Nat

Medlemmer
  • Content count

    237
  • Joined

  • Last visited

About Nat

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Slagelse
  • Interesser
    Kajak
    Snowboard
    Windsurfing
    Styrketræning<br

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab, styrke
  1. Bevidst overtræning...

    Lige præcis. Jeg ville træne musklen så tilstrækkeligt meget, at den "faldt sammen". Jeg løber flere gange om ugen, og bruger crosstrainer som opvarmning til styrketræningen, så jeg kan ikke være inaktiv. Så ville jeg tage på, og det var ikke meningen jo hehe. Men har tænkt lidt over det i løbet af dagen, og som det er nu, så taber jeg mig mellem 0,5 og 1 kilo om ugen, og ca 0,5 cm om benet om ugen. Så så længe det går fremad, så vil jeg ikke forsøge det, da jeg nødigt vil ricikere skader eller være for bustet til at kunne opretholde min cardiotræning. Men takker for jeres synspunkter til det....havde brug for lidt andre øjne på sagen. For handler nok mest om at jeg er utålmodig i sidste ende.
  2. Morgenmad!

    Man er først færdigudviklet i starten af 20'erne. Så der er rigtig mange ting som din krop slet ikke er færdig med at "lave færdigt" :) Der udover så skal du kun til at igang med dine teenangeår. Der sker rigtig meget med kroppen når man er teenager, derfor er det også vigtigt at du ikke begynder på alle mulige slankekure eller lignende. Jeg må indrømme at jeg ikke troede at der var forskel på bmi for børn og voksne. Det der er vigtigst, det er at du spiser sundt. Sørger for at få masser af frugt og grønt, og ikke så meget pizza og slik og den slags. Og så sørger for at røre dig. Går du til noget sport, eller er der noget du kunne tænke dig at gå til. Snak eventuelt med dine forældre om din og jeres kost, hvis det er. Så de sørger for at have sunde ting i huset. Hvis de ikke allerede har det :) Med hensyn til morgenmaden, så prøv at finde noget du kan lide, som ikke er meget sukerholdigt :)
  3. Bevidst overtræning...

    Som jeg nævnte så ved jeg godt at man ikke kan punktforbrænde/slanke! Jeg tænkte mere på hvordan musklen reagerer på det, og hvordan den efterfølgende vil se ud. Hvis den bliver overtrænet vil den jo blive mindre i sidste ende. Det var det der var tanken :) Jeg laver jo stadig cardio og spiser sundt. Men har altid haft store ben, også da jeg var teenanger og ikke vejede spor. Har også kraftige lægge, men det er grundet meget muskelmasse lige der.
  4. Morgenmad!

    Hvis det ikke er et hoax....så skal du ikke tabe dig. Du er langt fra færdig med at vokse, og vejer bestemt ikke for meget!!! Når det så er sagt, så er morgenmaden dagens vigtigste måltid, uanset om man skal tabe sig eller ej. Havregryn eller yoghurt er gode bud. bare det ikke er sukkerbomber som guldkorn osv.
  5. Hey herinde Søger lidt vejledning, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe Jeg har siden midt januar tabt 9 kilo, kører meget træning (styrke (tung) og løb primært) og logger alt hvad jeg spiser. Søgte så igår vejledening i mit fitnesscenter, til træning af balder og lår, da det trænger til en opstrammer. Jeg har efterhånden markeringer på maven, men alt mellem knæ og mave, tager det hele med ophøjet ro Han foreslog så at jeg i en periode på en måned overtrænede ben/balder. Altså 40-50 gentagelser hver dag af nogle øvelser han ville sætte sammen til mig. Han har vist tidligere trænet nogle bodybuildere, tror jeg nok. Han sagde at det ville få musklerne til at kollapse i benene og dermed reducere i cm. Han havde lavet samme program for en anden pige, som fik gode resultater. Jeg er godt med på at man ikke kan punktforbrænde, og det var det heller ikke ment som. Han sammenlignede det med cykkelrytternes små, men seje muskler. Håber I forstår. Mit spørgsmål er om nogle her har lavet noget lignende eller hørt om det. Om det er okay at give sig i kast med eller ej. Ville nødigt miste min cardiotræning, eftersom det er den der nok primært udover kosten holder gang i mit vægttab. (Er 158 og vejer 57,2kg)
  6. ½ marathon...

    Jeg løber 2-3 gange om ugen. Enten 8-12 km eller kortere ture hvor jeg har fart på i stedet. Valgte dog også at holde løbefri igår...ville ærgre mig endnu mere, hvis jeg måtte kvitte pga. manglende tålmodighed! Giver det et forsøg enten idag eller imorgen.
  7. ½ marathon...

    Et lille spørgsmål af ren nysgerrighed...og nok også fordi jeg gerne vil bekræftes i at det er en super idé Har gennem lang tid løbet og løber typisk 8-12 km i øjeblikket. Har enkelte gange løbet 14-15 km. Igår løb jeg så 15,7 km og ville gerne have løbet en halvmarathon, men måtte stoppe pga vabler og trætte ben. Har ikke tænkt på andet siden, og vil rigtig gerne gennemføre. Har planer om at ville løbe den idag...kan godt mærke benene efter igår, de er trætte og har også et enkelt slidmærke på inderlåret efter tøjet. Men om benene er trætte eller ej, det er vel bare at gøre det....er det ik? Vilje mener jeg. Nu er ½ marathon måske ikke den vildeste distance, men det er alligevel 5-6 km længere end mit længste løb. Løber en 10 km på 55 minutter, og vil meget gerne løbe den her på højst 2 timer!!! Kærsten mener jeg bør vente lidt, men kan ikke få ro,før jeg har gjort det. Nogle erfaringer med at give sig ikast med personlige rekordlængder dagen efter et langt løb. Har planer om at løbe en rute hvor jeg vender om på halvvejen (altså efter 10,5 km) for der er ikke muligheder for at dreje hjem før eller noget (det er bare landevej)....og 10,5 kan jeg sagtens løbe...menn så er der jo ikke rigtig nogen vej udenom
  8. 2010...here we go.

    26.01.2010 Har holdt et par fridage, men var oppe og lave en gang styrke igår. Har kørt på mit kalorietællingsprojekt i en uge nu, og i lørdags havde sagde vægten 63,9 kg, altså minu 1,9 kg. Spiser lige nu 1500 kcal på en dag. Indtil videre ser det ud til at virke. Lyder det realistisk, eller har jeg bare været heldig? Motionerer typisk 5-6 dage om uge, løb og styrke primært.
  9. Polar RS300x pulsur

    Ikke nogen der ved hvad jeg skal gøre?
  10. 2010...here we go.

    20.01.2010 *19.01.2010* En omgang styre blev det til, men en sølle en af slagsen...ikke værd at snakke mere om *20.01.2010* Tog en spinningtime idag, er længe siden jeg har spinnet... Havde pulsuret på og toppede dag på 198 bpm. Gennemsnittet var på 158, men det er ford den også talte mens vi varmede op og ned. Under selve træningen lå den ca på 180 +/- Tror jeg skal til at spinne noget mere, det virker som rigtig god cardio...svedte som en gal og er helt ødelagt i benene... så alt er vel som dt skal være hehe.
  11. Polar RS300x pulsur

    Hey herinde. Er der nogen der bruger Polar pulsur (evt RS300x) Har lige fået mit Flowlink hjem, så jeg kan uploade træningen til computeren. Jeg kan godt få taldata op på polars træningsside, men jeg kan ikke se en graf osv over hele træningspasset. Er der nogen der ved hvor og hvordan jeg gør det? på forhånd tak * Nat
  12. 2010...here we go.

    *18.01.2010* Fik taget mig sammen til en svømmertur, selvom det ikke hjælpr på motivationen at falde i søvn en lille times tid i toget. Det blev til 1250 m...fik ret ondt i hænderne til sidst...de er ike vandt til at svømme og flytte så mget vand Er forresten på min første dag med at veje mad og tælle kalorier. Håber jeg ikke kører sur i det, og håber at det er det værd!!!
  13. 2010...here we go.

    18.01.2010 *17.01.2010* Styrketræning, som d. 15. januar, med få ændringer. Kørte også benm denne gang. Benpres 3 x 10 á hhv. 100 kg, 110 kg og 120 kg. Maskine til overlår 3 x 8 á 25 kg. Håber på en svømmetur i aften.
  14. 2010...here we go.

    16.01.2010 *15.01.2010* Styrke. Pul-ups 3 x 6 BW (med hjælp fra makker på de sidste) Er sgu stadig for tung i gumpen. Træk til bryst liggende skråt på maven 3 x 6 á 25 kg. Bænkpres med vægt i hver hånd (kg angivet er pr. vægt) 3 x 6 á 20 kg (fik hælp på den 6. rep i 3. sæt. Ellers pokkers tæt på at fuldføre. Brystøvelse i kabel 3 x 8 á 2,5 kg Biceps curl fri 3 x 8 á 10 kg med hver arm. Skulderpres med vægt i hver hånd(kg angivet er pr. vægt) 3 x 8 á 12,5 kg. Dips 3 x 6 BW Triceps i kabel med reb. 3 x 8 á 22,5 kg. Lændeøvelse på skrå bænk. 3 x 10 BW + 15 kg vægtskive på bryst. Div. maveøvelser for øvre, nedre og skrå mave. (plejer at have en skulder og bicepsøvelse mere, men havde ikke så meget tid, og kører som regel også et par benøvelser, men ville spare lidt kræfter til en løbetur dagen efter). *16.01.2010* Løb 8,4 km. Har fået byttet mit pulsur til et der kan uploade til nettet, og venter på et Flowlink til det skal komme hjm. Glæder mig til at komme igang med det Og har her til aften meldt mig ind på en hjemmeside hvor jeg kan indtaste mit madindtag og følge med i kcal-indtag. Er spændt på om det kan hjælpe at blive lidt mere bevidst om det; sådan set i tal. Kender andre der bruger den, som er godt tilfredse med deres resultater.
  15. 2010...here we go.

    Takker for velkomsten Vil prøve din foreslåede fremgangsmåde næste gang jeg skal ned i centret, og se over tid om ikke det skulle give pote. Jo, vil gerne prøve at skrive mit program ind, efter næste træning. Det varierer en lille smule fra gang til gang, hvad mine øvelser er, både for forandrings skyld, men også for at variere det for kroppen. Men basis er det de samme muskler der bliver trænet. By the way, var lige omkring din log og kigge lidt. Du har været her noget tid hva Så i nogle af dine tidlige opslag, at du havde billeder fra dit pulsur (grafen tænker jeg på). Købte selv et pulsur den anden dag, er Polar RS100...og sagde i sportsforretningen at det skulle være til løb, og at jeg skulle kunne uploade mine træninger til computeren. Og det kunne det sagtens sagde han, men det ser det ikke ud til....føler mig temmelig snydt. Havde dog ikke råd til at købe et af de "dyre" til flere tusinde kroner. Så ved godt det ikke er det mest fancy af slagsen. Men ærgeligt alligevel.