lea

Medlemmer
  • Content count

    302
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by lea

  1. FIT 35

    Her er så min online log. Jeg er startet ud på en færd om at være i god form til jeg fylder 35 år i slutningen af september. Livet har været sindsygt de sidste par år, hvor operationer, fertilitetsbehandlinger, tvillinge graviditet, karriereræs osv. er gået hånd i hånd. Det har været et eventyr! Med ganske lidt eller slet ingen focus på sundhed til følge. Hvorfor? Nu mærker jeg at det er på tide at finde tilbage til en langtisholdbar helbredstidstand igen. - og spejlbillede. Jeg har tidligere været i rigtig god form, og det vil jeg genfinde. Jeg vejer i dag ind på 90,8 kg. Jeg er 165 cm høj. Mit BMI er 33,35 Slutmålet er at have et normalvægtigt BMI, hvilket med min højde betyder at jeg bør veje max. 68 kg. Så samlet set snakker vi om en rejse mod 22,8 kg mindre kropsvægt. Det lyder helt vildt - så det vil jeg ikke tænke på nu. Hvordan? På de 5 måneder der er indtil min fødselsdag i september vil jeg nå så langt som jeg overhovedet kan, og jeg har valgt at se på hver måned isoleret for ikke at miste modet. Så første delmål er resten af april = -3 kg Kost Tja, man siger jo at effektivt vægttab er 80% kostomlægning, så her er planen i grove træk: Drik vand, vand, vand - og lidt kaffe og the. Fjern hvidt brød, hvide ris og pasta fra kosten. Snolder afgrænset til fredag aften. En typisk dag: (hvis jeg ikke rejser) Havregryn m. banan og minimælk til morgenmad Frugt til mellemmåltid Blandet salat / rugbrødsmadder til frokost Frugt + protein shake til mellemmåltid Sund og varieret aftensmad uden hvidt brød, hvide ris og pasta Motion Spinning 2 gange om ugen + 30 min. hurtige gårture alle andre dage. Det var beskrivelsen - i hvert fald for april. Wish me strength!
  2. FIT 35

    Hermed en lille opdatering. Det er egentlig gået udmærket her i opstarten. Jeg nyder faktisk at have fokus på mad igen, og hele familien nyder godt af det også, nu hvor udvalget er større, sundere og mere varieret ved hvert måltid. Det kræver kreativitiet at undgå, ris, pasta og hvidt brød. Mortion har der ikke været tid til disse første 3 dage, men jeg tager min hævn i spinning lokalet i weekenden. Vejning i morgen. Lea
  3. Udrensningskure

    Hej MOL'ere. I januarudgaven af Work out & Fitness er der et fire-sidet indlæg om udrensningskure. - og det tiltaler mig meget. Tror det kunne være en god ide for mig i januar måned. Er der nogle der kender til udrensningskure og evt. har egne erfaringer med det? God nytår! Lea
  4. Fit for fight

    Hej Panda Kan du huske mig?? Jeg sagde farvel og tobak til MOL i oktober 2004, da jeg havde nået mine mål. Jeg går ligesom dig og lurer på at starte op på MOL igen. På en eller anden måde er det bare enormt motiverende. Anyway, dejligt at læse at du er ved godt mod og klar på at indtage foråret!! Lea
  5. Udrensningskure

    Uha ja! Ikke dårligt!
  6. Udrensningskure

    Fedt med alle de indlæg! Okay, okay - jeg holder mig fra en udrensning Hvis jeg lige må pointere: Jeg bragte ikke dette op som et middel til vægttab, som nogle åbentbart tror. Det pisser mig af, at I hele tiden går ud fra at man er overvægtig, men ikke kan finde ud af at tabe sig rigtigt. Har I virkelig allerede glemt at jeg tabte 7,5 kg under MBC i foråret, på den sunde måde. Det er slet ikke det denne tråd handler om. Der er folk herinde med større fysiologisk indsigt end mig og folk med personlige erfaringer med dette, og jeg søger råd hos jer. Og I har overbevist mig - det giver ikke yderligere udrensning end sund kost og motion gør. Jeg mener dog, at der kan være noget om at visse af kroppens naturlige funktioner kan sættes igang, hvis de ikke virker som de skal. Men dertil ville jeg opsøge en biopat eller lignende. Tror dog ikke at det er aktuelt for mig. Så - jeg slår det ud af hovedet. Shame on Workout & Fitness for at bringe en 4-siders vejledning, hvor de skriver at alle har godt af at udrense kroppen med jævne mellemrum. Tak og godt nytår til alle.
  7. Udrensningskure

    Hvad snakker du om??!
  8. Udrensningskure

    Sund kost og motion er en selvfølge. Jeg ved heller ikke om jeg vil prøve det endnu. Havde håbet på nogle personlige erfaringer herinde fra.
  9. Udrensningskure

    Jeg ved sgu ikke, ser både fordele og ulemper. Synes dog fordelene vejer tungest. Du skriver stor sultfølelse og muskel - og væsketab - det drejer sig kun om omkring 10 dage - og nu er jeg jo bare en ganske almindelig pige uden store muskler. Jeg har været udsat for værre strabadser end det For mig at se er der større sandsynlighed for at jeg får noget ud af det end at jeg mister noget ved det, hvis jeg prøver det. Ved sgu ikke ..... Flere indput?
  10. Udrensningskure

    Jeg tror du har ret. For lige at tage fat i det konkrete: Du nævner at du kender flere, der har haft gavn af udrensning. Ved du hvordan de har gjort det?
  11. Udrensningskure

    Good one, Max <{POST_SNAPBACK}> Jeg har levet meget usundt, inaktivt og stresset de sidste 2 måneder pga. eksamener o.a. Trænger helt utroligt til at gøre noget godt for mig selv og min krop. Hvis der viste sig at være noget i det, ville jeg overveje om jeg skulle prøve det som suplement/erstatning i en uges tid eller sådan noget.
  12. Udrensningskure

    Hehe, det kan der være noget om! W&F optiller flere alternativer: Kort: Der er fastekure - de henviser til en der hedder citronkuren. Varighed 10 dage. Det gode ved den kur er at man får de vigtige mineraler og vitaminer kroppen har brug for. Der er udrensning vha. 3 flydende kosttilskud fra Dr. A Vogel. Varighed ? Der er udrensning i tabletform. En med varighed 2-6 uger, og en med varighed 10 dage. Det anbefales at man ved disse ikke-fastekure holder sig fra alkohol, kaffe, kød og mælkeprodukter. Hvad de forskellige kure osv. indeholder vil jeg ikke skrive, for det er svært at vurdere hvad der er bedre end andet. I hvert fald for mig - kan godt skrive det hvis I er interesseret. Og så er der selvfølgelig de mere bizare som tarmskylning og udrensningsyoga.
  13. Udrensningskure

    Der er forskellig fokus, men det drejer sig primært om udrensning af ophobede affalds - og giftstoffer, rensning af nyrer og lever og tarmsystem. Mennesket har gjort det i tusinder af år. Jeg ved ikke så meget om det, derfor skriver jeg her.
  14. Artikel om vægttab

    Kanon artikel. Meget informativ og detaljeret.
  15. Bedste mad

    MAD <{POST_SNAPBACK}> Og man må ikke slå på piger! Under bæltestedet! Under bæltestedet! <{POST_SNAPBACK}> Skal du have sådan en ostehørmer? De er åbenbart meget populære
  16. Jeg ønsker at tabe mig.

    Jo større muskelmasse du har, jo større er din forbrænding. Muskler kræver jo energi for at fungere. Derfor er muskelmasse godt for et vægttab.
  17. Bedste mad

    :4whistling:
  18. Jeg ønsker at tabe mig.

    En vejledende udregning mht. energibehov: ____________________________________________________________- Men: BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years) Women: BMR = 655 + (9.6 X wt in kg) + (1.8 X ht in cm) - (4.7 X age in years) Note: 1 inch = 2.54 cm. 1 kilogram = 2.2 lbs. Example: You are female You are 30 yrs old You are 5' 6 " tall (167.6 cm) You weigh 120 lbs. (54.5 kilos) Your BMR = 655 + 523 + 302 - 141 = 1339 calories/day Now that you know your BMR, you can calculate TDEE by multiplying your BMR by your activity multiplier from the chart below: Activity Multiplier Sedentary = BMR X 1.2 (little or no exercise, desk job) Lightly active = BMR X 1.375 (light exercise/sports 1-3 days/wk) Mod. active = BMR X 1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/wk) Very active = BMR X 1.725 (hard exercise/sports 6-7 days/wk) Extr. active = BMR X 1.9 (hard daily exercise/sports & physical job or 2X day training, i.e marathon, contest etc.) Example: Your BMR is 1339 calories per day Your activity level is moderately active (work out 3-4 times per week) Your activity factor is 1.55 Your TDEE = 1.55 X 1339 = 2075 calories/day __________________________________________________________________
  19. Bedste mad

    Der er ikke meget der overgår en tyk skive bagerrugbrød med ost og stærk sennep! :4mewantfood:
  20. Jeg ønsker at tabe mig.

    Hej Volpe. Det virker som om du er helt på bar bund. Der har vi alle været. Det bedste du kan gøre til at starte med er at tilegne dig en masse viden om vægttab, dvs. kost og motion. Brug et par dage på at læse indlæg i foraerne. Her i vægttabsforummet er der mange som har stillet samme spørgsmål som dig og fået gode svar som du kan bruge. I "kost og kosttilskud" forummet er der pinned artikler om fedt, protein og kulhydrat, som du også kan lære en masse af. Dine spørgsmål er meget typiske for folk som henvender sig her, så her er svar på det hele og mere til.
  21. Bedste mad

    Uhhhh, jeg må væk fra denne side. Den kan sætte enhver diæt over styr Men ingen jeg logger af og går ind min indre hule for at genfinde motivationen, må jeg lige skrige af fuld hals: Pasta!!! Pasta!!!Pasta!!!Pastaaaaaaaaaa!!!!!
  22. Stofskiftediæt

    Jeg må desværre også melde mig til koret, der har brugt denne diæt. Jeg smed omkring 5 kg hver gang jeg brugte den (ca. 1 gang om året). - der må gerne udledes heraf at vægttabet ikke var vedvarende. Da det gik op for mig at jeg måtte tabe mig med en længerevarende livsstilsændring, knoklede jeg i over ½ år uden resultat. Selv med et indtag under 1000 kal. og motion hver dag tabte jeg mig ikke. Mit stofskifte var gået i smadder!!! Herefter kom en kamp om at få det op at køre igen, det tog ½ år. Jeg kan strengt fraråde denne diæt. (- og andre "lynkure" af slagsen)
  23. Tarweligste ædelse?

    Nej, det ærweliste føde er helt sikkert: Røde pølser Gedeost Makrelsalat (med 3 cm mayonaise ovenpå)!!!! Spinat og rosenkål
  24. Symptoner?

    Hej Toskefjæs. Jeg har været en del på diæt det sidste halve år. Jeg er fuldstændig enig med de andre om at du spiser for lidt. - det vil jeg ikke køre mere rundt i. Men mht. hovedpinen, så kender jeg det godt. Jeg har fundet ud af at jeg får hovedpine hvis jeg får for lidt fedt. Hovedpine og ondt i mine øjne, som om de er tørre. Sørg for at få masser af sundt fedt, det er vigtigt ikke mindst for dit helbred, men også for dit velbefindende. Nødder er f.eks. en rigtig god kilde til sundt fedt og gode kalorier der ikke mætter så meget. - og de smager godt. Der er f.eks. 642 kal. pr. 100 g. mandler, hvoraf størtedelen er fedt og proteiner. Du kan få hele mandler, hasselnødder og valnødder, der i "pillede" ved bage-produkterne i supermarkedet. Lea