Lean Bulk (vægtstabil muskelopbygning)


Starklitten
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre jeres mening eller erfaring med vægtstabil muskeløgning.

Jeg er startet til en diætist, som har sat mig på en diæt, så jeg opbygger muskelmasse MEN fastholder min vægt, til en hvis grænse selvfølgelig.

Jeg har læst meget de sidste par år om muskeløgning. Og ALLE bodybuildere spiser jo meget mens de bulker. Sådan har det altid været, så det mener jeg jo også er måden frem. Hvorfor skulle de professionelle ellers gøre det?

Diætisten afviser det blankt, og siger det er forkert. Hun siger man kan opbygge muskelmasse samtidig med at gå ned i fedtprocent. Man skal max have 2 gr protein pr kg man vejer. Alt over det er spild og belaster nyrerne unødigt. Alle andre jeg snakker med mener det er modstidigt.

Jeg er 34 år gammel, vejer 69.8 og er 176 cm høj.

min fedt% er målt på en bioimpedans vægt til 14,8

min muskelmasse er målt til 36.6 kg. så vidt jeg husker.

Jeg har en lille topmave som jeg har kæmpet med i over 10 år.

Jeg træner 5 gange om ugen, 3 gange styrketræning efter HST princippet og 2 gange cardio

Jeg er spændt på hvad vægten og målene på kroppen siger om en måned.

Hvad er jeres mening/erfaring, kan det lade sig gøre?

Hilsen Starklitten

Edited by Starklitten
Link to comment
Share on other sites

At opnå to ting på én gang er svært. Er man 30+ bliver det ikke nemmere.

Som begynder kan man dog nok se en vis effekt på begge mål i starten.

Det bedste råd derefter ville så efter min mening være at klare én ting af gangen, dvs først gå efter topmaven og derefter gå efter top på biceps :)

De to gram protein Per kg mager kropsvægt er et font mål, både til vægttab og øgning. At nyrerne ikke kan klare mere er noget f.., hvis ikke man i forvejen er nyresyg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du tænker på pro bodybuildere der får mere end bare mad når du siger at alle bodybuildere spiser meget. Jeg er ret sikker på at de fleste indenfor naturlig bodybuilding ikke spiser meget mere end 500 kcal over ligevægtsindtag, ellers risikerer de at tage for meget fedt på og deres cut vil så tage for lang tid og tære på muskelmassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker diætisten du taler med på kursets udsagn har "begrænset " sandhedsværdi. Hvis du vil hypertrofere (meget), er kalorieoverskud en nødvendighed på sigt.

Men hvis tallene om højde, vægt og fedtprocent passer, burde du vel teoretisk på nogle måneder med samme ligevægtisindtag som du(holdt konstant igennem perioden) har nu, men med 2gr protein pr kilo muskel masse, og masser af træning kunne sænke din fedtprocent og øge andelen af muskelmasse. Desto mere styrke du træner desto mere muskel, desto mere cardio du laver desto mindre muskel(som sagt forudsat du har et fast konstant fødeindtag).

Tjek evt. kropblog for artikler om emnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share