Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
  • Foto
      27 apr
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Meget mystisk, men effektivt, vægttab

• Please log in to reply
25 svar på dette emne

#21 Albertsen33

Albertsen33

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 125 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Nordsjælland

Indsendt 7. februar 2012 - 21:03

Jeg fik mig da et godt grin.. :laugh:

Jeg har også tabt mig 6 kilo (ca) engang, efter at være faldet i søvn med hovede i toilettet..
Hvis jeg så havde haft min hånd i vand var det blevet til 12 kilo.. Amazing

Bliver helt afgjort nød til at sove med hovedet i toilettet inat... Sikke en øjn åbner...

Jeg elsker træning, kan kigge på i flere timer :)

Nu skal NK/Forhold her fandeme være far  :smilerock:

#22 Nigo

Nigo

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 27 Indlæg:

Indsendt 15. marts 2012 - 18:50

Ok... Helt useriøst er det måske ikke. Vandet køler jo hånden, hvorved kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen. Man ku sikkert opnå noget lignende ved at sove uden dyne.

Hvor meget det vil give og om de 6 kg alene kan tilskrives det lukne vand er lidt sværere at regne ud, men alt andet lige vil det koste energi og dermed øge forbrændingen.

#23 T

T

And Then?

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7.603 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Horsens

Indsendt 15. marts 2012 - 19:01

Ok... Helt useriøst er det måske ikke. Vandet køler jo hånden, hvorved kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen. Man ku sikkert opnå noget lignende ved at sove uden dyne.

Hvor meget det vil give og om de 6 kg alene kan tilskrives det lukne vand er lidt sværere at regne ud, men alt andet lige vil det koste energi og dermed øge forbrændingen.

Nej.
"You don't frighten us, English pig-dogs! Go and boil your
bottoms, sons of a silly person. I blow my nose at you,
so-called Arthur-king, you and all your silly English kaniggets"

#24 Nigo

Nigo

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 27 Indlæg:

Indsendt 15. marts 2012 - 19:24

Nej.

Ok... Så tager vi lige en fysiktime:
Kroppen søger at holde 37 C og så længe omgivelserne er koldere end dette vil der afgives varme fra kroppen til omgivelserne.

Afgivelsen af varme kan bremses ved isolering (fx. tage en dyne på - de stillestående luftlommer isolerer fremragende) eller den kan øges ved at lede varmen væk fra kroppen - dette er vand fremragende til!

Der afgives altså mere varme (energi) til omgivelserne når man har hånden i en skål med vand, men samtidigt skal kroppen jo opretholde 37 C og dermed skal forbrændingen øges.

Du har jo også et højere varmeforbrug i din bolig om vinteren end om sommeren.

Hvor mange kcal der så bruges ekstra ved jeg ikke. Det afhænger af skålens størrelse, overfladeareal, materiale og temperaturen i rummet... Og 117 andre ting. Det kan være helt ubetydeligt i praksis (fx <100 kcal) og langt fra nok til et vægttab på 6 kg/uge eller det kan være højere. Har ingen anelse...

Men alt andet lige vil kroppen forbrænde mere energi ved at man sover med hånden i vand fremfor under dynen (med mindre den laver andre energikrævende ting under den dyne ;-))

#25 Zee

Zee

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 348 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Korsør

Indsendt 15. marts 2012 - 20:15

Glem det Nigo... Eskimoer forbrænder heller ikk mere, bare fordi der er koldere.

#26 Nigo

Nigo

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 27 Indlæg:

Indsendt 15. marts 2012 - 23:54

Glem det Nigo... Eskimoer forbrænder heller ikk mere, bare fordi der er koldere.

Eskimoer er genetisk disponeret for at udvikle et tykkere fedtlag og spiser generelt en federe kost - fedt isolerer også. Og så klæder de sig traditionelt varmere (sælskind osv).

Jeg siger ikke at det er en effektiv eller anbefalelsværdig kur, men blot at der er nogle helt fundamentale naturlove der gør at det koster mere energi at holde en bestemt temperatur når der er større afkøling.... Og at det måske (og det er et meget stort måske) kan være en del af forklaringen på det observerede vægttab.

Men hvis du har nogle videnskabelige undersøgelser der viser at kroppen kan generere varme uden at forbruge energi kan du måske overbevise mig... Men det er så også en opdagelse der er en nobelpris værdig.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere