fladberg

Medlemmer
  • Content count

    110
  • Joined

  • Last visited

About fladberg

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/08/1985

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Svendborg
  1. Lav kalorieindtag..

    Du kommer lettere dit mavefedt til livs ved korrekt kostsammensætning samt vægttræning og motion. Sammensætningen af kosten er omtrent 70 % af vejen til målet - hvad enten man ønsker en slank, tynd, stor, tyk eller trimmet krop.
  2. Weight Gainer til mig?

    Druesukker (dextrose) i din PWO shake sammen med proteinpulver kunne også være en mulighed som er noget billigere end weight gainer.
  3. Kritik af fuldbody under cut.

    Personligt ville jeg erstatte fransk press med dips. Ellers ser det fornuftigt ud, dog kan det være ret hårdt at køre 5x5 i både squat og dødløft tre gange i ugen. Men kan du holde til det og ikke føler at du mangler energi halvvejs igennem træningspasset så går det nok.
  4. Time to cut

    Nu har du vel kylling og/eller kalkun at vælge fremfor tun. Der findes også kvark 1%, den indeholder dog 1g fedt/100g i forhold til 0,3g i fromage frais, til gengæld indeholder kvark 12g protein og 4g kulhydrat pr. 100g. Det er for øvrigt perfekt til at blende med frugt og evt en anelse mælk samt flydende sødemiddel.
  5. Sukrose, fruktose og glucose

    Jeg har i længere tid puttet almindelig hvidt raffineret sukker (sukrose) i min PWO proteinshake, men nu læser jeg i Ultimate Diet 2.0 (Fundet i AndersL's log) at man i carbloading fasen skal holde indtaget fra sukrose og fruktose på et minimum, da det hovedsageligt bearbejdes af leveren, hvorimod glukosen er meget bedre til at komme ud i muskelcellerne. Er det korrekt og skal jeg se at få udskiftet sukrosen med glucose (eksempelvis druesukker)?
  6. Müsli

    Hvis der er tilsat raffineret sukker så skal du nok overveje at skifte den ud. Ellers kan du lave din egen med ristede hasselnødder, havregryn og diverse andre fornuftige fuldkornsprodukter.
  7. Frugt 20-30 min før og en kop kaffe lige inden virker ganske fint for mig.
  8. Omega 3-6-9 piller - sundt ?

    Tun er en mager fisk, så den tæller ikke med. Biosym producerer en fiskeoliekapsel lavet med fiskegelantine, så den fejler ikke noget. Alternativt kan du som tidligere nævnt indtage fiskeolie i flydende form.
  9. Vinter-bulk -> cutte til sommeren :)

    Du skal absolut ikke skrue ned for styrketræningen under cut, det er vigtigt at få musklerne aktiveret så du bibeholder mest mulig masse. Ja du kan i første omgang skrue lidt ned for kulhydraterne ved eksempelvis at spise lidt mindre havregrød, en kartoffel mindre til aftenmåltidet, droppe knækbrødet ved dit mellemmåltid efter aftensmaden således at du rammer ca 500kcal under dit ligevægtsindtag. Men husk stadig at få proteiner og kulhydrater efter træningen. Det letteste er altså at surfe lidt rundt på nettet og læse en masse artikler på diverse hjemmesider/fora.
  10. Substitut for pasta/ris?

    Du kan også spise kidneybønner. De tager lang tid at lave, men jeg plejer at lave 1 kg ad gangen og fryse dem ned i fem portioner. De indeholder over 20 g protein pr. 100 g og er fulde af kostfibre.
  11. Skulder/Triceps øvelser det samme?

    Den bliver ikke stor som i bred, hvis den bliver større så er det bagud - men det "værste" der sker er nok at den bliver mere fast i kødet. Jeg har i hvert fald ikke bemærket den vilde forandring på røven.
  12. Skulder/Triceps øvelser det samme?

    Jeg synes det ligner et rigtig fedt program. Mht squat så burde du læse nogle artikler og se diverse videoklip omkring teknikken - og selvfølgelig øve den med en tilpas lav vægt. Jeg har ikke den store viden omkring at guide en person i selve teknikken, men der findes en tråd herinde omkring korrekt teknik og der er en masse diskussion omkring squatteknik.
  13. Musik til styrketræning, cykle mm. ? (UDSTYR)

    Jeg har den forrige model iPod Shuffle med klips. Og selve iPoden er jeg ganske tilfreds med, den holder strøm længe og kan monteres mange praktiske steder pga sin klips. Ærmet, halsen, bukselinningen etc. De originale øretelefoner har jeg dog skiftet ud da de mildest talt er ret ringe i lyden. Jeg har købt nogle creative (jeg husker ikke modellen, men det er in-ear typen og de kostede små 400kr) men pointen er at jeg ikke kan få dem til at sidde ordentligt fast i øret - jeg har prøvet alle tre størrelsesvarianter som medfølger, men uden succes. Jeg ved ikke om andre har oplevet samme problemer med in-ear typen. Dog vil jeg give ret i at de isolerer godt for støj og andet uønsket lyd.
  14. 60-70kr pr kg. Er det noget du kan linke til eller lave en forklaring til hvordan jeg kan finde det uden at overtræde reglen om at linke direkte til produkter? Jeg synes det lyder temmelig billigt.
  15. Få dellen væk - min kostplan

    En god ide ville være og udskifte nogle af kalorierne fra kulhydrat til protein og "sunde" fedtsyrer. Specielt bollen kl 21 som jeg går ud fra ligger tæt på din sengetid, den burde du skifte ud med protein. Desuden vil styrketræning være en fordel. Det er med til at forbrænde fedt fra kroppen og det "strammer op"/får kroppen til at se bedre ud. Ellers ser det nogenlunde fornuftigt ud - husk forresten nogle flere grøntsager;-)