Athlete X

Medlemmer
  • Content count

    2,814
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Reputation Activity

  1. Like
    Athlete X got a reaction from Thorhauge in Min logbog   
    Mit nye træningsforløb startede forleden. Jeg er godt på vej mod 95 kilo i kropsvægt. Jeg kan love jer for at jeg over sommerperioden vil fremvise latterlige hurtige tider på track banen og imponerende vertikale spring.
    Selvom jeg cutter ned til 95 er jeg fortsat muskuløs. Jeg er bygget ret spinkelt fra naturens side så render åbenbart ikke rundt med så meget knoglevægt. Der er folk herinde der er omkring min højde og min vægt med langt lavere fedtprocent men som dog alligevel ikke har nær så meget muskelmasse eller styrke som jeg har. Som sagt er jeg ret spinkel over ankler, livet, håndled osv.
    Faldt tilfældigvis over denne her: http://www.defrancostraining.com/ask-joe.html
    Hvis folk læser ovenstående link vil jeg gerne gøre opmærksom på at Joe Defranco's metoder repræsenterer ALT hvad Charlie Francis hadede. Ham og Charlie Francis er absolutte modpoler.
    Det er derfor en hån mod Charlie's arv når han skriver således:
    Mike Guadango lancerer snart en ny side hvor ham og jeg vil skrive Q&A omkring sports træning (og også ernæring i Mikes tilfælde). Målet er at kunne præsentere et alternativ til alle de misinformerede trænere og atleter.
  2. Like
    Athlete X got a reaction from CloudHands in Vægttræning og korrekt teknik.   
    Squat: God forbedring, CH. Bækkentilt lades til at være elimineret, dit stance er blevet meget bedre og du får ydermere aktiveret og involveret hofter og knæ i en pæn sekvens. Dit squat er med andre ord nu indenfor sikkerhedens rammer.
    Hvad du dog mangler er en smule hårdhed. Arbejd på dette. Sørg desuden også for ikke at tilte bækkenet for meget i din udgangsposition. Klem ballerne sammen og pres hoften fremad. Ellers ser det godt ud.
    Bænkpres: Tag et smallere greb. Sørg også for at sænke stangen længere nede på brystet. Sænk den hvor brystbenet slutter. Dette løser muligvis også dit problem med at dine albuer peger alt for meget ud til siderne fremfor indtil kroppen. Sørg også for at klemme HÅRDT om stangen så dine håndled er rette.
    Dødløft: Sørg for at holde stangen tæt ind til benene under HELE løftet. Stil dig desuden smallere (skulderbredde). Spændt MEGET mere i hele kroppen og se om du kan skyde brystet en smule mere opad... film igen og vi tager den derfra!
  3. Like
    Athlete X got a reaction from CloudHands in Vægttræning og korrekt teknik.   
    Hvad jeg altid stresser ved et squat er at brystet forbliver oppe, ryggen holder en pæn kurvatur, bækkenet ikke tilter, knæene ikke falder indad og at hælene forbliver plantet i jorden.
    Det ser ud til at du forstår disse principper.
    Arbejd på din mobilitet. Stræk, bevæg og gør ved. Før og efter træning og på et hvilket som helst andet tidspunkt.
    Har du placeret stangen så højt som muligt? Hvis ikke, så sørg for at gøre dette.
    Dernæst stil dig et par centimeter breddere og vinkel dine fødder en smule mere udaf.
    Sørg også for først og sætte dig bagud og derefter ned. Ikke blot ned fra start. Arbejd på din fleksibilitet. Få strukket alle muskler omkring hoftleddet godt og grundigt ud før og efter træning.
    Forsøg overstående og film dernæst igen.
  4. Like
    Athlete X got a reaction from #PP in Kvinder og styrketræning   
    Jeg råber altid når jeg skal bænke HEAVY. Ligesom min ven her.

  5. Like
    Athlete X got a reaction from angel in 1 YARD STARE   

    Taget fra et forsøg jeg brugte i en rapport jeg skrev for noget tid siden. Husker jeg rigtig repræsenterer indtaget i de tre grupper (kontrolgruppen er hvidt brød) 25 gram kulhydrat.
    Bemærk hvorledes maltodextrix hæver dit blodsukker indenfor ganske kort tid og holder det betydeligt højere over længere tid, sammenlignet blodsukkerets niveau ved behandlingstidpunktet. Prøv at forestille dig hvad ekstra tilsat aminosyrer ville kunne gøre?
  6. Like
    Athlete X got a reaction from Thorhauge in Min logbog   
    18. marts 2011
    Mitokondriel biogenese (type II fibre) (mobilisering af konkurrende øvelse)
    1) 5 sek. rebounds med medicinbold 2) 20 meter unloaded prowler sprints x 35 x 30-45 sek. pause.
    Min achillessene er stille ved at komme sig. Jeg er så småt begyndt at kunne løbe normalt igen så længe jeg er påpasselig og gennemgår en masse specifikke øvelser hvor jeg får sat gang i blodomløbet i læggen og i anklerne.

    Jeg burde være i gang med overgangen fra alaktisk power til alaktisk kapacitet men eftersom at achillessenen er det vigtigste at få i orden lige nu har jeg måtte regulere programmeringen således at træningen ikke helt er optimal i forhold til at sæsonen nærmer sig men optimal i forhold til at der skal tages hensyn til achillessenen.
    Jeg vil skyde på at jeg er klar til at sprinte igen med 100% intensitet men vælger at give benet to uger ekstra for at være på den sikre side.
  7. Like
    Athlete X got a reaction from Thorhauge in Min logbog   
    18. marts 2011
    Mitokondriel biogenese (type II fibre) (mobilisering af konkurrende øvelse)
    1) 5 sek. rebounds med medicinbold 2) 20 meter unloaded prowler sprints x 35 x 30-45 sek. pause.
    Min achillessene er stille ved at komme sig. Jeg er så småt begyndt at kunne løbe normalt igen så længe jeg er påpasselig og gennemgår en masse specifikke øvelser hvor jeg får sat gang i blodomløbet i læggen og i anklerne.

    Jeg burde være i gang med overgangen fra alaktisk power til alaktisk kapacitet men eftersom at achillessenen er det vigtigste at få i orden lige nu har jeg måtte regulere programmeringen således at træningen ikke helt er optimal i forhold til at sæsonen nærmer sig men optimal i forhold til at der skal tages hensyn til achillessenen.
    Jeg vil skyde på at jeg er klar til at sprinte igen med 100% intensitet men vælger at give benet to uger ekstra for at være på den sikre side.
  8. Like
    Athlete X reacted to Johnny Bravo in I'm Training For 9th Place.   
    Et lidt bedre pic hvor jeg sporter DK's ældste boxers.

  9. Like
    Athlete X got a reaction from T in Vægttræning og korrekt teknik.   
    Umuligt at sige uden at arbejde med dig hands on. Umiddelbart løfter du sikkert, som alle andre ad HT og umiddelbart er du sikkert også pisse hamrende fysisk uforberedt til alt andet end fredagsbar... no offence Mads.
  10. Like
    Athlete X got a reaction from T in Vægttræning og korrekt teknik.   
    Umuligt at sige uden at arbejde med dig hands on. Umiddelbart løfter du sikkert, som alle andre ad HT og umiddelbart er du sikkert også pisse hamrende fysisk uforberedt til alt andet end fredagsbar... no offence Mads.
  11. Like
    Athlete X got a reaction from T in Vægttræning og korrekt teknik.   
    Umuligt at sige uden at arbejde med dig hands on. Umiddelbart løfter du sikkert, som alle andre ad HT og umiddelbart er du sikkert også pisse hamrende fysisk uforberedt til alt andet end fredagsbar... no offence Mads.
  12. Like
    Athlete X reacted to salt in Boksangriber fodbold   
    Hvis du gerne vil gøre det rigtigt seriøst. Så kunne du skrive en pm til Athlete X der for nogle (små)penge kunne hjælpe dig med noget sportspecifik træning.
  13. Like
    Athlete X got a reaction from MamboMads in sex som træning?   
    Jo mere modstand din partner gør desto mere effektivt er sex i træningsmæssige sammenhænge.
  14. Like
    Athlete X got a reaction from KarlS in Alternativer til div øvelser   
    Hahahaha, jeg lollede til sidst hvor han som en anden tosse skrigende løber ved siden af Mark O. Madsen i mens han skriger "KOM NU, KOM NU MARK, MEEER MEEEEEER "
  15. Like
    Athlete X got a reaction from KarlS in Alternativer til div øvelser   
    Hahahaha, jeg lollede til sidst hvor han som en anden tosse skrigende løber ved siden af Mark O. Madsen i mens han skriger "KOM NU, KOM NU MARK, MEEER MEEEEEER "
  16. Like
    Athlete X got a reaction from tann3r in Hårdeste skud i håndbold   
    Jeg sidder i øvrigt og ser håndbold og vil delvist gerne trække i land med hensyn til de ting jeg postulerede. Min hukommelse spillede mig vidst et puds fra dengang hvor jeg selv dyrkede håndbold.
  17. Like
    Athlete X got a reaction from tann3r in Hårdeste skud i håndbold   
    Jeg sidder i øvrigt og ser håndbold og vil delvist gerne trække i land med hensyn til de ting jeg postulerede. Min hukommelse spillede mig vidst et puds fra dengang hvor jeg selv dyrkede håndbold.
  18. Like
    Athlete X got a reaction from tann3r in Hårdeste skud i håndbold   
    Jeg sidder i øvrigt og ser håndbold og vil delvist gerne trække i land med hensyn til de ting jeg postulerede. Min hukommelse spillede mig vidst et puds fra dengang hvor jeg selv dyrkede håndbold.
  19. Like
    Athlete X got a reaction from tann3r in Hårdeste skud i håndbold   
    Jeg sidder i øvrigt og ser håndbold og vil delvist gerne trække i land med hensyn til de ting jeg postulerede. Min hukommelse spillede mig vidst et puds fra dengang hvor jeg selv dyrkede håndbold.
  20. Like
    Athlete X got a reaction from tann3r in Hårdeste skud i håndbold   
    Jeg sidder i øvrigt og ser håndbold og vil delvist gerne trække i land med hensyn til de ting jeg postulerede. Min hukommelse spillede mig vidst et puds fra dengang hvor jeg selv dyrkede håndbold.
  21. Like
    Athlete X got a reaction from MamboMads in sex som træning?   
    Jo mere modstand din partner gør desto mere effektivt er sex i træningsmæssige sammenhænge.
  22. Like
    Athlete X got a reaction from RuneN in Hårdeste skud i håndbold   
    Det er nok også værd at bemærke at bolden i kvindehåndbold er mindre.
    Udover det så er håndboldspillere en sølle flok atleter. Hvad de evner atletisk er ikke sjældent imponerende uden for andet end håndboldens verden.
    Jeg har selv spillet håndbold i 7 år må jeg hellere notere før jeg bliver flamet.
  23. Like
    Athlete X reacted to T in Nice and clean power building   
    Styrkeløft er også i mine øjne en sport, bare så det lige er på plads.
    Dejligt at høre at talentmassen er voksende i Danmark, og at der er resultater på vej. Min erfaring med styrkeløft er bare at der i Danmark findes ret få der tager det seriøst.
    Med seriøst mener jeg ikke at de kører en Smolov to gange i træk eller træner seks gange om ugen. Nej hvis man vil sin sport seriøst, så ånder og lever man for den. En elite inden for en sport er dem der vil være de bedste og det bliver man kun hvis man tager sin sport seriøst. Søvn, ernæring, træning, aktiv restitution osv, alt skal gå op i en højere enhed. Det er der ikke mange inden for dansk styrkeløft der kan skrive under på.
  24. Like
    Athlete X reacted to Yod Manut in Nice and clean power building   
    Sviner hårdtarbejdende folk. Slap dog af, Manden er hverken racistisk, diskrimerende og stjæler ej heller slik fra udsultede børn. Man har vel lov til at have en holdning også selvom den er skarp. Og - æh, hvad er egenligt din definition på hårdt arbejde, når vi nu taler 'elite-sport'?
    Mit bedste gæt er at den differentiere en hel del fra X's. Sandsynligvis også fra min. Jeg kommer til at tænke på Wulff-Morgenthalers Wozniaki tegning, når du jamrer sådan.
    Hvad h har kulturel og historisk indsigt iø. med noget at gøre??
    Nu er du jo meget personlig i din kritik, så det vil jeg så også være. Jeg har endnu til gode se et 'dagsforms-billede' eller lign. hvor du nogen måde ligner noget man kunne betegne dig som en sportsmand. Tror du ikke du bare føler dig ramt bagi af kage-bajer bemærkningen?
  25. Like
    Athlete X got a reaction from Mads Thøgersø in Nice and clean power building   
    Udstyr er fuldstændig vanvid. Det skal der da ikke et sekund herske tvivl om.