Hop til indhold


Foto

Afsæt fra shoot


  • Please log in to reply
21 svar på dette emne

#21 Achilles

Achilles

    Fortis cadere cedere non potest

  • Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 911 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Gun City

Indsendt 18. februar 2012 - 19:02

jeg har ikke rigtigt noget læsning da jeg har selv har ræsoneret mig til det. MMA er ikke min stor interesse. Jeg tror aldrig jeg har læst noget om MMA træning. Jeg aner ikke hvor lang en kamp er.

Ham her beskæftiger sig med fodbold. Kig efter intermediate yoyo test. http://complementary...s-with-rsa.html
http://complementary...g.blogspot.com/ og han skriver en masse godt om periodization.

Essencen er den samme MMA eller fodbold. Evne til at udfører en bevægelser hurtigt og evne til at blive ved med at udfører denne bevægelse hurtigt. Der køres ikke til fuldstændig udmattelse under MMA så ingen ide i at max teste endurance.

Analyse af idrætten

1. Hvad skills kræves der
2. Hvad varighed skal disse skills udføres under (hvor lang er kampenen, pauser imellem, og hvor ofte gentages specifik manøvre.)

Det vigtigste er en arbejdskravs analyse. Hvad kræver idrætten? hvad er du god til? hvad skal du blive bedre til? hvad har du størst potential for at blive bedre til? hvad rykker sig næsten ikke selvom du træner det. Dernæst risiko vurderinger, sæson plan, karriere plan (herunder finansering, resource vurdering, behandler og træner team).


Det du har fremvist er en uge plan og øvelsesvalg.

Øvelsesvalg:

1. Hvornår træner du maks styrke?
2. Hvor ofte træner du de specifik skills, uden anden modstand end det er under kampene?

Såvidt jeg kan se er det du har fremvist øvelser der krakteriseret ved low load, power øvelser, med lavt power output. Jeg er i tvivl, men jeg mener forskning hælder til at high power output, high load til bedst at øge power. Herudover aktiviteten i sig selv. Det er noget jeg skal have læst op på.

Den tilgang du præsentere er diskutteret indenfor atletikken i forhold til om man skal lave unilateral eller bilateral øvelser. Jeg hælder til bilateral. Der er 100 års atletik historie der beviser dens effektivtet. Jeg endnu ikke set nogen studier der beviser at unilateral træninger er bedre, hellere ikke erfarings baseret data fra rigtige udøver


Jeg følger lige op med nogle spørgsmål som jeg håber du har tid og lyst til at tænke over efter weekenden..
When people do what I say, when I say it, My communication skills are just fine !

#22 Achilles

Achilles

    Fortis cadere cedere non potest

  • Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 911 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Gun City

Indsendt 22. februar 2012 - 23:36

jeg har ikke rigtigt noget læsning da jeg har selv har ræsoneret mig til det. MMA er ikke min stor interesse. Jeg tror aldrig jeg har læst noget om MMA træning. Jeg aner ikke hvor lang en kamp er.

Ham her beskæftiger sig med fodbold. Kig efter intermediate yoyo test. http://complementary...s-with-rsa.html
http://complementary...g.blogspot.com/ og han skriver en masse godt om periodization.

Essencen er den samme MMA eller fodbold. Evne til at udfører en bevægelser hurtigt og evne til at blive ved med at udfører denne bevægelse hurtigt. Der køres ikke til fuldstændig udmattelse under MMA så ingen ide i at max teste endurance.

Analyse af idrætten

1. Hvad skills kræves der
2. Hvad varighed skal disse skills udføres under (hvor lang er kampenen, pauser imellem, og hvor ofte gentages specifik manøvre.)

Det vigtigste er en arbejdskravs analyse. Hvad kræver idrætten? hvad er du god til? hvad skal du blive bedre til? hvad har du størst potential for at blive bedre til? hvad rykker sig næsten ikke selvom du træner det. Dernæst risiko vurderinger, sæson plan, karriere plan (herunder finansering, resource vurdering, behandler og træner team).


Det du har fremvist er en uge plan og øvelsesvalg.

Øvelsesvalg:

1. Hvornår træner du maks styrke?
2. Hvor ofte træner du de specifik skills, uden anden modstand end det er under kampene?

Såvidt jeg kan se er det du har fremvist øvelser der krakteriseret ved low load, power øvelser, med lavt power output. Jeg er i tvivl, men jeg mener forskning hælder til at high power output, high load til bedst at øge power. Herudover aktiviteten i sig selv. Det er noget jeg skal have læst op på.

Den tilgang du præsentere er diskutteret indenfor atletikken i forhold til om man skal lave unilateral eller bilateral øvelser. Jeg hælder til bilateral. Der er 100 års atletik historie der beviser dens effektivtet. Jeg endnu ikke set nogen studier der beviser at unilateral træninger er bedre, hellere ikke erfarings baseret data fra rigtige udøver



Nu stiller du nogle ret relevante spørgsmål som jeg gerne vil svare på og måske blive klogere på heraf.

Analysen af idrætten:
Nu er det jo ikke mma jeg træner, men derimod grappling eller no gi bjj om man vil, men sporten ligger så vel så meget op af brydning som noget kan. Eneste forskel jeg umiddelbart kan komme på er regelsættet.
Min umiddelbare analyse af hvad der er vigtigt i grappling/brydning er i lidt tilfældig og rodet orden..
1: Stærk træk muskulatur, både statisk og dynamisk/eksplosivt.
2: Stærkt grebs muskulatur
3: Evnen til at eksplodere gentagne gange i træk hen over en periode på 5-10 min. endurance strength/strength endurance
4: Sublim balance
5: god Flexibilitet og mobilitet i hofte, nakke og lumbar

Det er min analyse, som formentlig ikke er fyldestgørende

Varigheden er alt mellem 5 og 10 min i de fleste turneringer alt efter niveau, men hvor hvor gange en bevægelse udføres under kamp er umuligt at specificere, men mange gange..

Mht max styrken så ligger den på dag 3.

2. Hvor ofte træner du de specifik skills, uden anden modstand end det er under kampene?
- Hvis jeg forstår dig rigtigt så mener du uden for selve sports træningen, hvilket er aldrig da modstanden variere fra modstander til modstander. den ene modstandere kan veje 70kg og den næste 115 og der er selvsagt stor forskel på at vælte en 115kgs gut omkuld i modsætningen til en 70'er. Derudover skal der også tages hensyn til personens evne til at vægtfordele under kamp osv.

Hvordan ville du opsætte programmet ud fra ovenstående ?

Jeg havde i øvrigt tænkt at bruge ro maskinen til at holde styr på træk muskulaturens power fremgang ved at tracke watt'en derpå, men derudover er jeg på bar bund mht at teste power output. nogen ideer ud over high speed kameraet og programmet du henviste til som ser noget indviklet ud

Dette indlæg er blevet redigeret af Achilles: 23. februar 2012 - 00:06

When people do what I say, when I say it, My communication skills are just fine !




0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere