CloudHands

Medlemmer
  • Content count

    2,601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

Everything posted by CloudHands

  1. RIP ph.d. joken - (Joken der aldrig kom med i det endelige manuskript til Matador)

  2. Hånden på hjertet

    Hej MOL Jeg vil gerne være stærk, sej, lækker, smidig, hurtig, effektiv og ja alt i alt en fucking supermand ... Men jeg ejer ikke evnen til at prioritere, så jeg må nok slå mig til tåls med noget mindre. Det "mindre" kommer til at være indholdet i denne log. Al feedback, kritik, sjov og spas er velkommen. Håber at det bliver en fornøjelse for dig at følge med. Stats Jeg er 185cm høj og vejer 95kg. Mine PR (5RM) BP 82,5kg (16.07.11 85kg) Squat 130kg DL 125kg Press 42,5kg (16.07.11 47,5kg) Bent over rows 70kg Seated rows 95kg Jeg har på grund af eksamener og overanstrengelse af mine biceps holdt en længere pause på godt tre uger fra min sædvanlige træning. Jeg har ellers fulgt Mark Rippetoes Starting Strength program siden slutningen af marts eller derom cirka. Det er på det program at jeg har lavet alle mine PR'er ovenfor. Jeg er iøvrigt 79'er, er gift og har tre børn ('05, '08 og '09). Jeg er uddannet psykomotorisk terapeut (tidligere hed det afspændingspædagog, en professionsbachelor grad fra University College City). I grove træk er det en uddannelse, som befinder sig i spændingsfeltet mellem psykoterapeut og fysioterapeut. Jeg studerer nu HF på fuldtid med henblik på at komme ind på medicin på KU september 2012. Lidt træningsfilosofi Det er ikke fordi jeg egentlig lægger så meget i det med "tanken bag" min træning, andet end at jeg gerne vil være supermand, men jeg har nogle kæpheste, som jeg godt lige vil ridse op... Bare sådan for at du kære læser, kan få en idé om hvad det er jeg laver og hvordan. Jeg træner for så vidt det er muligt raw. Jeg synes det er langt mere tilfredsstillende at vide, at det jeg gør, gør jeg uden anden hjælp end min krop. Altså lidt efter devisen at den træning jeg laver og den styrke jeg udvikler også skal kunne fungerer, hvis jeg en dag står alene midt i vildmarken på grund af en zombie apocalypse... (eller noget). Skidt pyt med realismen i det indre billede, men rent motivationsmæssigt fungerer den slags altså for mig Lidt trænings/syge baggrundshistorie... Jeg har altid godt kunne lide tanken om at træne... En del mere end selve træningen. Det har gjort at jeg har shoppet en del rundt i træningsverdenen. Jeg startede til Wing Tsun da jeg var 14 og fik 3. elevgrad, hvilket tog mig et års tid. Så har jeg gået til Tai Chi Chuan (Yang stil 108 bevægelser) on and off siden jeg var 16. Alt i alt har jeg vel trænet 5 år sammenlagt. Nu er det knap 4 år siden jeg gennemførte hele den langsomme form og min stil sutter efterhånden røv . Jeg har også snuset lidt til karate, jiu-jitsu og boksning, men det er aldrig blevet mere end til et par måneder. Jeg har altid haft "et eller andet" med ryggen og fandt i '03 ud af at jeg har en bygningsfejl i min nederste lændehvirvel der giver en del smerter og et større slid på de andre hvirvler i lænden, hvilket resulterer i at jeg har begyndende slidgigt i ryggen. Ved et tilfælde opdagede min læge på røntgen af ryggen, at jeg også havde begyndende slidgigt i hofterne. YAY! Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut og blev sat til at træne i det tilknyttede træningscenter. Jeg havde lige fået at vide at jeg skulle være far og det drev mig til at give det en ordentlig skalle i centret. Jeg trænede 4 gange om ugen i et 2split program. Desværre døde entusiasmen efter et lille års tid ud på grund af skole, eksamener, arbejde, barn og sygdom (det er utroligt hvor meget snot og host der kan komme ind i ens liv når man har børn!!!). Under min kones anden graviditet blev jeg ved et tilfælde diagnosticeret med osteoporose i lænden også. Mer' YAY . Jeg blev rigtig ked af det der og da, men det har bestemt været en motiverende faktor for mig, trods alt. Det gjorde det endnu vigtigere at jeg kom i gang igen. "Use it or lose it" var i den grad blevet et super aktuelt slagord for mig. At begynde i center igen virkede tidsmæssigt uoverskueligt, så jeg begyndte at løbe i starten af '08. Første gang jeg var ude at løbe var jeg helt kvæstet efter knap 1000m, men jeg pressede på og blev langsomt bedre. Da jeg løb bedst lå mine ruter i omegnen af 4,5km - 7km, som jeg løb 3-4 gange om ugen. Enkelte gange var jeg oppe at runde 10km. Der var som sådan ingen struktur på min løbetræning, det var lysten og dagsformen der bestemte hvad jeg gjorde og hvor hurtigt. Desværre blev jeg meget syg med mine lunger henover julen og nytåret 2009-2010 og måtte lægge al træning på hylden i henved 9 mdr. Da jeg skulle i gang igen forsøgte jeg mig lidt med løb, men det havde ikke den samme appel som tidligere. Jeg følte at mit sygdomsforløb havde gjort det endnu sværere for mig at få vejret under løb end jeg havde haft tidligere. Efter noget tid besluttede jeg mig for at starte med styrketræning og se hvor stærk jeg kunne blive. Jeg startede med at læse her på MOL om forskellige styrkeprogrammer (bl.a. inspireret af MaxPowers tråd om styrketræning) og har kørt lidt 2split og HST uden rigtig at gøre det særligt helhjertet i et halvt års tid. Jeg trænede meget efter følelsen af pump, fordi det føltes godt og effektivt. Efterhånden har jeg "uddannet" mig på Google University og her på MOL omkring træning og hvordan det skal gøres. Det er et work in progress og lige nu er jeg havnet på Starting Strength programmet. Bortset fra at jeg måske har været for ambitiøs med at lægge vægt på og har pådraget mig noget overbelastning af biceps, så er jeg ganske tilfreds med programmet. Hvad så nu? Når eksamen er slut her den 1. juni, så går jeg i gang igen med 70% af mit maks på Starting Strength. Derfra bygger jeg langsomt op og ser hvad mine biceps siger til det. Min plan er at forsøge at komme i gang med at løbe igen også, så mit program kommer i grove træk til at se såden her ud hen over sommerferien: Mandag Workout A Tirsdag Løb 3km Onsdag Workout B Torsdag Løb 3km Fredag Workout A Lørdag Løb 3km Søndag Hvile Workout A = Squat 3x5, BP 3x5, DL 1x5 Workout B = Squat 3x5, Press 3x5, PC 5x3 Jeg er helt elendig til teknikken i Power Clean og det er en af de øvelser jeg synes det fucker mest med mine biceps, så det skal der arbejdes en del med. I dødløft mangler jeg en del på den tekniske side, så jeg arbejder på at DL kan komme til at overhale min squat. Jeg har løbet med Five-Fingers en 10-12 gange hen over det sidste halve år og det eneste problem i disse dage er at mine lægge bliver helt smadrede af det. Jeg er i gang med at øve mig på at løbe godt med dem, men det kan godt være at jeg bare finder mig et par almindelige løbesko alligevel. Idéen med Five-Fingers er god og lækker, men det vigtigste for mig er egentlig cardioen og det at få nogle kilometer i benene. Hvis jeg er smadret efter hvert løb, så dur det ikke rigtigt. Det må være nok overspringshandling for nu... Tilbage til forberedelserne af den mundtlige kemi C og matematik B. Tak fordi du læste med
  3. Hånden på hjertet

    Har intet hørt. Jeg rykker lige
  4. Hånden på hjertet

    Det er blevet til en masse løb, en dumpet eksamen, en nært forestående reeksamen og et halvt semesters læsning udskudt til senere... Yay! :/ 14. januar 5km 28min 17. 7km 44min 19. 6km 38min 20. 5km 28min 22. 5km 28min 25. 5km 30min 27. 10km 1t6min 1. februar 5,5km 36min 3. 11,6km 1t17min Sidste løb var uden tvivl det bedste af alle ovenstående løb. Energien var god og i betragtning af at det var i snevejr og mudder ude i en skov, så var farten også god. Den sidste km var lidt svær fordi jeg fik ondt under svangen, som om et eller andet var strakt lidt for langt på et tidspunkt da jeg gled en lille smule i skovbundens mudder og grus. Sneen dækkede landskabet så smukt og der var helt stille i skoven. Meget lækkert og meditativt bare at suse derudaf på både anlagte skovstier, men også mere off-road passager. En meget tilfreds løber her til aften :D
  5. Hånden på hjertet

    Ser man det.
  6. Hånden på hjertet

    Nej.
  7. Hånden på hjertet

    100 strækkere hver dag siden nytår (10x10 eller 5x20). Løb på 5km 30. dec. 29:50 1. jan. 29:19 3. jan. 28:36 7. jan. 27:28
  8. Hånden på hjertet

    Push ups 20 10 KB C&P 10x14 DL 5x60, 70, 80, 95, 110 14x120 3x8x100 Press 3x10x20 5x25, 27,5, 32,5, 37,5 10x42,5 5x10x27,5 EZ BB curl 10x14, 24 6x29 DB hammer curl 10x14, 12, 10
  9. Hånden på hjertet

    Og når det er sagt så elsker jeg mit studie og faget. Sådan virkelig meget. Jeg er vild med det og glæder mig som et barn til jul, til at komme ud og virke. Det eneste jeg synes er svært er at koncentrere mig om at læse uden helt at vide hvad den næste måneds regninger skal betales med. Vi har det virkelig klemt, særligt når jeg løber tør for SU til januar. Jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvor fanden jeg skal finde de penge henne, selv hvis jeg får mig et fuldtidsjob. Har overvejet fast nattevagt (7/7) på plejehjemmet hvor jeg lige er blevet ansat som fast afløser. Men jeg ved sgu ikke rigtig om jeg kan arbejde på den måde fast... Har aldrig prøvet det før og har ikke lyst til at ødelægge noget mere ved helbredet end højst nødvendigt.
  10. Hånden på hjertet

    4 år endnu til KBU, så X år til hoveduddannelsesforløb og siden selve hoveduddannelsen... Det er en fucking fest.
  11. Hånden på hjertet

    Noget så crazy som at jeg skal op til eksamen om mindre end en måned gør at jeg prioritere den tid jeg kan bruge på biblioteket frem for under vægtene.
  12. Hånden på hjertet

    I dag stod den på squat og bænk... Stadig 5/3/1 og lige startet på 5 cyklus Squat 2x10x20 5x50, 60, 70, 80, 90 12x102,5 3x10x80 BP 5x40, 50, 55, 65 12x72,5 Ingen ekstra sæt fordi jeg skulle køre konen på job... Må snart finde en anden løsning på det.
  13. Hånden på hjertet

    I fredags stod den på dødløft og jeg lagde klog af skade fra to tidligere sessions mine military presses først Press 3x10x20 5x30, 37,5 3x42,5 5x47,5 5x10x27,5 DL 5x60, 80, 90, 107,5 3x120 8x135 8x100 (så blev jeg nødt til at løbe for at kunne køre min viv på job)
  14. Hånden på hjertet

    9. november fik jeg iøvrigt løbet en tur på 7km på 45 og i dag en tur på 5 på 32. Fuårk jeg har bly i benene for tiden.
  15. Hånden på hjertet

    Nåh så kom jeg endelig tilbage under stangen igen... Sygdom, arbejde, manglende søvn og stive teenagere der bryder ind i mit hus kan jo tage pippet fra enhver. Startede hårdt ud med at fortsætte mit program hvor jeg slap, så jeg gik direkte på den tungeste uge i 4. cyklus af 5/3/1 i henholdsvis squat og bænkpres. Det gik suboptimalt, men jeg fik da flyttet vægtene og nået de beskedne mål jeg havde sat mig inden træningens start. Jeg ville tage mindst 5 på mit squats topset og mindst 5 på mit bænkpres topset. Lortet gik ned således... Squat 3x10x20 5x60, 70, 80, 90 3x100 5x112,5 3x10x80 Push ups 20 15 10 Tuck plache 5x5sek Tuck plache dip 1 Ventede på at bænken blev ledig BP 10x20 5x40,50, 62,5 3x70 7x80 10x60 9x60 8x60
  16. Hånden på hjertet

    Overraskende godt. Jeg formåede at holde en super tight core, havde godt åndedræt og jeg kunne mærke at mit svageste led umiddelbart var næverne. Vildt nok at jeg kunne holde sammen om så mange kilo. Det havde jeg ikke troet. Ryggen har ikke brokket sig foreløbigt. Rack pulls kommer helt sikkert til at være mainstay i mit program fra nu af. Det var super skægt... Ikke mindst fordi at jeg fik brugt de fleste af centrets 20kg skiver. Der var nogle curlbros der stod og manglede skiver til deres BP fordi jeg og en anden der kørte DL i racket ved siden af mig havde høstet alle 20kg skiverne. Så morer jeg mig, simpel som jeg er ;)
  17. Hånden på hjertet

    Løb i går 6km på godt 37min. I dag var dødløftdag... YAY! Push ups 2x20bw Chin ups 3x5bw Tuck planche dips 3x1bw Tuck planche 3x5 sekunder DL 5x60, 80 3x100, 115 10x127,5 (efter halvanden uge væk fra vægtene, sygdom og 50% af min tid siddende og læse, så var der ikke så meget krudt i kanonen. dejligt med 5/3/1, hvor jeg er startet lavt og nemt kan komme efter det i næste cyklus) 3x10x100 Presssss 10x20 5x25, 30 3x35, 40 6x45 1x45, 45, 45 Mit topsæt stank. Tror jeg må starte med pres næste gang, så jeg slipper for at være alt for brændt af i ryggen. Nåh men jeg blev så sur på mine arme og vægten at jeg straffede dem med semi-høje reps og mange sæt... Så kan de lære det, eller noget... 3x10x30 3x10x25 Rack Pulls fra knæhøjde 1x100, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180 (første gang jeg prøver det. jeg morede mig)
  18. Hånden på hjertet

    Effin' Rambo ;)
  19. Hånden på hjertet

    Men intet er vel så skidt at det ikke er godt for noget... Min hæl lader til at få noget velfortjent ro og måske kunne jeg begynde at løbe igen, når lungerne kommer ovenpå igen :D
  20. Hånden på hjertet

    Øv har været syg. Mine lunger fucker op, igen! Siden december '09, hvor jeg var inde og runde skadestuen pga. vejrtrækningsproblemer forårsaget af en eller anden kombination af en infektion og en slumrende astma der blev vækket, så har jeg 4 gange haft noget lignende. I modsætning til første gang kan jeg holde selve "kvælningsfornemmelsen" i ave med bricanyl og pulmicort, men hosteriet og den derpå følgende træthed og manglende søvn har gjort at jeg ikke har haft lyst eller overskud til at træne. Det er ikke fordi at jeg ikke godt kunne træne, for jeg har gjort det før uden de store problemer, men jeg er bare bange for at det ikke går så godt i spænd med restitution og styrkeøgning. Selvfølgelig skal jeg tage den med ro når jeg er syg, men jeg synes bare at det er så pisse træls og ærgerligt at skulle bremse en ellers fin udvikling.
  21. Hånden på hjertet

    Squat 2x10x20 5x60, 60, 70 3x82,5, 95 11x107,5 3x10x80 BP 10x20 5x40, 50 3x57,5, 67,5 13x75 3x10x60 BUM! Hvis ikke at en ung knøs havde optaget BP da jeg kom over til den, havde jeg kørt programmet igennem på mindre end 45 minutter. Det endte med 56 minutter fra start til slut.
  22. Hånden på hjertet

    JSC har helt ret i forhold til at det med 5/3/1 flader meget ud efterhånden som jeg nærmer mig mit maks. Der er lang tid til, men det er sådan jeg har planlagt det. Det jeg sigter mod hver gang jeg går under stangen er at køre akkurat til 1 rep før failure, så vidt det lader sig gøre. Jeg tænker at jeg får mest ud af at være i centret på kortest tid på den måde. Sidste session var tight og tog med omklædning knap en time. Og ja min overkropsstyrke er uimponerende, nogen ville måske gå så langt som at kalde den feminin (dr. Ål!), men det er nu en gang sådan at de øvre magters terningespil er faldet ud. Som jeg skrev da jeg indledte denne omgang af 5/3/1 så er det noget af det jeg gerne vil arbejde med. Jeg forsøger at passe meget på mine skuldre, som har en tendens til at brokke sig efterhånden som jeg øger vægten. Jeg vil gerne undgå at rende ind i skader og skavanker i denne omgang af 5/3/1. Jeg er glad for roserne (sådan tager jeg det i hvert fald) omkring mit dødløft. Tak.
  23. Hånden på hjertet

    DL 10x20 5x60, 80, 92,5, 107,5 21x120 3x8x100 Press 3x10x20 5x32,5, 37,5 8x42,5 (var helt brændt af på DL, så der var ikke meget støtte at hente fra rygmusklerne, så det blev en vattet omgang) 3x10x30
  24. Hånden på hjertet

    Det kunne jeg godt, men de har ikke udstyret. De tungeste DBs (42kg) har nogle ret skarpe hjørner (DOH!) som gør det ret smertefuldt at rende rundt med. De tungeste KBs (32kg) kunne jeg sagtens bruge, men lige i dag gjorde jeg som jeg har gjort tidligere uden at tænke videre over det. Jeg går (eller sprinter) bare med dem til jeg bliver for træt i næverne til at gå en hel tur til eller til jeg ikke gider mere, sådan ca.
  25. Hånden på hjertet

    Backoff, dropset... Hmm jeg kaldte dem en gang det som 5/3/1 kalder dem, nemlig BBB (Big But Boring), men ingen i centret fattede det når jeg skulle fortælle dem at der var mere end 7 set til at de kunne komme i squatracken og så blev jeg ofte tilskyndet at forklare hvad helvede det var og så droppede jeg det til fordel for at kalde dem dropsets fordi det fattede folk sædvanligvis hvad var uden at skulle spørge. Min umiddelbare indskydelse at kalde dem dropsets var at det er sets som jeg tager på en lavere vægt end mit top work set... Og det er kun den korte forklaring ;)