Bulgarian split squat vs pistols


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Jeg kører ikke back/front squat i mit program, men bulgarian split squat. Jeg har haft pistols inde ved siden af, men jeg tror det blev for meget. Spørgsmålet er nu om jeg kan skifte split squat ud med pistols, om ikke andet hvad anden gang. Årsagen et at jeg kan mærke at jeg støtter/hjælper lidt for meget med højre ben, når det svage venstre skal lave arbejdet. Det er en svær vane at komme Ahmed igen. I pistols vil det jo være et ikke-eksisterende problem.

Men rammer de det samme etc?

Link to comment
Share on other sites

Der er meget mere balance og stabilitet i pistolen end der er i BSS. Evt kan du prøve at lave BSS medens du "strækker quadroceps ud" Altså prøv at holde foden mod r.... og se hvordan det går men pas på dig selv.

Jeg overvejer selv om jeg skal have BSS med evt med lidt ekstra vægt.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører dl i hver andet træningpas.

PT kører jeg ikke front/back squat men kun BSS. Jeg et problem i at venstre ben/hofte er svagere end højre, og det skal jeg have rettet, så derfor ingen konventionel squat. Men selv i BSS syntes jeg at jeg hjælper lidt for meget med højre, og det var det jeg tænkte at kunne eliminere med pistols i forhold til BSS. Eller evt skiftevis kære BSS og pistols.

Link to comment
Share on other sites

man kan jo bare have noget at holde fast i. Pistols behøver jo ikke være frit stående. Man skal bare lad være med at bruge støtte hånden til at hjælp op med...

pistols går mere i forlår.

pistols er mere end demonstration af ankel mobilitet.

du bør anskaffe en vægt vest.

jeg er ikke sikker på unilateral træning nødvendigvis lære dig at styrke hoften lige meget. hvad muskel taler vi om

Link to comment
Share on other sites

Fyssen vil gerne have mere aktivering af venstre glutes medius og glutes maximus, samt venstre ben generelt, da det er svagere end højre. I løbetesten træder jeg ikke så meget igennem på det venstre, og taber hoften og anklen lidt. Det er bla det som fyssen gerne vil have at jeg retter.

Lige pt laver også lounges, kun venstre, og noget for aktivering af venstre gmedius.

Balancekomponenten er ikke nødvendigvis en ulempe og jeg kan vægte dem med en vægtstang eller kb, hvis behovet opstår.

Se evt hele mit skriveri fra fyssen:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=61908&p=1686135

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share