Captain C

Medlemmer
  • Content count

    12
  • Joined

  • Last visited

About Captain C

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 08/15/1988

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. 16 år/189 cm/62kg

    Uden dog at være det samme, lyder principperne umiddelbart lidt henad disse træningsprincipper: http://getbig.dk/vis_artikel.php?id=4 Men alligevel - 30 gr. protein pr. dag, det lyder altså lidt langt ude ligegyldigt hvad. Jeg tror også måske skepsisen er ekstra stor fordi det er et program man skal købe. Og som set utallige gange før hjælper "tab 20 kg. fedt og tag 20 kg. muskel på på 20 dage" kurene ikke overhovedet udover på opfinderens bankkonto.
  2. 16 år/189 cm/62kg

    Så længe man er en nybegynder på 16 år vil fullbody være en del værd. Max 2 split måske, der er IMO ingen grund til at holde længere pause end 48 timer når man (sandsynligvis) ikke træner hårdere end den nybegynder man nu er. I det hele taget er idéen med at træne hver muskelgruppe en gang om ugen vist ikke meget værd med mindre man er pro-bodybuilder. Jeg skal ikke kunne udtale mig om tricket med en periode med højt protein-indtag efterfulgt af en periode med lavt, men det behøver du heller ikke spekulere på endnu. Bare klø på med dit fullbody eller evt. 2-split baseret på de store basisøvelser og så få et ordentlig læs af kalorier hver dag og en masse protein, så vil du hurtigt kunne se forskel! God fornøjelse
  3. Deload og evt. nyt styrkeprogram

    Jep, det er nemlig også skulderen jeg er mest bekymret for, har også selv haft knas med den. Det er jo et helvede ikke at kunne træne ordentligt indtil det går væk Men anyway, tak for hjælpen
  4. Hej Jeg er cirka halvvejs i mit Smolov jr.-program i bænkpres. Når jeg engang er færdig og skal i gang med 7-10 dages deload, er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal træne i denne periode. Jeg er klar over at jeg skal træne med "kraftigt nedsat" træningsmængde, men hvad vil det sige? For eksempel 3 sæt á 5 reps et par gange i ugen med 50% af 1RM eller hvordan? Efter deload-perioden, ville det så være overkill at starte på et nyt styrkeprogram som fx. Sheiko med det samme, eller er det bedre at træne en måned eller to med en mere "normal" træning (fx. 5x5 to-tre gange i ugen) efterfulgt af en deload-periode og først derefter en Sheiko-cyklus? Og ja - jeg har tænkt mig at køre både bænkpres, dødløft og squat i næste cyklus Jeg kunne ikke lige finde svarene andre steder, beklager hvis det er for åbenlyst for jer hvor jeg kunne have fundet dem På forhånd tak
  5. HST og konditionstræning

    Proteinsyntesen er vist nok især forhøjet 12-24 timer efter træningsstimuli, så det smarteste ville nok være at gøre det så langt tid efter et træningspas som muligt - samtidig skal du selvfølgelig have energi til det næste træningspas. Men det vigtigste er nu nok ikke præcis hvornår. Du skal bare huske at for at opnå muskelvækst skal du være i kalorieoverskud (kosten er meget, meget vigtig! ), og sådan en omgang badminton/intervaltræning er sikkert noget der rykker tænder ud og sætter dit stofskifte en del op - så sørg for at få en hel masse at spise og meget gerne fx nogle kulhydrater og noget protein lige efter badmintontræning. Det er en helt fin idé også at træne kondition samtidig, men husk at få nok at spise + ikke mindst at få hvilet. Det er mindst lige så vigtigt som selve træningen, så husk det! Nu er jeg ikke ligefrem ekspert i HST, men normalt siger man vel at den ekcentriske fase af løftet - altså den del hvor du sænker stangen i bænkpres fx er vigtig for muskelvækst, så der er ingen grund til at smide stangen ned så hurtigt som muligt ( ). Også selvom man måske kan tage et par kilo ekstra, så hellere gør det rigtigt. At hæve stangen så hurtigt som muligt er derimod en god idé.