qaz

Medlemmer
  • Content count

    433
  • Joined

  • Last visited

About qaz

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 03/08/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København S
  • Interesser
    Træning, sport/idræt, basketball, musik, film og Mandril aftalen!

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke og størrelse.
  1. Bodybuilding vs. Fitness

    BB - Stort set alle bruger krudt, og har gjort det mange gange. Fitness . Mindre forbrug af krudt, og få gange, men ikke alle bruger det. Dette giver sig også udtryk i størrelsen mellem BB udøverer og fitness udøverer. Herudover nogen af det konkurrencerelementer som indgår til forskel og beskrevet af andre tidligere i tråden.
  2. Springhofte - nogen viden?

    Du må kunne finde nogen billeder på nettet hvis du søger.
  3. Springhofte - nogen viden?

    Du skal lave udspænding af tractus iliotibialis og m. tensor fasce late.
  4. Antioksidanter hemmer treningseffekten

    Er der ikke en som har lyst at lave en copy-paste af teksten fra artiklen? Jeg sidder et sted hvor der er blokering på adgangen til mange hjemmesider, så jeg kan derfor ikke læse artiklen. :(
  5. Tour De France liga på dr.swush.com

    jeg tilmelder mig også lige om 2 min. "Saxo-ben"
  6. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Det er forkert, Kom i gang med vægtene... og forsæt med konditionstræningen
  7. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Styrketræning har signifikant effekt på vægttab sammen med cardio, det kan der ikke kommes uden. Jeg kan ikke forstå den problematik du opsætter. Det kommer ikke bag på nogen at jo støre motoren er jo mere kan den sluge. Så har du mere muskelmasse kan du potentialt forbrænde mere under cardio, stiger din mængde af muskelmasse, stiger dit basalstofskifte også. For mig at se kommer aerob kapacitet først ind i billedet når det snakkes præstation, og ikke nødvendigvis når snakken går på at øge energi forbruget. Aerob kapacitet er et mål for udholdenheden, evnen til at udføre arbejde i længere tid, og afggørende for når man begynder at tale om substratvalg i forbindelse med arbejde. Det er altid godt at at have en god aerob kapacitet, fordi man derved kan spare på glykogendepoterne og vælge fedt som energisubstrat. Ved vægttab gælder det om at forbuge energi, og det er ligegyldigt om det kommer fra fedt eller kulhydrat i den henseende. Så på den led hjælper en forbedret aerob kapacitet ikke. Anaerob kapacitet synes mere væsentlig. Det er et udtryk for den største anaerobe energifrigørelse. Det er afgørende for hvor længe man kan arbejde med højintensitet. Men igen er det først vigtigt når der skal snakkes præstation. Det er sgu begrænset hvor meget muskelmasse kan øges ved cardio!!!! Du bliver nød til at se på hvilken type muskelfibre som er de primært belastede ved cardio (de røde), og hvilken der har det største potentialle for at vokse (de hvide) Det mest optimale er uden tvivl en god kombi af både cardio og styrrketræning.
  8. BB billeder!!

    Er det ikke rådhuset I KBH han står foran?
  9. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Det lyder som opm du har sat dit basalstofskifte noget for højt, uanset om det er et program som har regnet det ud for dig. Du skal tænke over hvilklen type væv der er energi krævende. Fedtvæv minimalt energi krævende, hvorimod muskelmasse kræver meget energi, både for at kunne arbejde, men også for at kunne vedligeholdes. Jeg gætter på dit basalstofskifte måske ligger mellem 7000 -8000 kJ. Det er nok ikke meget ved siden af. Derudover skal du være godt oppe i alderen (læs: ca. 45-50 år) før at arbejde med en puls der ligger på 160 er høj intenst arbejde!!! 160 er moderat intensitet og ikke mere. Det skal dog siges at det ikke er ensbetydende med at arbejde denne puls i 50-60 min er hårdt, men det er ikke højintensitets træning uanset hvor hårdt det er. Det fortæller arbejdstiden også noget om. Som det allerede er nævnt så indtager du mere energi end du forbruger eller også indtager du præcis det du forbruger, nu hvor du ikke taber dig. Hvorfor styrketræner du ikke? Det er meget sværre at opnå dit mål, hvis du kun fokusere på konditionstræning.
  10. Udstrækning forværrer løberknæ?

    hej. det som du føler som løber knæ kan have 2 årsager. Det kan enten være et rigtig løberknæs, som er fordi et sneen, iliotratutibialis er spændt op af m. tensoer fascie latae. Den anden årsag kan være at din astus lataralis er med spændt hvilket igen giver problmer med tractus iliotibialis. Hvordan strækker du ud? , det stræk som er nødvendigt er meet svært at lave selv, det det kræver en mindre adduktion i hofteledet, samtidig med at der ekstenderes i hofteledet, plud at det skal ske fleksion i knæleddet. Og dette er lettest udført hvis en anden person gør det for dig, dette er dirkekte udsprænind af tractus iliotibialis. ellers vil udstrækning af vastus lataralis nok også hjælpe. Ellers kan jehg klart anbefale at få massage, det er møg ubehageligt at blive masseret når man har et løberknæ, men det hjælper altså, så find en massør som ved hvad det er og som også kan tage fat, det er vil hjælp meget.
  11. Han samme bule på hans højre side også, men dog lidt mindre, der er bare ingen billeder som viser det tydeligt. kunne vel ligne noget infektion fra et injektionssted???
  12. Jeg synes det her virker en smule mistænksomt.
  13. DELTAGERLISTE DM 2008

    Nej, han har bare haft boet i USA i nogen år.
  14. Sex nedsætter muskelopbygning?

    Se nu heller lige et billede først...
  15. væksthormoner

    Nu udtaler du dig om noge8underfirstået hos rasket som du ikke har forstand på. Hvis du siger at HGH har en bemærkelsesværdi fremgang i muskelmassen (underforstået at det er hos raske), har du slet ikke sat dig ind i emnet. Der er en voldsom synergi effekt hvis det kombineres med et steroid, men ikke før. Jeg synes det er foruroligende at du mener at du kan rådgive om den slags. Jeg er ikke modstander af at folk som er "motionister" vælger at bruge doping. Synes det er en helt privat sag, men man bør sgu efterforsker det ordentligt hvis man vil give sig i kast med det.