sunek

Medlemmer
  • Content count

    119
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by sunek

  1. Tips til spinningprogram

    Hej igen Jeg ville lige følge op på tråden ved at fortælle at min første spinningtime gik godt. Der var enkelte småkiks (fx glemte jeg ved en af intervallerne at sige på forhånd, hvor mange gentagelser vi skulle have - men det var der en fra holdet der spurgte om). Jeg havde heller ikke indlagt nogle pauser ud over ½ min før, hvert pas hvor jeg introducere passet. Men bortset fra det gik det godt - ikke mindst pga. jeres input. Tak for det. Og Blackwizard tak for dit program - det var rigtig godt med en eksempel at læne sig op ad. sunek
  2. Hejsa Når det nu er dine led du får ondt i er styrketræning af dine benmuskler en god ide. Så styrker du musklerne omkring knæet. Prøv noget squat agtigt noget - og som ved alt andet træning start forsigtigt og byg langsomt op. Min egen vægt er pt. 92 men jeg har vejet 98 og jeg har ikke noget problem med at løbe. Men mine løbesko bliver udtrådt inden 1000 km som ellers er den gængse tommelfingerregel for løbeskos løbetid. Og som nævnt ovenfor så få dig et par løbesko i en butik, hvor de kigger på din fod og kigger på din løbestil på et løbebånd. Held og lykke med det. sunek
  3. Tips til spinningprogram

    Tak for det - rart at se et helt konkret program. Kan du løfte sløret for din playlist? Det lyder fornuftigt - jeg har også selv kørt nogle udholdenhedstimer og synes at det fungerede fint. I øvrigt en god ide at tage udgangspunkt i en forholdsvist tung enkelttakt og arbejde ud fra det. lol - det kan der være noget om :) sunek
  4. Tips til spinningprogram

    Hej med jer Tak for de gode råd. Det var lige hvad jeg håbede på. Jeg er lige kommet i tanke om et ekstra spørgsmål omkring at være spinningtræner - hvor hårdt presser man sig selv? Man skal selvfølgelig ikke køre totalt på frihjul men man skal vel heller ikke presse sig selv så hårdt som man skal hvis man er en del af holdet (man jo have luft til at præsentere serierne og heppe lidt på cykelholdet)? Jeg må indrømme at det er en fejl jeg var tæt på at begå selv :) Jeg vil kigge igennem din log for at finde inspiration - må nok hellere bruge søgefunktionen (79 siders log er meget :)) Takker for linket - der ser ud til at være mange gode ideer til både programmer og musik: Jeg havde faktisk gjort mig nogle overvejlser omkring antal bpm men fik ikke spurgt om det - kanon at få et svar på det alligevel. Også tak for tippene omkring struktur. Men lige et ekstra spørgsmål; hvorfor er udholdenhed tvivlsomt i en spinningtime? Er der ikke tid nok? Jeg skal gøre mit bedste for at finde musik hvor jeg selv kan holde takten så jeg ikke giver andre trækninger :) Endnu en gang tak for jeres indput. sunek
  5. Hej De sidste snart 1½ år har jeg været ved at forme min krop som jeg gerne vil have den. Dog halter det gevaldigt med mine brystmuskler. Jeg vil kort opridse min træning: Første halve år styrke ca 3 gange om ugen for at opbygge en grundform. Jeg spiste fornuftigt og fik udelukkende protein gennem kosten. Bryst blev udelukkende trænet i bænkpres - 3 set af 8-12 reps første øvelse i mit træningspas. Resultat bryst blev styrket uden synlig ændring. Skulder, biceps og triceps var i fin vækst. Næste halve år: cut svag vækst (dog ikke bryst), vægt faldt fra ca 92 kg til 86, fedtprocenten nåede ned omkring 9,5 så sixpacken var pænt tydelig. Kanon :) Jeg tog flying (wiretræk) ind i programmet 3x8-12 Sidste halve år: bulk masser af protein og kulhydrat. Har benyttet kreatin, druesukker og proteinpulver i forbindelse med styrketræning de seneste 3-4 måneder (med en 3 ugers pause med kreatin). Resultat: Vægt er steget til 98 kg! fedtprocenten til ca 16 tydelig vækst af biceps, skulder, ryg (vinge) og lår. Træner kun styrke to gange om ugen. Har trænet bænk, flying m håndvægte og pullover (tror jeg den hedder - udgangspunkt som french press men med strakte arme der) for bryst. Stadig ingen synlig effekt på brystet. Nu har jeg fået et råd der går ud på at træne 6x8-12 eller måske endda 8x8-12 reps i bryst og det samme i flying, men med lidt mindre vægt end det er tilfældet i dag. Jeg kan evt. holde fast i pullover hvis det er nødvendigt. Lyder det fornuftigt eller er der andet jeg kan gøre. Svar om at det kan skyldes gener frabedes dels fordi jeg ikke kan bruge dem til noget og dels fordi en læser ikke har mulighed for at vurdere mine arveanlæg. Håber på nogle gode konstruktive svar. Tak for hjælpen. sunek
  6. Vejen til større brystmuskler

    Hej Densk Mange tak for dit helt fantastiske svar :4thumbup: - det var langt mere end jeg havde håbet på. Jeg kan umiddelbart se at der er en hel del med min bænkteknik, der kan strammes op på og forbedres. Meget fornemt med et eftersyn af min løfteteknik - det vil jeg gerne benytte mig af (jeg sender en pm). Du kan godt have ret i at stedet, hvor jeg træner ikke lever helt op til mine behov - det kan vi evt. snakkes ved om senere Endnu en gang tak for svaret. Mvh sunek
  7. Hej Jeg har flere steder set mere eller mindre selvudnævnte kosteksperter udtale sig kritisk omkring juice fremstillet af koncentrat frem for friskpresset frugt. Er der nogen her der har nogen holdning til hvorfor det ene skulle være bedre end det andet. Er der noget direkte skidt ved at drikke juice af koncentrat? Håber på lidt input. sunek
  8. Vejen til større brystmuskler

    Hej Ramius Ladders varianten du beskriver lyder bestemt interessant - den vil jeg overveje at prøve kræfter med et par måneder. sunek
  9. Vejen til større brystmuskler

    Tak for dit indspark. Jeg ville hellere træne 3 gange om ugen - men det har jeg svært ved at passe ind i min kalender pt. Du kan have ret i at jeg rammer for meget forskulder - jeg vil få en træner til at checke min teknik næste gang jeg træner. sunek
  10. Vejen til større brystmuskler

    Mit fokus er bestemt masse - men tager jeg fejl når jeg siger at mange BBer træner 5x5 reps eller noget i den retning? For at udsætte musklerne for stress skal jeg skifte øvelser tit - eller? Tak for dine kommentarer. sunek
  11. Vejen til større brystmuskler

    Tak for det. Har du evt. et link til nogen af de utallige artikler du har læst om emnet? sunek
  12. Vejen til større brystmuskler

    Jeg har ikke haft pauser fra træningen - og dog har der været en enkelt uge eller to, hvor jeg pga kursusaktivitet ikke har haft mulighed for at træne bænk. Der hvor jeg træner er de tungeste håndvægte på 20 kg så de er for lette til formålet - selv for mig Incline bænk er også et problem da den bænken til bænkpres ikke kan gøres skrå - jeg vil se om det er muligt at finde en alternativ øvelse - der er en løs bænk der kan stilles skrå og et wire-træk (hedder det sådan?). Tak for dit input. sunek
  13. Vejen til større brystmuskler

    Længe - 4-5 måneder. sunek
  14. Vejen til større brystmuskler

    Da jeg startede var 40-45 kg det jeg kunne kører 3x8-12 reps med (min teknik var også ret sløj). Nu er kører jeg med 70-75 kg (stadig ikke imponerende men dog en stor procentvis forbedring). Men om fremgangen skyldes stærkere brystmuskler eller det skyldes stærkere skulder og triceps - eller en kombination. Når jeg kører med 90 kg. kan jeg kun tage 1-2 alt efter dagsformen - så det er umiddelbart mit max. sunek
  15. Juice - koncentrat vs. friskpresset

    Har du en kilde eller bare en fornemmelse? sunek
  16. Juice - koncentrat vs. friskpresset

    Tak for det - interessant at indholdet af C vitamin ikke synes at blive reduceret - mikroernæring nævnes der dog ikke noget om. sunek
  17. Juice - koncentrat vs. friskpresset

    Så der går ikke vitaminer eller mikroernæringsstoffer tabt når vandet fjernes fra frugten og tilsættes senere? sunek
  18. Hvor meget må man træne pr. dag

    Jeg blev også klogere Mikronæringsstoffer er ikke det område hvor jeg er skarpest - så det er godt at få udvidet sin horisont. sunek
  19. Hvor meget må man træne pr. dag

    Kanon indlæg. Dog undrede jeg mig lidt over: Det er sgu da skørt at koge en tomat :) Tomater er da fine som de er. sunek
  20. Hud på hænderne og dødløft

    Handsker virker godt for mig - bruger også straps men det er pga. min grebsstyrke. sunek
  21. Hej Jeg har et helt basalt (og muligvis også dumt) spørgsmål. Hvad er det der sker med en muskel når man træner til failure (eller tæt på)? Hvis jeg fx træner bænkpres med en vægt så jeg kun netop kan tage 8 reps så oplever jeg at jeg kun kan tage 6 reps i næste sæt og kun 4-5 stykker i sidste sæt. Men hvad er det der gør at de sidste sæt føles hårdere? Er det syre i musklen, glykogen depoterne der er ved at blive brugt eller noget helt tredje? Tak for hjælpen. sunek
  22. Hvorfor bliver mine muskler "trætte"?

    Tak for det :4thumbup: @Sortiarius tak for artiklen - det var en af de mere langhårede wikipedia artikler så jeg skal nok igennem den en gang til for at fange det hele. @LarsBj Også tak for din artikel - rart med en letforståelig artikel på dansk. @minit55 Godt med råd omkring hvad man gør ved det her natrium-kalium forhold. Hvor lang pause vil du foreslå man holder. Mit normale program træner jeg uden pauser opdelt i tre mindre cirkler. Første cirkel er fx bænkpres og mave skiftevis så musklerne får hvilet lidt uden at jeg spilder min tid med at stirre ud i luften Jeg tror faktisk ikke at der er nogen øvelser, hvor jeg kan tage lige så mange reps i andet og tredje sæt som i det første, når jeg har presset mig selv hårdt i første sæt. Jeg er pr. 1 september begyndt 6-8 reps i de fleste øvelser for at få noget mere masse på kroppen. Også tak til jer andre som er kommet med indput. sunek
  23. Hvordan kan i tage så meget? Kg

    For det første: Vær tålmodig - du har trænet 1-1½ måned og det er ingenting. Det er forresten en god ide at køre 8-12 reps de første 2-3 måneder for at styrke sener og led og vænne dem til at blive belastet mere end normalt. Mht dit program ville jeg starte med bænkpres og træne squat eller dødløft tidligt i programmet så du ikke er træt når du træner disse øvelser. Hvor ofte træner du forresten? Sidst men ikke mindst er din kost mindst lige så vigtig som din træning - det er der en masse gode artikler om herinde. Held og lykke sunek
  24. Hej Jeg regner med at bulke fra september til februar så jeg kan få nogle brystmuskler og forhåbentligt også nogle større guns I den forbindelse gør jeg mig nogle overvejler både i forhold til træningsprogram og kost. Mit træningsniveau er p.t. ca 5 gange træning om ugen fordelt på 2xkredsløb (spinning og løB) og 3 gange styrke (full body). Bør jeg ændre det forhold? For at ramme mine brystmuskler bedre har jeg overvejet et split program hvor jeg fokusere specielt på bryst i den ene del og guns i den anden del (eller bør biceps og triceps trænes, hver for sig?). Hvis jeg tager mig sammen kan jeg muligvis komme til at træne styrke 4 gange om ugen (i de fleste uger). I et split program vil jeg nok også sørge for kun at træne bænkpress og dødløft hver anden gang forskudt - i mit nuværende program træner jeg begge øvelser hver gang. Mit nuværende programmet trænes som tre cirkler stort set uden pause mellem øvelserne for at spare tid. Alle øvelser trænes består af 3 sæt og et sæt består af 8-10 reps med mindre andet er anført. Jeg har trænet det i et årstid dog med løbende udskiftning af øvelser for variationenes skyld. Programmet ser således ud : Cirkel 1: Bænkpres - 1 opvarmningssæt med stangen alene (11 kg), 1 opvarmingssæt med 51 kg, 3xsæt vægt: 71 kg. Mave lige - 3x15-20. Trænes i maskine. Vægt 60 kg. (max). Cirkel 2: Barbell curl (biceps) - ca. 40 kg. jeg ved ikke hvad stangen vejer - men det er ca. 10 kg. http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html Flyers stående, kabel træk. 15 kg. Dødløft: 1 opvarmningssæt med 56 kg og 3 sæt med 101 kg. Cirkel 3: Skulder: en vægt på 12 kg i hver hånd der løftes op til ørehøjde. Vinge/øvre ryg - træk til brystet i sådan en maskine med et kabel, vægt 65 kg. Triceps - push down 37,5 kg. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html Har overvejet et split program der skal være noget i stil med: Del 1: Bænkpres Mave Noget andet bryst Noget ryg (lænd) evt. i maskine. Vinge Evt. noget tredje bryst? Del 2. Dødløft Biceps Mave Triceps Skulder Evt. en ekstra biceps eller triceps øvelse? Ser det fornuftigt ud? - den opmærksomme læser vil nok bemærke at jeg ikke træner ben. Årsagen er at både mine lår og lægge er lige så veludviklede som mine brystmuskler er underudviklede - så dem træner jeg kun med løb og spinning (og cykling til arbejde osv.). Skal jeg evt. ændre antallet af reps. til 6-8 i de øvelser, hvor jeg gerne vil være større? Nogen ideer til gode brystøvelser der kan forvandle et fulgebryst til Hulk (bare i hvid )? Tak for hjælpen
  25. Forberedelse til efterårsbulk

    Progression mht. belastning har jeg ikke overvejet - men du har ret i at det er en god ide. Hvordan finder jeg en passende struktur? Tak Mvh sunek