Hop til indhold

Foto

Hormon / Testosteronniveau

• Please log in to reply
21 svar på dette emne

#21 -Elvirus-

-Elvirus-

Institutionalized

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4.495 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:2000

Indsendt 10. marts 2012 - 19:07

Øhh kig evt på mit indlæg på side 1. Der er et fint link til en publikation med nogle tal!!!
The lonely loonies on the playground

#22 AndreasH

AndreasH

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.405 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:københavn

Indsendt 10. marts 2012 - 22:58

Øhh kig evt på mit indlæg på side 1. Der er et fint link til en publikation med nogle tal!!!

Takker for reminderen!

Så vidt jeg kan se på figurerne taler vi om en kortvarig stigning i tes på ca 100% og noget mere for GH. Alt er tilbage på normalt inden for en time.
Disse tal er noget mere imponerende end de jeg husker at have set på tidligere. Dette skyldes måske at denne protokol var specielt designet til at maksimere det hormonelle respons.

Reduktionen i plasmavolumen der ses i forbindelse med hård anaerob træning kan højest forklare 1/3 af dette. Så dermed er jeg overbevist om at træning kan hæve tes niveauet signifikant (og kortvarigt).

Dette synes dog ikke at have nogen betydning i forhold til effekten af træningen. Jeg tror heller ikke at det resulterer i nævneværdig forøgelse af den totale tes produktion set over 24 timer.

Men det synes at være sådan at træning af store muskel grupperinger resulterer i den største hormonelle effekt, så skulle man være interesseret i at ændre på de hormonelle faktorer i forbindelse med træning, er det jo blot at træne derefter.

Personligt vil jeg dog gerne frikende de store basisøvelser i forbindelse med akne. Jeg squattede selv en del i mine teenage år og var samtidigt langt mildere ramt af akne end mine søskende eller de fleste af mine jævnaldrende :tongue:

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere