muffedis

Medlemmer
  • Content count

    28
  • Joined

  • Last visited

  1. Nutella til morgenmad

    Mht. om det er bedre at spise nutelle and sund olie så NEJ :) Jeg tror primært rytterne vælger nutellaen for kulhydraterne frem for fedtet. Fedtet i nutella er mættet fedt- ikke særlig sundt for kroppen..
  2. Nutella til morgenmad

    En tour de france rytter spiser ca. 4000-5000 kcal på en tour dag, og hvis de skal nå og spise alt den mad må de nødvendigvis vælge noget der er proppet med energi (kulhydrat) Det er enorme mængder mad de skal indtage så des mere energi de kan indtage i en fødevare des bedre. De er jo også på vejen det meste af dagen, så hvis de skal nå at apise alt det...
  3. Fedtindtag

    Jeg er på diæt og indtager enten 10g, 15g eller 20g fedt pr dag (afhængig af mit kalorieindtag den dag) som jeg udover kosten får gennem tidselolie. Udover mit kalorieindtag, altså udover det fedt jeg skal indtage (10-20g) tager jeg 2 spsk. udo's. Er det ok til at smide fedt på?
  4. Miss Fitness

    Vi er 6 fitness freaks der skal ind og se DET HELE, så vi starter med forbedømmelserne kl. 14:00 ;) Det bliver kanon- der er rigtig mange nye atleter i år, og vist kun 3 der har været med før
  5. Udo's Choice

    Ja den står altid i køleskabet :) Så hvis jeg holder den 14 dage mere eller er det for meget? Kender i et sted hvor det er billigt?
  6. Udo's Choice

    Hej derude! Hvad er jeres erfaringer med holdbarhed af Udo's Choice? Jeg har brugt en halv flaske på ca 1 måned, så frøs jeg det ned i 14 dage mens jeg var på ferie, og nu har den stået i køleskabet i 14 dage. Den lugter stadig som da den var ny, men kan den være for gammel?
  7. Bærbar computer købes

    Hejsa! Jeg skal bruge en bærbar computer der bare lige kan de mest basale ting, samt har cd-rom drev! Jeg skal kun bruge den til kostplanlægning. Jeg vil max give 2500kr. Håber i kan hjælpe :)
  8. Til jer som powerwalker !

    Der er også Keiser Sport på Frederikssundsvej (lige efter Brønshøj torv). De laver gratis løbeanalyse (eller måske ganganalyse ) De er utrolig dygtige, og de tager den tid det tager at hjælpe dig. Desuden kan de også lave indlæg til dine sko hvis det er din fodstilling den er gal med. Dog skal du nok regne med at skulle lægge 1000kr. for et par sko, men er det ikke også det værd hvis du slipper for smerter???
  9. Træning i Thailand

    Ikke noget ordentlig mad i Thailand?? Mener du at det forholdsvis er sund mad de serverer?
  10. Træning i Thailand

    Cilius, jeg ville gerne bare kunne fede den i 14 dage, men jeg er altså lidt nervøs for hvor meget jeg mister på det. Nu har jeg kørt diæt i 2 mdr og det kører bare derud med træning og kost. Jeg er super glad for de resultater jeg har opnået, og vil derfor helst ikke skulle starte HELT forfra når jeg vender hjem fra ferie... Dog er jeg klar over at det vil påvirke kroppen uanset hvad!
  11. Kostplan til pige!

    Hov mit indlæg blev vist placeret lidt for langt henne i diskussionen...
  12. Kostplan til pige!

    Jeg vil give ovenstående fuldstændig ret! Frugt er ikke en særlig mættende spise.. De fleste vil opleve at de meget hurtigt bliver sultne igen hvorimod en god gang havregrød/gryn vil skabe en længere mæthedsfornemmelse, og det er vel værd at stræbe efter hvis man gerne vil tabe sig! Såkan man altid pynte grynene med frugt for en god smag samt vitaminer m.m Frugt er en god vitaminkilde, men indeholder ikke specielt meget næring.
  13. Træning i Thailand

    Jeg har set på kortet over øen at der rent faktisk er et world gym på Koh Samui!! Men at træne i 40 graders varme er kun noget jeg vil gøre hvis det er højst nødvendigt. Tak for svaret Søren, desværre er jeg ved en computer der kun kan gå ind på udvalgte hjemmesider og intranet, men jeg vil tjekke linket ud når jeg kommer til en anden computer :)
  14. Træning i Thailand

    Jeg er så heldig at skulle 14 dage til Thailand, nærmere betegnet Koh Samui, i august. Det er selvfølgelig super lækkert, men nu har jeg lige læst artiklen på forsiden omkring pause i træningen (hypertrofi/atrofi). Jeg styrketræner fast min. 3-4 gange om ugen og konditionstræner min. 5-6 gange ugentligt. Jeg holder kun pauser hvis jeg er syg eller har skader, hvilket sjældent sker! Hvad vil i anbefale mig at jeg gør? Skal jeg finde et center på ferien, eller kan jeg godt slappe af i 14 dage og give kroppen en ordenlig ferie? Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at miste muskelmasse, er godt klar over at det ikke kan undgås at tage lidt på, men så må jeg bare på den igen med diæten når jeg kommer hjem
  15. Hvornår skal jeg spise???

    Det er jo heller ikke sikkert det er ALT hvad din x-træner siger der er forkert! Men jeg vil ikke udtale mig yderligere om dit behov for kulhydret eller protein når jeg ikke kender mere til din træning eller hvilken ntensitet du dyrker konditionstræning ved. Men hvis du føler du restituerer godt nok så er der vel heller ingen problemer! Jeg vil dog sige at hvis du spiser efter træning så nedsætter det altså ikke din forbrænding