Leaderboard

Showing content with the highest reputation since 05/30/2022 in all areas

1. Gregers TF

Langt pokker i MOL

Jeg nyder alt jeg kan - tiden flyver desværre…. Efter cykelturen kørte jeg en lille tur i bilen og gik en “tur ad Barndommens Gade” på campingpladsen og omegn. Det var jo samme campingplads mormor og morfar tog mig med til, de sidste tre uger af skoleferien fra jeg var 8-ish år og indtil de ikke kunne mere. Sikkert kraftigt medvirkende til at jeg føler mig hjemme, når jeg er i området. Vejret var tilbage på tørvejr og korte rør - dog langt på armene. Fra jeg var lille og vi kørte “kildebakketure” på Vrads Hede (hedder Sande), har jeg haft lyst til at køre der på cykel. Ude i totalt ingenting. Med det samme jeg kørte ind på heden og så lyngen var der gåsehud og det var også lige det lille øjeblik solen skinnede. Klart turens højdepunkt. Ruten i cykelcomputeren drillede (ville have mig til at U-vende konstant de første 10km). Jeg måtte fravige ruten midtvejs, da jeg havde lagt en grusvej ind og så for jeg vild. Men så fik jeg spurgt om vej to gange og den ene gang tog det 10-15 minutter, fordi vi kom til at stå og hyggesnakke. Som jeg vist skrev da jeg var her forrige år: Folks mentalitet klinger bare bedre med min herovre end i Kbh. Men… Jeg kan stadigvæk ikke lide bakker i størrelse XXL. Ude ved Gjæssø sad jeg i panikgearet med 14km/t og 400-450 watt og det havde ikke hjulpet at køre langsommere. Der var jeg sgu ikke kæk og det kostede også et par tændstikker at få flæskebunken helt op over. Det var så første gang jeg har set cykelcomputeren advare om en stigning - jeg anede slet ikke at den kunne den slags. Det var en grim mere som jeg har glemt men igen ufedt at sidde i første gear og ikke have flere, så den sad jeg også og bandede over mens tændstikkerne brændte. Efter ca 70km er det slut - alle tændstikker er futtet af på bakkerne: Når jeg skal koncentrere mig om at holde over 90RPM, så er æsken tom. Og så kommer der igen en lortelang bakke ude ved Them. Igen i panikgearet men heldigvis ikke mere stejl end jeg kan tempostyre den mellem 300 og 330 watt. Men arrrg. De sidste 10km sad jeg og blev bange for den sidste stigning op til campingpladsen. Heldigvis var jeg ved at indhente tre gutter og jeg gad BARE ikke overhale dem for så at eksplodere på bakken til sidst, så holdt mig bagved. Det gav lige overskuddet til at den ikke var farlig alligevel. Fed tur - men jeg kører den nok ikke igen. De der lange bakker, dem kan jeg sgu ikke lide. Jeg synes det er fedt at brænde tændstikker af men det er ikke så sjovt når det ikke er frivilligt men nødvendigt for bare at komme op. Det er lidt for stressende ikke at vide om man eksploderer eller kan køre nogenlunde værdigt op. Og så er det altså lidt pinligt når det går så langsomt 92 kg og en 23´er bagpå som krybegear er nok heller ikke optimalt i terrænet herovre - trods alt. Til gengæld er det absurd så stor positiv forskel der er på bilisternes adfærd. Alle i Storkøbenhavn burde til psykolog og få noget stresshåndtering, for det behøver åbenbart ikke være så hadsk.
    3 points
  2. Træning d 25.6 del II Yoga Hatha Primary day 1 med Becoming balance app, som jeg tidligere har haft været så glad for. Ashtanga inspireret praksis ca 1 time. Very very nice. Ikke smidig overhovedet og var så taknemmelig da vi nåede til afspændingen. Dog sindssygt glad for at være i gang. Must keep going
    2 points
  3. Det virker som om, jeg er landet i et fornuftigt spor med grundtræningen. Der har ikke været tid til en cykeltur i den forgangne uge, men en del løbeture og to besøg i FW med en rundtur i maskinparken. Det er blevet til 50 km i alt, hvad der egentlig er meget fornuftigt. Lørdag lagde jeg et Parkrun ind på træningsturen, med 22:51 for de 5 km, og dagen efter løb jeg over 15 km i et fornuftigt tempo. Det hele afviklet meget komfortabelt i mine nye Leguano-sko og med ben og fødder, der følger fint med. Det her bliver mønstret sommeren over, suppleret med lidt cykelture i ny og næ. På lidt længere sigt leger jeg med en plan om at lægge flere kilometer på til efterår og vinter, når jeg ikke gider cykelturene længere. Det kunne jo være sjovt at løbe et forårsmaraton i de flade futter. Jeg har tidligere i perioder faktisk løbet op til 30 km i flade sko, så det er langt fra umuligt. Men det kræver fortsat grundtræning og så en vinter med flere af de rigtig lange ture. Lurer på, om det skulle være Hannover Marathon, som jeg har løbet før. Det er glimrende arrangement, og næste år ligger det allerede den 26. marts. Det ville passe perfekt til planen. Nå, det er fremtidsplaner, og de er som bekendt altid sjove at have i baghovedet. Jeg har for længst indset, at jeg trives bedst ved at have et langtidsmål som en gulerod foran næsen. By the way, hvad angår sundhed, så bruger jeg jo sådan et Parkrun til lige at prøve nogle ting. I lørdags handlede det bl.a. om at lære at lægge langsomt ud, og det gik fint Desuden lå jeg på en puls på 133/min, og der har jeg jo tidligere oplevet lidt med bøvl med 'at få luft nok', men det var der ikke noget af denne gang. Jeg tror, det er fordi blodtrykket er under kontrol.
  4. BLACKICE

Langt pokker i MOL

Du skal være velkommen her ude ved Frederikssund, Ølstykke, Stenløse, Ganløse, Slagslunde, Slangerup kanten. Her er heller ikke larm og støj, og folk er generelt flinke. Just saying
    2 points
  5. Well mandag var jeg faktisk vågen ca 3.30 men kunne mærke, at jeg ikke rigtig var udhvilet, så kylede i stedet udendørs løbetøjet i rygsækken i håb om Gødstrup-Herning st løb. Havde været en kæmpe fordel, hvis jeg havde fået gjort det, da det endte med, at tog efter tog ikke kom til vores trinbræt og til sidst var jeg simpelthen blå af kulde, træt og sulten, så mandag blev nul dag. Heldigvis i går mulighed for først dejligt Hechmann pas og så styrke med PT. Træning d 31.5 Løb Hechmann opstartsuge 2, dag 2 15 min jog 10 min Ae2-Ae3 5 jog 3 min AT 15 jog Kan mærke, at det går lettere og lettere med løbet og er begyndt at nyde det. Meget dejligt. Derefter Styrke Startede med split squat, så sumo dødløft, pull dows og så barbell brystpres + lidt mave til sidst. Tungt og godt. Var overmodig i brystpres og failede efter 4 gentagelser med 18 kg. Ovenpå nogle sæt med 16 kg lykkedes det så alligevel til sidst at få taget 6 gentagelser med 18 kg Well vil jo heller ikke risikere at brænde inde med noget Igen i morges vågen, så at jeg i princippet kunne have været afsted til Hechmann dag 3 = dejligt aerobt pas, der primært består af jog og korte ophold i Ae2. Men ligesom mandag, så trængte jeg til at sove noget mere. Vel vidende, at jeg med en vis risiko ikke lykkes, så har jeg alligevel pakket tasken til indendørs løb når jeg kommer hjem i eftermiddag. Hvo intet vover eller noget. I morgen tidligt funktionelt PT pas og så i morgen eftermiddag svøm med miss Spinderella. Har ikke haft svømmet i 100 år men glæder mig til hygge. Dejlig dag til boardet NB evt læsere har måske også bemærket flystyrtet med et lille fly i Nepal fra Tara Air. Ja og det er jo frygteligt at tænke på mht ofrene og deres pårørende. Og desværre en velkendt risiko, at flyve forholdene i bjergene er farlige pga pludselige vejrskift men også, at flyene er dårligt vedligeholdte og landingsbanerne meget korte, som fx Lukla, hvor vi skal lande. Jeg betragter på ingen måde mig selv som havende dødsdrift eller med trang til at opsøge farlige eventyr. En af årsagerne til, at jeg ikke har et kørekort er jo fx også, at jeg tænker, at jeg ville være en frygtelig ængstelig pg distræt billist med svært ved at overskue kompleks trafik. Men vi skal jo leve. Og få noget ud af livet. Jeg tilbringer en stor del af mit professionelle liv med at se folk dø, være på vej til at skulle dø og på en eller anden måde har jeg brug for at opleve verden. Ved ikke om det giver mening. Mine nuværende forberedelser har i hvert fald gjort mig godt og gladere end længe + tænker jeg forhindrer mig fra at brænde ud lig velkendt risiko i min branche. Nå det var bare nogle strøtanker men håber selvfølgelig, at vores fly i Nepal ikke skal lande crashet på en bjergside.
  6. Forbannada svenskjævlar De bliver ved at sende deres skånske lortebyger ind over Vestegnen. Det blev således kun til 20 minutter på Skrumlet i zone 2 med 4 x 1 minut i sweet spot. Det var og er ellers tørvejr det midtjyske. Jeg ringede i morges og hørte om jeg kunne leje en hytte fra i eftermiddag men det kunne man ikke. Den skal bestilles dagen i forvejen Men nu har jeg lejet den fra i morgen kl 15 til torsdag kl 11. Torsdag ligner en hel regnvejrsdag. Det er noget af et sats for DMI og YR skiftes til også at melde om regn tirs og onsdag og det gider jeg altså bare ikke cykle i. Men så må bilen tage mig på udflugt i stedet. Vasketøjet er fikset. Jeg har handlet proviant og har sat nyt dæk bag på cyklen, da det var godt slidt ned. Turen ødelægger så at jeg ellers snart ville kunne “prale” af ikke at have været på ferie i 20 år og så er det kun 2-3 dage der ødelægger statistikken.
  7. Henrik S.

Motion i balance™

Tak til begge dele. Fiberen var en udgave extra-mini-light og var hurtigt overstået, heldigvis.
  8. Bjergtrold

Vestjysk dagligdag

Imponerende med vedholdenheden + god bedring med hånden kære Vestjyde
  9. Håber du slipper fri af sygdom hurtigt. Det er bare træls at være syg
  10. Kermit

Got legs?

Sikke det kører med opdateringer herinde. Torsdag kom jeg for første gang i lang tid ud med klubben til en hverdagstræning. Der var egentlig lagt op til noget cykelløb, men det blev åbenbart droppet. Vi tog et smut op til Farum, videre igennem Allerød, ud til Karlebo og så op mod Fredensborg, og ud til Strandvejen. Undervejs kørte vi 10x 40/20, som sad lige i skabet, og derefter kørte vi nogle 20-30 sekunders føringer på Strandvejen hjem inden der selvfølgelig blev kørt en spurt ved Klampenborg. En 2-3 stop undervejs grundet forskellige defekter, men egentlig gode ben. Fredag fik jeg styrketrænet lidt igen, og det samme gjorde jeg i går søndag med lidt efterveer fra et bryllup vi var til om lørdagen. Prøvede også noget nyt (for mig i hvert fald), da jeg i min dødløft valgte at starte med en højere vægt og så gå nedad. Normalt har jeg kørt noget lignende med 3x105 kg, 3x110 kg, og så 3x115 kg. I går gjorde jeg det omvendt så jeg lagde ud med 3x135 kg, 3x125 kg og så 3x120 kg. Fungerede egentlig også ret fint.
    1 point
  11. Jeg håber ikke at du har fået -19. Men med den nye variant kan jeg godt dele din bekymring om, at vi har et pænt mørketal - også selvom den mestendels kun sætter sig som “influenzalignende symptomer eller måske “bare” træthed”, uden de store omkostninger for hverken sygehusvæsen eller for de enkelte individer. Men det kan jo komme og jeg kan da godt frygte lidt igen at se ind i en “lukket” vintersæson og især mere pres på et i forvejen presset hospitalsvæsen. I første omgang god bedring
  12. Bjergtrold

Motion i balance™

Lyder godt både med nuværende løb og marathonplanerne superløber Bliver spændende at følge med i
    1 point
  13. Halvmaraton er en fin distance, der ikke smadrer en fuldstændigt, meeeeen den er stadig 'halvlang'. Jeg løb jo Copenhagen Half lidt impulsivt sidste efterår og lavede den klassiske med at lægge for hårdt ud. Hold nu kæft, den blev hård at komme igennem med en del gang før, under og efter depoterne Derfor lyder dine overvejelser helt rigtige: Læg superlangsomt ud, tag det som en hyggetur, nyd stemningen, glem tiden. Så kan det blive en dejlig måde at løbe ugens lange tur på. I den sammenhæng er det nok i virkeligheden meget godt at løbe og skæve lidt til løbeuret for at holde tempoet nede. Jeg begyndte jo at løbe lidt igen i efteråret 2010 efter fem år med cykeltræning. For sjov skyld løb jeg maraton i København i maj 2012 uden ambitioner om noget som helst. Det blev simpelthen en super oplevelse. Langsomt, men næsten samme tempo hele vejen og stort set uden ømme ben bagefter.
  14. Tak kære Gregers x flere og ja det er rart, at vide at vi ikke kæmper alene. Nogle gange tænker jeg dog, at mange mennesker ikke har den form for spekulationer. Nogle, fordi de bare er meget nøgterne/rationelle og andre, fordi de slet ikke har intentionen om at lave noget om. Nogle mennesker/familier er formentlig ikke særligt tilbøjelige til at have problemer med "misbrug" i bredeste forstand. Særligt min mors gren af familien er præget af eventyrere med rejselængsel, fest og farver, god mad og vin. Min far har nogle gange antydet, at min farfar indimellem også kunne tage sig nogle ture med lidt rigeligt alkohol men det har aldrig præget, hverken min far eller hans søskende. De er tilgengæld alle meget hårdt arbejdende og mere eller mindre nørdede i allermest positive forstand. Ja og lige præcis halvmarathon tanken er også indbegrebet af eventyr lyst, cirkushesten der lugter savsmuld og der er mange gode ting ved at stille op med nr på maven. Fokus som led i forberedelser, de mentale og fysiske kampe undervejs. Well lige nu vil det bare være dumt at kaste mig ud i noget, hvor jeg risikerer at smadre den fine fremgang. Undervejs på dagens pas lå jeg generelt højt i zonerne men med 20 minutter tilbage, så følte jeg mig alligevel lidt træt. Og hvis det havde været på søndagens tur, så havde der stadig været rigtig langt igen. Og jeg ville formentlig også være kommet til at løbe hurtigere = mere udmattende endnu. Har desuden, både i den kommende uge og næste uge igen, tilrettelagt rigtig mange gode PT pas og har perfekte muligheder for samtidigt at få puttet nogle gode Hechmann ture ind + endda aftalt løb med god kollega og veninde T på vej hjem fra job fredag. Vil være rigtig ked at at skulle skære ned på det, for at være frisk søndag og vil også være ked af ikke at kunne give max gas i næste uge igen. Desuden nødt til at være lidt fornuftig økonomisk set i de her måneder, da jeg har betalt turen til Nepal og der skal jo også være lidt til at købe uldundertøj, nye sokker og gear når jeg nærmer mig oktober. I år vil jeg have min egen klatresele og mine egne steigeisen med. Træning d 5.6 Løb Hechmann grundtræning uge 2, dag 7 20 jog 20 Ae1 10 Ae2 15 jog 15 Ae1 10 Ae2 Well that was that... Tror at jeg de sidste uger har haft været lidt for dårlig til at få nok at drikke og at jeg måske nogle gange har haft forvekslet tørst med sult. Der skal selvfølgelig også meget mere væske til end bare lidt urthethe, når jeg træner og sveder så meget mere. Apropos rehab, så opdagede jeg i øvrigt, at jeg var løbet næsten tør for yndlings Earl Grey, som i øjeblikket udgør morgen ritual Givetvis så er der også lidt koffein i men jo ikke noget der sætter mave eller søvn over styr. Anyhow så dejligt at opdage, at Nemlig.com kan levere det til mig natten til i morgen mens jeg sover, så at det er klart når jeg vågner fra morgenstunden Well fortsat dejlig pinse derude
  15. Som jeg læste omtalen af kaffestudiet (og der er jo nok gået en masse fakta tabt), så var det kun et … kaldte man det et erfaringsstudie. Så det var ikke påvist at det var kaffen der var årsagen men at kaffedrikkerne oplevede en ændring som kunne skyldes alt muligt andet. Spændende om du får det samme ud af det. “Sjovt” at læse dine overvejelser om kaffe. Det er samme tankemylder jeg har, bare med andre ting f eks søvn, hvor jeg er plaget af Instagram og TikToks sene fristelser. På en spøjs måde befriende at vide at andre har samme “dumme” indre dialoger, hvor løsningen jo egentlig ligger lige for. Og fin gulerod med halvmarathon.
    1 point
  16. Pladsen er næsten fyldt med campingvogne men der er kun biler ved ganske få af dem og jeg er vist den eneste der er i hytte. Her er ufatteligt dejligt stille. Hverken nabolarm, tog, biler eller den konstante summen fra motorvejen. Til gengæld er der varme på badeværelset , fuglefløjt og lyden af regn, da det eneste regnvejr over Jylland er lige her. Så ingen gåtur i aften. Til gengæld en suuuuper dejligt cykeltur fra Laven til Himmelbjerget. På returrejsen også en afstikker til en mega led bakke i udkanten af Ry. Ca 1,8km lang 10% i bunden uden tilløb (sidevej). Jeg kørte ikke SÅ længe og sprang også flere lokale sjove bakker over, da det blev sent og jeg også gerne skulle kunne lidt i morgen. Hvis…. Lige nu “er vejrudsigten” ikke varm nok til kort/kort som den hele tiden har lagt op til, så nu er det ikke sikkert jeg har tørt tøj at have på. Men så må jeg køre torsdag efter jeg har checket ud. Jeg har hollandsk læsestof med men i aften “slukker jeg hjernen” og rå-nyder at her er stille. Det lyder sikkert åndssvagt men det er bare SÅ fedt ikke at være udsat for konstant baggrundsstøj.
  17. Henrik S.

Langt pokker i MOL

X2 Bare det var mig. Danmarks dejligste terræn.
    1 point
  18. Du skal da afsted! Kæft jeg gad godt på miniferie der og rulle rundt og nyde de grønne dale mm i området! Bilister - de fleste er ok, men der er godt nok nogle båtnakker som har svært ved at acceptere det skal være plads til andre på vejene...
  19. Henrik S.

Motion i balance™

Der er godt nok ikke meget, jeg decideret hader i denne verden. Men græspollen er en undtagelse, når den sprænger skalaen, som den gør i disse dage. Jeg kører den hjem på antihistamin, men det får man det heller ikke specielt godt af. Jeg ser frem til en ordentlig skylle i nat og et andet vejr i morgen. Vorherrebevares.
    0 points
  20. Henrik S.

Motion i balance™

Så ser man lige mig ude på en uskyldig løbetur rundt om Damhusengen. Jamen, er det ikke ...? Jo, minsandten, en lille fiber-et-eller-andet i venstre lægmuskel. Det er sgisme lang tid siden, jeg har prøvet det sidst. Og så kommer det som et lyn fra en klar himmel. Meget mærkeligt lige nu, hvor jeg egentlig føler mig grundlæggende stærk. Nå, det plejer ikke at tage mange dage, så vi må se. Har intet hastværk.