Træningskort – egen kropsvægt

TræningskortHer finder du træningskort med øvelser med egen kropsvægt. Kortene er i pdf-format klar til udprintning.Øvelser med egen kropsvægt

Hvert billede linker til en pdf-fil i A4 format. Udprint de kort du skal bruge. Læs evt. introduktionen til træningskort og kig på forslag til programmer.

Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Øvelse med kropsvægt Øvelse med kropsvægt
Del artiklen:

24 thoughts on “Træningskort – egen kropsvægt

  1. Rigtig godt initiativ!
    Som almindelig motionist, som ikke ved det store om træning savner jeg dog en enkelt ting: At der står på hvert kort, hvilke muskelgrupper, der primært trænes med øvelsen.
    Mvh. Eva

  2. Hej! Det er nogle gode øvelser, jeg har prøvet dem og de virker.. men det er meget besværligt at man skal klikke på hver øvelse for at gå ind i den. Kan I ikke gøre noget ved det… snart? Ellers en rigtig fin side 🙂

  3. Der burde også komme den samme formular, men med styrketrænings øvelser, med vægte. Det ville være lækkert 😉

  4. min datter og jeg er begyndt at gå .. men manglede noget mere ..god side for vi sijp også men manglede nogle forslag. ..

  5. hej alle sammen 😀

    jeg er lige begyndt til amerikansk fodbold og vil derfor gerne være lidt støre
    Jeg er 1,85 høj men kun på 62 kg :/

    jeg har lige købt nogle ting som ville ku hjælpe mig
    stk. 1 http://www.bm-fitness.dk/product.asp?product=75
    stk. 2 http://www.bm-fitness.dk/product.asp?product=106
    også en bænk

    er der nogen der ude som ud fra det her ka lave en super program for så´en som mig ??
    det ville være til stor hjælpe og glæde 🙂

    -Toft

  6. Ser rigtig godt ud..
    Kan slet ikke vente med at komme igang, i ferien kan man jo passende få nogle nye, og sunde vaner 😀 😛

  7. Toft, kør nogle øvelser med vægte. Træn med meget vægt og få reps, det gir go fylde hvis du gerne vil vokse. eksempelvis: find din max. vægt ved 1 løft, lad os sige du kan løfte 100 kg i bænk. derefter går du ind og tager 80% af din RM (Repetition Max) det vil sige de 100, hvilket giver 80 kg. og så løfter du de 80 kg 3 set med 12 løft i hvert sæt, når du så er ved at have styr på de forskellige øvelser, kan du gå igang med fylde-træning. 5 set med 5 løft i hvert sæt har virket skide godt for mig i en periode, er gået fra 72 kg til 86 på 5 måneder, og min fedt procent er faldet fra 15,4 til 9,8. Når du går igang med 5×5 skal du selvfølgelig tilpasse din vægt igen.

  8. God ide.

    Jeg er faldet over nogle andre træningskort, som også både er med og uden fitnessudstyr. Men tilgengæld er de ikke gratis!
    http://www.fitdeck.dk

    Og til Eva, så skulle der være lidt mere tekst på dem. Og der er maange forskellige.

    Knus Maria..

  9. Vil gerne have et program lign.
    IFORM.DK
    Noget med maveøvelser F.eks.:
    Flad mave med lille bold. Benløft i balance. Diagonal-løft. Taljeøvelse. mave cyklen og Stærk bagside. Sjip dig slank.. 😀

  10. Citerer Jesper:

    Er der nogle måder man kan træne sine skuldre bredere, kun ved hjælp af egen kropsvægt?

    Chin-ups bl.a.

  11. Citerer Jens A.:

    Hvis man gerne vil i god form, hvor mange gange skal man så tage øvelserne?
    Dreng, 15 år

    Start med 10 af hver f.eks.

  12. Citerer niels:

    hvor mange gange skal man tage de forskellige øvelser så’en ca.?

    Prøv og start med 10 af hver øvelse indtil du synes det bliver for nemt, hvis det er for hårdt så start med mindre antal.

  13. Citerer Ukendt:

    Citerer niels:

    hvor mange gange skal man tage de forskellige øvelser så’en ca.?

    Prøv og start med 10 af hver øvelse indtil du synes det bliver for nemt, hvis det er for hårdt så start med mindre antal.

    – På nær armstrækninger og chin-ups med en arm
    Selfølgelig, nogle af øvelserne ville jeg vente med hvis du er begynder.

  14. Citerer Ukendt:

    Citerer Jesper:

    Er der nogle måder man kan træne sine skuldre bredere, kun ved hjælp af egen kropsvægt?

    Chin-ups bl.a.

    Armstrækninger/ Push-ups selfølgelig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *