Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
  • Foto
      27 apr
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Nice and clean power building

• Please log in to reply
7318 svar på dette emne

#4881 Athlete X

Athlete X

Medlem

• Awaiting Authorisation
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.868 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand

Indsendt 19. maj 2010 - 16:20

Men mon ikke det kan lade sig gøre at opbygge en relativt kort opvarmnings/udstræknings rutine der gør mig trænings klar, og så bruge en lidt mere omfattende jeg kan udføre der hjemme.

Uden tvivl blackice.

Ikke mindst hvis du er flittig med det derhjemme.
Mvh. Athlete X

#4882 heffehurtig

heffehurtig

94'er

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.146 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 16:56

Superspændende udveksling! Jeg synes lige jeg ville nævne, at jeg kigger med, for ellers ville det føles som sådan lidt voyeurstil at køre :blush:

Og en anden lille detalje, jeg ikke ved om er blevet nævnt endnu: Bagkæden lader ikke til at kunne tåle mere end en brøkdel af den volumen, som quads kan, så med 'ny' lodret vl-squat, eller hvad man skulle ønske at kalde det, kan man squatte langt oftere og med langt højere intensitet end ved den foroverbøjede stil. På den måde åbner der sig spændende muligheder for daglig squat og sjovt nok ser det ud til at dødløften følger med for dem, der praktiserer den metode, hvorimod det omvendt ikke lader til at dem, der forbedrer deres dl også får sat kilo ind på squat-kontoen på samme måde.

Dette er sikkert ikke nyheder for d'herrer, men ville bare lige... :smile:

Jeff

P.S Det skal blive spændende at se om Blackice kommer ned at sidde pænt med nogle lave vægte highbar...
"det har de aldrig gjort og det vil de aldrig gøre,

det har de aldrig turdet og det vil de aldrig tørre."

#4883 Athlete X

Athlete X

Medlem

• Awaiting Authorisation
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.868 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 17:11

Superspændende udveksling! Jeg synes lige jeg ville nævne, at jeg kigger med, for ellers ville det føles som sådan lidt voyeurstil at køre :blush:

Og en anden lille detalje, jeg ikke ved om er blevet nævnt endnu: Bagkæden lader ikke til at kunne tåle mere end en brøkdel af den volumen, som quads kan, så med 'ny' lodret vl-squat, eller hvad man skulle ønske at kalde det, kan man squatte langt oftere og med langt højere intensitet end ved den foroverbøjede stil. På den måde åbner der sig spændende muligheder for daglig squat og sjovt nok ser det ud til at dødløften følger med for dem, der praktiserer den metode, hvorimod det omvendt ikke lader til at dem, der forbedrer deres dl også får sat kilo ind på squat-kontoen på samme måde.

Dette er sikkert ikke nyheder for d'herrer, men ville bare lige... :smile:

Jeff

P.S Det skal blive spændende at se om Blackice kommer ned at sidde pænt med nogle lave vægte highbar...

Amen.

Vi er helt enige.
Mvh. Athlete X

#4884 laush

laush

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 954 Indlæg:

Indsendt 19. maj 2010 - 18:13

Kommer lige med en kommentar her. AthleteX's anbefalinger er topdollar!.

Meget generelt set ser jeg i klinikken 2 rygtyper. Den kyfolordoserede med stort svaj i lænden og krum i brystryggen og den lige ryg som din. Den lige ryg som din er karakteriseret ved at når du bukker dig fremover bøjer du i rygsøjlen og ikke i hoften. Det er også derfor du får smerter ved tung dødløft da du bøjer for meget i lændehvirvlerne hvilket gør at dine diskus-skiver gør ondt. Dette behandler du selv ved at lave kraftige bagoverbøjninger.
Jeg mener at have set dig køre lidt let dødløft med 60kg eller lign og der har du fin lige ryg, men ved de tungere løft kommer du sikkert til at krumme som du er klar over.
Ift de squats kan jeg se du virkelig anstrenger dig for at holde ryggen lige, men din kropsholdning gør at det bliver umuligt.
AthleteX's anbefalinger vil have effekt over tid. Jeg vil især ligge vægt på:
Bøje i hoften og ikke ryggen (øves med kosteskaft langs rygsøjlen)
Strække hasemuskler
Strække læg/achilles
Stang højere på ryggen for at flytte tyngdepunkt så ryggen tvinges til at være mere lige.

#4885 BLACKICE

BLACKICE

Den som er vældig stærk bør også være vældig rar

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Storkøbenhavn

Indsendt 19. maj 2010 - 21:57

Lang dag.

Det blev til en på sin vis relativt kort træning, da de ret mange video klip jeg skød, tog sin tid.

Til ære for fotografen (mig) valgte jeg at iføre mig min VL dragt, som jeg ellers hader som pesten. Men da jeg som sædvanligt havde lokalerne for mig selv, gik det.

Tag jer ikke af musikken, jeg har ingen smag Opslået billede
ENZO er til ære for vores tidligere medlem gode gamle Playboy

Jeg startede træningen med at gå de nævnte udstræknings forslag igennem. SOm forventet var der ikke rigtig nogen af dem der bed voldsomt. Jeg kunne udføre stort set alle sammen uden nævneværdige problemer, eller følelsen af det store stærk.

Det sædvanlige problem er at højre hofte ikke er halvt så smidig som venster. Dvs hvis jeg foretager den udstrækning som AX tidligere har anbefalet, med at stillle sig foran feks et bord, og ligge højre ben op på det, og foden pegende bag ud, langs venstre hofte, så kan jeg overhovedet ikke få knæet/benet ned til parallel. Venstre ben kan jeg ligge fladt ned, og ligge mig ind over det uden de store problemer.

Egentlig er det ikke squat dag i dag, men for at få lidt vid´s kørte jeg en kort serie.

Generelt synes jeg løftene er anstændige og jeg har svært ved at se det forholder sig så galt som nogle mente

High bar squat - Raw
1 x 5 x 20
1 x 5 x 50
1 x 5 x 80 VID1
1 x 3 x 110 VID2
1 x 1 x 130 VID3 - Bælte

Low bar squat
1 x 1 x 150 VID4 Bælte

Dødløft
1 x 5 x 50 - Dobbelt overhånd
1 x 5 x 80 - Dobbelt overhånd
1 x 5 x 110- VID5 - Dobbelt overhånd
1 x 3 x 140 VID6 Mixed grip
1 x 3 x 170 VID7 Mixed grip, og bælte
4 x 3 x 170 - Mixed grip og bælte

Flat dumbell pres
1 x 8 x 21
1 x 8 x 31
1 x 8 x 41
1 x 5 x 53,5 - VID8
1 x 5 x 53,5
3 x 4 x 53,5

Videoer følger straks

Dette indlæg er blevet redigeret af BLACKICE: 19. maj 2010 - 22:11

If I have seen further than others, it is by standing upon the shoulders of giants
Semi strong, and semi dedicated

#4886 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:03

De fire første squat videoer

[url="http://www.youtube.com/watch?v=BN2cdlRfdiM"]http://www.youtube.c...h?v=BN2cdlRfdiM[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=8bdu0E8LyIc"]http://www.youtube.c...h?v=8bdu0E8LyIc[/url]
If I have seen further than others, it is by standing upon the shoulders of giants

#4887 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:03

[url="http://www.youtube.com/watch?v=PyEJr2V6JWk"]http://www.youtube.c...h?v=PyEJr2V6JWk[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=R_umXl9j0tM"]http://www.youtube.c...h?v=R_umXl9j0tM[/url]

#4888 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:05

Dødløft

#4889 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:06

1 x 3 x 170 Dødløft

#4890 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:08

1 x 5 x 53,5 Flat Db

Bare fordi jeg kan Opslået billede

[url="http://www.youtube.com/watch?v=h40RHt1JtfE"]http://www.youtube.c...h?v=h40RHt1JtfE[/url]

Dette indlæg er blevet redigeret af BLACKICE: 19. maj 2010 - 22:13

#4891 Prehn

Prehn

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.445 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:i din datters legehus

Indsendt 19. maj 2010 - 22:17

Generelt synes jeg løftene er anstændige og jeg har svært ved at se det forholder sig så galt som nogle mente

vi kunne jo kun forholde os til de postede videoer, og de var VIRKELIG slemme. Det ville måske endda være en underdrivelse at kalde dem virkelig slemme. Det ser væsentlig bedre ud på de videoer du har postet idag af din squat, men der er dog også færre kg på. Jeg kan ikke se der er meget lowbar over den du kalder for lowbar squat, og jeg synes stadig du kommer for langt frem med overkroppen, specielt nu hvor du lægger stangen ret højt. Lægger man stangen højt kan man især blive straffet for at læne sig for meget forover.
Du trækker dødløften UDELUKKENDE med bagkæden, du har intet legdrive overhovedet. Du kollapser i lænden når du sætter den igang, det bør du være opmærksom på.

#4892 Prehn

Prehn

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.445 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:24

forresten...fik lige en møg god idé. Hvad med om du løfter til liga turneringen på lørdag ? Du kunne jo prøve dig af med rigtige dommer i squat. Du behøver jo ikke løfte dig fuldstændig i brædderne, men det kunne måske være rart for dig at have prøvet at løfte med dommere ?
Hvis du ikke så gerne vil squatte, kan du bænke istedet.

#4893 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:25

vi kunne jo kun forholde os til de postede videoer, og de var VIRKELIG slemme. Det ville måske endda være en underdrivelse at kalde dem virkelig slemme. Det ser væsentlig bedre ud på de videoer du har postet idag af din squat, men der er dog også færre kg på. Jeg kan ikke se der er meget lowbar over den du kalder for lowbar squat, og jeg synes stadig du kommer for langt frem med overkroppen, specielt nu hvor du lægger stangen ret højt. Lægger man stangen højt kan man især blive straffet for at læne sig for meget forover.
Du trækker dødløften UDELUKKENDE med bagkæden, du har intet legdrive overhovedet. Du kollapser i lænden når du sætter den igang, det bør du være opmærksom på.

Men nu gik diskussionen jo lidt på om det var et resultat af smidigheds problemer eller ej. Hvis jeg kan udføre øvelsen "korrekt" med mindre vægt på, er det vel netop ikke smidighed der er problemet.

Jeg har aldrig opponeret imod at hverken mit dødløft eller squat (240 og 190) var pæne, eller for den sags skyld godkendte.

Mht dødløft er jeg fuldt klar over at jeg trækker den med bagkæden. Men så vidt jeg ved behøver det ikke nødvendigvis være forkert. Det kommer vidst ret meget an på kropssammensætning, ben og arm længde bla. Jeg kan ikke helt se hvad du mener med lænde kolaps. Er det på alle 3 dødløft videoer eller et bestemt? Jeg synes lænden holder samme position i hele løftet.

#4894 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:26

forresten...fik lige en møg god idé. Hvad med om du løfter til liga turneringen på lørdag ? Du kunne jo prøve dig af med rigtige dommer i squat. Du behøver jo ikke løfte dig fuldstændig i brædderne, men det kunne måske være rart for dig at have prøvet at løfte med dommere ?
Hvis du ikke så gerne vil squatte, kan du bænke istedet.

Spøer og jeg har snakket om det. Men jeg kan ikke på Lørdag, det er derfor jeg ikke gjorte mere ved det. Jeg ville ellers gerne ha lidt mere stævne erfaring, uden det er de helt store (SM, DM, Nordland osv)

#4895 Prehn

Prehn

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.445 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:31

på etteren med de 170 taber du overkroppen en smule når du sætter den igang, og du skal derved slæbe endnu mere i ryggen. Med kollaps mente jeg ikke at du rundede lænden, hvis du gør er det ikke meget ihvertfald. Jeg er ikke ude i at det dødløft er lortegrimt, men måske du kunne få lidt ud af at rette den detalje og få noget mere legdrive :-)

Det var en skam du ikke kunne på lørdag, vi har lidt problemer med at bemande alle pladse(løftere til 2 hold + spottere og hjælpere)

fik du lavet mobilitets øvelser inden squatten idag ?

Dette indlæg er blevet redigeret af Prehn: 19. maj 2010 - 22:35

#4896 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:43

på etteren med de 170 taber du overkroppen en smule når du sætter den igang, og du skal derved slæbe endnu mere i ryggen. Med kollaps mente jeg ikke at du rundede lænden, hvis du gør er det ikke meget ihvertfald. Jeg er ikke ude i at det dødløft er lortegrimt, men måske du kunne få lidt ud af at rette den detalje og få noget mere legdrive :-)

Det var en skam du ikke kunne på lørdag, vi har lidt problemer med at bemande alle pladse(løftere til 2 hold + spottere og hjælpere)

fik du lavet mobilitets øvelser inden squatten idag ?

Jeg kan godt se hvad du mener. Det er naturligvis værd at arbejde på.

Jeg er dog lidt i tvivl om at man kan fremprovokere mere leg drive. Jeg har arbejdet med det tidligere, men må erkende at jeg synes det er møg svært. Alternativt skal jeg tage den i sumo Opslået billede

Jeg ville meget gerne asistere på Lørdag. Men vi skal køre mod Jylland kl 13 og det er noget jeg har lovet for længe siden.

Mht mobilitets øvelser så brugte jeg 10min på det første. Men som sagt var der faktisk ikke rigtig nogen af dem der gav mig de store udfordringer. Men jeg vil naturligvis arbejde videre med det.

Dette indlæg er blevet redigeret af BLACKICE: 19. maj 2010 - 22:44

#4897 heffehurtig

heffehurtig

94'er

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.146 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 19. maj 2010 - 22:59

Min ydmyge holdning: Du har ingen specielt debiliterende smidighedsproblemer og nok mest bare nogle vaner, der favoriserer bagkæden. Men det kan selvfølgelig være slemt nok :unhappy:

Frontsquatter du?

Arbejder selv på de selvsamme issues og har altid måttet se mig slået på kilo af laaaaangt mere uerfarne løftere. Jeg tror dog på, at vejen til de store tal går gennem highbar squat...

Du er ellers brølestærk!

Jeff
"det har de aldrig gjort og det vil de aldrig gøre,

det har de aldrig turdet og det vil de aldrig tørre."

#4898 Athlete X

Athlete X

Medlem

• Awaiting Authorisation
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.868 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. maj 2010 - 07:45

1. En stor forbedring set i forhold til dit squat i forgårs.

2. Du benytter stadig en tand for meget ryg i din high bar squat.

3. Det er noget sludder at din smidighed er ikke er et problem for, som du kan se tilter dit bækken. Det vil sige at din hoftemobilitet ikke er tilstrækkelig god.

4. Din dødløft er stadig ikke god. Det kan godt være at ryggen holdes ret men det er ikke det eneste kriterium for et teknisk kyndigt dødløft. Som Prehn nævner mangler du i den grad leg drive. At du på nuværende tidspunkt ikke kan forcere mere legdrive end du nu engang gør er et klokke klart tegn på en helt grundlæggende manglende fysisk forberedelse.

5. Fortsæt med at mobilisere dit hofteled. Fortsæt med at arbejede på den tekniske side af din high bar squat.

6. Drop alt andet squat end high bar squat for nu.

7. Gå ALDRIG dybere end at du kan opretholde bækkenet i dets neutrale position.

Rettelse: Tilføjelser.

Dette indlæg er blevet redigeret af Athlete X: 20. maj 2010 - 07:50

Mvh. Athlete X

#4899 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. maj 2010 - 08:23

Min ydmyge holdning: Du har ingen specielt debiliterende smidighedsproblemer og nok mest bare nogle vaner, der favoriserer bagkæden. Men det kan selvfølgelig være slemt nok Opslået billede

Frontsquatter du?

Arbejder selv på de selvsamme issues og har altid måttet se mig slået på kilo af laaaaangt mere uerfarne løftere. Jeg tror dog på, at vejen til de store tal går gennem highbar squat...

Du er ellers brølestærk!

Jeff

Jeg har frontsquattet en del, men jeg ophørte med det igen, da jeg følte tiden var bedre givet ud på det som egentlig var målet, nemlig squat.

Jeg har også arbejdet med kneeling squat, og zezcher squat, netop for at få styrket hofte og mave sektionen. Jeg kunne egentlig godt li begge øvelser, men havde meget svært ved at vurdere om det rent faktisk var noget der kunne overføres.

#4900 BLACKICE

BLACKICE

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 26.642 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. maj 2010 - 08:25

1. En stor forbedring set i forhold til dit squat i forgårs.
Så langt så godt.

2. Du benytter stadig en tand for meget ryg i din high bar squat.
Det er klart ikke perfekt. Omvendt må jeg sige at jeg i en lang periode ikke har trænet high bar. Så jeg vil tro at der rimelig nemt kan hentes noget "bare" ved at træne det kontinuerligt.

3. Det er noget sludder at din smidighed er ikke er et problem for, som du kan se tilter dit bækken. Det vil sige at din hoftemobilitet ikke er tilstrækkelig god.
Men er det stadig de samme mobiliserings øvelser der er relevante?

4. Din dødløft er stadig ikke god. Det kan godt være at ryggen holdes ret men det er ikke det eneste kriterium for et teknisk kyndigt dødløft. Som Prehn nævner mangler du i den grad leg drive. At du på nuværende tidspunkt ikke kan forcere mere legdrive end du nu engang gør er et klokke klart tegn på en helt grundlæggende manglende fysisk forberedelse.
Jeg vil meget gerne høre hvordan du har tænkt dig at man skulle forcere legdrive. Jeg har efterhånden læst en hel del der postulerer at det ikke giver mening at forsøge dette.

5. Fortsæt med at mobilisere dit hofteled. Fortsæt med at arbejede på den tekniske side af din high bar squat.
Ok

6. Drop alt andet squat end high bar squat for nu.

7. Gå ALDRIG dybere end at du kan opretholde bækkenet i dets neutrale position.

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere