Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      22 okt
    Andersbjensen

er det umuligt at ændre navn, efter man har registreret?

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
Se alle updates

Foto

Pro BB søges til nogle spørgsmål

• Please log in to reply
50 svar på dette emne

#21 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 19. december 2011 - 14:37

Det her er fucking SCIENCE på højt plan.

Det er som man ser på det! :-)

#22 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Storkøbenhavn

Indsendt 19. december 2011 - 14:53

Tak for svaret igen, J.A. ;)

Har fulgt med i jeres diskussion om behovet for fedtsyrer og kulhydrater osv.

Kan du evt svare på nogle flere spørgsmål ang. de 3 næringsstoffer?

1. Hvor mange gram proteiner ville du anbefale til en professionel bodybuilder og en alm person, der forsøger at øge sin muskelmasse? Og
2. Hvordan mange gram kulhydrater burde man indtage gennem sin kost hver dag? Og skal disse være komplekse eller simple, hvis man er en bodybuilder? (En begrundelse for valget af kulhydrater ville være rart)
3. Hvor mange gram fedt bør man så også indtage i sin daglig kost? Skal en bodybuilder fokusere på mættede, monoumættede eller flerumættede fedtsyrer, og hvorfor? Hvilken funktion har fedt i kroppen?
4. Hvis der skulle lægges tal på, hvordan skulle fordelingen af disse tre næringsstoffer så ligge i procent gennem en alm hverdag for en professionel bodybuilder?

Hvis du ikke har noget imod, så vil jeg gerne inkludere dit navn og dit profession/uddannelse i interviewet, så min censor ved det kommer fra en ekspert inden for området.

#23 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 19. december 2011 - 15:50

Tak for svaret igen, J.A. ;)

Har fulgt med i jeres diskussion om behovet for fedtsyrer og kulhydrater osv.

Kan du evt svare på nogle flere spørgsmål ang. de 3 næringsstoffer?

1. Hvor mange gram proteiner ville du anbefale til en professionel bodybuilder og en alm person, der forsøger at øge sin muskelmasse? Og
2. Hvordan mange gram kulhydrater burde man indtage gennem sin kost hver dag? Og skal disse være komplekse eller simple, hvis man er en bodybuilder? (En begrundelse for valget af kulhydrater ville være rart)
3. Hvor mange gram fedt bør man så også indtage i sin daglig kost? Skal en bodybuilder fokusere på mættede, monoumættede eller flerumættede fedtsyrer, og hvorfor? Hvilken funktion har fedt i kroppen?
4. Hvis der skulle lægges tal på, hvordan skulle fordelingen af disse tre næringsstoffer så ligge i procent gennem en alm hverdag for en professionel bodybuilder?

Hvis du ikke har noget imod, så vil jeg gerne inkludere dit navn og dit profession/uddannelse i interviewet, så min censor ved det kommer fra en ekspert inden for området.

1. Jeg vil altid sige 1,2 - 1,7g protein, for at opbygge muskelmasse, nogle få gange 2 - Bare for at være sikker.

2. Kulhydrat indtaget, kommet meget an på hvor meget man laver i løbet af en dag.
Jeg vil mene at der ikke er den store forskel på om det er komplekse eller simple, da de i sidste ende bliver omdannet til glukose i kroppen. Men der imod kan det gøre en forskel om det er hurtigt eller langsomt optagelige kulhydrater.

3. Voksne har brug for min 40-60g fedt. Fedt må MAX udgøre 30% af dit samlede energiindtag. Og det er vigtigt at du vælger forskellige fedkilder. Det er vigtigt at få alle 3 former for fedtsyre, da de alle er med til at optage vitaminer og mineraler.
Men dog vil jeg sige du skal spare lidt på det mættede fedt i fed ost, fed mælk, smør, kød, fast food og kager.

