crawk

Medlemmer
  • Content count

    108
  • Joined

  • Last visited

  1. Got legs?

    Hej Kermit Er på udkig efter en hjemmetræner. Har du nogen anbefalinger ? Prislejet er 1000-2000kr., og vigtig at den ikke larmer sindsygt meget, da den skal bruges i en lejlighed
  2. Afdanket IRONMAN Podium Finisher

    Spændende læsning og stærkt at du hentede Godfredsen til sidst Var til fest med ham fredagen inden race, hvor han regnede med at nappe dig på løbet :) Norseman var fedt - endte på Gaustatoppen og fik den shorte t-shirts. Regner med at få snøvlet mig sammen til at lave en racereport her i løbet af næste uge. Er på udkig efter en hjemmetræner. Har du nogen anbefalinger ? Prislejet er 1000-2000kr., og vigtig at den ikke larmer sindsygt meget, da den skal bruges i en lejlighed
  3. Afdanket IRONMAN Podium Finisher

    Kæmpe respekt for din præsentation igår Sindsyg samlet tid, og du løber sq nogle stabile løbesplits Glæder mig til at læse en racereport på Trilab. Står den på Hawaii?
  4. Uge 18 update Mandag: 2000m. svømning Tirsdag: 20km løb i zn2 @ 04:58 m/km / 151 HR (79 % LTHR) Onsdag: 1t25m. spinning (20m. tempo og 3x10m. sweet spot) Torsdag: 1t. styrke/stabilitetstræning og 10 km restitutionsløb Fredag: 2000m. svømning Lørdag: 73km cykling og 40 m. off-bike løb Søndag: 142km. cykeltur @ 30.5 km/t Total: 15t. - vægt 88,5 (-5kg)
  5. Rosiner kan være et naturligt og billigt alternativ til energigeler http://triathlon.competitor.com/2014/02/nutrition/should-you-be-training-with-raisins_94297 http://news.bodylab.dk/vidensbank/nyt-fra-forskerne/3005-rosiner-eller-energikosttilskud
  6. Efter at have forladt grundtræningsperioden har jeg også nedtrappet den tunge styrketræning. Planen fremadrettet er at lave et ugentlig let styrke/stabilitetspas, og så samtidig prøve at lave funktionelle øvelser på cykel (styrkeudholdensintervaller) og løb (bakkesprinter). Det nye ugentlige styrke/stabilitetspas: - Hoftestabilitet i stativ - Lunges - Et benet squat - Pallof Press with rotation - Armbøjninger - Rotator Cuf øvelser - Rygplanke på medicinbold - Haseøvelse på medicinbold
  7. Uge 17 update Mandag: 95 km cykling m. styrkeudholdenheds intervaller og bakkesprinter ved Geels Bakke Tirsdag: 2450 m. svømning (pyramide igen) Onsdag: 1t. let styrketræning Torsdag: 2500m. svømning med KTK86 og 15,5km løb m. indlagte intervaller (2x3km og 1x2km.) Fredag: Fri Lørdag: 13km løb (blev afkortet pga. dårlig mave) Søndag: 90km. cykling og 5km. off-bike løb Samlet: 12t15m. ~ 89 kg. (-4,5 kg.) Nøglepas: Cykeltur mandag som bl.a. bød på 2 styrkeudholdenheds intervaller med tung kadence 8 min @ 38 km/t /158 HR (89% LT) / 66 rpm10 min @ 39 km/t / 160 HR (90% LT) / 65 rpmSamt 4 x Geels Bakke m. max intensitet Torsdagens intervalløb, hvor der var fokus på lange intervaller i zn3-zn4: 2x3km. 1: 4.30 m/km 2: 4.19 m/km 1x2 km. 1: 4.10 m/km
  8. Uge 16 update (restitutions uge) Mandag: 1 times let styrketræning og 2500m. svømning (Pyramide 100+200+300+400+300+200+100) Tirsdag: 1 times spinning m. 3x10 m. sweet spot intervaller @ 275w/286w/287w Onsdag: 8,5 km løb i zn2 Torsdag: 91 km. cykling @ aerob zn2 @ 30.3 km/t Fredag: Fri Lørdag: 11,8 km løb m. med to lange (sub) AT intervaller (5 km @ 4.14 m/km og 4 km 4.14 m/km) Søndag: 16,8 km løb i Zn1-Zn2 @ 4.44 m/km Total: 8t 53m. ~ 90kg. (-3.5 kg.) Nøglepas: Lørdagens lange AT-intervaller der blev løbet med følgende stats. 5 km @ 4.14 m/km / 172 HR (90% LTHR) / 174 kadence4 km @ 4.14 m/km / 174 HR (91% LTHR) / 174 KadenceMandagens pyramide svømning, hvor jeg fik øget mængden lidt ift tidligere. Er gået lidt i stå med svømningen, hvor jeg har lagt og svømmet 2000m. i et par måneder. Har haft svært ved at finde motivationen til svømning, som lidt har været noget, der bare skulle overstås. Men skal til og øge distance ved at svømme flere kondi serier og skrue lidt ned for teknikdelen. Forhåbentlig kan jeg os snart komme ud og svømme åben vand. Vandtemperaturen begynder at nærme sig de forhold jeg kan forvente til Norseman
  9. Er lidt uenig. Det afhænger af hvordan puls og watt bruges og fortolkes til træning/stævne. Watt er super til at spore træningsfremgang samt få en (ren) indikator for, hvor meget man yder. Men til at styre pace til et stævne, synes jeg puls har en række fordele, da det tager højde for varme, kroppens tilstand mv., som er vigtig for, hvordan du skal disponere kræfterne over en lang distance som en IRONMAN. Her kan watt være en for "ren"/rå indikator. Synes tit puls bliver nedgjort pga. at det bliver påvirket af andre faktorer, hvilket jeg synes er lidt uberettiget. I flere af de løb, hvor jeg er gået kold (pga. overmod og dårlig fornemmelse) ville jeg have kunnet spotte det, hvis jeg havde kigget noget mere på min puls (som lå for højt ift. mine grænser). Jeg skal køre Norseman d. 2. August. Jeg synes, der er lidt stille på din log for tiden Går træningen planmæssigt? Hvilke løb er der på programmet inden CPH-Ironman?
  10. Jeg har nørdet lidt videre med puls ved AT-tærskel og skrevet en mail til Danish Sports Academy omkring emnet. De sagde at pulsen ved AT-tærsklen er nogenlunde konstant og det er din iltoptagelse ved AT, der nærmer sig Vo2Max, når du forbedrer udholdenhed. Når pulsen er konstant ved AT, må det være slagvolumen der stiger, når udholdenheden forbedres.
  11. Enig i at man ikke skal blive et slave af sit ur, og at det er vigtig at træne fornemmelse og lære at "lytte" til kroppen. Men synes stadig puls kan være et godt redskab, som giver værdifuld information under træning, og samtidig kan bruges til at kontrollere pacing under en jernmand - sammen med andre faktorer som fornemmelse, watt m.m.. Hvis du mener, man primært skal køre efter fornemmelse, kan man vel også stille spørgsmåltegn ved om en dyr watt-måler er nødvendig?
  12. Takker for info. Giver os god mening at AT pulsgrænsen kan rykkes ved træning. Ved ikke lige hvorfor jeg havde fået ind i hovedet, at den var konstant.
  13. Har lige et spørgsmål angående puls ved anaerobic treshold (OBLA). Er den forholdsvis konstant, eller bliver den ændret ved træning? Spørger ift. pulszoner - som hvis AT-pulsgrænsen er konstant - ikke ændrer sig i takt med at jeg kommer i bedre form (selvom jeg selvfølgelig kan løbe hurtigere, træde flere watt ved samme puls, når jeg er i bedre form)
  14. Der er omkring 3000 højdemeter på cykelruten
  15. Tak for input på Q-rings. Først var jeg rimelig hooked på at skulle have dem, men efter at undersøgt det lidt nærmere er jeg os kommet i tvivl om det reelt har nogen effekt. Så tror os jeg går efter et par alm. klinger, som os vil være en del billigere.