Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      390,409
      posts
    2. 128,293
      posts
    3. 27,251
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,532
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,692
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,310
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,149
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (245,551 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 108 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Igår Bænkpres 3-2-0 3x120 3x125 (En form for PR tror jeg. Men kænpe airbutt på sidste reo) 3x122,5 2x3x120   Box squat 2x5x120 1x5x125 1x5x130 1x5x135
    • Efter første uge tilbage ved fladfodsløb må jeg sige, at det går uventet godt. Jeg kan sagtens huske teknikken, holder stort set samme tempo i forhold til de almindelige løbeture tidligere, og har i denne omgang faktisk slet ikke de ømme lægge, som tidligere kunne gøre overgangen til en tvivlsom fornøjelse. Jeg har da også holdt mig i skindet og løbet korte ture, så der er kun kommet 33 km i bogen, men det er lige meget lige nu. Eneste udfordring har været at klemme kadencen helt op på 180/min, hvor den burde være. Den ligger i starten af 170'erne som gennemsnit, hvad der dækker over, at jeg holder den i begyndelsen, og så daler den i løbet af turen, når jeg sløser. Jeg holder mig selv i ørerne ved at tælle takten over 30 sekunder nogle gange i løbet af turen. Spørgsmålet er, om jeg nogensinde kommer helt op til de 180, men lidt mindre kan også gøre det.  Det er interessant at genbesøge denne måde at løbe på, og jeg må sige, at det kan noget. Indtil videre bruger jeg bar mine FiveFingers, men lige om lidt lander nogle Merrell Vapor Glove, der ser knap så outrerede ud. Jeg glæder mig til at sætte lidt tempo på i bakkerne i Søndermarken og med tiden også i skoven. For jeg vil nok fortsætte ad to spor, hvis det fungerer: De længere ture i adstadigt tempo kombineret med noget hurtighed.  
    • Torsdag d. 23. september 2021 Chins: 2-4-6-8-10 x bw - tror det var denne dag.. Lang og travl dag på arbejdet samt blev lidt ekstra for lige at dobbelttjekke/se mere på nogle mikroskopipræparater fra en hævelse - inden patienten kommer igen morgen tidlig, da det er afgørende for det videre forløb... Fredag d. 24. september 2021 Cykling 24 km Klassetamtam på Quark eftermiddag og aften - så hurtigt hjem efter arbejde - pakkemad og spisegrej færdigt og afsted. Dejligt med udendørs arrangement og mulighed for at catche op på børn og forældre i Thores klasse. Vejret heldigvis bedre end torsdag ,så vi slap med en enkelt omgang "tung dug" ;-) Kun 3 mdr til jul - det har jo lige været sommer...som tiden flyver... Lørdag d. 25. september 2021 Cykling 18 km? Afleverede Lauge til håndboldskampe i Hafnia-hallen. Tog med lillebror i Valby vandkulturhus, da det ligger lige ved siden af - og han også gerne skulle motioneres - samt at det er længe siden vi har været i svømmehallen. Tog luksusudgaven med varmtvandsbassinerne med - og det var meget rart - for der var temmelig fyldt - pånær i svømmebanen.. Nåede selv lige hurtige 300 mg svøm - og lidt sauna udover rutcheture m.m.   Derefter retur til håndbolden - og være der resten af dagen, da Lauge endte med at spille lidt med på alle 3 hold,  - dvs 6 kampe - da han kan lide at spille målmand og det ene holds målmand var der ikke, så tjansen blev "delt ud". Det blev derfor lidt senere end forventet - og  det krævede ikke megen overtalelse at få dem med ud at spise sushi  -selvom de skulle cykle 3,5 km derhen  (Roskildevej). Vi var forberedte til running sushi - men der var lavet om og skiftet navn (hvilket vi først opdagede bagefter, da samme tlf nr)  - så det blev med bestilling via tablet og  delvis "robot-servering" - af "Imi" en rød og hvid damerobot, der kørte langs en metalstribe i gulvet og drejede med sin serveringsbakke ud for den aktuelle modtager.. Der blev lidt længere ventetid, men til gengæld frisk og stort set hvad, der blev ønsket (vi måtte bare huske ikke at bestille mere end vi kunne spise!). Vi blev mætte og cyklede glade hjem igen.   Søndag d. 26. september 2021 Cykling 13 km BJJ No-gi: En times tid med A: Virkelig godt. Vi var ikke så mange - tror også der er nogle til konkurrence... Fokus på half guard position om til underhook, og ud og låse med benet samt kontra til back step... + et enkelt rul uden tid..+ endte med at snakke en masse efterfølgende... Det er sjovt, det med kropsstørrelse...min rullepartner (som jeg ikke kendte før) svarede, at han hører til i vægtklasse 80 kg (var muligvis let under nu) - og jeg ligger selv omkring de 60 kg. I mine øjne var han ikke en af de "store" - men der er alligevel næsten 20 kg's forskel. Nå rigtig fin tekniktræning - selvom jeg glemmer alle navnene på positionerne..begynder dog at synes, at det går fremad alligevel..   Var egentlig på vej videre til kajakklubben, men så var klokken blevet for meget i forhold til, at der også skulle nås at handles, rugbrødene skulle bages i ovnen INDEN flütene - og havde bedt yngstesønnen komme hjem, så vi kunne lave mad sammen...plus en del andre opgaver, der var "udskudt"/stadig skulle nås i dag...øv altså - når jeg hellere vil noget andet ;-) Nuppede en hurtig PCR-test på vejen i stedet, da skal på kursus i Jylland igen i næste uge - denne gang bare en dag... Pullups: 2-4-6-8 x bw
    • Bicepcurl: 12x18, 12x18
      Fransk pres: 15x11, 15x11
      Skulderpres: 15x18, 12x18
      Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand
      Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 
      Knæbøjninger: 15, 15
      Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 - føles efterhånden som spild af tid
      Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele
      Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20
      Mavebøjninger: 25, 25, 25
      Herefter fire ture på trapperne, magen til sidste gang
      Tåhævninger på to ben: 100 - der skal flere trapper til at riste læggene af men det var et forsøg værd Eftermiddagen tilbragt på altanen - mest med bare at nyde nuet i at sidde derude. Det var jo nok sidste gang i år og så er der ca. syv måneder til næste gang. Der kan ske meget på den tid.
      Held i uheld med armen, for ellers havde jeg givetvis haft vildt lyst til at cykle i det fine fejr og været ærgerlig over at have arbejdsweekend. Har fremrykket min kiropraktortid til morgen, så jeg stadig har DonJoyen på. Så bliver der ikke taget forkert fat, når jeg skal “foldes sammen”.
      Tager også en nuldag på tirsdag, så jeg ikke risikerer at blive snottet på trapperne og sabotere min fys-tid onsdag. 
        Hæhæ    
    • 23-09-2021 Løb 7,1km 47m24s   24-09-2021 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 3 x 15 x Bw.   Squat:  1 x 10 x 50kg.  1 x 10 x 60kg.  2 x 10 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg.  3 x 10 x 50kg. Row (pure strength maskine):  1 x 10 x 40kg  3 x 10 x 50kg. Baglår (pure strengt maskine):  3 x (10+10) x 20 kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw.   25-09-2021 Trail løb 13,5 km 1h50m21s Skulle lige prøv nogle stier, jeg troede jeg kendte! Det blev en dejligt tur, men en del "navigation". Vil overveje og tage noget gps udstyr med.
  • Recent Status Updates