Frisbee

Medlemmer
  • Content count

    78
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Frisbee

  1. Frisbee

    Hej White, Jeg vil ikke anbefale en Sky-Styler da den er beregnet til Freestyle. Kanten på den er højre end på andre disc's da den er udviklet til at "junglere" med, og den svæver derfor ikke så godt, men til freestyle er den perfekt. Freestyle Jeg vil anbefale en Sky-Pro http://www.frisbeebutik.dk/shop/product.php?id=6451 eller en Ultrastar http://www.frisbeebutik.dk/shop/product.php?id=6451 eller allerbedst en af hver Sky-Pro'en er bedst hvis der skal være børn med, men har samme gode flyveegenskaber som Ultrastar'en God fornøjelse Peter Jepsen Tjeck for øvrigt min hjemmeside med de Europæiske disc rekorder Frisbeerecords og denne side Frisbee.dk
  2. sublimsport..... ret unik butik

    Her en artikel fra Dagsavisen i Norge http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1568774.ece Det er åbentbart forbudt i Sverige men desværre ikke Norge, at bruge/besidde doping - hvordan det er i Danmark fremgår ikke
  3. Strækøvelser

    Ja det er ret morsomt. Nu er illustrationerne vist nok tegnet i 70´erne eller starten af 80´erne. Det var også dengang man gik rundt med benvarmere, selv i 30 grader midt om sommeren
  4. Strækøvelser

    www.jeanpaul.com www.drkiper.com www.brianmac.demon.co.uk www.stadion.com www.cmcrossroads.com Eller lån denne bog på biblioteket Strækøverlser med Bob anderson
  5. Full squat vs squat

    Endelig er det lykkedes for mig at lave en sikker full squat Mit spørgsmål er så hvad der er bedst i forhold til funktionel styrke (eksplosiv styrke) - full squat eller squat til vandret? Det virker som om at jeg rammer musklerne meget bedre ved full squat på trods af at jeg har meget mindre vægt på.
  6. Full squat vs squat

    I mit tilfælde er styrketræning da også kun en del af den samlede træning - og meget af styrketræningen er specifik i forhold til min sport . Men det er det da en fordel hvis man kan få så meget ud af de enkelte øvelser som muligt. Hvis der samtidig er undersøgelser der tyder på at at man kan mindske skadesrisikoen ved at træne korrekt, kan jeg da kun se at man har noget at vinde.
  7. Full squat vs squat

    JesperT Tak for artiklerne Jeg er ihvertfald blevet overbevist om at det er en fordel at træne baglår og samtidig smidighedstræning - det er jeg sikker på har en positiv effekt i mit tilfælde. Om det så er skadesforebyggende at træne det eller skadesfremkaldende ikke at træne det er jo egentligt ligegyldigt hvis skaden kommer - hvad jeg selvfølgelig for alt i verden vil undgå.
  8. Full squat vs squat

    Tak for svarene. Nej jeg kan ikke bruge "godkendt dybte" til noget i min træning Og jo, jeg kan godt mærke at det virker i baglår og baller, jeg har haft DOMS de sidste to dage Så det vil måske være en fordel for mig at lave full squat med måske 60-80% af 1rm, så jeg også får baglåret trænet - og så lave alm. squat med 85-95% af 1rm for at træne eksplosiv styrke. Eller måske skulle jeg også prøve med Half-squats med meget tung vægt?
  9. Træning giver kortere muskler?

    Det er ok, det er heller ikke opfattet sådan, men jeg har nok lidt lidt problemer med at formuler hvad jeg mener, uden at det kan bruges imod mig
  10. Træning giver kortere muskler?

    Jeg prøver bare at forsvare det jeg skrev i min første post i denne tråd men jeg kan godt se at det ikke var særligt populært og at der er meget jeg har misforstået omkring strækøvelsers effekt, så jeg har ikke flere argumenter :confused:
  11. Træning giver kortere muskler?

    Ved gang, løb og lignende er det jo plyometriske bevægelser og man spænder derfor musklen - ellers skulle man nok stille op i DM for sjove gangarter Men ved et tilbagesving i tennis strækker man først den afslappede muskel før man spænder, deraf udtrykket stretch-shorten cycle(SSC). Det er der jeg mener at man kan udnytte den elastiske energi i den strakte muskel - og det er der også mange undersøgelser der peger på. Så før der er nogen der kan komme med et bevis for at en forringet ROM kan føre til en forøget SSC, vil jeg ihvertfald fortsætte med at strække og forhåbentlig ende med at blive en endnu ældre mand, istedet for en endnu ældre stiv mand Og indtil da vil jeg sige "I rest my case"
  12. Træning giver kortere muskler?

    Jeg snakker om en general forbedret smidighed, og netop ikke en hæmmet strækrefleks på grund af strækøvelser i opvarmningen. Jeg tror ikke på at en muskel der bliver mere stiv på grund af f.eks. styrketræning eller alder kan indeholde mere elastisk energi. Jeg kan næppe forestille mig at en højdespringer der er stiv som et bræt kan springe højre en en der er smidig. Jeg mener dog også at det er den dynamiske elasticitet man udnytter i f.eks. spydkast og ikke en passiv elasticitet? Men det er da muligt at jeg tager fejl, der er bare ikke nogle argumenter der foreløbig har overbevist min om det modsatte.
  13. Træning giver kortere muskler?

    Magnusson skriver: Det svarer til at man har 2 elastikker med den samme stivhed og længde - den ene trækker man 10 cm ud og den anden trækker man 12 cm ud. Resultatet bliver at den man strækker 12 cm vil indeholde mere energi.
  14. Træning giver kortere muskler?

    Her konkluderes det også at udstrækning måske øger styrken, men nedsætter udholdenheden, så man kan jo afgøre med sig selv hvad man har brug for - og tror på
  15. Træning giver kortere muskler?

    Ok vi snakker nok lidt forbi hinanden - det jeg henviser til er den elastiske energi man kan udnytte ved eksplosive bevægelser, og det får man nok ikke så meget glæde ud af ved udholdensidræt. De forsøg der har været angående nedsættelse af skader ved udstrækning, har alle været forsøg hvor man har lavet udstrækning før og efter motion. Jeg mener stadig at man vil få meget ud af at forbedre sin smidighed - men det skal gøres på andre tidspunkter end i forbindelse med anden motion/sport.
  16. Træning giver kortere muskler?

    Det lykkedes mig alligevel at finde afhandlingen. Og det ser ud til at det var statisk udstrækning der blev benyttet http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...5&dopt=Citation
  17. Træning giver kortere muskler?

    Jørgen L Nej jeg har desværre ikke hele artiklen, men jeg vil søge imorgen når jeg får tid. Det du kalder dynamisk udspænding er det ballistic stretching? Har du nogle artikler der beskriver at den elastiske energi er større i en muskel med mindre ROM?
  18. Træning giver kortere muskler?

    Her et citat fra "Applied anatomy and biomechanics in sport" Wilson et al. (1992) have demonstrated that flexibility training increases the elasticity af the muscle and tendons, witch serves to enhange the preformance of SSC movements by increasing the contribution of elastic energy to the movement. These reserches reported that 8 weeks of flexibility training resulted in a 5% increase in the maximum waight lifted by experienced weight trainers in a bench press exercise
  19. Træning giver kortere muskler?

    Det er sikkert muligt at udstrækning før og efter træning ikke har nogen effekt, måske kan det ligefrem gøre ondt værre. Men jeg syntes at der er en tendens til at man så helt undgår udstrækning, måske fordi at det for mange er kedeligt og gør ondt (hvis man udføre det forkert). Jeg er på ingen måder i tvivl om at udstrækning har en effekt og man får mere "smidige" muskler - det er måske nok strækrefleksens grænser man flytter - men virker, det gør det. Dengang jeg dyrkede Frisbee freestyle lavede jeg meget ofte udstrækning, og jeg var MEGET smidig. Da jeg stoppede med det forsvandt smidigheden hurtigt og da jeg startede med styrketræning blev jeg endnu mere stiv. Jeg laver aldrig udstrækning før og efter træning, men foran fjernsynet gør jeg det tit - og jo, jeg bliver mere smidig. Der er også en anden ting som mange glemmer og det er den elastiske energi som "gemmes" i musklen når den strækkes. Så jo længre man kan strække en muskel, jo mere elastisk energi kan man udnytte i andre sports aktiviteter.
  20. Udstrækning efter hård styrketræning

    Men det kan da godt være at udstrækning på andre tidspunkter end ved opvarmning eller efter styrketræning, alligevel har en effekt.
  21. Træn på 4 minutter!

    Men det er vel ikke ensbetydende med at det er farligt, rent fysisk at lave det ofte - eller hvad? Jeg er da af den opfattelse at det er sundt at presse sin puls op ofte.
  22. Træn på 4 minutter!

    Forløbig føler jeg ikke at det giver problemer. Nu er, og har de sportsgrene jeg dyrker altid været anaerobe, så det er nok derfor at denne træningsform tiltaler mig. I forhold til dengang jeg var på landsholdet i Ultimate, er træningsmængden med tabata meget mindre. Men det er klart at jeg holder meget øje med min tilstand, og vil selvfølgelig holde de nødvendige pauser. Men selv efter at havde lavet tabata træning på romaskine i aftes, var min hvilepuls faldet til det laveste jeg nogensinde har målt i morges. Indtil nu har min hvilepuls faldet i en linear kurve, siden jeg startede med denne træning. Men nu skal det jo også siges at jeg jo ikke er styrkeløfter, og jeg iøjeblikket ikke laver tung styrketræning, da jeg er inde i en fase hvor jeg træner for hurtighed. Så hvis man samtidig køre tungt ved siden af, vil man nok hurtigere brænde af.
  23. Træn på 4 minutter!

    Fuld knald på hver gang :4dog:
  24. Træn på 4 minutter!

    Det er kun hårdt i den første uge - og så bliver man afhængig
  25. Træn på 4 minutter!

    Jeg laver min almindelige træning/sport ved siden af, og det er det fede ved tabata træningen at der er overskud og tid til at lave andet :4thumbup: Det ved jeg ikke, da jeg har holdt pause et stykke tid fra tung styrketræning på grund af overanstrengelse i min underarm, men jeg føler helt klart at min eksplosive styrke er steget. Og det er helt klart at jeg trods nogle dage med doms i starten, meget hurtigere føler mig restitueret