4. Man siger at en sund kost består af 50% Kulhydrat, 25% fedt og 25% protein, men det er som regel til folk der ikke træner, eller ikke træner mere end 10 timer om ugen. Hvis du over stiger 10 timer om ugen, så skal man sørge for at få dækket sit protein og CHO behov. og hvis du skal yde noget specielt, så som konkurrence idræt, skal du også have dækket dine behov.
Fedt er som regel den mindst vigtige energikilde at få dækket, da man ikke behøver ret meget af det, for at opretholde fedtbalancen.

Det kommer an på om bodybuilderen er skal cutte eller bulke, og så kommer det an på træningen de laver.

Styrke- og hypertrofi træning er anaerob træning, og får derfor sin energi ved at spalte kulhydrater og kreatin fosfat.

Igen procentdelen er svær at sætte på, men jeg ville stadig bruge de mængder jeg hele tiden har sagt.

Du bruger bare løs af navn og profession. :-)

#24 Fame Boy

Fame Boy

Danmarks flotteste skæg

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4.235 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:The Gym/Garagen

Indsendt 19. december 2011 - 18:15

Jeg har lige lavet et verdensklasse kostprogram til min eksamen, hvor min case havde 92g fedt i hans kost.

Din eksamen i hvad? Hjemkundskab?
Kan du ikke smide dit "verdensklasse" kostprogram op? Jeg trænger til et godt grin.
  • Dixen, #PP og peterhk like this

#25 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:

Indsendt 20. december 2011 - 01:24

Tak for svarene ;)

Kunne jeg få dit navn, profession osv ?

#26 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 20. december 2011 - 08:21

Jonas Andersen, Persnlig Træner.

Begynder på en kostvejleder uddannelse efter nytår :)

#27 Karl Æg

Karl Æg

wannabee motherfucker

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.699 Indlæg:

Indsendt 21. december 2011 - 14:56

Jeg ved godt hvad jeg laver. Selvfølgelig er det fedt at læse og skrive om, men jeg har fokus på at besvare min problemformulering.

Man kan sagtens besvare en opgaves problemformulering og få en lortekarakter.

Er du i øvrigt ikke flink at poste din karakter herinde, når du får opgaven bedømt?

#28 No6bach

No6bach

Count Camillo

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6.075 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 21. december 2011 - 17:45

Det kan godt være at Ægget er lidt hård i filten, men han er både klog og en dygtig akademiker (De to ting hører ikke altid sammen) og han har skrevet læssevis af opgaver til fine karakterer på Uni.

ibroken, i mine øjne er det fjollet ikke at forsøge at udnytte den hjælp du kan få fra ham, i stedet for at blive fornærmet over kritik. Tro det eller lad være, men hvis du vælger at fortsætte dine studier på universitetet, vil du se tilbage på din gymnasietid og tænke "Jeg kunne have ACET de her opgaver hvis bare jeg magtede at strukturere som jeg kan nu"

Anyways, held og lykke med det :smile:
That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinion of others, to do so would be wise, or even right...The only part of the conduct of anyone, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.

#29 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:

Indsendt 21. december 2011 - 18:28

Jamen, hvilken udnytte? Jeg ved jo i forvejen godt, det der bliver sagt. Jeg synes bare det er forkert af folk at komme med en forvurdering af min SSO opgave, når jeg kun har skrevet under halvdelen af min problemformulering ind - altså delen med arnolds bog.

#30 No6bach

No6bach

Count Camillo

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6.075 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 21. december 2011 - 19:39

Jamen, hvilken udnytte? Jeg ved jo i forvejen godt, det der bliver sagt. Jeg synes bare det er forkert af folk at komme med en forvurdering af min SSO opgave, når jeg kun har skrevet under halvdelen af min problemformulering ind - altså delen med arnolds bog.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener - Hvad er det der bliver sagt, som du godt ved?

Tag lige Ja-hatten på inden du læser det næste :smile:

Hvad så hvis du synes det er forkert at Karl Æg vurderer på det materiale du smider op (jeg er i øvrigt enig med ham)? Hvorfor smider du ikke Internet tough guy attituden til side, og spørger hvorfor mon KÆ siger som han gør? KUNNE det tænkes at den indgangsvinkel du har valgt til dit projekt ikke er 100% optimal og kunne have brug for et par tweaks hist og her? Har du tænkt over hvorfor du stiller de spørgsmål du gør, og på hvilken måde svarene hjælper dig med, på en akademisk skudsikker måde, at skrive din opgave? På hvilken måde danner din modtager mening udfra de ting du skriver, og de spørgsmål du svarer på?

Jeg kan starte med at give dig det hint, at du ikke skal basere noget som helst på de svar du modtager på et random Internetforum fra en/flere kilder der ikke helt kan beskrives som akademisk skudsikre.

Hvordan lyder din problemformulering på nuværende tidspunkt?
That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinion of others, to do so would be wise, or even right...The only part of the conduct of anyone, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.

#31 Karl Æg

Karl Æg

wannabee motherfucker

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.699 Indlæg:

Indsendt 21. december 2011 - 21:02

Gør du nu også det? Du har indtil videre ikke taget min opfordring om ikke at foretage interviews til efterretning. Dernæst har du heller ikke reageret på min anke imod at basere din opgave på research/spørgeskema-agtige interviews med tilfældige internetprofiler. Jeg formoder at du skriver i idræt og måske biologi? I så fald forbryder du dig mod begge faggrene ved at gribe dit emne an som du gør. Hvis du vil vide noget om træning skal du selvfølgelig bruge kilder som du rent faktisk kan citere som værende akademisk relevante. Det er fx ikke akademisk relevant, hvad Jonas Andersen, personlig træner, mener om træning medmindre han altså har akademisk viden om området (hvilket jeg tillader mig at antage at han ikke har). Alternativt skriver du i en helt tredje disciplin, hvor din hensigt kunne være at beskrive forandringer i træningsmetoder, teknikker osv. over tid, hvor dit sigte så at sige er mindre videnskabeligt. Det vil du muligvis kunne slippe nogenlunde afsted med, men vil stadig ikke kunne komme uden om, at de data du kan fremskaffe med din metode vil være meget lidt brugbare særligt i forhold til din opgaves metodiske reliabilitet (hvorvidt det du kommer frem til også rent faktisk er repræsentativt).

Har du overvejet at de data du finder potentielt overhovedet ikke er pålidelige? Hvem siger, at Arnold trænede som han beskriver i EoMBB? Hvem siger, at Phil Heath træner, som han beskriver det i det seneste nummer af MD? Og hvis det så skulle vise sig at holde stik, hvad vil du i så fald sige med det?

Jeg håber ikke desto mindre at jeg tager fejl i mine antagelser og at du mod al forventning går hen og får en god karakter for opgaven. Jeg skrev en frygtelig SSO i sin tid, fordi jeg keglede rundt i stoffet og slet ikke havde styr på det opgavetekniske.

#32 salt

salt

Inderkredsen™

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.480 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Østerbro

Indsendt 21. december 2011 - 21:16

Er det ikke 10. Klasse niveau?
  • Krumborg og Koral like this
Dr. Cox: The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body.
Turk: What?
Dr. Cox: Do you understand the second you look in the mirror and you're happy with what you see, baby, you just lost the battle.

#33 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 21. december 2011 - 22:57

Gør du nu også det? Du har indtil videre ikke taget min opfordring om ikke at foretage interviews til efterretning. Dernæst har du heller ikke reageret på min anke imod at basere din opgave på research/spørgeskema-agtige interviews med tilfældige internetprofiler. Jeg formoder at du skriver i idræt og måske biologi? I så fald forbryder du dig mod begge faggrene ved at gribe dit emne an som du gør. Hvis du vil vide noget om træning skal du selvfølgelig bruge kilder som du rent faktisk kan citere som værende akademisk relevante. Det er fx ikke akademisk relevant, hvad Jonas Andersen, personlig træner, mener om træning medmindre han altså har akademisk viden om området (hvilket jeg tillader mig at antage at han ikke har). Alternativt skriver du i en helt tredje disciplin, hvor din hensigt kunne være at beskrive forandringer i træningsmetoder, teknikker osv. over tid, hvor dit sigte så at sige er mindre videnskabeligt. Det vil du muligvis kunne slippe nogenlunde afsted med, men vil stadig ikke kunne komme uden om, at de data du kan fremskaffe med din metode vil være meget lidt brugbare særligt i forhold til din opgaves metodiske reliabilitet (hvorvidt det du kommer frem til også rent faktisk er repræsentativt).

