Hop til indhold




Statusopdateringer

  • Foto
      12 sep
    Oksen fra Århus N

    Danmarks længste fredagsbar i dag, i super vejr!

    Vis kommentarer (6)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

    Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

    Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

    er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

    Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

    Hvor er PP?

    Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

    hvordan laver man indlæg

    Vis kommentarer (1)
Se alle updates



Foto

Forbrænding


  • Please log in to reply
1 svar på dette emne

#1 bmor1982

bmor1982

    Nyt medlem

  • Medlemmer
  • Pip
  • 1 Indlæg:

Indsendt 22. november 2011 - 12:23

Jeg er overvægtig! Jeg er 162 cm. høj og vejer 77 kg.

Nu skal der ske noget!

Jeg er allerede blevet rigtig glad for at gå i fitness og den sidste uge har jeg været afsted hver dag. Jeg nyder at være dernede og nyder det endnu mere bagefter :)

Jeg laver masser af cardio - løbebånd, cross, step mv. Er pt i gang med at følge et løbeprogram.

Derudover bruger jeg maskinerne lidt, men ikke tilstrækkeligt. Det skal jeg klart blive bedre til. Jeg laver lidt squat og lunges, men ikke nok. Jeg "leger" lidt med powerhoopen, så der sker noget for maven også :)

Jeg vil egentlig gerne spørge mht forbrændingen.

Pt forbrænder jeg ca 500 kalorier, når jeg er i fitness. Er det okay? Jeg er der vel ca 1 time til halvanden, men noget af tiden går selvfølgelig også med hygge og snak. Når jeg spinner, forbrænder jeg væsentligt mere.

Men... Hvor forbrænder jeg bedst? Altså ifht min puls? Er forbrændingszonen noget pjat, eller?

#2 kaufuss

kaufuss

    Medlem

  • Medlemmer
  • PipPipPip
  • 181 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Vanløse

Indsendt 22. november 2011 - 17:43

Hej
Glem alt om fedtforbrændingszonen. Jo hårdere du træner, jo mere forbrænder du pr tidsenhed. Så du forbrænder mest ved at holde en høj puls i lang tid. Fedtforbrændingszonen, er sikkert fremkommet som den zone, hvor du kan holde en rimlig høj puls i et godt stykke tid, omkring 70-80% af max.

Det er min oplevelse at spinning er noget af det mest effektive cardio-træning, sammen med løb. Roning er også ganske effektiv. Fordelen ved spinning og roning er at de er ikke vægtbærende mmotionsformer, dvs ikke så stor belastning på led og sener.

Få hjælp i dit center til at lægge et vægttræningsprogram. Det er godt at få lidt muskelmasse, da muskler forbrænder mere end fedt.

Mht til forbrænding er den sikkert god nok. Selv forbrænder jeg omkring 600 kcal på 50 min spinning, jf mit FR60 pulsur. Jeg vejer ca 90 kg.
Hilsen
Lars Kofod
På vej fra 130 kg til 85, pt 90 kg




0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere