Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      15 apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      21 mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      21 feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Vis kommentarer (4)
Se alle updates

Foto

Steroider/doping i protein pulver?

• Please log in to reply
3 svar på dette emne

#1 Victormt

Victormt

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Indlæg:

Indsendt 27. april 2012 - 15:27

Hejsa
Dette virker måske lidt dumt, men jeg er simpelthen blevet så paranoid efter at have læst om protein pulver..
Bruger dette pulver når jeg træner (http://shop.getbig.dk/whey-protein). Tager 28g af det blandet op i mælk lige efter jeg har trænet. Men da jeg læste om det, så jeg under beskrivelsen "Ingen risiko for doping-rester", hvilket gjorde mig lidt mistænksom (ironisk nok...), hvorefter jeg søgte på det. Det ser ud til at der åbenbart forekommer doping og/eller steroider i protein pulver. Ka slet ikke nyde at træne og bruge mit pulver efter jeg har læst dette, og er som sagt blevet lidt paranoid.. Er der nogen der har erfaring med dette specifikke pulver? Har læst mig frem til at der ikke er noget der ikke burde være der i dansk pulver, men dette er dansk/tysk produceret.
Som sagt, måske et lidt dumt spørgsmål, men har næsten ikke lyst til at bruge pulveret mere, ville hade at få nogen hormoner/doping som ikke burde være der, ind i kroppen...

Håber på at få et svar snarligst

Victor

#2 /Niels

/Niels

Dreadnought

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.257 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand

Indsendt 27. april 2012 - 18:54

Hejsa
Dette virker måske lidt dumt, men jeg er simpelthen blevet så paranoid efter at have læst om protein pulver..
Bruger dette pulver når jeg træner (http://shop.getbig.dk/whey-protein). Tager 28g af det blandet op i mælk lige efter jeg har trænet. Men da jeg læste om det, så jeg under beskrivelsen "Ingen risiko for doping-rester", hvilket gjorde mig lidt mistænksom (ironisk nok...), hvorefter jeg søgte på det. Det ser ud til at der åbenbart forekommer doping og/eller steroider i protein pulver. Ka slet ikke nyde at træne og bruge mit pulver efter jeg har læst dette, og er som sagt blevet lidt paranoid.. Er der nogen der har erfaring med dette specifikke pulver? Har læst mig frem til at der ikke er noget der ikke burde være der i dansk pulver, men dette er dansk/tysk produceret.
Som sagt, måske et lidt dumt spørgsmål, men har næsten ikke lyst til at bruge pulveret mere, ville hade at få nogen hormoner/doping som ikke burde være der, ind i kroppen...

Håber på at få et svar snarligst

Victor

Jeg har brugt det omtalte produkt de sidste 15 år og er blevet dopingtestet utallige gange, så du har ikke noget at være bange for.
/Niels

Religion is like a penis
Its fine to have one
Its fine to be proud of it
But please dont whip it out in public and start waving it around
And PLEASE dont try to shove it down childrens throats

#3 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 10.688 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Århus N

Indsendt 28. april 2012 - 10:11

Bare køb anerkendte mærker fra seriøse leverandører. Getbig er sikkert udmærket.

Pulver, der f.eks. stammede fra Fjernøsten, ville jeg holde mig fra, just in case. Men selv der er risikoen næppe stor.

I de tilfælde, hvor der, for år tilbage, blev fundet spor af væksthormon i protpulver, handlede det vistnok om, at man havde lavet væksthormon på samme fabrik, og der så var sket en slags krydskontaminering. Dette bør selvsagt ikke kunne ske hos en seriøs producent.

I hvert fald skal du ikke lade denne mikroskopiske risiko berøve dig glæden ved at træne.
I was stopped by a copper. He said: `You are a swine!´. He hit me with his baton, and he kicked me in the groin. I begged and I pleaded. Sure, my manners were polite. But I came back a bit later, with me good, old Armalite!

#4 Victormt

Victormt

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Indlæg:

Indsendt 30. april 2012 - 21:33

Jeg har brugt det omtalte produkt de sidste 15 år og er blevet dopingtestet utallige gange, så du har ikke noget at være bange for.

Lyder dejligt :) Tak for svarene, nu kan jeg træne med ro i sindet.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere