Jeg er en mand på 24 år, 190 cm, som vejer ca 150 kg (ved det ærligt talt ikke, har ikke en vægt, men køber jo nok snart en)... Jeg meldte mig ind i Fitness World sidste uge og har i dagene op til lagt min kost om... Og jeg vil gerne lige høre om jeg er på rette spor, for jeg har ikke snakket med nogen om det, per se...
Målet er i første omgang at se om jeg kan tabe mig 30 kg inden juli 2012. Det synes jeg ikke er heeelt urealistisk. Eller hva...
Min dag ser pt typisk således ud:
Morgenmad: Havregryn med minimælk og to stk frugt.
Middag: Rugbrød med noget fisk eller kyllinge pålæg.
Aften: Salat, eller mere rugbrød. Gulerødder, Levevis youghurt eller andet "let"...
Mellemmåltider: frugt, eller multikernebolle...
Indtil videre er det i en heeelt anden grøft jeg befinder mig i, end hvad jeg tidligere har spist. Og det bedste er, at det ikke rører mig :) Troede det ville være en kamp, men jeg hygger mig med at købe disse ting ind, og planlægger måltiderne løbende i hovedet. So far so good...
I dag var jeg så til min første træningstime i træningscentret. Igen, har ikke snakket med nogen om det, så jeg tager den på instinktet og logikken i første omgang. OG siden jeg stort ingen motion får normalt, udover cykling til fra arb/skole (ca 14 km dagligt), så var det self hårdt. Men ikke så hårdt at jeg er helt beat. Cykelturen hjem var f.eks. nem nok...
Træningen i dag forløb således:
Motionscykel: 50% intensitet, 20 min, 8,5 km.
Løbebånd (gåbånd i mit tilfælde): 6km hastighed, 20 min.
Crosstrainer: Nåede 7 minutter og måtte stoppe. Ikke fordi jeg var træt, men tror min teknik er helt forkert. Undersiden af mine fødder syrede til og jeg fik krampe. Jeg gør nok noget forkert, eller måske er det mit fodtøj...
Now, jeg har hørt via flere tråde herinde, at for at opnå bedst og hurtigs vægttab, så skal man kombinere cardio med styrketræning. Og min begrænsede viden siger mig, at cardio bl.a. dækker over de tre overstående redskaber jeg brugte i dag.
Er jeg på rette spor...? - og sidder du med en tanke om at noget måske skulle ændres...? - for jeg er med på den værste. Bring it on :)
Mvh Nowa
Dette indlæg er blevet redigeret af Nowa: 7. december 2011 - 22:42