
1 svar på dette emne

#1 Gnis

Gnis

    Nyt medlem

  • Medlemmer
  • Pip
  • 2 Indlæg:

Indsendt 4. november 2011 - 17:07

Hej Alle

Først lige et par ord om hvad jeg ikke spørg om :-)

Jeg er klar over at et hurtigere fald i pulsen efter endt træning (aka Restitutionspulsen), indikerer forbedret form. Og en lavere gns. puls ved samme tempo/distance også indikerer forbedret form.

Men hvordan kan jeg regne på det ?

1)
Er det en formel eller tabel der viser om faldet i Restitutionspulsen indikerer form-niveau. Hvis min slut-puls f.eks. var 160 og min puls efterfølgende (efter 2 min) er faldet f.eks. 25 slag - er det så godt eller skidt. Der findes flere forskellige metoder der estimerer kondital, men jeg tænker om der evt. findes noget tilsvarende mht. Restitutionspulsen ?

2)
Er det en formel hvor jeg med udgangspunkt i f.eks. alder, distance, tid, puls (gns./hvile/max/min/restitution) kan se om min form er i fremgang eller om jeg f.eks. 'bare' er blevet bedre psykisk/teknisk til presse mig selv eller var doven. Jeg tænker også på at jeg på den måde bedre ville kunne sammenligner vidt forskellige løb som f.eks. Trail-løb med Asfalt-ræs - altså har jeg givet den lige meget gas (her kan jeg ikke rigtig bruge tempo/distance til sammenligningen).

3)
Hvis jeg f.eks. har 2 løb: et 5 km og 10 km, hvor jeg f.eks. har tid og gns. puls - Hvordan kan jeg bedst sammenligne dem mht. om jeg har løbet dem lige godt ?

På forhånd tak.

#2 wyrste

wyrste

    Medlem

  • Medlemmer
  • PipPipPip
  • 148 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Ølstykke

Indsendt 5. november 2011 - 11:11

Hej Alle

Først lige et par ord om hvad jeg ikke spørg om :-)

Jeg er klar over at et hurtigere fald i pulsen efter endt træning (aka Restitutionspulsen), indikerer forbedret form. Og en lavere gns. puls ved samme tempo/distance også indikerer forbedret form.

Men hvordan kan jeg regne på det ?

1)
Er det en formel eller tabel der viser om faldet i Restitutionspulsen indikerer form-niveau. Hvis min slut-puls f.eks. var 160 og min puls efterfølgende (efter 2 min) er faldet f.eks. 25 slag - er det så godt eller skidt. Der findes flere forskellige metoder der estimerer kondital, men jeg tænker om der evt. findes noget tilsvarende mht. Restitutionspulsen ?

2)
Er det en formel hvor jeg med udgangspunkt i f.eks. alder, distance, tid, puls (gns./hvile/max/min/restitution) kan se om min form er i fremgang eller om jeg f.eks. 'bare' er blevet bedre psykisk/teknisk til presse mig selv eller var doven. Jeg tænker også på at jeg på den måde bedre ville kunne sammenligner vidt forskellige løb som f.eks. Trail-løb med Asfalt-ræs - altså har jeg givet den lige meget gas (her kan jeg ikke rigtig bruge tempo/distance til sammenligningen).

3)
Hvis jeg f.eks. har 2 løb: et 5 km og 10 km, hvor jeg f.eks. har tid og gns. puls - Hvordan kan jeg bedst sammenligne dem mht. om jeg har løbet dem lige godt ?

På forhånd tak.


Denne hjemmeside http://www.sportanal...overy-(hrr).htm har skrevet en fin kort artikel om emnet inklusiv referencer selvfølgelig. Måske kan den hjælpe dig lidt.




0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere