Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      12 sep
    Oksen fra Århus N

Danmarks længste fredagsbar i dag, i super vejr!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
Se alle updates

Foto

Militærstøvler til Den Kongelige Livgarde

• Please log in to reply
11 svar på dette emne

#1 langdk

langdk

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Århus

Indsendt 16. juni 2012 - 21:43

Hej, hvilke militærstøvler benytter Den Kongelige Livgarde? Jeg skal starte med at aftjene min værnepligt men for at føle mig lidt hjemme når jeg kommer der over vil jeg gerne have prøvet støvlerne inden start til december. Så jeg kan træne løb, march og osv. inden, i de rigtige støvler :-)

#2 Albertsen33

Albertsen33

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 125 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Nordsjælland

Indsendt 16. juni 2012 - 22:13

Ved ikke hvad de går vagt i, men som grøn soldat er det lige hvad depotet har... Enten Special Forces, eller også Jolly støvlen...

Jeg elsker træning, kan kigge på i flere timer :)

Nu skal NK/Forhold her fandeme være far  :smilerock:

#3 langdk

langdk

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Indlæg:

Indsendt 16. juni 2012 - 22:18

Ved ikke hvad de går vagt i, men som grøn soldat er det lige hvad depotet har... Enten Special Forces, eller også Jolly støvlen...

Hvad med Ecco Track Ultimate?

#4 Albertsen33

Albertsen33

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 125 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 16. juni 2012 - 22:38

Jeg har den selv ( har været inde siden 2006 ) og den er da fin og blød, ikke meget støtte, men har haft den til reperation 4-5 gange... Nej du Meindl Pro Performance, Jeg elsker den støvle, ellers er der mange som går i Lowa Combat...

Men du får udleveret støvler når du starter, som du SKAL bruge mens du er værnepligtig, og det er vist enten Special Forces, eller Jolly Støvlen... jeg bryder mig ikke om nogle af dem, men nogle elsker dem...

#5 langdk

langdk

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Indlæg:

Indsendt 16. juni 2012 - 23:13

Ved du hvad de hedder mere end Special Forces og Jolly?
Det skulle vel ikke være den her Jolly støvle: http://lebock.dk/fod...lorer-ii-stovle vel? :)

Dette indlæg er blevet redigeret af langdk: 16. juni 2012 - 23:17

#6 Albertsen33

Albertsen33

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 125 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. juni 2012 - 00:31

Jep det er den... personligt... I hate it.... men sidste jeg kiggede på de værnepligtige, så havde de vist dem på...

#7 araqua

araqua

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 17 Indlæg:

Indsendt 17. juni 2012 - 09:17

Såfremt du er heldig og skal gå vagt om sommeren, kan du muligvis få udleveret http://lebock.dk/fod...-airzone-stovle eller hvis du skal gå vagt om vinteren så kan du ende op med de gode gamle M-58 altså designet fra 1958, de er hårdere at gå i end dagens støvler, kan dog være udmærket hvis de er gået til(du skal i vagten jo ikke gå lange ture, bare have dem på og stå lidt stille). Disse to er selvfølgelig kun dine "hverdags" støvler og du vil også bruge de gejlede vagtstøvler i dagstimerne til blå vagt.
I de første fire måneder er det dog som allerede nævnt special forces jeg brugte, ved ikke med jolly'en

#8 Karsten86

Karsten86

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 111 Indlæg:
  • Sted:Aarhus

Indsendt 17. juni 2012 - 10:16

Special forces kan du se her:
http://www.417armyva...orce-9800p.html
Har det selv fint med mine jeg fik i de under de fire måneder, har gået to lange vandreture i dem efterfølgende.
I move faster alone

#9 Dr. Durden

Dr. Durden

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.375 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Kbh

Indsendt 21. juni 2012 - 17:49

Generationer har overlevet i M58

Logbogsordbog:
PL, FL, BL, HS = Planche, front lever, back lever, håndstand 

BA press HS = Et pres til håndstand fra siddende eller stående, og hvor armene må bukkes

Stalder = et pres til håndstand med strakte arme fra 'straddle Lsit'; negativ betyder øvelsen kørt eccentrisk fra toppen.

#10 KRF

KRF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 865 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Silkeborg

Indsendt 21. juni 2012 - 20:40

M58 tører også hurtigere - Jeg har talt med flere som synes det er rigtig gode støvler!
Disse var også mine første rigtige støvler - og de virker uden problem! Komforten er så en anden sag! :-)

#11 Kim Steinmeier Rasmussen

Kim Steinmeier Rasmussen

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 18 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:maribo, danmark

Indsendt 25. juli 2012 - 09:19

personligt foretrak jeg Jolly støvlen, har brugt den i min værnepligt iog efterfølgende uddannelse til sergent. anskaffede mig et par da jeg startede som MOTINF i HJV og de har været rigtig gode. lige meget hvad du få et par standart støvler som forsvaret har afprøvet i 2005, var selv med til at prøve dem, og helt ærligt de passede ikke til min fod hellere ikke med indlægssåler. men skal du gå langt så kig efter jolly eller eco s frømandstøvle, Iowa er også et godt bud.
Viljen sejrer

#12 Albertsen33

Albertsen33

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 125 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 1. august 2012 - 23:22

personligt foretrak jeg Jolly støvlen, har brugt den i min værnepligt iog efterfølgende uddannelse til sergent. anskaffede mig et par da jeg startede som MOTINF i HJV og de har været rigtig gode. lige meget hvad du få et par standart støvler som forsvaret har afprøvet i 2005, var selv med til at prøve dem, og helt ærligt de passede ikke til min fod hellere ikke med indlægssåler. men skal du gå langt så kig efter jolly eller eco s frømandstøvle, Iowa er også et godt bud.

Hvis du kan lide Jolly støvlen, jamen det er jo lækkert for dig, så skal du ikke bruge penge på nye støvler :)
Men det er en tung støvle, den vejere meget mere end fx. LOWA Combat og Meindel Pro Performence, som er de to mest udbredte støvler blandt soldater...

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere