Crosstrainer træning – Sådan optimal træning på din crosstrainer

Hvad vil det sige at træne optimalt på en crosstrainer og det er virkelig så vigtigt? Få svaret i denne artikel.

 

Hvad der er optimalt afhænger af hvor længe du har trænet

 

Optimal træning er i princippet noget ikke noget der giver mening at snakke om, da det svinger fra person til person. Optimal træning er den træning du får lavet, hvor du efterfølgende er tilfreds med din præstation. 

 

Lad os tage 2 eksempler:

Det ene er lige startet på at træne og vil gerne tabe sig. Er det vigtigt for denne person om de opnår en hvis skridtfrekvens eller holder pulsen over et hvis niveau. Nej slet ikke. Kan det give mening at justere efter noget tid og fokusere på nogle mål, helt sikkert. Men det allervigtigste er man kommer op og får trænet. Så er det lige meget hvor meget og hvor lidt man får lavet. Hvis man fastholder vil det for de fleste altid blive mere over tid.

 

Det andet eksempel er en person der har trænet længere tid og gerne vil ned i fedtprocent. Her er vi igen ude i det dilemma, at det er svært at sige da vi er forskellige som personer. Nogle kan godt lidt et roligt tempo i længere tid og nogle vil hellere træne hårdt i kortere tid.

 

Hvis man har et kaloriemål man gerne vil forbrænde, så er det fuldstændig lige meget hvordan man kommer frem til mål, blot man kommer i mål. 

 

Det eneste der er vigtigt er at man ikke får skader, men en crosstrainer er kendt for at være utrolig skånsom for led og knæ, hvilket ellers ofte er der folk får skader på kredsløbsmaskiner. Derfor er dette ikke noget man behøver at være bekymret for.

 

Opsummering

En optimal træning er den hvor du yder så tilpas meget til at du både synes det er sjovt mens du er i gang, samtidig med at du kommer op og får trænet igen.  

Casper Christiansen

Hej mit navn er Casper. Jeg hjælper dig med at finde de rigtige produkter. Jeg overtog motion-online.dk fra Morten Zacho tilbage i 2015. Har du spørgsmål til noget, så kan du sende mig en mail på [email protected]