sunek

Medlemmer
  • Content count

    119
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by sunek

  1. Protein efter træning

    @xjyden Det var vist på www.getbig.dk men det kan også have været et andet sted - jeg har surfet meget rundt efter info. omkring proteiner den seneste uges tid - og har ikke altid fået bookmarket de relevante sider. Mvh sunek
  2. Protein efter træning

    Jeg har kigget lidt på, hvor hurtigt protein optages og det lader til at protein i kød, mælk, bælgplanter (bønner, linser etc.) for de flestes vedkommende er omkring 2 timer om at blive optaget i kroppen. Jeg er ikke faldet over andet en proteinpulver der optagen inden for en halv time (der skal nok være noget). Men vil det sige at hvis man benytter sig af de langsomt optagelige proteiner bør man faktisk indtage dem inden træning således at de kan optages efter? Mvh sunek
  3. Tab 6 kg. på 3 uger

    Min tanke var at hvis jeg i løbet af nogle uger kunne smide et par kg. fedt mener jeg ikke det vil være noget problem for mig at fastholde vægttabet. Jeg er sådan set ligeglad med hvad jeg vejer, men jeg har noget fedt på maven og på mine lår som jeg skal af med. Så hvis et evt. vægttab udelukkende skyldes tab af væske, kan det som du siger, ikke bruges til noget på den lange bane. Det kan godt være at Jørgen Storm har ret når han siger at fedt skal sniges af - 3-500 gram om ugen. Hans fremgangsmåde er noget langsommere men sikkert også sundere. Mvh sunek
  4. Tab 6 kg. på 3 uger

    Tak for svarne. Jeg vil overveje at skære på kulhydraterne og få lidt mere protein de næste par uger og se om det gør en forskel. Tror ikke jeg har mod på en decideret kur men diæten som pain henviser vil jeg da lige følge op på. Mvh sunek
  5. Hej Jeg arbejder på at nedbringe min fedtprocent for at få mere markeret muskulatur. I den forbindelse har jeg overvejet at anskaffe en kombineret badevægt og fedtprocentmåler som man kan købe forholdsvist billigt - men hvor præcist bliver fedtprocenten målt i den slags apparater (jeg er godt klar over at det ikke er lige så præcist som en 3 eller 4 punktsmåling med en fedttang). Årsagen til at jeg fokusere på fedtprocent og ikke vægt er at jeg styrketræner samtidt med at jeg forsøger at tabe mig og derfor er det ikke nok at fokusere på vægt alene. Mvh sunek
  6. Kombineret badevægt og fedtprocentmåler

    Hej Jeg forsøgte mig med modellen fra Bilka. Den var fed men målte på 6 målinger inden for 10 minutter min fedtprocent til mellem 21 og 29 procent. Det er uhørt upræcist. Jeg havde desuden fået målt min fedtprocent, der hvor jeg træner til 9,8 så jeg tvivler også på korrektheden af målingerne. I stedet for går jeg efter MaxPowers råd så har jeg køb en alm. badevægt til en flad 50'er der synes at måle præcist. Et målebånd har vi i forvejen. Tak for hjælpen Mvh sunek
  7. Kombineret badevægt og fedtprocentmåler

    Tak Samson Jeg tror jeg smutter en tur i Bilka og checker den ud :4thumbup: . sunek
  8. Hej Jeg styrketræner 3 gange om ugen (full body med hovedvægt på overkrop) og træner kredsløb 2-3 gange om ugen spinning og løb (mest spinning for tiden). Jeg supplere med et mave og ryg træningsprogram hver aften. Programmet består af: 2x50 alm mavebøjninger 2x40-50 skrå mavebøjninger (med benene til siden) 2x40-50 bensving 2x50 alm rygstrækninger 2x25 diagonalløft Men efter at have læst artiklen Sixpack til sommer af Jørgen Storm: http://getbig.dk/vis_artikel.php?id=137&am...pack_til_sommer Samt nogle andre artikler på MOL om træning af mave er jeg i tvivl om jeg opnår det jeg vil på denne måde. Og det jeg vil opnå er: 1. Stærk mave og ryg (da jeg har et stillesiddende og stillestående arbejde) 2. Markeret mavemuskulatur (delvist opnået - man kan se de øverste og ane de midterste - resten er gæmt under julesul :) ) Jørgen Storm skriver at mavetræning 2 gange om ugen bør være alt rigeligt, og nøjes med 3 set af 8-12 gentagelser pr. øvelse. Kan det passe? (Det ser det dog ud til da han er en veltrænet fætter). Jeg har dyrket en del kampsport i mine yngre dage og her syntes tendensen at være at man ikke kan træne mave nok - er det en helt gal opfattelse? Jeg håber på nogle gode svar på trods af at der er en del posts om mavetræning i forvejen. Mvh sunek
  9. Protein efter træning

    Tak for de gode råd. :4thumbup: Jeg vil forsøge mig med skummetmælk og/eller cacao og se hvordan det går - så kan jeg jo supplere med pulver, hvis det bliver nødvendigt. mvh sunek
  10. Hvilken mad efter træning?

    Når jeg søger på mad efter træning får jeg følgende fejlmeddelse: "One or all of your search keywords were below 4 characters or you searched for words which are not allowed, such as 'html', 'img', etc, please go back and increase the length of these search keywords or choose different keywords." Gør jeg noget forkert? sunek