Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      390,384
      posts
    2. 128,293
      posts
    3. 27,251
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,532
      posts
    5. 40,173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,692
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,310
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,149
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (245,496 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • 10 tur på en trappe. Du beder om ømme lår. godt gået.
    • 15-09-2021 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min.   Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw.   Dødløft:   1 x 5 x 60kg.  1 x 5 x 70kg.  1 x 5 x 80kg.  1 x 5 x 85kg.  1 x 5 x 90kg. Arnold pres Db.: 3 x 10 x 11kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (10+10) x Bw. Pull down i kabeltræk, bredt greb: 1 x 10 x 50kg.  2 x 10 x 60kg.   14-09-2021 Løb 6,8km 46m53s   20-09-2021 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave i maskine:  1 x 15 x 40   2 x 15 x 50   Squat:   1 x 5 x 40kg.  1 x 5 x 50kg.  1 x 5 x 60kg.  1 x 5 x 70kg.  1 x 5 x 75kg.  1 x 5 x 80kg. 1 x 5 x 60kg. Nogen gange undre jeg mig. Der stod en gut og squattede ved siden af mig, han brugte håndleds bind og  kridt til hænderne. Lidt underligt så det ud. Row 1 h Db.:  1 x (10+10) x 22kg  2 x (10+10) x 24kg. Bænkpres db: 1 x 10 x 16kg.  1 x 10 x 18kg.  1 x 10 x 20kg. Så lykkes det mig, at smække de 2 db. sammen om ringefingeren. Flot.Ikke flere vægte i dag. Der er ikke sket noget med fingeren, den gør bare avv. Baglår (pure strengt maskine):  3 x (10+10) x 20 kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw.    
    • Jeg fik ikke kigget toiletter. Hvert andet tog var aflyst, så det ville tage dobbelt så lang tid at flytte mig rundt, så jeg ville udsætte det til driften blev normalt. Godt på vej, kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at få min sikkerhedsvest med og så tog jeg hjem og droppede det. I stedet ville jeg træne - havde bare ikke rigtigt spist carbs, da jeg har taget ret meget på de sidste dage. Men efter en energidrik og tarvelige carbs kom jeg trægt i gang - det tog 10 minutter længere tid end det plejer. Lår var også lidt ømme og mine lægge var vrede over de 4x25 reps ekstra, sidste gang.: Bicepcurl: 12x18, 12x18
      Fransk pres: 15x11, 15x11
      Skulderpres: 15x16, 15x16
      Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand
      Tåhævninger på et ben: 25, 25, 25, 20 - måtte tage reps af
      Knæbøjninger: 15, 15
      Bulgarsk split squat: 20, 20, 20 - kort pause i bunden
      Skateboardsquat: 15, 15, 15, - halvanden reps på det hele - liiidt hurtige reps
      Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15
      Mavebøjninger: 25, 25, 25 Hele tre kvarter skulle der gå, før jeg kom på trapper men så gik det også lidt amok.

      Tur 1 løb dobbelttrin - for optimist udlæg, så en kamp at holde den i løb til toppen
      Tur 2 løb dobbelttrin - fik runners high/sprinters high med gåsehud  lidt før toppen og da den slap, så mistede jeg fokus og gik de sidste 8 trin
      Tur 3 løb dobbelttrin - lår og baller eksploderede og jeg gik de sidste 24 trin
      Tur 4 løb enkelttrin - fuld skrue fra start men eksploderede igen og måtte gå de sidste 8-16 trin
      Tur 5 gang enkelttrin - adstadig tempo
      Tur 6 gang enkelttrin - moderat tempo
      Tur 7 gang enkelttrin - tempo lidt op - ben fik det hårdt til sidst
      Tur 8 gang dobbelttrin - ville tømte tanken med en sidste tur. Kom “på den anden side”, hvor der går Duracell i den. Styrketræning det sidste stykke
      Tur 9 gang dobbelttrin - kvikt fra start med lidt småløb og ren styrtræning de sidste 2-3 etager
      Tur 10 gang enkelttrin - frisk tempo men tung gang til sidst
      Havde den vildeste lyst til at fortsætte men tænkte at det nok var klogest at stoppe her. 

      Fåk, det var dejligt at presse skroget i hegnet. Det er vel 7 uger siden sidste gang og det har jeg godt nok savnet. 
      Det her gad jeg altså også godt, hvis jeg havde udstyret (og armen) til det:  
    • Ja det er nogle solide vægte vægte du jonglerer rundt med.

      De dér cluster… er det en / et par ekstra reps efter en lille pause? For at få alle reps i hus?
    • Jeg er også imponeret.
      Spændende med “genopdagelsen”. Som jeg husker det, var du meget begejstret for konceptet, dengang.
  • Recent Status Updates