Har du overvejet at de data du finder potentielt overhovedet ikke er pålidelige? Hvem siger, at Arnold trænede som han beskriver i EoMBB? Hvem siger, at Phil Heath træner, som han beskriver det i det seneste nummer af MD? Og hvis det så skulle vise sig at holde stik, hvad vil du i så fald sige med det?

Jeg håber ikke desto mindre at jeg tager fejl i mine antagelser og at du mod al forventning går hen og får en god karakter for opgaven. Jeg skrev en frygtelig SSO i sin tid, fordi jeg keglede rundt i stoffet og slet ikke havde styr på det opgavetekniske.

Nu er det heldigt jeg er lidt ligegyldig hvorvidt du synes jeg er en relevant kilde indenfor fagt eller ej, men sf ren nysgerrighed vil jeg gerne vide hvad du mener jeg skal bruge af akademisk viden før jeg kan blive taget seriøst som kilde.

Jeg er uddannet personlig træner af en Cand.scient. humanfysiologi og en cand.scient. idræt og kemi. Derudover har jeg min viden om ernæring fra en Ph.d. studerende.
Jeg venter på jeg kan få min certificering fra ACSM, mangler bare en test så er den hjemme.

Derudover har jeg planer om at tage en kort ernærings uddannelse i form af kostvejleder.
Muligvis hvis humøret er til det tager jeg også en bachelor i idræt til sommer eller året efter.

#34 No6bach

No6bach

Count Camillo

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6.075 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 21. december 2011 - 23:06

Nu er det heldigt jeg er lidt ligegyldig hvorvidt du synes jeg er en relevant kilde indenfor fagt eller ej, men sf ren nysgerrighed vil jeg gerne vide hvad du mener jeg skal bruge af akademisk viden før jeg kan blive taget seriøst som kilde.

Jeg er uddannet personlig træner af en Cand.scient. humanfysiologi og en cand.scient. idræt og kemi. Derudover har jeg min viden om ernæring fra en Ph.d. studerende.
Jeg venter på jeg kan få min certificering fra ACSM, mangler bare en test så er den hjemme.

Derudover har jeg planer om at tage en kort ernærings uddannelse i form af kostvejleder.
Muligvis hvis humøret er til det tager jeg også en bachelor i idræt til sommer eller året efter.

Du misforstår :smile:

"An academic source is a source which has passed through a process of what is called “peer review”.
This means that prior to being approved for publishing it has been closely read by experts in the field.
The identity of these experts is almost always hidden from the authors, and in most cases the reverse is true as well, in order to preserve objectivity in the process. These experts, rather than the editor of the
journal or the academic press (in the case of books) decide which material should and should not be published. In most cases there are at least two such external reviewers; in some cases there may be more. If reviewers detect a major flaw in research design, or feel that a manuscript does not present an
analysis of sufficient quality, they will either require changes or reject the manuscript. This process is the fundamental standard by which “academic” knowledge is produced"

Din viden kan være fin nok. Den er bare ikke akademisk og metodisk valid

Dette indlæg er blevet redigeret af No6bach: 21. december 2011 - 23:07

#35 tjr

tjr

Har du ellers trænet dine ben i dag?

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4.845 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Yokeshire

Indsendt 21. december 2011 - 23:14

Du svarer - ironisk nok - selv på dit spørgsmål. Hvis du ikke selv kan se, at du er en dårlig videnskabelig kilde udfra det du skriver, så er du en dårlig videnskabelig kilde.

Dette er vel og mærke ikke et angreb på din valgte uddannelse eller karrierevej.
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/¨¯\
——- -('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\ ———--\

God Made Machines to Keep Wankers off the Barbells

#36 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 21. december 2011 - 23:37

Du svarer - ironisk nok - selv på dit spørgsmål. Hvis du ikke selv kan se, at du er en dårlig videnskabelig kilde udfra det du skriver, så er du en dårlig videnskabelig kilde.

Dette er vel og mærke ikke et angreb på din valgte uddannelse eller karrierevej.

Jeg er med på det ikke er et angreb på min uddannelse eller karrierevej, men mere et angreb på mig - hvilket er fint nok.
Jeg mener bare selv at jeg er fint kvalificeret til at svare på de spørgsmål, med min uddannelse. - men er der åbenbart bred uenighed om, så jeg holder bare min viden for mig selv og mine betalende kunder frem over.

#37 tjr

tjr

Har du ellers trænet dine ben i dag?

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4.845 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Yokeshire

Indsendt 21. december 2011 - 23:51

Jeg er med på det ikke er et angreb på min uddannelse eller karrierevej, men mere et angreb på mig - hvilket er fint nok.
Jeg mener bare selv at jeg er fint kvalificeret til at svare på de spørgsmål, med min uddannelse. - men er der åbenbart bred uenighed om, så jeg holder bare min viden for mig selv og mine betalende kunder frem over.

Det er heller ikke et angreb på dig. Den videnskabelige metode er bare ganske rigid, og dine kompetencer er ikke brugbare i den forbindelse - det er det heller ikke meningen de skal være.

Jeg kan afsløre for dig, at det var noget vrøvl du fik svaret til ibroken. Hvis man endelig var på udkig efter at lære noget om bodybuilderes træning og kost (videnskabelig metode be damned), ville det give uendeligt meget mere mening at spørge en bodybuilder eller en person der rent faktisk HAR trænet bodybuildere (altså dem der med bruncreme, 4% fedt og små trusser), end en "uddannet personlig træner".

Jeg er sikker på du kommer til at gøre et godt stykke arbejde med dine betalende kunder og opnå gode resultater med dem. Det har bare intet med bodybuilding at gøre som konkurrenceform.
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/¨¯\
——- -('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\ ———--\

God Made Machines to Keep Wankers off the Barbells

#38 No6bach

No6bach

Count Camillo

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6.075 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. december 2011 - 00:00

Læste du mit indlæg?

#39 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 22. december 2011 - 00:27

Læste du mit indlæg?

Ja, jeg gjorde. Tak. :)

#40 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 22. december 2011 - 00:32

Det er heller ikke et angreb på dig. Den videnskabelige metode er bare ganske rigid, og dine kompetencer er ikke brugbare i den forbindelse - det er det heller ikke meningen de skal være.

Jeg kan afsløre for dig, at det var noget vrøvl du fik svaret til ibroken. Hvis man endelig var på udkig efter at lære noget om bodybuilderes træning og kost (videnskabelig metode be damned), ville det give uendeligt meget mere mening at spørge en bodybuilder eller en person der rent faktisk HAR trænet bodybuildere (altså dem der med bruncreme, 4% fedt og små trusser), end en "uddannet personlig træner".

Jeg er sikker på du kommer til at gøre et godt stykke arbejde med dine betalende kunder og opnå gode resultater med dem. Det har bare intet med bodybuilding at gøre som konkurrenceform.

Det kan du så have så evigt ret i. Selvfølgelig er det bedre at spørge folk der allerede har arbejdet med dem - men rent fysiologisk, anatomisk og teoretisk har jeg stadig alt på det rene.
Og det bliver støttet fint af mine små 6.5 års trænings erfaring.

Men jo, selvfølgelig ville det være bedre at snakke med en der har dissideret erfaring med træning af bodybuildere, end en der ikke har.

Det er bare ikke så tit at hardcore bodybuildere er på fora spm dette, så ville give ham den hjælp han bad om.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere