Vastus

Medlemmer
  • Content count

    431
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Vastus

  1. Smerter i balle/øvre lår

    du skal havde fat i en (sports) fysioterapeut, der kan video filme dig når du løber for at analyserer om der er muskler der udtrættes. det kan evt. være en glut medius der udtrættes, og så skal hoftens udadrotatorer (piriformis) tage over, for at stabiliserer, eller være en Iliophoas der giver problemer, der er mange muligheder. men bliv undersøgt når smerten opstår, alså efter en lang løbetur, for dermed at finde den struktur der give smerte.
  2. Smerter i balle/øvre lår

    Det kunne tyde på et udtrætnings problem, efter 5-6 km er der muskler der bliver udtrættet og andre muskler tager over, og bliver belastet/overspændt.
  3. Nybegynder søger gode råd!

    musklerne skal havde 48 timers hvile ved tung styrketræning. Hvis i vil træne hver dag så del programmet op i et 2 split.
  4. Pulsur

    Ja et puls ur er rigtig godt, specielt til konditionstræning, da man kan holde øje med, om man presser sig nok, man skal gerne op på en puls på omkring 90% af sin max puls, for at det er konditionstræning
  5. ledbåndsskader/opertation

    En fys burde kunne hjælpe dig med dit problem, og med genoptræning af dit ben. går ud fra at du får hjælp af en fys, hvis ikke må du få en henvisning fra din egen læge.
  6. Smerten

    For at slå det fast, så har det aldrig nogen sinde været fysioterapeutens opgave at diagnosticere noget som helst, det er de ikke uddannet til, det er lægens job at stille diagnoser, derudover er det ca. 80 % af alle ryg sygdomme der ikke kan stilles den rette diagnose på.
  7. lyske skade. Øvelser osv.

    Ultralyd er mere til en akut skade, er den kronisk over 3 md. gammel kan du godt begynde at træne musklerne (adducterne) langsomt op med styrketrænings øvelser, men start roligt med 4-5 sæt med 15-20 gentagelser. det vigtigt at det ikke gør ondt dagen efter i lysken (muskel tilhæftning ved hoften) så træner du dem for hårdt.
  8. problemformulering

    Hvis du vil op og ringe i de høje karakter, skal der kilde henvisning på alt hvad du skriver. Du skal henvise til etableret litteratur, og forskning og gerne primær kilder. Og evt. finde tal og statistik fra forsknings baser som pubmed, cinahl, og cochrane. Og i diskussions afsnittet kan du inddrage validitet af de studie og statistikker du henviser til.
  9. Albueskade

    Er der nogle af de behandlere fys/læger der har kommet med nogle bud om hvad det kunne være?
  10. Maveflæsket.

    Du er ikke i kalorie underskud. spis mindre, træn mere
  11. Alternativ til klassik styrkeprogram

    hvad med et full-body 3xugen
  12. Osteopat eller fysioterapi?

    En osteopat er en fysioterapeut der har en 5 årige diplom videreuddannelse, i manuelle teknikker. (kan det samme som bla. en kiropraktor) osteopaten kigger meget på funktionen af hele kroppen, hvor fysioterapeuten har tendens til at symptom behandler selve problemet. Er det en sport skade ville jeg nok starte med en sports fysioterapeut, da der er tilskud til fys, hvorimod du betaler 900-500 kr. time for at gå til en osteopat, der arbejder uden for sygesikring. Hvis du vælger en osteopat, bør du sikre dig at osteopaten har titlen af Osteopat.d.o (diplom osteopaty) Da osteopati ikke er en beskyttede titel
  13. Fedtprocent

    Du opbygger muskler når du træner, så kik ikke på vægten alene, men brug også et måle bånd om maven, Det kan sagtens være at du taber fedtmasse selvom du har den samme vægt. spis du bare dine kartoffler, de indholder gode fibre og vitaminer og har et lavt kalorie indhold i forhold til andre kulhydrater som pasta og ris. evt kan du skrue op for cardio træningen som løb/cykel mm. så skal du nok nå dit mål.
  14. Vurdering af Træningsprogram

    Leg pres + Abductor + Leg Curl + Adductor + Lex Extension = Squat
  15. Vurdering af Træningsprogram

    færre øvelser, mere med frivægte.
  16. jeg fik den efter 4 dage på lorte pulver
  17. Tror du bekymre dig for meget, ja immunforsvaret er en smule reduceret lige efter træning. Men På den lange bane har folk med god form et bede immunforsvar end folk i dårlig form.
  18. Tilbage til træning efter skader

    Hvis du sidder derhjemme og har ondt af dig selv, bliver det hele kun værre kom igang med træningen Det kan tage tid med en ledbåndsskade så start stille og roligt op, og hav tålmodighed, så skal formen nok komme tilbage.
  19. Kostplan. 60 kg. 185 høj.

    Et solidt vægttræningsprogram med basis øvelser 3 x ugen, og 5 måltider fordelt over heledagen Vil et forsigtigt bud være ca. 8-12 kilo pr. år. Med en jævnfordeling af muskler og fedtmasse.
  20. AK Thor

    der er ombygning for tiden i AK Thor så vent et par uger
  21. Problemer med styrketræningen

    Fyld en gammel rygsæk op med sand eller sten, og løft den op fra gulvet til op over hoved, så skal det nok give noget i armene og skulder.
  22. Skræl fedt af med styrketræning?

    http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/komplet_traening_med_haandvaegte/
  23. Det bliver for nemt?

    Hvis eneste motivation er tal, tider og vægt vil dit projekt misløkkes meget snart. hvis du slipper fokus fra tal, tider og vægt, og du finder glæden ved at træne så kommer du rigtigt langt.