Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      389,912
      posts
    2. 128,293
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,532
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,692
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (244,212 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 376 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Hoppede med på denne morgens lørdagshyggetur i Rødovre Atletik Club - RAC - og det fungerede fint. Det er søde folk, og tonen minder mig meget om de gode ture med Herlev Løberne. RAC er dog langt mindre, så vi har ingen problemer med at løbe i coronavenlige grupper. Jeg fik også lige bekræftet, at jeg som medlem bare kan 'bruge løs' af Rødovre Stadion, hvor der sågar lige er kommet ny belægning på. Så det er fint alt sammen.
    • En tidseffektiv omgang, inden jeg skal på arbejde. Jeg møder moderat tidligt men skal bruge lidt over tre kvarter i stedet for 14 minutter pga togbus  Ud på diget og køre 5 x 3/2. Fjerde interval var på 120% af FTP og de andre lidt over. Da jeg kom hjem, havde cykelcomputeren hævet min FTP med en enkelt watt. Min vo2max hævet til en tangering af sidste års bedste. Det lyder liiiiiidt mystisk her først på sæsonen..... Der er blevet taget en solid spand kropshævninger og også ok med dibs og mave. I morgen skal jeg møde endnu tidligere og igen med togbus, så det bliver en nuldag. Jeg er egentlig også træt i stængerne, nu.
    • Vi må have lidt Mylle  
    • Først i går mente TrainingPeaks at jeg var klar til at cykle igen. I forgårs trænede jeg lidt overkrop men har ellers holdt fri. Det har været godt. I morges skulle jeg have kørt intervaller med kollegaen men vi var enige om at vejret var for skod. Han ville køre i eftermiddag og jeg ville finde turboen frem. Kl 12 var vejene tørre og en klump byger med kurs mod Pestegnen gik i opløsning. En SMS og en halv time senere mødtes jeg med kollegaen. Han havde slået sin fod da han skulle klikke i, så intervallerne gik i vasken. Det starter som sidste år men han taler ellers meget om at ville intervallerne i år... vi ser, men han får naturligvis chancen. I stedet bare den vanlige korte tur - dog en rute uden den forpulede vej, hvor jeg blev kørt ned. 
      Spurter de sædvanlige to steder og lidt en tredje, hvor jeg kun kørte 90%. Jeg skal lige håndtere at mit nye hjulsæt er ekstremt vindfølsomt og så skal jeg genlære at spurte på flad vej. Opad går det fint men jeg løfter baghjulet fra asfalten, når der er fladt. Udover en god følelse på vej ned til kollegaen, så var kamelbakkespurten en solid understregning. Ret tæt på en all-time-PR i peakpower og femtebedste over 5 sek. Det er meget dejligt nu jeg har et år mere på dåbsattesten og også 5kg mindre at flytte rundt på. Hjem fra kollegaen ville jeg have kørt vo2max mellem lyskrydsene men havde ekstrem medvind, så turde ikke fyre den af på Gl Køge landevej, andet end mellem sidevejene, så det blev mere over i noget tabata. Efter turen blev min FTP skrevet 4 watt op. Planen for sommeren er at dele træningen op i to-ugers-blokke. Det er nok lidt kort men jeg har fri hver anden weekend og det sætter rammerne.
      I friweekenden skal der hældes lange ture på kontoen. Helst med klubben, så jeg både får kørt nogle “intervaller” som jeg ikke får kørt alene samt krydset klinger med folk, der er hurtigere end jeg selv. Øvrige dage fyldes op med passende DDR-træninger før jeg skal møde og leverpostejs-ture, alt efter hvad jeg kan restituere mig ud af.
      Styrketræning for overkroppen holdes i gang i moderat omfang. Må se om jeg kan holde til at træne ben men ellers må jeg være ekstra flittig med mine antrit i stedet for.
    • I dag Flat circus dumbell pres 5x50 6x50 6x50 5x50 5x50   Jeg prøvede også de tunge, men de er simpelthen så lange at jeg ikke engang kunne komme i udgangs position med dem. Det kommer til at tage lidt tid at finde et godt setup til det 
  • Recent Status Updates