hjælp til fjerne fedt på maven


mrx
 Share

Recommended Posts

hej allesammen

jeg er en mand på 19 år som har arbejdet i en grill og kiosk i 2 år og spist for meget sharwama, pizza, slik og chokolade og drukket for meget sodavand.

og nu kan jeg se jeg har fået meget fedt på maven men KUN på maven ellers er jeg ikke fed.

det vil jeg gerne fjerne men hvordan?

jeg spiller fodbold 1 gange om ugen og nogle gange lidt mere

og vil:

styrke træne 3-6 gange om ugen

løbe 3-6 gange om ugen

men er lidt forvirret over om jeg skal tabe mig eller få fedtet væk fordi jeg er ikke overvægtig jeg vejer 68,5 kg og er cirka 1,82 høj

det vil jeg gøre:

være fysisk aktiv og styrke træne og løbe

men hvad skal man spise og sådan oget det ved jeg ikk.

i må meget undskylde hvis det hele står rodet er ikke lige den bedste i skole

tak på forhånd:)

har store problemer med finde det rigtige sunde mad som man ikke tager så meget på af

Link to comment
Share on other sites

Mrx, du er tynd-fed. Du skal ikke tabe dig, men derimod øge din muskelmasse. Jeps du skal ned i fedt procent, men ikke i vægt.

det vil jeg gerne fjerne men hvordan?

  • Styrketrænning +2 gange ugenligt
  • Kredsløbstrænning +2 gange ugenligt

men hvad skal man spise og sådan oget det ved jeg ikk...har store problemer med finde det rigtige sunde mad som man ikke tager så meget på af

Det er faktisk ikke så svært. Generelle retningslinjer:

  • 1.5-2 gram protein pr kg dagligt.
  • pasta, ris, brød og ligende: spise kun fuldkornsprodukter. Ruebrød med magert kød pålæg er et glimrende valg til frokost/mellemmåltider.
  • spis mageret kød.
  • spis godt med grøntsager.
  • Minimer flydende kalorier: alkohol, juice, sodavand (den her plejer at være en stor synder). Hvis du kan undgå flydende kalorier i det daglige er du kommet et godt stykke.

Link to comment
Share on other sites

hej allesammen

jeg er en mand på 19 år som har arbejdet i en grill og kiosk i 2 år og spist for meget sharwama, pizza, slik og chokolade og drukket for meget sodavand.

og nu kan jeg se jeg har fået meget fedt på maven men KUN på maven ellers er jeg ikke fed.

det vil jeg gerne fjerne men hvordan?

jeg spiller fodbold 1 gange om ugen og nogle gange lidt mere

og vil:

styrke træne 3-6 gange om ugen

løbe 3-6 gange om ugen

men er lidt forvirret over om jeg skal tabe mig eller få fedtet væk fordi jeg er ikke overvægtig jeg vejer 68,5 kg og er cirka 1,82 høj

det vil jeg gøre:

være fysisk aktiv og styrke træne og løbe

men hvad skal man spise og sådan oget det ved jeg ikk.

i må meget undskylde hvis det hele står rodet er ikke lige den bedste i skole

tak på forhånd:)

har store problemer med finde det rigtige sunde mad som man ikke tager så meget på af

Punktforbrænding kan ikke lade sig gøre. Kroppen bestemmer selv (gener), hvor og hvordan den vil sætte fedten ved energioverskud og hvor den omvendt vil fjerne dem ved energiunderskud.

Det eneste ethvert menneske kan gøre er at tabe sig "generelt". Men eftersom det lyder som om, at du er tilfreds med resten af kroppens fedt, så lyder det som om, at din krop hurtigt vil sætte fedtet på maven. I så fald kan du også være ret sikker på, at den primært også vil fjerne samme fedt, når du taber dig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis alt fedtet sidder på maven, så skyldes det, at man relativt indtager for mange letoptagelige kulhydrater.

Det er deraf begrebet ølmave kommer.

Kuren er masser af mandler og ingen alkohol, sodavand, juice, mælk og andre kalorieholdige drikke.

Intet sukker, hvidt brød, ris, pasta og kartofler.

Link to comment
Share on other sites

Hvis alt fedtet sidder på maven, så skyldes det, at man relativt indtager for mange letoptagelige kulhydrater.

Det er deraf begrebet ølmave kommer.

Kuren er masser af mandler og ingen alkohol, sodavand, juice, mælk og andre kalorieholdige drikke.

Intet sukker, hvidt brød, ris, pasta og kartofler.

Er det ikke at stramme den? Så vidt jeg ved, så er forskningen ikke entydigt sikker på, at alkohol i sig selv giver ølmave.

En mere korrekt udgave for, hvorfor man har ølmave er nok:

1. Mænd har en generel disponering for at fedt sætter sig på maven (modsat kvinder, hvor det typisk sætter sig på bagdel og lår)

2. Vi er alle forskellige genetisk disponeret. Nogen vil endnu mere end andre have tendens til at få ølmave ved overvægt

3. Der er måske en lille tendens til at alkohol sætter sig som fedt på maven, men denne effekt er tvivlsom og formentlig lille

Det er altså mere korrekt at sige, at mænd generelt får ølmave fordi

- de har indtaget mere energi end de har forbrugt og dermed har taget på

- de netop er mænd

- at nogen formentlig genetisk er mere disponeret for det

- eventuelt en lille tendens til at alkohol sætter sig på maven som fedt

Link to comment
Share on other sites

Kuren er masser af mandler og ingen alkohol, sodavand, juice, mælk og andre kalorieholdige drikke.

Hvad der galt med mælk?

Hvorfor spise masser af mandler? Det burde vel hedde: spis masser af nødder.

Der er vist ingen specifik sammenhæng mellem topmave og de flydende kalorier. Ja altså udover at folk har ufatteligt svært ved at styre flydende kalorier(daglig indtag af kalorier) og derfor som Jarvig skriver får topmave.

Intet sukker, hvidt brød, ris, pasta og kartofler.

Hvad der galt med kartofler? Ja altså udover hvis man er kulhydrat forskrækket. Der er intet galt i at spise kartofler et par gange om ugen. Igen hvis man har tjek på sit dagligt kalorieindtag så der ingen problemer.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share