Rulleski

Rate this post

Super effektivt træningsredskab som bruges året rundt af langrendsløbere, triathleter og motionister.

Rulleski er den mest effektive måde at træne til vinterens langrendsløb.

 

Rulleski har de seneste år vundet mere og mere indpas som motionsform i Danmark – både som supplement til langrendstræning og som selvstændig træning. Det er konditionstræning, hvor du får trænet hele kroppen og samtidig er skadesrisikoen meget lille.

 

Hjelm er et must, fordi du nedad kan nå op på hastigheder over 30 km/t.

Handsker er godt. Der er stor risiko for at få vabler, da det er hårdt at stage for hænderne. Smør eventuelt hænderne med vaseline, inden du tager handsker på og ruller af sted.

Vægten skal holdes en smule forover på skiene, således at du nærmest falder frem og derved automatisk løfter hælen op og sparker fra.

Rulleski tilbyder dig en alsidig form for konditionstræning, i kombination med fantastiske naturoplevelser. Rulleski giver en god træning af balancen og følelsen af at bevæge dig på sne, da moderne rulleski næsten er som at køre på langrendsski i sne.

 

Når man kører på rulle ski opnår man en effektiv og skånsom træning, hvilket er optimalt hvis man har en løbeskade.

 

Nybegynder på rulleski?

Det kræver en del øvelse at lære at køre på rulleski, så det er vigtigt at finde en vej eller sti uden biler eller forhindringer, som kan forstyrre dig som nybegynder. Vi anbefaler også at du som minimum har hjelm og knæbeskyttere på som beskyttelse.

 

Der findes masser af rulle ski klubber, hvor du kan øve dig sammen med andre begyndere og få vejledning i hvordan du skal køre på rulleski.

Del artiklen:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *