Alkohol og træning


ChrisJN
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt og træne igen. Det er dejligt. Men hvad med alkoholen?

Jeg har læst i en artikel (http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/alkohol-haemmer-effekten-af-traening/)%C2'> på siden, at hvis man drikker ca. 12 drinks fordelt over 4 timer efter træning, så vil det have en yderst negativ effekt på opbyggelsen af muskelmasse. Dette er logik for burhøns.

Men jeg kunne også læse hvorledes at hvis man også husker sin protein, så går "skaden" fra -37% til -24%. Stadigvæk ret markant.

1) Men hvad så hvis man husker både protein OG kulhydrater - OG venter med at drikke 5-6 timer efter træning?

2) Hvis man nu - som mig - godt kan lide at drikke, hvad er så bedst/mindst skadeligt: at gøre det som beskrevet i punkt 1), eller vente med at træne dagen efter at man har drukket. Jeg drikker mig aldrig i hegnet, og jeg går næsten altid sober i seng. Jeg husker rigeligt med væske og spiser igennem dagen efter.

3) Eller er der ingen vej uden om? Skal jeg bandlyse alkohol og det at blive lidt vissen hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at vokse?

MVH

ChrisJN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share