Hjælp med det aller sidste mavefedt


zenzation
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er 19 år og har gennem de sidste 2 år tabt mig noget der ligner 22 kg. Den dag i dag vejer jeg 63 kg og er ca. 175 høj. Det har resulteret i at jeg er blevet utrolig spinkel, jeg har gentagene gange fået at vide at jeg ser alt for tynd ud, der er simpelthen ikke mere tilbage, mine ben er så spinkle, og man kan følge mine knogler hele vejen rundt. Desværre er jeg ikke helt tilfreds endnu, der sidder nemlig stadig lidt fedt på maven som jeg er rigtig ked af, det er pt. det eneste der gør at jeg f.eks ikke har lyst til at smide trøjen.

Jeg synes virkelig jeg forsøgt mig med alt. Jeg har kørt efter samme kostplan som da jeg smed de 22 kg, og har forsøgt at skære yderligere ned i mængden af portioner, og øget motionen, men der sker bare intet uanset hvad jeg gør, jeg bliver lidt i tvivl om hvorvidt der bliver taget fra fedtdepotet på maven, der er jo ikke rigtigt noget at hente andre steder, og jeg vil heller ikke tabe mig yderligere andre steder på kroppen som lår, arme osv.

Jeg har vedlagt nogle billeder, som man kan se er det kun den lille udbulning af fedt på maven jeg rigtig gerne vil af med, men som jeg ikke aner hvordan jeg skal bære mig ad med at få smidt.

2yv55yh.jpg

14wyptg.jpg

10igidx.jpg

2vsf280.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke "punkt-slanke" dig. Kroppen smider selv fedtet hvor den føler for...

Men du kunne begynde på tung styrketræning og ændre lidt på din fedtprocent, hvilket formentlig vil ændre lysten til at smide trøjen :-)

Edit: Glemte helt at sige godt gået med vægttabet!

Edited by steinway
Link to comment
Share on other sites

Tak Steinway! Men hvad får jeg ud af at begynde at styrketræne? Ja større muskler, det giver jo sig selv men det fjerner vel ikke det sidste overskydende fedt på maven vel? Min plan har nemlig hele tiden været at begynde at styrketræne når jeg havde tabt mig tilstrækkeligt, men jeg vil hellere af med så meget fedt på en gang, og så begynde at styrketræne frem for at smide noget af fedtet, begynde at bygge muskelmasse op og så skulle til at smide yderligere fedt men samtidig passe på den muskelmasse man har brugt tid på at opbygge.

Håber du forstår hvad jeg mener :)

Link to comment
Share on other sites

Du overtænker situationen.

Hvis du går i gang med at styrketræne (og spise for den sags skyld - du skal ihvertfald IKKE tabe dig mere) vil du ændre din kropskomposition så du går fra tyndfed og til et mere ønskværdigt mål.

Hvis du ligger i kalorieunderskud vil kroppen bibeholde mere muskelmasse når du taber dig end hvis du ikke styrketræner. Når du ikke har styrketrænet indtil nu har kroppen ikke ment der var noget særligt behov for at bibeholde din muskelmasse og en alt for stor bid af det du har tabt har været muskelmasse.

Nu ved jeg ikke hvordan du har tabt dig indtil videre, men hvis jeg var dig ville jeg kaste mig over nogle tunge vægte i en hulens fart (få god hjælp til teknikken hvis ikke det er noget du har prøvet før) og som minimum spise dit ligevægtsindtag - gerne mere. Giv det et halvt års tid og så lover jeg dig at du ser bedre ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share