Proteinpulver med mælk. vand


kasper212@forum.dk
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen.

Er der nogen der kan fortælle mig forskellen ved at blande ens proteinpulver med skummetmælk (200ml) eller vand udover kalorier ?

Da jeg gerne vil tabe mig, har jeg opsøgt nogle mennesker , der fortæller mig at mælken godt kan binde noget fedt til kroppen hvis man blander det med mælk, så det bliver lidt svært at tabe sig, men ved ikke om det bare er noget fis.

Håber på svar.

Mvh

Kasper

Link to comment
Share on other sites

Efter min logik ville man hvis mælk binder fedt til kroppen undlade al mælk i sin kost, det lyder forkert for jeg har altid fået af vide at mælk er sundt, og så er der jo også en lille smule extra protein i din shake. Jeg har desuden også hørt at shakes med mælk smager langt bedre, så jeg ville nok blande mine shakes med mælk..

Emil

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt fis.

Der er undersøgelser der går i den ene vej og i den anden. Jeg kan ikke udelukke at der kan være noget om det, men det er så lidt at det absolut ikke kan gøre en reel forskel.

Kalorie underskud = vægttab.

Kalorie ligevægt = du holder vægten.

Kalorie overskud = du øger vægten.

Link to comment
Share on other sites

Well - proteinshakes smager jo ikke ligefrem godt (medmindre man får blandet sig en lækker smoothielignting med noget frugt og lign.). Min oplevelse er, at det smager markant bedre med mælk end vand og dermed gør det lettere at få ned. Det har immervæk også noget at skulle have sagt... :)

+ mælk indeholder gode stoffer for dig, din krop og dine muskler. Jeg ville ikke undvære det!

Link to comment
Share on other sites

Well - proteinshakes smager jo ikke ligefrem godt (medmindre man får blandet sig en lækker smoothielignting med noget frugt og lign.). Min oplevelse er, at det smager markant bedre med mælk end vand og dermed gør det lettere at få ned. Det har immervæk også noget at skulle have sagt... :)

+ mælk indeholder gode stoffer for dig, din krop og dine muskler. Jeg ville ikke undvære det!

Så har du da været uheldig med din variant af proteinpulver :D

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg ikke. Jeg synes også, at kakaomælk smager bedre på mælk end hvad. Den tynde konsistens og den ikke-så-naturlige chokolade/jordbær/vanillie/banansmag er en dårlig blanding IMO. Men med mælk, så kører det sgu godt :) Det er self. subjektivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share